Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi on euroopan takapajula: kotiäitejäkin enemmän kuin missään muualla

Vierailija
30.01.2007 |

Näin luki Kaleva sanomalehdessä viikko pari sitten. Taisi olla vain pari euroopan kaupunkia, joissa enemmän äitejä kotona kuin meillä. Maita en muista, ei mitään menestyneitä teollisuusmaita.

Elinkeinoelämän tutkijat ovat huolestuneita ilmiöstä, tämä ei tue kilpailukykyä. JUURI tätä olen itsekin palstalla paasannut jokin aika sitten. Naiset olette lyhytnäköisiä, pätkätyöt ja naisten tasa-arvoisen palkkauksen puutekaanko ei saa teitä heräämään?

Kaiken lisäksi TV uutisissa oli pätkä Saksan päivähoitotilanteesta. Vain 20% työssäkäyvistä vanhemmista sai hoitopaikan lapsilleen, jopa aborttia suositellaan vaihtoehtona työssäkäyville.

Tähänkö halutaan Suomikin ajaa? Ja naiset kotiin tekemään puoli-ilmaiseksi se työ, joka pitäisi sivistyneessä valtiossa hoitua ongelmitta myös päivähoidon kautta sitä tarvitseville.

Ei kuulkaa kotiäitiys ole ammatti. Siitä ei saa oikeaa palkkaa eikä siitä kerry eläkettä. Valitettavasti. Jokainen hoitakoon lapsensa kuten haluaa, mutta minusta on häpeä että menestynyt maa kuten Suomi on muodostunut tällaiseksi takapajulaksi!!!

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä mättää? Suomalaiset naiset ei pysty imettään, vaikka kotona häärätään vuositolkulla?

Vierailija
42/61 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äärifeministinen puolue pitää miehiä kansakunnan suurimpina vihollisina. Ei siellä pyritä tasa-arvoon, vaan miesten alistamiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap esitti juuri hyvän mallin, miten äitien työssäkäymistä tuetaan. Mikä siinä nyt mättää? Miten se liittyy feminismiin.

Rauhoittukaa, vaikka muurahaispesää sohaistiinkin.

Vierailija
44/61 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ap esitti juuri hyvän mallin, miten äitien työssäkäymistä tuetaan. Mikä siinä nyt mättää? Miten se liittyy feminismiin.

Rauhoittukaa, vaikka muurahaispesää sohaistiinkin.

Vierailija
45/61 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi meillä halutaan itse jäädä kotiin? Outoa. Ruotsissa naiset tosiaankin ovat valistuneempia ja viisaampia, kun ovat halunneet mallin jossa voi olla sekä työssä että kotona osa-aikaisesti.

Vierailija
46/61 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja liian vähän hoitopaikkoja.. Eipä taida ap asua saksassa.

T:" saksalainen" ulkomamma

Vierailija
47/61 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi veisin lapsemme päivähoitoon ja lähtisin osa-aikaiseen työhön, kun siitä ei jää melkein mitään käteen?

Kalliit päivähoitomaksut ja verotus pitävät siitä huolen.

Mielummin valitsen samalla rahalla täysipäiväisen hoitovapaan. Ja tyytyväinen olenkin. En todellakaan kaipaa kiireellistä päiväkotielämää pienten lasten kanssa, paljon helpompaa siinä vaiheessa kun nuorinkin on jo 2 tai 3.

Vierailija:

Miksi meillä halutaan itse jäädä kotiin? Outoa. Ruotsissa naiset tosiaankin ovat valistuneempia ja viisaampia, kun ovat halunneet mallin jossa voi olla sekä työssä että kotona osa-aikaisesti.

Vierailija
48/61 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska juuri sinun etusi yksilönä ei kiinnosta minua yhtään. Haen laajempia näkökulmia asiaan.

Vierailija
49/61 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
50/61 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis etkö tosiaankaan tajua, miksi tuollaisia artikkeleita nyt syötetään suomalaisille?? Kysymys on suhdanteista rouva hyvä, ei mistään muusta. Naiset ovat työmarkkinoiden puskuri ja nyt meidät halutaan töihin.

Hanki itsellesi vaikka joku sellainen koulutus, että ymmärrät asioita vähän laajemmin.

Vierailija
51/61 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Koska juuri sinun etusi yksilönä ei kiinnosta minua yhtään. Haen laajempia näkökulmia asiaan.

Vierailija
52/61 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri tuollainen asenne kenellä tahansa äidillä on todella surullisen ikävä. Tehdään vaan äitiydessä niitä asioita joista tykätään ja muut eivät sitten olekaan niin tärkeää sanoi tilastot mitä hyvänsä...

Muille äiteille on sitten kiva paasata asioista jotka itselle ovat mahdollisia/helppoja/mukavaa...

Ärsyttää tuollainen asenne... teennäistä touhua...

Vierailija
53/61 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkemykseni on puhtaasti lastensuojelullinen. En kannata mitään toimintaa jolla alistetaan ja aiheutetaan turhaa syyllisyyttä ja pahoinvointia ihmisten elämään.

-50-

Vierailija:

juuri tuollainen asenne kenellä tahansa äidillä on todella surullisen ikävä. Tehdään vaan äitiydessä niitä asioita joista tykätään ja muut eivät sitten olekaan niin tärkeää sanoi tilastot mitä hyvänsä...

Muille äiteille on sitten kiva paasata asioista jotka itselle ovat mahdollisia/helppoja/mukavaa...

Ärsyttää tuollainen asenne... teennäistä touhua...

Vierailija
54/61 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidit kokevat yleensä tärkeämpänä lasten kotihoidon kuin isät.

Enkä pidä sitä mitenkään pahana. Kyllä lähdetään väärille jäljille jos yhteiskunta alkaa sanelemaan, kun saa olla kotona ja kuka on töissä.

Onko tasa-arvoa miehille jos heidät pakotetaan vasten tahtoaan kotiin? Ja onko se tasa-arvoa naisille jos heidät pakotetaan vasten tahtoaan töihin?

Jos äiti haluaa olla kotona ja isä töissä niin mikä siinä nyt niin kamalaa on? Kaikki ovat onnellisia, sekä vanhemmat että lapset.

Vierailija
55/61 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattini ja tutkintoni lienee sivuseikka, nythän keskustellaan äitien ja naisten yhteisestä edusta eikä vain jonkun tietyn ammattiryhmän. Koska kysyitte niin minulla on akateeminen tutkinto, työkokemusta erittäin pitkältä ajalta ja työskentelen yrityselämässä esimiestehtävissä. Näin yksityiskohtainen vastaus ei kai tarpeen muille kuin teille kahdelle, olkaapa siis hyvät.

Ja arvon rouvat, ymmärrän kyllä että on kyse suhdanteista. Ymmärrän sen paremmin kuin te ymmärrättekään minun ymmärtävän. Pohjimmiltaan koko jutussa on kyse juuri tästä: naisia heitellään satunnaisesti suhdanteiden mukaan milloin mihinkin, siitä johtuen naisten ura- ja työelämän kehitys on poukkoilevaa ja palkkakehitys heikko. Myös lapset kärsivät tästä välillisesti mm. tämän hetken heikon päivähoitotilanteen vuoksi.

ap joka ei ymmärrä miten oma persoona tähän liittyy, keskustelisitte nyt vaan itse asiasta

Vierailija
56/61 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kannatan kotihoitoa ja imetystä, koska molemmat ovat tutkitusti lapselle parasta omissa katekorioissaan.

Yhdyn täysi mielipiteeseesi,

" Näkemykseni on puhtaasti lastensuojelullinen. En kannata mitään toimintaa jolla alistetaan ja aiheutetaan turhaa syyllisyyttä ja pahoinvointia ihmisten elämään. "

oletkos nyt ajatellut tuota mainitsemaasi näkemystä sitten lapsen hoitoasioiden kannalta??

Vierailija
57/61 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan oikeasti priorisoi omassa henkilökohtaisessa elämässään Suomen kilpailukykyä (eli mm. yritysjohtajien aina vain suurempia optioita yms.) ohi omien lastensa psyykkisen hyvinvoinnin?

Ja ennen kaikkea: on tärkeää elää niin kuin itse kokee oikeaksi ja mielekkääksi; elämä ei ole sitä varten, että etsisi hyväksyntää ja päähäntaputusta joltakin älyttömältä nuorkauppakamarilta tai keski-ikäisten miespoliitikkojen laumalta!

Vierailija
58/61 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku muu saa hakea rautalankaa. Minä en jaksa.

Vierailija
59/61 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siinä sodassa imetys häviää tärkeydessä. Kyllä sen sitten huomaa kun lapsi menee kouluun, että kummasta on enemmän hyötyä. Imetyksestä vai siitä, että on ollut psyykkisesti terve huoltaja tai huoltajat.

Vierailija:

Minä kannatan kotihoitoa ja imetystä, koska molemmat ovat tutkitusti lapselle parasta omissa katekorioissaan.

Vierailija
60/61 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi tämä asia on käännetty näin negatiiviseksi, miksei

sanota että ollaan ylpeitä, suomessa lapset saavat olla

kotona, ei siitä voi olla kenellekään mitään haittaa, ei

ainakaan lapsille.

Holhotkaa pitkäaikaistyöttömiä ja muita avustuksilla eläviä,

jotka eivät halua töihin, jättäkää

kotiäidit rauhaan.