Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Posti suunnittelee tapaa jättää postipaketti oven taakse

Vierailija
18.06.2024 |

Olen itse nähnyt miten ovat kyselleet tuota asiakkailta. 

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annan aina postille luvan jättää paketti ovelle. Olen kotona etätöissä ja saan siten paketin nopeasti pois pihalta. Varmistan tällä sen, etteivät voi väittää, että kotona ei oltu ja viedä pakettia suoraan jonnekin noutopisteeseen.

Vierailija
62/102 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin näin. Riippuu siitä, minkälaisen palvelun (toimituksen) on paketille ostanut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvä idea. Ainakin niille jotka haluavat. Ihminen voi olla just silloin viestin tullessa kylppärissä tai kipeänä, eikä ole hyvä availla ovea. Hetken päästä vasta pääsee. Eri asia mitä ääntä asunnoista yleensä kuuluu paketin tuojalle. Jos naapurissa asuu varas, sitten pitää kytkeä hyvin sidottu paketti lukolla oveen.

Vierailija
64/102 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama kunhan eivät omin luvin ala niitä oven taakse jättämään varastettavaksi. Kun asuin kerrostalossa ja olin töissä paketin tullessa, tyyppi soitti ja kysyi voiko sen jättää siihen ovelle! Jooooei ehkäpä!

Vierailija
65/102 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei mahdu postilaatikosta. Nyt seurannalla 3 cm paksut lähetykset menee. Ei minulle ole ollut vaiva olla paikalla kun ruokalähetys tulee tai sänky. Mutta iso sänky tuli alimpaan kerrokseen asti vain. Joten jouduin itse rajaamaan kolmanteen kerrokseen. Ei kiva.

Vierailija
66/102 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Budbee ja joku muukin lähettää mainitse linkin, että ilmoita miten haluat sen toimitettavan. Paketti on löytynyt aina tuosta oven edestä, kuten olen pyytänyt jättämään. Asun siis Tampereella, mutta en ole koskaan jättänyt paketteja ulos päiväkausiksi, ehkä sen sitten jo joku poimisi talteen.

Vierailija
67/102 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä annan aina postille luvan jättää paketti ovelle. Olen kotona etätöissä ja saan siten paketin nopeasti pois pihalta. Varmistan tällä sen, etteivät voi väittää, että kotona ei oltu ja viedä pakettia suoraan jonnekin noutopisteeseen.

Mulla ne paketit menee silti suoraan noutopisteeseen.

Vierailija
68/102 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pyytänyt tuota jatkuvasti. Minulle on jätetty amazonin paketteja ovelle. Rappu on lukossa niin posti ei pääse aina sisään. Videokamera löytyy rappukäytävästä, hississä, pihalta jne. Huonoin tässä on se, ettei ne postin aikataulut aina pidä paikkaansa, ilmoitetaan paketin saapuvan tänään, mutta tuleekin vasta huomenna. Sitten on odottanut pakettia koko päivän kotona niin sitä ei tulekaan. Posti voi tuoda paketin päivällä klo 11-14 välillä. Silloin suurin osa ihmisistä on poissa kotoa. Parempi tuolle toimitusajalle olisi illalla esim. klo 17-21. Ovellejättö voi edelleen säilyä vaihtoehtoisena toimitustapana.

Vierailija
69/102 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannatan. 

Ei ole turvallista millään tavalla nykyisin varsinkaan.

Asiakkaan luvalla tietty ja riippuu missä asuu. Kyllä meidän oven taakse on ihan turvallista jättää.

Vierailija
70/102 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei ole ollut ongelmaa ovelle jätetyillä paketeilla, aina ne on siinä odottaneet kotiintulijaa. Ovi on sateensuojassa ja sen verran seinää ympärillä, ettei ohikulkijat niitä näe. Päättyvä pikkutie kehyskunnassa.

Vierailija
71/102 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paketti tulee jo nyt oven taakse. Pakettiautomaatin oven taakse. Mielestäni on ihan hyvä systeemi.

Vierailija
72/102 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti ilmoitti, että tuo pakettini tänään oven taakse, tarkempaa aikaa ei ilmoitettu. Lähettävät kuulemma tekstarin, kun lähetys on toimitettu. Ei mitään mahdollisuutta vaikuttaa itse asiaan. Asun kerrostalossa. Odotan mielenkiinnolla, kuinka hankalaa tulee olemaan saada paketin lähettäjältä rahat takaisin, jos pakettia ei löydy rappukäytävästä illalla kotiin palatessa.

Vierailija
73/102 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä maalla tuo toimisi siis niin, että paketti jätettäisiin kylätien varteen 1,4 km päähän määränpäästä ja kuka vain voisi sen sieltä napata? Kätevää! Postihan ei ole mitenkään vastuussa tekemisistään.

Ehdotin jo ajat sitten että posti saisi säästettyä paljon jakelu- ja lajittelukustannuksia jos postilootat vaan tyhjennettäisi kylän/kaupungin/lähiön keskusaukiolle ja vastaanottajat voisi sieltä käydä kaivamassa omat lähetyksensä. Siis lähetyspaikan. Vastaanottopaikkakunnalle kuskaaminen maksaa liikaa. 

Entä jos lähetys on menossa ulkomaille? Miten ihmeessä sieltä osataan tulla sitä noutamaan? Ja miksi edes postittaa mitään tuollaisessa systeemissä, eihän se lähetys lähtisi oikeasti minnekään.

Vierailija
74/102 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimi kerrostalossa. Monille kelpaa toisten omaisuus.

Vierailija
75/102 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle osui nyt tämä toimitustapa kohdalle. Tilasin tavaran Torista Toridiilillä, eikä mielestäni missään kohdassa ollut mahdollisuutta vaikuttaa toimitustapaan mitenkään. Nyt tilauksen tiedoissa kuitenkin lukee, että jätetään oven taakse jos ei mahdu postiluukkuun/laatikkoon. Tuskin mahtuu, päätellen siitä mikä tavara on kyseessä. Riippuen minä päivänä tulee, saattaa käydä niin, että vain puolisoni on kotona silloin. Ilmoitus siitä, että nyt se paketti on oven takana, tulee kuitenkin ilmeisesti vain mun puhelimeen (vai soittavatko ovikelloa myös?). En välttämättä pysty koko ajan kyttäämään puhelinta, ilmoittaakseni puolisolle, että nyt on paketti tullut, eikä hänkään välttämättä pysty koko ajan kyttäämään puhelinta. Joten toivottavasti ei paketti katoa. Nouto ei olisi ollut iso ongelma, tässä lähellä on palvelupisteposti (ei automaatti) johon paketit menevät jos automaatti on täynnä, eli en joutuisi hakemaan pakettia kaukaa missään tapauksessa.

Vierailija
76/102 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu aina vähän hullulta kun joku lähettää paketin tai muuta, se ensin tulee muualta Suomesta Tampereelle, menee Helsinkiin lajiteltavaksi (kuten muukin posti) ja sen jälkeen tuodaan uudelleen Tampereelle. Lajittelukoneet kai etelässä. Tavallisen ihmisen logiikalla se ei siis toimi, että asian tajuaisi, mutta se on joku järjestelmä valtiolla.

Vierailija
77/102 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin baarituolit ja valitsin ovelle jättämisen ilman koputusta tai ovikellon soittoa. Hienosti meni 👏

Vierailija
78/102 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vain matkahuoltoa ym. eli postia  en käytä.

Vierailija
79/102 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein nauroin puhelimeen kun odotin pakettia ja töissä ollessani sitten tietenkin kuten aina oli sitä kotiin toimittamassa ja kysyi voisiko paketin jättää siihen kerrostalon alaovelle mistä sitä ei varmastikaan kukaan mennen tullen nappaisi mukaansa.

Vierailija
80/102 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki jättävät jos olet sellaisen palvelun ottanut paketillesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi