Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älkää kysymättä tuoko koiraa kylään minnekään!

Vierailija
19.06.2024 |

Ällöttää. Meillä ei ole allergioita, mutta en halua koiria kotiini, jossa on siiistiä jo senkin takia, että yksivuotias kuopus leikkii lattialla. 

Kysymykseen aina vastaan, että ei valitettavasti käy. 

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sen verran ärhäkkää tekstiä, että moni tuntuu jotenkin loukkaantuvan, jos ihmiset sanovat, että koirat eivät ole tervetulleita kylään. Minulla on koira ja siitä lähtee karvoja ja se kävelee ulkona paljain tassuin, joten sen tassut ovat usein likaiset, kun se tulee sisälle. Ymmärrän oikein hyvin, että moni ei halua moista kotiinsa, enkä koskaan vie koiraani kylään kenellekään. Toisaalta silloin kun meille tulee vieraita, heidän täytyy myös ymmärtää, että koira on silloin kotonaan ja en esim. sulje sitä muihin huoneisiin vierailun ajaksi. En anna sen hyppiä päälle tai häiritä vieraita, mutta en myöskään salli esim. lasten vanuttaa sitä tai häiritä sitä. Hyvät tavat molemmin puolin ja vierailutkin sujuvat.

Vierailija
42/84 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin sanoisin ihan ovella että anteeksi mutta meille ei tule eläimet. Saattaisin keksiä allergiankin siihen. Yök.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tosi erikoiselta, että joku veisi koiran kysymättä kylään. Meille ei esimerkiksi missään tapauksessa voi tuoda vieraita koiria omien koiriemme takia. Itselle ei tulisi mieleenkään ottaa omia koiria kyläreissulle etenkään kysymättä, minusta se olisi törkeää. Kaikki eivät pidä koirista tai pelkäävät niitä, voi olla allergioita, omia lemmikkejä, siisteysstandardeja tai mitä tahansa muita syitä, miksi koiraa ei haluta vieraan kylkiäisenä kylään. 

Vierailija
44/84 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itsekään haluaisi koiraa kotiini. Ihan vaan se lika, pöpöt ja mahdolliset punkit, yöks.

Minua ällöttää myös kollegan koira työpaikalla, se tulee aina nuolemaan kaikkien käsiä ja ilmeisesti minä olen ainoa, jolla on pakottava tarve päästä pesemään kädet sen jälkeen. Ja eikö koirat jopa syö p*skaa ja niillä on kaikkia matoja yms. 

Lisäksi pelkään isoja koiria, sillä minua on lapsena purrut koira pahasti. Arvet on vieläkin. Ja tästä pelosta johtuen monet koirat murisevat minulle ja ovat aggressiivisia, vaistoavat pelot ja  näyttävät luontonsa. 

Ja vaikka olisi kuinka kiltti koira, niin kämppä on täynnä hiekkaa ja karvaa sekä parketti naarmuilla.

Syö paskaa ja nuolee muniaan. Omistaja antaa sitten nuolla oman naamansa. Jotakin täysin käsittämätöntä.

Vierailija
45/84 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En veisi kysymättä, mutta tuollaiset eläintenvihaajat on kyllä alinta kastia ihmiskunnassa. Mikä pahinta, he opettavat lapsensa samanlaisiksi. 

Vierailija
46/84 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on koira, samoin usealla ystävälläni. Kukaan meistä ei ota koiraa mukaan kyläillessämme toistemme luona, se on itsestään selvä asia. Jos jostakin syystä minun pitäisi ottaa koira mukaan kylään mennessäni, varmistaisin asian etukäteen. 

Mitä tulee lapsiin, niin niistä on vaikeampi sanoa, kun itsellä ei vielä ole, eikä ystävilläkään. Jos ei halua muiden lapsia kotiinsa niin silloin lienee parempi itse vierailla siellä lapsiperheessä niin ei tule ongelmaa. Lasta kun ei voi jättää yksin edes pariksi tunniksi.

Vierailija
47/84 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan vie elukkaa toisen kotiin?

Ai sun lasta vai? No tuskin.

Vierailija
48/84 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä myöskään kissoja. Hevosen voi tuoda, kunhan jättää pihalle.

Vierailija
49/84 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on vakava lapsiallergia. Silti ei ymmärretä ja tuodaan lapsi mukana, on kuulemma allergiaa aiheuttamaton, mutta minä saan kaikista päänsärkyä.

Vierailija
50/84 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap onko tuttavapiirissä paljonkin koirallisia perheitä? Meille ei oo kukaan tuonu kyläillessään lemmikkiään. Sen sijaan olen hoitoon ottanut kotiini monestikin koiran, kissan ja marsun.

Kerran oli kuukauden päivät yksi koira hoidossa. En älynnyt kysyä paljonko maksaa hoidosta. Sen dogin omistaja sanoi tuodessaan, että maksaa kyllä hoitopalkkion. No se maksoi sitten ruhtinaalliset 50 euroa kuukauden hoidosta. Yritti vielä toistamiseen tupata sitä mulle hoitoon saman pituiseksi ajaksi seuraavana vuonna. Tiedättehän, että en suostunut. Sen seitsemän kertaa se pommitti puheluita mulle. Sanoin jo heti, että en ota sitä hoitoon. Se tuuppaaja ei voinut käsittää, miksi en voit ottaa hoitoon uudestaan. Noh ei tietty käsitä, kun hoitoloissa vuorokausimaksu on jotain 30 egee per vuorokausi. Sehän tekee kuukaudessa jo 900 euroa.

No itsepä et älynnyt kysyä etukät

En ota enkä ole ottanut sen jälkeen hoitoon koiraa sopimatta hoitopalkkiosta. Totta kuvittelin, että sillä koiran omistajalla on jokin käsitys siitä, mitä koiran hoitaminen maksaa koirahoitoloissa, ja säällisen summan olisin odottanut maksavan minullekin. Mutku ei vaan, se on niin lystikästä esittää, että saat kyllä hoitopalkkion, ja sitten ryppysen 50 eurosen antaa. Sekin tuntui olevan vaikeaa.

Sitten on hyvä kokemus naapurista, joka toi viikonlopuksi hoitoon koiransa. Hän sentään toi koiran tuodessaan ruuat koiralle. Hakiessaan hän maksoi enemmän kuin tuo omituinen kuukaudeksi koiransa hoitoon työntävä kummajainen. Kummajainen ei tuonut ruokaa koiralle, jota se on tottunut kotonaan syömään.

Enpä arvannut, että tolloja on joka junaan kuten hän, joka maksoi rapiat euron päivältä doginsa hoidosta. Sehän söikin enemmän päivässä rahassa laskettuna.

Vierailija
51/84 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vaikeasti koira-allerginen. Silti ystävä yrittää aina tuoda koiransa mukanaan. Tämä on sellainen allergisoimaton rotu. Ei sellaista ole olemassakaan, toiset rodut allergisoi enemmän, toiset vähemmän. Vaikeasti allerginen saa oireita kaikista. Sitten saa tiukkapipon maineen, kun yrittää vain varjella omaa terveyttään.

Meidän lapsen allergisoi tällainen ei-allergisoiva rotu. Mutta kun anoppi ei voi olla ilman koiraa. Luopui lapsenlapsestaan mieluummin

Vierailija
52/84 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En veisi kysymättä, mutta tuollaiset eläintenvihaajat on kyllä alinta kastia ihmiskunnassa. Mikä pahinta, he opettavat lapsensa samanlaisiksi. 

En usko että vihasta kyse.Toisen kodin kunnioitus ennenkaikkee.Jos ei sinne piskiä halua niin terve, tasapainoinen ihminen käsittää sen.

Koira on lemmikki joten se vasta ala-arvoista on verrata lapsiin.

Vierailija
53/84 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään kysymättä viedä koiraa minnekkään.  Ihan selvä asia.   Meillä silloin tällöin koira hoidossa, ja kyllä siitä likaa siirtyy ruokailuista ja olemisista.  

Vierailija
54/84 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira on osa meidän perhettämme ja hän menee sinne minne mekin. Ei siinä mitään lupia tarvitse kysellä.

Vierailija
55/84 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko että vihasta kyse.Toisen kodin kunnioitus ennenkaikkee.Jos ei sinne piskiä halua niin terve, tasapainoinen ihminen käsittää sen.

Koira on lemmikki joten se vasta ala-arvoista on verrata lapsiin.

En minä ainakaan vihaa koiria. Mutta ihan oma valinta on se, että ei meille eläimiä sisälle tule.

Vierailija
56/84 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koira-allergia ole mikään oikea asia. Olen opiskellut Venäjällä ja siellä kulkee koiria metrossa, eikä kenelläkään ole allergiaa. 

Vierailija
57/84 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on koira, samoin usealla ystävälläni. Kukaan meistä ei ota koiraa mukaan kyläillessämme toistemme luona, se on itsestään selvä asia. Jos jostakin syystä minun pitäisi ottaa koira mukaan kylään mennessäni, varmistaisin asian etukäteen. 

Mitä tulee lapsiin, niin niistä on vaikeampi sanoa, kun itsellä ei vielä ole, eikä ystävilläkään. Jos ei halua muiden lapsia kotiinsa niin silloin lienee parempi itse vierailla siellä lapsiperheessä niin ei tule ongelmaa. Lasta kun ei voi jättää yksin edes pariksi tunniksi.

Me otetaan aina koira mukaan, kun käymme toistemme luona kylässä. Yleensä ensin käydään koirien kanssa yhdessä lenkillä ja sitten kylästellään. 

Vierailija
58/84 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vaikeasti koira-allerginen. Silti ystävä yrittää aina tuoda koiransa mukanaan. Tämä on sellainen allergisoimaton rotu. Ei sellaista ole olemassakaan, toiset rodut allergisoi enemmän, toiset vähemmän. Vaikeasti allerginen saa oireita kaikista. Sitten saa tiukkapipon maineen, kun yrittää vain varjella omaa terveyttään.

Tapaatte jatkossa kahvilassa.

Vierailija
59/84 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En itsekään haluaisi koiraa kotiini. Ihan vaan se lika, pöpöt ja mahdolliset punkit, yöks.

Minua ällöttää myös kollegan koira työpaikalla, se tulee aina nuolemaan kaikkien käsiä ja ilmeisesti minä olen ainoa, jolla on pakottava tarve päästä pesemään kädet sen jälkeen. Ja eikö koirat jopa syö p*skaa ja niillä on kaikkia matoja yms. 

Lisäksi pelkään isoja koiria, sillä minua on lapsena purrut koira pahasti. Arvet on vieläkin. Ja tästä pelosta johtuen monet koirat murisevat minulle ja ovat aggressiivisia, vaistoavat pelot ja  näyttävät luontonsa. 

Ja vaikka olisi kuinka kiltti koira, niin kämppä on täynnä hiekkaa ja karvaa sekä parketti naarmuilla.

Syö paskaa ja nuolee muniaan. Omistaja antaa sitten nuolla oman naamansa. Jotakin täysin käsittämätöntä.

Mitäs olet itse nuollut ja pitänyt suussasi? Ja mistä tiedät mitä puolisosi on nuollut?

Vierailija
60/84 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on käynyt näinkin päin, että olen joutunut sanomaan parille henkilölle, että et voi tulla meille, koska minulla on koiria ja toiselle sanoin, että meillä on pentuja.

Tää toinen henkilö on koirille allerginen, joka oli tulossa käymään. Sanoin, että en minä niitä koiria pysty taskuunikaan laittaa tai jonnekin pois kodistani käyntisi ajaksi. Lisäksi niitä allergeeneja on takuulla joka nurkassa meillä. Ja tämä oli aikuinen ihminen vielä kaiken lisäksi.

Toinen henkilö on sitten erittäin tarkka hygieeniasta, niin totesin vaan, että ei sun kannata meille tulla, kun on pentuja nyt. Ne saattaa pissata ja ulostaa milloin vaan. Sun sukat menee likaisiksi.