Minne päin muuttaa kun toinen menee Aaltoon ja toinen Helsingin yliopistoon
Moikka! Asuinpaikka ehdotuksia otetaan vastaan Helsinki/Espoo, kun itsellä ei oiken tietämystä 😊
Mulla ja kaverilla muutto opintojen perässä pohjoisesta etelään nyt kesän jälkeen. Mulla alkaa koulu Helsingin yliopistolla keskustan kampuksella ja kaverilla Aallossa, Espoossa. Haluamme muuttaa yhdessä asumaan ja etsitään kolmiota budjetilla noin 1000€/kk kaikkineen kuluineen. Haluttais kohtuullinen matka ja hyvät julkiset yhteydet kummankin kouluille toiveena max 30min per suunta julkisilla. Löytyykö tallaista aluetta?
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Tuskin opiskelija-asuntoyhteisöstä vuokrataan pariskunnalle kolmiota, vaan kaksio. Kolmiot ovat lapsiperheille.
HOAS:n 2h+tpk on käytännössä kolmio, ainakin todella monessa kohteessa. 2 ovellista makuuhuonetta ja tupakeittiö, jossa hyvin tilaa sekä ruokapöydälle että olohuoneelle. Ja kun hinta on 300-400€/kk halvempi kuin yksityisellä, pystyy aikamonta kertaa/kk ajamaan taksilla keskustasta himaan yöllä.
"Oletko ikinä käynyt Malminkartanossa? Etelä-Haaga paljon perempaa seutua."
Olen asunut Maltsussa. Etelä-Haaga on lähinnä nukkumalähiö. Ja kuten sanottu, Etelä-Haagan HOAS:n kämppiin on paljon pidempi jono kuin esimerkiksi Arentikujalle/-tielle tai Viljelijänkujalle. Yksityiseltä varmaan saisi Etelä-Haagasta 1 000€:lla kämpän, mutta itse opiskelijana priorisoin kyllä hinnan sijainnin edelle. Vain n. 10-15 minuuttia pidempi matka ja n. 400€ halvempi vuokra. Jos todella haluaa lähes 1 000€ maksaa asumisesta, niin ap:n ja kaverinsa kannattanee hakea saunallista kolmiota Alberganesplanadi 2:sta.... siinä on pikaratikan pysäkki ihan vieressä ja Lepuskin juna-asema kivenheiton päässä... kaupat nurkalla Sellossa...