Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihaan avokeittiötäni

Vierailija
18.06.2024 |

uudessa kämpässä kun on avokeittiö (open plan kitchen), niin se on. Asunto hommattiin kun kaikki palikat muuten osui koloihin, (tick in boxes). Kun piti löytää uudelta paikkakunnalta uusi muistojen luontipaikka (making memories).

Ruokaa tehdään, telkkaria katsotaan, tictocia selataan samassa tilassa. Kauhea kakofonia, jossa kukaan ei nauti. Voisi mennä muuallekin mutta kersat haluaa aina möykätä samassa tilassa kuin muut.

Asitianpesukone kohisee,pannut paukkuu, kersat huutaa. Kukaan ei tykkää. Biojäte haisee vaikka tyhjentäisi kerran päivässä.

Oh Lord, anna vanha keittiö takaisin jossa pystyi kokkaamaan rauhassa. Ruokapöydän äärelle mahtui kaverit pitämään seuraa ja osallistumaan. Muut saivat olla muualla.

Kommentit (121)

Vierailija
41/121 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

3/5.

Vierailija
42/121 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sekä avokeittiö että keittiö omana tilanaan. Molempi parempi, kummassakin on hyvät ja huonot puolensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/121 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olen huomannut saman kakofonian uudessa talossamme, enpä osannut ajatella taloa suunnitellessa. Ajattelimme laittaa olohuoneen seinään akustiikkapaneelia ja isoihin ikkunoihin voisi laittaa samettista pitkää verhoa. Ehkä nämä toimenpiteet auttaisivat vähän. 

Vierailija
44/121 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

K.rpä paistinpannulle. 

Onko seisovaa sulla?

Vierailija
45/121 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kätevä kun kokoajan näkee mitä lapset tekee, tiskikoneessa monesti on joku hiljaisempi ohjelma, mä en ainakaan mitään tehopesua käytä kun tarvittaessa.

Kerää roskat kannellisiin asioihin ei haise.

Oletko palkannut asentajan jatkuvaksi lastenvahdiksi? Eikös heillä ole rahakkaampia töitä muualla? 

Vierailija
46/121 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muoti on muoti, ja menee ohi. Meillä 10 vuotta myöhemmin kuin muualla.

Ahaa. Meillä tullaan ulkoa suoraan tupaan, ja samassa tilassa on keittiö ja olohuone. Sohva ja jääkaappi jne. Ja talolla ikää 100 vuotta. 

Että ihan perinteinen ratkaisu on enkä näe tässä mitään huonoa 

Tupa eli pirtti ja avokeittiö ovat aivan eri asioita. Tuonikäsissä taloissa on yleensä vieraskamari erikseen, jos talo ei nyt satu olemaan yksikamarinen köyhän väestön tönö tai hellahuone.

Miten joku vieraskamari asiaan liittyy? 😄 Ei mitenkään. Tupa = tupakeittiö = avokeittiö. Ihan sama montako huonetta on lisäksi.

Et ole tainnut ikinä käydä 100 vuotta vanhassa talossa tai pienessä tönössäkään, on niin asiasta tietämätöntä huttua tuo tekstisi.

Vierailija
47/121 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun se pysyy siistinä niin on ok, mutta ei varmaan kenellekään ole koko aikaa siistinä ja sitten ahdistaa sotkut. Mutta sitä ei voi paeta kun tiskikone pauhaa kun yrittää katsoa telkkaria.

Vääränlainen tiskikone. Meillä sohvalle näköetäisyydellä oleva tiskikone kuuluu vähemmän kuin kauempana suljetussa kylppärissä oleva pesukone.

Mikä merkki ja malli? 

Vierailija
48/121 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun se pysyy siistinä niin on ok, mutta ei varmaan kenellekään ole koko aikaa siistinä ja sitten ahdistaa sotkut. Mutta sitä ei voi paeta kun tiskikone pauhaa kun yrittää katsoa telkkaria.

Vääränlainen tiskikone. Meillä sohvalle näköetäisyydellä oleva tiskikone kuuluu vähemmän kuin kauempana suljetussa kylppärissä oleva pesukone.

Mikä merkki ja malli? 

Meillä on kotona 9v vanha Rosenlew ja lomakodissa Ikean joku malli. Molemmat niin hiljaisia että pitää käydä katsomassa onko edes päällä. 

Joskus jos joku muovikulho krikahtaa vesisuihkun voimasta ympäri se kopsahtaa kerran. Muuten hiljainen hurina. 

Vierailija
49/121 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muoti on muoti, ja menee ohi. Meillä 10 vuotta myöhemmin kuin muualla.

Ahaa. Meillä tullaan ulkoa suoraan tupaan, ja samassa tilassa on keittiö ja olohuone. Sohva ja jääkaappi jne. Ja talolla ikää 100 vuotta. 

Että ihan perinteinen ratkaisu on enkä näe tässä mitään huonoa 

Tupa eli pirtti ja avokeittiö ovat aivan eri asioita. Tuonikäsissä taloissa on yleensä vieraskamari erikseen, jos talo ei nyt satu olemaan yksikamarinen köyhän väestön tönö tai hellahuone.

Miten joku vieraskamari asiaan liittyy? 😄 Ei mitenkään. Tupa = tupakeittiö = avokeittiö. Ihan sama montako huonetta on lisäksi.

Et ole tainnut ikinä käydä 100 vuotta vanh

Eka taloni oli rakennettu 1890, toinen 1910 ja nykyinen 1920, että paremmin tiedän kuin sinä 😄

Vierailija
50/121 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun tällaisessa vähän vanhemmassa kerrostalossa ja tässä on ihan oma keittiö seinän takana. Siellä saa olla sotkut rauhassa. Keittiöön mahtuu pyöreä keittiön pöytä. 

Vierailija
51/121 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä merkki ja malli? 

Meillä on kotona 9v vanha Rosenlew ja lomakodissa Ikean joku malli. Molemmat niin hiljaisia että pitää käydä katsomassa onko edes päällä. 

Joskus jos joku muovikulho krikahtaa vesisuihkun voimasta ympäri se kopsahtaa kerran. Muuten hiljainen hurina. 

Ok. Meillä oli ennen electrolux ja mökillä ikean. Molemmat oli tosi äänekkäitä, niin että koin häiritseväksi. Ostettiin pari vuotta sitten uusi apk, asko-merkkinen, valmistaja ilmoittaa mallin desibeleiksi 40. Pidän myös sen käyntiääntä häiritsevänä. en tiedä olenko normaalia herkempi noille hurinoille. 

Vierailija
52/121 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha. Hauska tarina.

Vierailija
53/121 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä millasia kodinkoneita teillä on mutta nuo modernit vehkeet ois hiljasia...tietty jos on köyhä niin minkäs teet. Mutta ei luulis olevan tuo suurin murhe köyhälle.

Vierailija
54/121 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En viitsinyt lukea tuollaista potaskaa.

Aloittajalla on vaikeita mt-ongelmia. Hän vastailee itselleen. Kummallisia muotoja saavat pakkomielteet, ei voi kuin ihmetellä.

Ja asiahan on niin, ettei ap:llä ole valinnanvaraa. Hän ottaa sen vuokraluukun joka tarjotaan tai asuu taivasalla.

Ap taitaa olla yliksen poikia (far-right extremist) eikä paljon ruokia laittele. Einesmaksalaatikon lämmittää mikrossa.

Vierailija
55/121 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha. Hauska tarina.

Tarina, surkea. -270/5

Vierailija
56/121 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Terveempää vihata hankkimaansa keittiötä kuin ihmiskuntaa.

Mulla on reiät villasukkien kantapäissä. Pitäis parsia.

Vierailija
57/121 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo olen huomannut saman kakofonian uudessa talossamme, enpä osannut ajatella taloa suunnitellessa. Ajattelimme laittaa olohuoneen seinään akustiikkapaneelia ja isoihin ikkunoihin voisi laittaa samettista pitkää verhoa. Ehkä nämä toimenpiteet auttaisivat vähän. 

Matot, verhot, ammattisuunnittelija. Mikä ihme siinä on, että osaamattomat ihmiset haluaa itse pilata talonsa jo piirustusvaiheessa 😂

Vaikea myydäkin kun kaikuu. 

Vierailija
58/121 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä myin mun asunnon ja uusi omistaja halusi heti ekaksi tuhota väliseinän ja tehdä avokeittiön. En kans tajuu.

Viiden vuoden päästä se rakentaa siihen taas väliseinän.

Vierailija
59/121 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin 13 vuotta talossa, jossa oli avokeittiö (open concept). Alkuun vaikutti hyvältä idealta, mutta käytännössä oli just noin, että samassa tilassa oli liikaa hälinää ja sotkua. Itse tykkään ruokaa laittaessa kuunnella radiota ja lauleskella. Samaan aikaan lapset katsoivat telkkaria ja valittivat, että häiritsee ja he häiritsivät taas mua. Nyt asumme 60-luvun alussa rakennetussa talossa, jossa on erillinen keittiö enkä ikinä enää halua palata avokeittiöön! Mä saan touhuta niinkuin haluan enkä häiritse ketään. Toisaalta taas muut saavat hommailla omiaan enkä mä häiriinny heistä. Sotkut jäävät keittiöön, jos ei heti jaksa/ehdi siivoilla. Vieraiden aikaan ei enää juuri kokkailla, joten ei häiriinny se viihdyttäminenkään (entertaining). 

Vierailija
60/121 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vääränlainen pesukone kylppärissä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän