Tunnetko ihmisiä, jotka eivät koskaan tuhlaa aikaa?
Kommentit (5)
Kyllä, itseni.
Nyt eläkeiässä yritän oppia siitä pois.
Tänään heräsin viideltä ja kuuntelin tunnin äänikirja jotten olisi heti alkanut touhuamaan. Käynnistyn yleensä sekunneissa ja olen heti tekemässä jotain.
6 jälkeen aamupala ja klo 8 olin jo viemässä ruohonleikkuria huoltoon. 9.30 torin ja kahvilan kautta takaisin kotiin. 1500m2 pihaa trimmattavana, onneksi tänään mun on tarvinnut vain kerätä leikkuujäte kompostiin.Välillä lounas ja nyt istun hetken pergolassa kun lämpötila on jo 28 varjossa (ei Suomessa). Vähän on muurahaisia housuissa, mihin lähtisi ja mitä tekisi? Altaalle, naapurikylään??
Äänikirjan avulla olen oppinut olemaan jopa tunnin paikoillaan tekemättä mitään
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, itseni.
Tänään heräsin viideltä ja kuuntelin tunnin äänikirja jotten olisi heti alkanut touhuamaan. Käynnistyn yleensä sekunneissa ja olen heti tekemässä jotain.
6 jälkeen aamupala ja klo 8 olin jo viemässä ruohonleikkuria huoltoon. 9.30 torin ja kahvilan kautta takaisin kotiin. 1500m2 pihaa trimmattavana, onneksi tänään mun on tarvinnut vain kerätä leikkuujäte kompostiin.Välillä lounas ja nyt istun hetken pergolassa kun lämpötila on jo 28 varjossa (ei Suomessa). Vähän on muurahaisia housuissa, mihin lähtisi ja mitä tekisi? Altaalle, naapurikylään??
Oletko miettinyt, mistä tuo johtuu? Onko lapsuudessa tapahtunut jotain kauheaa ja pakenet sitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, itseni.
Oletko miettinyt, mistä tuo johtuu? Onko lapsuudessa tapahtunut jotain kauheaa ja pakenet sitä?
Ei, mulla on ollut ihana rakastava lapsuus mutta toki 60-luvulla "luterilainen" kasvatus missä arvostettiin työntekoa, työmoraalia, ahkeruutta ja sitä että ansaitsee oman elämänsä. Kaikki sinällään edelleenkin arvoja joita kunnioitan (ja olen opettanut lapsillenikin) mutta en tiedä miksi tunnen syyllisyyttä laiskottelusta? Kukaan ei ole koskaan syyllistänyt mua - kukaan muu kuin minä itse.
Kyllä. Herää viideltä, siivoaa heti, pesee pyykkiä, kuokkii puutarhaa. Ei koskaan käy kahvilla eikä vain ole. Loputtomasti projekteja, väsyy niistä, nukahtelee.