Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen on alle 30-vuotiaiden viestittelykulttuuri?

Vierailija
18.06.2024 |

Jos vaikka WhatsAppilla viestittelette.

Onko teillä ikään kuin jatkuva keskustelu menossa, jossa kumpikaan ei tavallaan päätä keskustelua, vaan saattaa vain olla päivien tauko jos ei ole mitään sanottavaa?

Vai onko tapana päättää keskustelu toivottamalla esim. hyvää yötä ja ikään kuin aloittaa uusi keskustelu parin päivän päästä, jos tulee jotain asiaa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/7 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät viestittele whatsappilla. Sama kuin laittaisit ystävällesi sähköpostia, liian virallista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä sitten viestittelevät? Tiktok? Insta? Snap? Nämä ei kai mikään ole ensisijaisesti viestittelyyn tarkoitettuja?

Kysyn koska ihmettelen sitä, että keskustelut vaikuttavat (ainakin minun näkökulmastani) jäävän kesken/avoimiksi. Saattaa olla päivän tai parin tauko ennen kuin tulee vastaus, joka jatkaa suoraan kesken jäänyttä keskustelua. Olen itse tottunut että keskustelu päätetään vaikka toivottamalla hyvää yötä, jotta toinen ei enää odota uutta viestiä sinä iltana.

Ehkä olen vain kalkkis, joka ei ymmärrä nykyistä viestittelykulttuuria. Tulkitaanko minut jotenkin tylynä, jos päätän keskustelun toivottamalla hyvää yötä? Tulkitaanko se niin etten ole enää kiinnostunut jatkamaan keskustelua?

Ja selvennyksenä vielä ettei ole kyse deittailuun liittyvästä viestittelystä eli siihen liittyvästä pelaamisesta ei ole kyse.

Vierailija
4/7 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat puhua alle 30-vuotiaille? Minkä ikäinen itse olet?

Vierailija
5/7 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat puhua alle 30-vuotiaille? Minkä ikäinen itse olet?

Osa on sukulaisia ja osa on työkavereita ja entisiä työkavereita. Haluan pitää yhteyttä, kun ovat mielestäni hyviä tyyppejä.

Ja noista entisistä työkavereista saa silloin tällöin seuraa yöelämään. Lapsuuden kaverit ja koulukaverit ovat kaikki lapsiperhelimbossa, eivätkä koskaan ehdi viihteelle. Itse lähestyn 40 v.

Vierailija
6/7 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/7 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, keskustelu on jatkuvaa eikä ole mitään tervehdyksiä tai hyvästejä. Paitsi jos puhutaan kaverin/kavereiden kanssa ns. reaaliajassa eli kummatkin on puhelimella tai tietokoneella ja kirjoitellaan koko ajan eikä ole mitään viiveitä, niin silloin saatetaan sanoa hyvät yöt, erityisesti jos aihe on ns. vakava tai tärkeä. Ettei kaveri mieti että mihin se toinen katosi juuri kun oli diipit keskustelut elämästä ja kuolemasta. Mutta sellainen normaali harvakseltaan viestittely jossa vastataan tyyliin parin tunnin (tai päivän) päästä, niin silloin ei. 

N28