En näe mitään järkeä elämässä kun asun Suomessa
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se muualla maailmassa sen kummoisempaa arkea olisi
Itse asiassa on. Suomalaiset ovat päättäneet, että ratkaisu kaikkeen on mennä piiloon ja olla mahdollisimman kaukana kaikista muista ihmisistä. Itsetunto nolla kateus viisi miljoonaa kaikki on paskoja mikropersoonia.
Ulkomailla on avoimempaa ja yhteisöllisempää. Ihminen on vahvasti laumaeläin ja suomalaiset on tässä jotenkin vaan risoja ihmisiä. (mt-tilastotkin sen jo kertovat)
Voisitko vielä kertoa mitä ovat nämä mystiset "ulkomaat" joissa kaikissa on avoimempaa ja yhteisöllisempää kuin Suomessa? Kiinnostaisi todella mistä tuollainen vahva käsitys. Perustuuko se omiin kokemuksiisi? Missä kaikissa maissa Suomen ulkopuolella olet asunut ja elänyt, sanotaan nyt vaikka vähintään puoli vuotta?
Huom! Se että baarimikko rantalomallasi on "avoin" ja "yhteisöllinen" ei edusta kyseisen maan väestön normaalikäyttäytymistä.
Maailmassa on paljon maita joissa ulkomaalainen vielä 20 vuoden jälkeenkään ei tunne ketään paikallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa on. Suomalaiset ovat päättäneet, että ratkaisu kaikkeen on mennä piiloon ja olla mahdollisimman kaukana kaikista muista ihmisistä. Itsetunto nolla kateus viisi miljoonaa kaikki on paskoja mikropersoonia.
Ulkomailla on avoimempaa ja yhteisöllisempää. Ihminen on vahvasti laumaeläin ja suomalaiset on tässä jotenkin vaan risoja ihmisiä. (mt-tilastotkin sen jo kertovat)
Olen asunut poissa Suomesta 29 vuotta. Minulle tämä oli taloudellisesti paras vaihtoehto. Muuten olisin kyllä jäänyt koska minulle suomalainen elämäntyyli sopii erinomaisesti.
Koska sinulle selvästi ei sovi, herää kysymys miksi et ole lähtenyt? Ei kenenkään pidä asua paikassa joka ahdistaa noin paljon.
Asuin jo yli vuosikymmenen muualla. Kun tarpeeksi rahaa laitetaan eteen, niin mikropersoonistakin tulee siedettäviä ainakin joksikin aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut poissa Suomesta 29 vuotta. Minulle tämä oli taloudellisesti paras vaihtoehto. Muuten olisin kyllä jäänyt koska minulle suomalainen elämäntyyli sopii erinomaisesti.
Koska sinulle selvästi ei sovi, herää kysymys miksi et ole lähtenyt? Ei kenenkään pidä asua paikassa joka ahdistaa noin paljon.
Mistä löysit taloudellisesti paremman vaihtoehdon ?
Vierailija kirjoitti:
Voisitko vielä kertoa mitä ovat nämä mystiset "ulkomaat" joissa kaikissa on avoimempaa ja yhteisöllisempää kuin Suomessa? Kiinnostaisi todella mistä tuollainen vahva käsitys. Perustuuko se omiin kokemuksiisi? Missä kaikissa maissa Suomen ulkopuolella olet asunut ja elänyt, sanotaan nyt vaikka vähintään puoli vuotta?
Huom! Se että baarimikko rantalomallasi on "avoin" ja "yhteisöllinen" ei edusta kyseisen maan väestön normaalikäyttäytymistä.
Maailmassa on paljon maita joissa ulkomaalainen vielä 20 vuoden jälkeenkään ei tunne ketään paikallista.
Mikropersoonan mikroagressio.
Asuin yli vuosikymmenen K-Euroopassa siihen se vahva näkemykseni perustuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haistan iigorinnan masentunutta nyrpistelynhalua.
Pitäisi tehdä propaa, mutta nämä haukat tulevat oitis esittämään vastaväitteitään, kun pääsevät käsiksi kaikkeen materiaaliin maailmalla.
Haistan kateellisen piiloilevan mikropersoonan ilman itsetuntoa.
Haluatko tavata vaikka keskustassa, jossa nöryytän sinut pelkällä normaalilla olemuksellani?
Ei se sun kuivettuneen oravan keho oikein taida nöyryyttää ketään, dear boy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde ihmeessä kokeilemaan kuinka hyvin pääset mukaan tuohon yhteisöllisyyteen ulkomaalaisena.
Olen asunut ulkomailla ja matkaillut todella paljon. Silti olen sitä mieltä, että ainakin minulle suomalaisena Suomi on paras paikka elää, ainakin toistaiseksi. Ellei kaikki mene vielä huomattavasti huonompaan suuntaan. Juureni, sukulaisemme, kaverini ym ovat täällä. Ymmärrän kieltä ja kulttuuria täydellisesti. Lapseni saavat hyvän varhaiskasvatuksen ja koulutuksen ilmaiseksi ja eteenpäin pääsee omilla ansioillaan. On mahdollisuus harrastaa mitä vaan, liikkua vapaasti ja turvallisesti ulkona. Minulle koulutettuna on löytynyt hyvin töitä ja olemme perheenä pystyneet rakentamaan mielekkään ja hyvinvoivan elämän. Suomalaisena tilaa on kaikkialla, missään ei ole yleensä liiallista ihmispaljoutta ja jos onkin, sitä on helppo paeta. Asuminen on väljää. On monipuoliset mahdollisuudet kehittää itseään. Ilmasto ei ole liian lämmin. Vesi on puhdasta. Pääsääntöisesti on ollut rauhallista ja turvallista. Yhteiskunta on moderni ja pysynyt kärryillä esimerkiksi digitalisaatiossa. Perhe , työ ja vapaa-aika ovat tasapainossa useimmiten. Luonto metsineen, järvineen jne on mahtavaa ylellisyyttä. Mahdollisuudet toteuttaa itseään yksilönä ovat hienot. On aito demokratia, vapaus ja mahdollisuus olla sellainen kuin on.
Pitääkö joka asiassa olla jokin pirun järki?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten luulisi olevan helppoa suunnata takaisin vanhoille kotikonnuille, eikä inistä netissä surkeuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi tehdä propaa, mutta nämä haukat tulevat oitis esittämään vastaväitteitään, kun pääsevät käsiksi kaikkeen materiaaliin maailmalla.
Haluatko tavata vaikka keskustassa, jossa nöryytän sinut pelkällä normaalilla olemuksellani?
Höpöhöpö megalomaanikkokin vielä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on mikropersoona? :D
Keksin sen ihan itse. :D
Kateellinen, heikkoitsetuntoinen, introvertti, luotaantyöntävä, passiivisesti epämielyttävä, kaiken oman elämäntavan kanssa erilaisen kyseenalaistava piilostaräksyttäjä jne...
Ei ainakaan sellainen "suuri" persoona, joka vetää ihmisiä puoleensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten luulisi olevan helppoa suunnata takaisin vanhoille kotikonnuille, eikä inistä netissä surkeuttaan.
Ei täällä kuulu kuin hyttysen itsetunnolla varustetun suomalaisen ininää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kateellinen, heikkoitsetuntoinen, introvertti, luotaantyöntävä, passiivisesti epämielyttävä, kaiken oman elämäntavan kanssa erilaisen kyseenalaistava piilostaräksyttäjä jne...
Kuvailitko juuri itseäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö megalomaanikkokin vielä.
Piilostaräksyttäjä!
Taasko se igsukka se igsuliini yrittää suomalaisia käännyttää jättämään kotimaataan?
Ei me lähetä.
Olen yli 50v, mutta muutaman neuvon voin antaa. Minä nappasin psykiatria heti hihasta kiinni kun alkoi ahdistaa, kymmenkunta kertaa tavattiin ja maksoi tuhansia euroja, en hakenut mitään kela-tukia, omasta pussista joka euro. Ensinnäkin, jos et voi elää suomessa, on vain kaksi vaihtoehtoa eli 1) lopeta eläminen 2) poistu suomesta. Miksi ruikutat täällä ongelmaasi, ihan itsestään selvä asia.
Sellaisen elämänviisauden olen tässä oppinut että vaikka muuttaisit toiselle paikkakunnalle tai toiseen maahan unohtaaksesi ongelmat, ei se onnistu. Katsos kun ongelmista 90% on pääsi sisällä, ne seuraavat sinua uuteenkin paikkaan, eli ongelma pitää jotenkin muuten ratkaista.
Ongelman ratkaisu on pitempiaikainen prosessi, sinun pitää työstää ongelmaa, päästä sisälle ja löytää se hankaava kivi. Et voi muuttua toiseksi ihmiseksi, sinä olet perimän, ympäristön ja elämänkokemuksesi muodostama kokonaisuus. Mutta kun hyväksyt itsesi, näet ympäristön eri tavalla ja suhtaudut eri tavalla asioihin ja kanssaihmisiin.
Kaikkea hyvää matkalle omiin muistikuviin ja tunteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvailitko juuri itseäsi?
En!
Oliko sulla oikeasti jotain sanottavaa vai oliko tämä sellainen metakommentti omasta persoonastasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huom! Se
Suomalaisia urpompaa, jurompaa ja v tt maisempaa sakkia ei ole missään. Muissa maissa saa kavereita ja duunia.
Tossa ole hyvä.
https://jakubmarian.com/wp-content/uploads/2016/09/suicides-europe.jpg