Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Salma

30.01.2007 |

Hei!

Olen lueskellut tätä foorumia jo usein ja kun täältä näyttää löytyvän niin hyviä niminikkareita sekä -arvostelijoita, ajattelin itsekin esittää kysymyksen :-)

Meille on siis tulossa kolmas lapsi, sukupuolta ei tiedetä. Pojalle on nimi jo valmiina (Leonhard), mutta tytön nimi on vielä mietinnän alla. Olen miettinyt Salmaa, sehän sopii hyvin suomalaisen suuhun, vai mitä? Olemme suomalais-saksalainen perhe Saksassa ja siksi kriteerit ovat varmaankin hieman tiukemmat kuin supisuomalaisissa perheissä. Nimen täytyy siis olla tunnistettavissa ensikuulemalta eikä se saa kuullostaa vieraalta kummallakaan kielellä... Kaksi tyttöä on jo ja nimet ovat Annika ja Alisa. Itse olisin jatkanut tuota a-linjaa, mutta mies sanoi menevänsä aivan sekaisin.

Saa siis ehdottaa muitakin nimiä ja varsinkin antaa kommentteja ja kritiikkiä!

Kiitos jo etukäteen!

Terveisin Kettuemo

Kommentit (9)

1/9 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

minä tykkään tosi paljon Salmasta! <3 Ihanan naisellinen ja kansainvälisesti helppo nimi.

Mutta myös Alma on tosi kaunis nimi, ... joka sopisi tosi kivasti teidän tyttöjen siskolle! Lisäksi merkitys on kaunis, " sielu" espanjaksi.

Onnea odotukseen!

Vierailija
2/9 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olisin kyllä varmaan jatkanut tytöillä a-linjaa

muutama ehdotus kaiken varalta:

Annabella

Aada

Aida

Amanda

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen usein vastarannan kiiskinä ja niin nytkin. En oikein pidä Salmasta, mutta syytä siihen en osaa eritellä. Ehkä se vain kuulostaa niin samalta kuin Salme ja Selma, jotka eivät myöskään minuun kolahda. Ehdotan vielä näitä:

Selja

Silja

Sonja

Seela

Seelia

Vierailija
4/9 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salma on aika neutraali, ei erityisen kiva muttei huonokaan. Helppo nimi suomenkielisille. Leonhard sen sijaan on suomalaiseen suuhun vaikeampi, mutta poikaa voitaaneen kutsua suomessa esim. lempinimellä Leo, joten ei varmaan sikäli ongelmaa siinä.

Vierailija
5/9 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia palautteesta! Odottelen vielä lisää, jos joku vielä jaksaa vastata...

Joo, niitä ongelmia on tosiaan enemmän, kuin osasin mainitakaan:

- nimen oltava kaksitavuinen painotuksen takia (Alisa muutuu valitettavasti aina A-Liisaksi. Ja minä kun luulin opettavani täkäläisille oikean lausumisen...)

- nimen on päätyttävä a-kirjaimeen, sillä saksalaiset eivät aina tunnista vierasmaalaisista nimistä, onko kyseessä mies vai nainen (ihanaa tytölle sitten saada postia esim. Herra Outi M. tai Herra Tuuli M.)

- tuplavokaaleissa on taas paljon selittelemistä

Silja ois ihana, mutta täällä aika tuntematon nimi. Ehkä koitan saada miehen suostuteltua Ceciliaan, siitähän voisin ottaa kutsumanimeksi Siljan.

Aada ja muut, joissa on d-kirjain viimeisellä tavulla, on sukunimemme takia valitettavasti huonoja. Oisin tykännyt Amandasta, vaikka ois taas tuo painotusongelma (A-Manda).

Joo, toi a-linja ois ollut mulla mielekäs, mutta ymmärrän kyllä miestänikin, jos se sekaantuu nimissä kokonaan!

Leonhardin kutsumanimeksi tulisi väsitämättä Leo, siksi hyväksyin sen pojan nimeksi, vaikka se suomalaiselle onkin kokonaisuudessaan aika hankala.

Onhan tässä vaatimukset, mutta kiitoksia kuitenkin kovasti kaikille vastanneille! Joku kerta mun on kai suostuttava miehen ehdottamaan Juliaankin, mutta vielä en haluaisi. Onhan tässä kuitenki enempi lapsia suunnitteilla.

6/9 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutama ehdotus vielä..tosin voi tula semmoisiskin, jotka ei kriteerejä täytä:

Selma

Silva

E(e)rika

Irina

Fiona

Saima

Silvia

Greta

Vilma

Valma

Sonja

Laura

Linda

Kaisa

Linnea

Lovi(i)sa

Ulrika

Ursula

Teresa

Melis(s)a

Monika/Monica

Viveka/Viveca

Sofia

Maria

Vierailija
7/9 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna

Amalia

Adella

Aina

Alma

Asta

Ansa

??

Vierailija
8/9 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on oikeasti kaunis, mutta samalla A-linjakin kiehtoo!

Ehdotettu Amalia tai Alma olisi kiva. Alma tai Salma, kas siinä pulma :o)

Vierailija
9/9 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salma myös.

Tosin kun A-sarja on jo alkanut, sitä olisi hyvä jatkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän