Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla kaurapuuro ei pidä nälkää

Vierailija
18.06.2024 |

Mitä syötte puuron lisäksi aamulla (jos siis syötte puuroa) jottei tunnin kuluttua ole kiljuva nälkä?

Mä oon kokeillut kaikenlaista voisilmästä raejuustoon ja päällystettyihin leipiin. Ei auta. Sen sijaan mieheni syö lautasellisen puuroa voisilmällä ja pärjää sillä monta tuntia.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toi rasva hiilarin kanssa auttaa. Sit kananmuna jos ei riitä.

Vierailija
2/49 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se yleensä pidäkään

Koita lisätä muita täysjyväviljoja ja vaikka sitä kananmunaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarpeeksi proteiinia ja rasvaa.

Vierailija
4/49 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön sen verran paljon että pitää.

Vierailija
5/49 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä puuroa pitäisi pakolla syödä, jos se ei toimi?

En syö puuroa, syön kasviksia, pähkinöitä, siemeniä ja pari lusikallista voita kahvin seassa. Nälkä tulee 4-6h päästä.

Vierailija
6/49 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahkaa ja kananmunia voisit kokeilla lisäksi.

Itse syön välillä sellaista proteiinipuuroa johon laitetaan vain kiehuva vesi hiutaleiden sekaan. Siinä näyttää olevan kaloreitakin aika lailla, mutta pitää nälkää hyvin. Makuun kyllästyy, mutta välillä ihan hyvä vaihtoehto.

Vierailija
7/49 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen vauva sivustolta mv uutiset.

Vierailija
8/49 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että ei syö mitään eli siis paastoaa on huimasti parempi vaihtoehto kuin tuo surkeaakin surkeamman puuron mättäminen.

Se että puuron syönnin jälkeen tulee kiljuva nälkä tarkoittaa että

1. Verensokeri ampui nopeasti ylös

2. Haima joutui pukkaamaan nopeasti paljon insuliinia kiireessä

3. Insuliini romuttaa verensokeri taso ja verensokeri painetaan soluihin väkipakolla.

4. Elimistö reagoi nopeasti tippuvaan verensokeriin nälän tunteella. Energiaa ei ole saatavilla koska insuliini käytännössä pistää elimistön rasvan talletus tilaan.

9/49 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kaurapuuro + voisilmä ja keitetty kananmuna on yhdistelmä joka pitää nälkää. Se käy minulle tarvittaessa jopa päivän pääateriaksi jos muuta ei ole.

Pelkkä kaurapuuro, vaikka kuinka iso lautanen, ei oikein pidä nälkää poissa kovin kauan. Kuituja kunnolla saadakseni syön iltaisin ison kaura-/ruishiutalepuuron muussatulla banaanilla, marjoilla ja pähkinöillä, ja ennen nukkumaanmenoa välillä ehtii tulla jo uudestaan nälkä, muutamassa tunnissa.

Rasva ja proteiini yhdistettynä hiilareihin on nälkää pitävä yhdistelmä minulla.

Vierailija
10/49 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä haluat väkisin syödä puuroa aamulla, jos se ei sulla "toimi". Ei se ole mitenkään välttämätöntä ihmiselle, kuten ei koko aamupala.

Itselläni on niin, että jos syön mitä tahansa aamulla, nälkä jotenkin käynnistyy, ja on parin tunnin päästä taas nälkä. Vaikka olisi vetänyt pelkkää proteiinia ja rasvaa mahan täyteen siis. Sen sijaan mitään nälkää ei tule, jos paastoan lounaalle klo 13 asti. Niinpä paastoan, mun kroppa selvästi tykkää siitä. Sullakin voi olla näin, tai sitten sulle toimii kyllä aamupala, mutta ei ehkä tuontyyppinen kuin puuro. Entä smoothie, jossa on myös vaikka jogurttia? Tai joku runsasproteiininen kuten munakas?

Vierailija
11/49 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei pitänyt puuro nälkää, mutta se johtui siitä, että söin sitä liian vähän. Jostain syystä siinä pakkauksessa on yhden annoksen ohjeessa hiutaleita 1 dl. Veteen kun tekee puuron, niin annoksessa puuroa on silloin noin 130 kcal. Aamupalalla olisi hyvä syödä noin 500 kcal, joten aika paljon saisi tuon puuron kanssa ottaa lisukkeita, että sen saa kokoon. Nykyään teen tupla-annoksen puuroa ja laitan sekaan marjoja ja soijamaitoa, niin hyvin jaksaa lounaaseen saakka.

Vierailija
12/49 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä kaikki leipä vois, hiilarihöttöä. Myös ruisleipä

Vierailija
13/49 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raejuusto puuron joukkoon, niin että sulaa sinne.

Vierailija
14/49 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitosrahkavinkistä, sitä voisin tosiaan kokeilla lisätä marjojen ja muun lisäksi. Monesti olen syönyt esim kautapuuroa marjoilla+raejuustolla ja vielä munakokkelia lisäksi, mutta jotenkin siitkin jää ontto olo, mikä on minusta outoa.

Ja puuroa en syö pakolla, vaan kodka haluan. Tunnen, kuinka se oikein hellii vatsaa. Muuten minulla ei ole miyään verendokerin heittelyilmiötä, eikä vhh sovi minulle.

Vierailija
15/49 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suomalaiset on "hulluja" Syövät kaurapuuroa, koska joku on sanonut, että sitä pitää aamulla syödä. Oma ajattelu täysin hukassa :)

Syökää nyt ihmeessä sellaista ruokaa, mikä pitää kylläisenä pitempään kuin tunnin.

Tuo kaurapuuron syönti aloitetaan jo vauvasta lähtien, silloin jopa kahdesti päivässä.

Vierailija
16/49 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitosrahkavinkistä, sitä voisin tosiaan kokeilla lisätä marjojen ja muun lisäksi. Monesti olen syönyt esim kautapuuroa marjoilla+raejuustolla ja vielä munakokkelia lisäksi, mutta jotenkin siitkin jää ontto olo, mikä on minusta outoa.

Ja puuroa en syö pakolla, vaan kodka haluan. Tunnen, kuinka se oikein hellii vatsaa. Muuten minulla ei ole miyään verendokerin heittelyilmiötä, eikä vhh sovi minulle.

Ja sorry lukuisat typot. Kiitos muistakin vinkeistä, useimpia olen tainnut kokeilla. Toivon vielä löytäväni toimivan kombon, tai sitten siirryn nauttimaan kaurapuuroa iltapalaksi, jolloin sen ei yarttekaan pitää pitkään nälkää.

Vierailija
17/49 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa valita plus-hiutaleet (niissä oli enemmän kuitua ja muistaakseni myös proteiinia), ja lisätä rasvaa reilusti. Mukaan sopivat pellavarouhe, vehnäleseet (kuitu), auringonkukansiemenet ja pähkinät (näistä tulee proteiinia, rasvoja ja kuitua). Tarvittaessa pari lusikallista soijajauhoa tai keitetty kananmuna sekaan. Lisäksi kannattaa tarkistaa annoskoko, etenkin jos puurosta tekee kovin juoksevaa voi olla, ettei lautasella ole ravintoa nimeksikään jos oma kulutus on kovaa.

Siis vähintään pari desiä niitä täyttävämpiä hiutaleita (ennen nestettä), kourallinen siemeniä tai pähkinöitä, voisilmä tai oliiviöljyä, tarvittaessa rkl vehnälesettä ja pari rkl soijajauhetta tai muuta proteiinia. Ei jää nälkä.

Vierailija
18/49 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä haluat väkisin syödä puuroa aamulla, jos se ei sulla "toimi". Ei se ole mitenkään välttämätöntä ihmiselle, kuten ei koko aamupala.

Itselläni on niin, että jos syön mitä tahansa aamulla, nälkä jotenkin käynnistyy, ja on parin tunnin päästä taas nälkä. Vaikka olisi vetänyt pelkkää proteiinia ja rasvaa mahan täyteen siis. Sen sijaan mitään nälkää ei tule, jos paastoan lounaalle klo 13 asti. Niinpä paastoan, mun kroppa selvästi tykkää siitä. Sullakin voi olla näin, tai sitten sulle toimii kyllä aamupala, mutta ei ehkä tuontyyppinen kuin puuro. Entä smoothie, jossa on myös vaikka jogurttia? Tai joku runsasproteiininen kuten munakas?

Totta, voi olla että aamupalan jättäminen väliin voisi toimia minulle myös. Nuorempana en koskaan syönytkään aamupalaa. Välillä syön jugurtti+mysli+marja+raejuustoaamupaloja, mikä toimii ok.  Ap

Vierailija
19/49 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sen pitäisi pitää nälkää? Tiedän että olen syönyt ja syön seuraavan kerran 4h päästä lounasta. Ettekö te kestä nälän tunnetta?

Vierailija
20/49 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan älytöntä syödä puuroa, kun samalla joudutaan syömään suunnilleen pienen kaupan sisältö. Paljon järkevämpää syödä aamulla munakas, jos nyt jotain pitää syödä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi