Lastensuojeluilmoitus kun alaikäinen lapsi hakee humalaisen vanhemman ravintolasta kotiin?!?? Tekisitkö lasun?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Tekisin laskun ja ihan aiheesta.
Siis tekisin lasun. Edellisessä älypuhelin käänsi lasun laskuksi.
Ehdottomasti lasu
ei oo lapsen homma huolehtia kännistä vanhemmistaan
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen lapsi?
Johan tuossa sanottiin että alaikäinen. Se riittää tiedoksi. Alaikäisen ei kuulu huolehtia humalaisista vanhemmistaan, eikä pitäisi ylipäätään joutua elämään ympäristössä missä vanhemmat ovat humalassa. Se on inhottavaa, häiritsevää, nolottavaa, turhauttavaa, rasittavaa ja mahdollisesti myös pelottavaa. Joissain tapauksissa ja tilanteissa vaarallistakin.
Tee vain lastensuojeluilmoitus, ihmettelen että edes kyselet asiaa kun on näin selkeästä tilanteesta kysymys kuitenkin. Aiheesta pitääkin tehdä aina ilmoitus kyseenalaistamatta asiaa yhtään sen enempää.
Kukahan tässä on nyt kyseessä? Jos tunnet lähimmäisiä niin ilmoita heti heillekin, lapsesta heräsi nyt heti huoli. Onko muita lapsia?
Lastensuojeluilmoitus tarkoittaa sitä, että olet huolissasi ja lastensuojelun väli selvittää asian. Sitten sun ei tarvitse miettiä olisko pitänyt vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Lastensuojeluilmoitus tarkoittaa sitä, että olet huolissasi ja lastensuojelun väli selvittää asian. Sitten sun ei tarvitse miettiä olisko pitänyt vai ei.
Kyllä, juurikin näin. Aina pitääkin tehdä kun on oikeasti huoli täysin syystä.
Niin ne ajat muuttuu.. mun anoppi lähetti mun miehen alle 10v ikäisenä hakemaan isäänsä kotiin lähipubista kännäämästä. Kertoi näitä tarinoita vielä ylpeänä, miten oli halunnut saada alkkis-appiukon tuntemaan syyllisyyttä. En tajunnut sitä silloin, enkä tajua tuota nytkään. Aikuisten asiat on aikuisten asioita, ei niihin lapsia sekoiteta.
Vierailija kirjoitti:
Niin ne ajat muuttuu.. mun anoppi lähetti mun miehen alle 10v ikäisenä hakemaan isäänsä kotiin lähipubista kännäämästä. Kertoi näitä tarinoita vielä ylpeänä, miten oli halunnut saada alkkis-appiukon tuntemaan syyllisyyttä. En tajunnut sitä silloin, enkä tajua tuota nytkään. Aikuisten asiat on aikuisten asioita, ei niihin lapsia sekoiteta.
Erohan tässä on se että kotona on ollut selvä aikuinen. Tilannetajua.
Riippuu lapsen iästä ja tilanteen toistuvuudesta.
Olen minäkin ollut isäni kännikuskina. Toki olin silloin jo 18v, koska aiemmin ei ajokorttia saanut. Isä joi kännit kerran vuodessa firman pikkujouluissa firman piikkiin. En pitänyt pahana, olihan se ihan hauska nähdä miten fiksusta ja kaiken osaavasta isästä tuli alkoholipäissään ihan pelle :D.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu lapsen iästä ja tilanteen toistuvuudesta.
Olen minäkin ollut isäni kännikuskina. Toki olin silloin jo 18v, koska aiemmin ei ajokorttia saanut. Isä joi kännit kerran vuodessa firman pikkujouluissa firman piikkiin. En pitänyt pahana, olihan se ihan hauska nähdä miten fiksusta ja kaiken osaavasta isästä tuli alkoholipäissään ihan pelle :D.
Haloo, 18 on täysi-ikäinen. Täysin eri asia tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet todellinen älypää...
Jos ihmiset tietäisivät mitä päihdeongelmaisten perheissä (vaikka vain toinen vanhempi olisi alkoholisti tai huumeiden käyttäjä) lapset joutuvat kokemaan ja mitä jälkiä tällainen elämä jättää ihmiseen ikuisiksi ajoiksi niin niitä lasuja tehtäisiin paljon hanakammin.
Jos alaikäinen on oikeutettu kuljettamaan jotakin kulkuneuvoa, jolla vanhemman voi kuljettaa turvallisesti kotiin, (esim. mopoauto, koppimönkijä, auto), niin mikä on ongelma?
Se kapakissa oleva vanhempi voi olla etävanhempi tai pappa? Missä on varsinainen huoltaja? Onko tietoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä syytä tekniikkaa, kun itse painoit lähetä nappulaa.