Miten saan sähköpostilla siirretyt rahat tilille?
Miten toimitaan kun ystäväni on lähettänyt 1500 euroa minulle sähköpostilla? Hän on laittanut sähköpostin ja se on luettavissa minun sähköpostilaatikossa, mutta en keksi mitenkään miten saan siinä olevat rahat siirretyksi tililleni. Ilmeisesti nettipankkiin pitää laittaa viestissä ollut koodi jotenkin mutta ainakaan Osuuspankilla se ei tunnu mitenkään onnistuvan.
Kommentit (29)
A) sinua yritetään huijata antamaan pankkitunnuksiasi jonnekin sivustolle väittämällä että rahat saadaksesi pitää käydä jossain linkissä (älä mene linkillä minnekään, se on siis yleinen "käy täältä noutamassa rahasi antamalla pankkitunnuksesi"-huijaus) tai
B) harvinaisen pöhkö trollaus
Joka tapauksessa rahoja ei ole eikä tule.
Vierailija kirjoitti:
A) sinua yritetään huijata antamaan pankkitunnuksiasi jonnekin sivustolle väittämällä että rahat saadaksesi pitää käydä jossain linkissä (älä mene linkillä minnekään, se on siis yleinen "käy täältä noutamassa rahasi antamalla pankkitunnuksesi"-huijaus) tai
Ja jos jo yritit käydä jossain linkillä tätä tekemässä ja annoit sinne pankkitunnuksesi, niin soita pankkiin. Sua on huijattu.
Ovat varmaan Postissa avanneet sähköpostisi ja nyysineet rahat omiin taskuihin.
Googlaa: Rahaa tilille sähköpostilla----arvaa saatko vastauksia!
Höpönlöpö' koko juttu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos jo yritit käydä jossain linkillä tätä tekemässä ja annoit sinne pankkitunnuksesi, niin soita pankkiin. Sua on huijattu.
Ei ole kyseessä huijaus, vaan ystäväni joka tarvitsi rahaa lainaksi. Annoin hänelle 1500 euroa seteleinä jotka menivät koiran eläinlääkärilaskuun ja kauppaostoksiin ja hän lupasi laittaa rahan minulle takaisin sähköisesti. Nyt en saa viestillä lähetettyjä rahoja tilille millään kun en osaa. Ei ole tällaista tilannetta koskaan ennen tullut vastaan.
Tulee ihan lapsuus mieleen, kun kavereiden kesken koitettiin toisia juksata. "Tee kuperkeikka, niin saat multakympin".
Voisinkohan mäkin maksaa kaikki velkani sähköpostilla? Laitetaanko siihen vain, että maksan: xxxxx € ja se on sillä selvä?
Laita ystävälle tilinumerosi ja pyydä että siirtää rahat suoraan sinne. Vai oliko sähköposti vaan ilmoitus, että on jo siirtänyt rahat tilillesi? Katso verkkopankista näkyykö rahat jo siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyseessä huijaus, vaan ystäväni joka tarvitsi rahaa lainaksi. Annoin hänelle 1500 euroa seteleinä jotka menivät koiran eläinlääkärilaskuun ja kauppaostoksiin ja hän lupasi laittaa rahan minulle takaisin sähköisesti. Nyt en saa viestillä lähetettyjä rahoja tilille millään kun en osaa. Ei ole tällaista tilannet
Ihan aikuisten oikeasti: oletko sinä koskaan siirtänyt rahaa sähköpostilla? Niinpä, ei onnistu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyseessä huijaus, vaan ystäväni joka tarvitsi rahaa lainaksi. Annoin hänelle 1500 euroa seteleinä jotka menivät koiran eläinlääkärilaskuun ja kauppaostoksiin ja hän lupasi laittaa rahan minulle takaisin sähköisesti. Nyt en saa viestillä lähetettyjä rahoja tilille millään kun en osaa. Ei ole tällaista tilannet
Pyydä sitä ystävää perumaan se sähköinen siirto ja pyydä rahat käteisenä.
Ota paperikopio siitä sähköpostista ja marssi sen kanssa pankkiin ja pyydä tallentamaan rahat tilillesi. Näin minä toimin.
Sähköposti on niin vanhanaikaista.
Instagramin ja Facebookin kautta rahat siirtyy paljon nopeammin.
Ei ole tuollaista palvelua, huijaus