Posti suunnittelee tapaa jättää postipaketti oven taakse
Olen itse nähnyt miten ovat kyselleet tuota asiakkailta.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki jättävät jos olet sellaisen palvelun ottanut paketillesi.
Kauppias määrittää pienissä verkkokaupoissa mitkä paketin toimitukset ovat saatavilla. Ja joillakin se on posti.
Mutta ostaja valitsee vaihtoehdoista millaisen toimituksen haluaa paketille. Ei sitä ole pakko ottaa toimituksella oven taakse.
Vierailija kirjoitti:
Minä annan aina postille luvan jättää paketti ovelle. Olen kotona etätöissä ja saan siten paketin nopeasti pois pihalta. Varmistan tällä sen, etteivät voi väittää, että kotona ei oltu ja viedä pakettia suoraan jonnekin noutopisteeseen.
Et sä tolla varmista yhtään mitään. Onhan niitä riistakamerakuvia nähty, kun auto ajaa tontin ohi sovittuun aikaan. Myöhemmin tulee ilmoitus, että paketti on noudettavissa noutopisteessä. ei ole kuskeilla aikaa pysähdellä. :(
Onneksi sulla on vielä hyvin käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauppias määrittää pienissä verkkokaupoissa mitkä paketin toimitukset ovat saatavilla. Ja joillakin se on posti.
Ja postilla on aina useampi vaihtoehto tarjolla toimitukselle. Jos joskus tulee sellainen päivä että oven taakse toimitus on ainoa vaihtoehto postilla niin sitten ei tarvitse ostaa postin toimituksella mitään eikä sellaisesta kaupasta missä posti on ainoa vaihtoehto t:eri
Oli ihan hyvä systeemi, itse sai sopia, millä aikavälillä posti toimittaa paketin oven ulkopuolella, ja voi myös valita , että soittaa ovikelloa. Ei tarvise avata ovea, mutta tietää milloin noutaa paketti oven takaa.
Aamulla tulee sähköpostiin ilmoitus, josta saa sitten valita sen haluamansta aikaikkunan paketin tuomiselle.
Vierailija kirjoitti:
Oli ihan hyvä systeemi, itse sai sopia, millä aikavälillä posti toimittaa paketin oven ulkopuolella, ja voi myös valita , että soittaa ovikelloa. Ei tarvise avata ovea, mutta tietää milloin noutaa paketti oven takaa.
Aamulla tulee sähköpostiin ilmoitus, josta saa sitten valita sen haluamansta aikaikkunan paketin tuomiselle.
Ei välttämättä. Se vaatii sovelluksen että voi ruksia haluaako kelloa soittettavan? Ei haluta kilkutuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja postilla on aina useampi vaihtoehto tarjolla toimitukselle. Jos joskus tulee sellainen päivä että oven taakse toimitus on ainoa vaihtoehto postilla niin sitten ei tarvitse ostaa postin toimituksella mitään eikä sellaisesta kaupasta missä posti on ainoa vaihtoehto t:eri
Ei ole. Ellei ole omaposti. Ja kaikki ei halua sitä.
Vierailija kirjoitti:
Kannatan.
Helpompi varastaa tuosta kuin kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
eihän posti enää muutenkaan kuljeta paljon paketteja, kun virolaiset firmat ovat vallanneet kuljetusalan
Virolaisetko niitä kuskaa? No eipä enää ihmetytä se valtava kadonneitten pakettien määrä. Minkä taakseen jättää sen eestistä löytää, sanotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5/5
Saattaa naapurin muijan Temu-paska joutua suoraan roskikseen 😆👌🏼
Samaa tavaraa temu myy kun paikallinen kauppias 10x hinnalla
Nimen omaan, Cittarissa led-lamppu 9,90, tilasin Temusta 86 senttiä/ kappale...Kiinasta ne Cittarinkin lamput tulee!
Vierailija kirjoitti:
Sitähän on tehty täällä maalla jo 30 vuotta. Nytkö tämä tapa leviää kaupunkiin?
Ei ne kuskit saa jättää lähetystä oven taa paitsi jos vastaan ottaja on antanut luvan!
En usko että toimii ainakaan missään keskustoissa. Hus kotia tuo pitää olla Vastaanottaja saman tien vastassa. Muuten paketti voi lähteä varkaan matkaa. Eri asia syrjäseudulla. Mut asiakas maksaa silti 10 e tai enemmän paketin tulosta ovelle. Olis kyl paska homma jos se sieltä häviäis vaik jonkun muun matkaan tai sääolot vie myräkän mukana lähimpään metsikköön. Tai eläin syö sun matsmartin paketin..
Kyllä tämä on ollut paljon parempi systeemi kuin se, että piti etsiä kyytiä jonnekin naapurikylään hakemaan pakettia postista, kun muut olivat jo täynnä,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä annan aina postille luvan jättää paketti ovelle. Olen kotona etätöissä ja saan siten paketin nopeasti pois pihalta. Varmistan tällä sen, etteivät voi väittää, että kotona ei oltu ja viedä pakettia suoraan jonnekin noutopisteeseen.
Et sä tolla varmista yhtään mitään. Onhan niitä riistakamerakuvia nähty, kun auto ajaa tontin ohi sovittuun aikaan. Myöhemmin tulee ilmoitus, että paketti on noudettavissa noutopisteessä. ei ole kuskeilla aikaa pysähdellä. :(
Onneksi sulla on vielä hyvin käynyt.
Mulle kävi just noin. Maksoin kympin kotiinkuljetuksesta. Kukaan ei käynyt täällä päinkään. Paketti oli toimitettu postiin, joka kaukana. En saanut mitään korvauksia, vaikka jouduin paketin autottomana hakemaan taksilla.
Ihanteellista on, jos myyjä tarjoaa mahdollisuuden valita, mihin noutopaikkaan lähetys viedään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tullut vastaan yhtäkään yritystä kenellä on Posti vaihtoehtona ja että postilla ei olisi siinä useampi vaihtoehto postitukselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tullut vastaan yhtäkään yritystä kenellä on Posti vaihtoehtona ja että postilla ei olisi siinä useampi vaihtoehto postitukselle
Silloin kun ostaa netistä jotain ja valitsee postin niin ei siinä vaiheessa vielä Posti tiedä onko mulla omaposti vai ei ja aina on useampi vaihtoehto ollut toimitukselle kaikkialla mistä olen ostanut.
Pikkupaketin ehdoissa oli jo aiemmin, että se jätetään oven taakse jos ei mahdu luukusta. Aspan kanssa tästä väänsin, että ei missään nimessä käy. Tuo oli vielä tilaus, johon ei voinut itse valita tarkemmin toimitusta. Tilausta tehdessä kaikki näytti viittaavan pakettiautomaattiin mutta toisin oli.
Yleensä tilaan vain jos pakettiautomaatti onnistuu. En halua kerrostalon käytävään tavaroitani. Eikä siellä saisi edes pitää mitään, joten piankos naapuripoliisi kerää paketit rapusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei omapostilla ole mitään tekemistä toimitus tavan valinnassa verkkokaupassa.
OmaPostilila voi muuttaa toimitusajan ja noutopaikan sen jälkeen kun toimitus näkyy omapostissa t:eri
Vierailija kirjoitti:
Kannatan.
Koska saat varastettavaa?