Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älkää kysymättä tuoko koiraa kylään minnekään!

Vierailija
19.06.2024 |

Ällöttää. Meillä ei ole allergioita, mutta en halua koiria kotiini, jossa on siiistiä jo senkin takia, että yksivuotias kuopus leikkii lattialla. 

Kysymykseen aina vastaan, että ei valitettavasti käy. 

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä sinäkään tunge "kyläilemään" kysymättä sopiiko se. Varsinkaan sen kakarasi kanssa. Mielummin lähdetään ulos metsään seikkailemaan koirien kanssa kuin kykitään sisällä passaamassa väsynyttä ja vinkuvaa mammaa joka kitisee kaikesta maan ja taivaan väliltä. 

Kukaan ei tarvitse kaltaisi ystävää. Ja muistathan että sinäkin olet joskus ollut väsyneen ja vinkuvan mamman kakara. Ole sinä äiti ikuisille koiravauvoillesi.

Vierailija
22/84 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap onko tuttavapiirissä paljonkin koirallisia perheitä? Meille ei oo kukaan tuonu kyläillessään lemmikkiään. Sen sijaan olen hoitoon ottanut kotiini monestikin koiran, kissan ja marsun.

Kerran oli kuukauden päivät yksi koira hoidossa. En älynnyt kysyä paljonko maksaa hoidosta. Sen dogin omistaja sanoi tuodessaan, että maksaa kyllä hoitopalkkion. No se maksoi sitten ruhtinaalliset 50 euroa kuukauden hoidosta. Yritti vielä toistamiseen tupata sitä mulle hoitoon saman pituiseksi ajaksi seuraavana vuonna. Tiedättehän, että en suostunut. Sen seitsemän kertaa se pommitti puheluita mulle. Sanoin jo heti, että en ota sitä hoitoon. Se tuuppaaja ei voinut käsittää, miksi en voit ottaa hoitoon uudestaan. Noh ei tietty käsitä, kun hoitoloissa vuorokausimaksu on jotain 30 egee per vuorokausi. Sehän tekee kuukaudessa jo 900 euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitenkään vaikeaa sanoa, että koira odottaa autossa tai pihalla, sisälle se ei tule. Ei ole allergioita eikä ylisiistiä, en vaan tykkää koirista enkä halua niitä kotiini kun en muuallakaan ole niiden kanssa tekemisissä. 

omat ystävät tietää asian ja jättää koiran kotiin, enkä millään ymmärrä miksi kukaan niin vieras joka ei tiedä eikä ole etukäteen asiasta kysynyt, edes haluaisi tulla meille. Minun huusholli, minun säännöt

Vierailija
24/84 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään haluaisi koiraa kotiini. Ihan vaan se lika, pöpöt ja mahdolliset punkit, yöks.

Minua ällöttää myös kollegan koira työpaikalla, se tulee aina nuolemaan kaikkien käsiä ja ilmeisesti minä olen ainoa, jolla on pakottava tarve päästä pesemään kädet sen jälkeen. Ja eikö koirat jopa syö p*skaa ja niillä on kaikkia matoja yms. 

Lisäksi pelkään isoja koiria, sillä minua on lapsena purrut koira pahasti. Arvet on vieläkin. Ja tästä pelosta johtuen monet koirat murisevat minulle ja ovat aggressiivisia, vaistoavat pelot ja  näyttävät luontonsa. 

Ja vaikka olisi kuinka kiltti koira, niin kämppä on täynnä hiekkaa ja karvaa sekä parketti naarmuilla.

Vierailija
25/84 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään tuoda. Eikä kukaan fiksu normaali ihminen / perhe tuokaan.

Meillä käy kesäisin sukulaisperhe lomallaan.  

Jättävät aina koiran koirahoitolaan kotipaikkakunnalleen, koko kesäloma reissunsa  ajaksi.

Me jätimme kerran. Tuli niin huono omatunto, että toiste ei olla sitä tehty. Koira on meidän kansamme aina. 

Vierailija
26/84 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tosiaankaan ole minkäänlaista halua tulla teille ollenkaan. 

Itke sinäkin sitten 7 vuoden päästä turvaverkkojen puutetta, kun pitäisi keksiä missä se lapsi on kesän, kun itse olette töissä. 

Katsoisiko teidän koiranne lapsen perään seitsemän vuoden päästä jos olisi päässyt lapsen vanhempien luo kylään?

No ainakaan minä en katso, koska ei varmaan kelpaa lapsen meille tulla kun meillä on koira. Joten hommaa se hoitaja sitten ihan rahalla tai jää pois töistä. 

Vierailija
27/84 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koiria kylään kysymättä. Itelläkin on koiria,mutta en kyllävie niitä mukaan erkseen asiaa kysymättä ja luvan saaneena.

Toisaalta ihmiset vois opetella myös kysymään, saako jonkun kiljuvan tenavan ottaa mukaan. Kaikki ei niitäkään kotiinsa halua sotkemaan.

Vierailija
28/84 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en halua pikkulapsia kyläilemään koska niiden äidit ei koskaan vahdi niitä. Kulkevat likaisilla käsillä pitkin seiniä ja pyyhkivät niitä valkoiseen sohvaan. Mutta näiden äidit on sitä mieltä, ettei saa kieltää. Koirat ei ole koskaan sotkeneet yhtä paljon vierailulla kuin pienet lapset. Ja kyllä, itsellänikin on lapsia, mutta meillä ei ole saanut pyyhkiä käsiä seiniin ja sohviin ja koirakin meillä on.

Vierailija
29/84 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap onko tuttavapiirissä paljonkin koirallisia perheitä? Meille ei oo kukaan tuonu kyläillessään lemmikkiään. Sen sijaan olen hoitoon ottanut kotiini monestikin koiran, kissan ja marsun.

Kerran oli kuukauden päivät yksi koira hoidossa. En älynnyt kysyä paljonko maksaa hoidosta. Sen dogin omistaja sanoi tuodessaan, että maksaa kyllä hoitopalkkion. No se maksoi sitten ruhtinaalliset 50 euroa kuukauden hoidosta. Yritti vielä toistamiseen tupata sitä mulle hoitoon saman pituiseksi ajaksi seuraavana vuonna. Tiedättehän, että en suostunut. Sen seitsemän kertaa se pommitti puheluita mulle. Sanoin jo heti, että en ota sitä hoitoon. Se tuuppaaja ei voinut käsittää, miksi en voit ottaa hoitoon uudestaan. Noh ei tietty käsitä, kun hoitoloissa vuorokausimaksu on jotain 30 egee per vuorokausi. Sehän tekee kuukaudessa jo 900 euroa.

Et kai kuvitellut saavasi sitä summaa ihmiseltä, joka on niin karsea, että jättää koiran kuukaudeksi?

Vierailija
30/84 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itsepä et älynnyt kysyä etukäteen. Ottaisitko penskankin hoitoon kuukaudeksi sopimatta korvauksesta??? Vanhuksen? Vammaisen?

Vierailija
31/84 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää, emme kyläile koiranvihaajien luona, emme koiran kanssa emmekä ilman koiraa. 

Vierailija
32/84 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ratkaissut ongelman tapaamalla ystäviä kaupungilla. Asutaan eri kaupungeissa niin ihan looginen ratkaisu tavata esim lounaan merkeissä. Mukana ei ole lapsia eikä lemmikkejä, ollaan onneksi jo ohitettu ne ajat.

Vierailija
33/84 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en halua kotiini kuolaavia, housuunsa kusevia ja paskovia räkänokkaisia pikkulapsia tahmeine sormineen nyöläämään joka paikkaa, kiukuttelemaan ja sotkemaan. Koirat on siistimpiä ja kivempia. 

Vierailija
34/84 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hätää, emme kyläile koiranvihaajien luona, emme koiran kanssa emmekä ilman koiraa. 

En vihaa koiria ja niitä on myös itellä. Jotkut koirat on meille tervetulleita, toiset ei. Jos koira kuseksii sisällä ( merkkailee) on hervotin adhd, kaivaa pihaa ym. niin sori. Ei kiitos. Koira jolla on käytöstavat, voi tulla. Koskee myös lapsia. Ei mun hermo kestä mitään riehuvia ja sotkevia eläimiä tai ihmisiä.

Vierailija
35/84 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn AINA etukäteen ja muutenkin jätän koiran mielummin kotiin, jos ei ole ihan pakko ottaa mukaan. Koira on levoton ja hermoheikko säätäjä vieraissa paikoissa enkä jaksa sitä itsekään.

Äitini taas vei koiramme koiria vihaavalle siskolleni kylään, kun koira oli lomamatkan ajan vanhemmillani hoidossa. Siskon taapero pelkää kuollakseen koiria ja äitini ajatteli siedättää tätä meidän pienellä koiralla. Sen jälkeen äitini vaan naureskeli, kun siskoa oli ottanut tämä niin paljon päähän. Idioottia käytöstä tuollainen. Vaikka minustakin lapset olisi hyvä totuttaa koiriin, ei se minusta ole kenenkään toisen asia päättää milloin se tehdään ja miten. Eikä varsinkaan ängetä koiran kanssa kylään perheeseen, jossa yksi vihaa ja toinen pelkää koiria.

Vierailija
36/84 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä sinäkään tunge "kyläilemään" kysymättä sopiiko se. Varsinkaan sen kakarasi kanssa. Mielummin lähdetään ulos metsään seikkailemaan koirien kanssa kuin kykitään sisällä passaamassa väsynyttä ja vinkuvaa mammaa joka kitisee kaikesta maan ja taivaan väliltä. 

Kukaan ei tarvitse kaltaisi ystävää. Ja muistathan että sinäkin olet joskus ollut väsyneen ja vinkuvan mamman kakara. Ole sinä äiti ikuisille koiravauvoillesi.

Näköjään tarvitsee koska ystäviä pyörii ympärillä. Niin lapsineen kuin lemmikeineenkin. Omasta takaa löytyy molempia. Sekä lapsia että lemmikkejä. Sinunlaista "ystävää" sen sijaan kukaan tuskin jää kaipaamaan. 

Vierailija
37/84 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat saastuttavat ilmastoa, piikille vaan.

Vierailija
38/84 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille olisi koirat tervetulleita, vaan kun ei ole ystäviä.

Vierailija
39/84 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tietenkään! Höh. 

Vierailija
40/84 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin valitsen ennemmin koiran kuin pikkulapsen kylään. Tykkään koirista. En seurustele koiravihaajien kanssa.