Juhannus saaressa kun miehen exä on naapurihuvilalla yksin
Tein ketjun mun tilanteesta viime perjantaina, kun olimme tulleet tänne miehen suvun huvilalle ja kuulin, että miehen exä on tulossa viettämään juhannusta naapurihuvilalle noin 100 metrin päähän. En nyt jaksa hakea sitä ekaa ketjua, vaan jatkan mun tilanteesta kertomista tässä ketjussa.
Me ollaan siis viettämässä kesälomaamme täällä huvilalla ja tarkoitus olisi olla täällä kolme viikkoa. Täällä on miehen sukulaisia on/off mutta juhannuksena heidän koko suku kokoontuu tänne. Olen aina tykännyt viettää kesiä täällä, mutta nyt tämä juhannus on saanut niin kummallisia piirteitä, etten tiedä haluanko jäädä tänne yhtään pidempään.
Miehen siskon mukaan miehen ex-kihlattu 8 vuoden takaa ilmoitti siskolle, että hän on tulossa toipumaan erostaan serkkunsa huvilalle, joka siis on ihan tässä naapurissa. Exä oli erikseen tiedustellut, onko mieheni silloin paikalla. Miehen sisko ja exä ovat bästiksiä lapsuudesta mutta viimeiset 8 vuotta exä on ollut naimisissa ulkomailla. Nyt sisko oikein riemuitsee exän tulosts ja viimeksi tänään sanoi ruokapöydässä, et ihanaa kun juhannus on taas niin kuin vanhoina hyvinä aikoina. On käynyt ilmi että sisko suunnittelee ottavansa exän mukaan meidän juhannuskuvioihin.
Kun mun mies kuuli asiasta, hän valahti ihan oikeesti naamastaan valkoiseksi eikä saanut sanaa suustaan. Olen yrittänyt puhua hänelle asiasta, mutta hän välttelee sitä eikä puhu mulle juuri mitään. Olen kuullut pari kertaa kun mies ja sisko riitelevät.
Miltä tämä tilanne tuntuu teistä? Kerron kohta lisää, nyt pitää mennä saunaan.