Rankka kevät henkisesti, oon lihonut varmaan 7kg
Oon lohtusyönyt suruun ja ahdistukseen. Miten voi jossain kolmessa kuukaudessa lihota näin paljon???
Oon siis joka päivä syönyt varmaan 2000kcl kulutuksen yli.
Kommentit (25)
Armollisuutta itsellesi. Enkä suosittele ruokahalun menettämistä kenenkään. Mulla on ollut myös rankka alkuvuosi ja kevät. Menetin ruokahalun kokonaan. Varsinaista ruokaa ei tehnyt yhtään mieli. Ostin helposti naposteltavaa kaappiin ja usein meni koko päivä, että olin saanut syötyä esim. vain yhden hedelmän. Nukuin paljon ja olin niin jännittynyt ja stressaantunut terveydellisistä syistä, että sekin vähä mitä söin tuli nopeasti ulos. Nyt kun tilanne on parempi niin varmaan kiloja tulee takaisin. En ole vaaalla käynyt, mutta kyllä sen tuntee. Välillä käy mielessä, että apua, mutta enimmäkseen on vaan niin kiitollinen olo, kun kaikki on paremmin, että en halua juuri nyt stressata asiaa. Elämän arvoissa ei myöskään juuri tällä hetkellä ole paino tärkeissä asioissa. Sitäkin olen miettinyt, että miten painosta kommentointi voi olla joka tapauksessa loukkaavaa. Ylipainosta ei ole kohteliasta sanoa, mutta hoikistumisesta sanominen koetaan edelleen usein kehuksi. Koskaan ei kuitenkaan voi tietää mitä toinen käy läpi ja mitä on taustalla. Parempi jättää kaikki toisen painoon liittyvät mielipiteet sanomatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama, seuraavassa vaatekoossa ollaan ja tukevasti. Ja millään ei lähde paino alaspäin, vaikka lisää liikuntaa ja vähentää syömistä. Kaappi täynnä 36 vaatteita, jotka näyttää ja tuntuu ikävältä päällä. Voi itku.
Mä oon ollut 38 kokoa, mutta nyt vanhat vaatteet kiristää ja olo on todella tukala. Miksen vois mieluummin ahdistukessa menettää ruokahalua, miks koen tarvetta lohtusyödä :(
Sulla on vääristynyt kehonkuva jos normaali paino ahdistaa...
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama, seuraavassa vaatekoossa ollaan ja tukevasti. Ja millään ei lähde paino alaspäin, vaikka lisää liikuntaa ja vähentää syömistä. Kaappi täynnä 36 vaatteita, jotka näyttää ja tuntuu ikävältä päällä. Voi itku.
Ei tällainenkaan ruikutus tervettä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se tuokin tekosyy ahmia herkkuja.
"Tekosyy".
Jos et ole koskaan lohtusyönyt, ollut siis syömishäiriöinen, niin ei kannata tulla kommentoimaan.
No onhan se tekosyy, ei mitään muuta. Kaikilla on välillä stressiä ja vaikeaa mutteivat kaikki ala syömään sen takia. Turha siis selittää että olisi jotenkin normaalia.
Ei kaikki syö stressiin, mutta kyllä siihen jokainen jotenkin oireilee, joku saa uniongelmia joku jotain muuta, jokainen reagoi yksilöllisesti asioihin.
Poikani kuoli vuosi sitten.
Olen varmasti ap lihonut joku 10 kiloa.
Ahdistus, suru, stressaava tilanne. Terveellinen syöminen ja kuntoilu tullut viime kädessä. Töissä olen käynnyt kuukauden sairaskirjotuksen jälkeen.
Mutta tämä tilanne ei tule olemaan ikuinen. Tiedän kun tilanne asettuu niin jaksan tehdä painolleni jotain.
Kaikella on oma aikansa.