Jotkut kaipailee kovasti säätyeroja
Nythän ainakin on syntymässä pienpalkka-aloille, siivous, postin/lehdenjako, keittiö/ravintolatyö, vanhusten perushoito, bussikuskit jne
selkeä alempi sääty, ulkomailta tulleet työntekijät. Lapsiaankin on helpompi kieltää koulussa hengailemassa heidän lastensa kuin vaikka älykkään suomalaisen kaupan myyjän ( vuokralla) lapsen kanssa.
Varmaan säädykkäämpää väkeä harmittaa kun vähemmän enää rakennetaan vuokratalolähiöitä vaan ne vuokrarivarit on paremman väen okt/rivarien seassa.
Kommentit (40)
Pappis-sääty nyt ainakin hamuaa hetken katkolla ollutta pohjatonta valtaansa takaisin kuumeisesti.
Kohta taas pappilat, tai nykyisin pappien ökytalot, saavat kuuliaiset ja nöyrät "torpparinsa" takaisin. Kyllä kohta taas laiskanpulskeiden pappien kelpaa elää yläluokkaista eliittielämäänsä toisia alistaen.
Nuoret naiset pukeutuvat säädyttömästi, ruskea silmä vilkkuu narun takaa kun kumartuvat
Vierailija kirjoitti:
Tasapäistäminen olisi parempi? Köyhälle kuuluu se mikä rikkaallekin, jonkun muun taskusta?
Köyhälle voi antaa kuinka paljon rahaa vaan ja se tuhlaa sen kuten ennenkin. Rahat siirtyvät rikkaan taskuun. Rahaa voi antaa muttei älyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä aapeen mieleetä on säädyn ja luokan ero ja milloin hånen mieleetään Suomessa on kaavoitettu vuokralähiöitä?
70-luvulla rakennettiin näitä vuokralähiöitä, siellä saattoi olla kaupungin ja vvo:n vuokrataloja. Myöhemmin sitten omistustalojakin.
Samoin tehtaiden ympärille kehittyi vuokrakerrostalojen rypäs. Nyt on kuulemma erään alueen talot, parikymmentä taloa, parin tehtaan rakennuttamia työsuhdeasuntoja, sijoitraja ostaneet ja myyneet omistusasunnoiksi. Vuokralaisia on edelleen niissä paljon, nyt sijoittajat vuokranantajina
Vain 70-luvulla? Ihan tänäkin päivänä kasvukeskuksien keskustoihin rakentuvat uudet talot ovat sijoittajien suosiossa. Siksi rakennushankkeet onkin nyt lähes seis, kun asuntoihin ei kannata nyt sijoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Se oli yleistys. Jos et ymmärrä mitä yleistys tarkoittaa suosittelen sivistämään itseäsi."
Tuollaisten yleistysten viljeleminen on moukkamaista ja osoittaa ihmisen olevan tietämätön ja ennakkoluuloinen sekä snobi.
Tätä juuri tarkoitin käyttäytymiseroilla. Yläluokassa ei ole tapana alkaa snobitella ja moukitella ihmisiä erimielisyyden ilmetessä. Tuollainen käytös on työväenluokan (tai nousukkaiden) tunnusmerkki.
Yläluokkaiseksiko muka lasket itsesi? Sangen huvittavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasapäistäminen olisi parempi? Köyhälle kuuluu se mikä rikkaallekin, jonkun muun taskusta?
Köyhälle voi antaa kuinka paljon rahaa vaan ja se tuhlaa sen kuten ennenkin. Rahat siirtyvät rikkaan taskuun. Rahaa voi antaa muttei älyä.
Vaikka köyhyyttä on yritetty vimmatusti poistaa entistä suuremmilla tulonsiirroilla ja ankarammalla verotuksella, tulos on nolla tai jopa väärän suuntainen. Uusia köyhiä on tullut koko ajan lisää; köyhiä lapsiperheitä, työtä karttelevia hyvinvointivaltion elättejä, viisikyppisenä eläkkeelle hamuavia ja yhteiskuntaan huonosti integroituneitamaahanmuuttajia.
Olen tohtinut epäillä, että yksikään poliitikko uskaltaisi sanoa, että meidän suurin ongelmamme on juuri hyvinvointivaltio: liian suuret menot, liian suuret eläkkeet, liian suuret tuet, liian suuret ilmaiset palvelukset. Koomista, että maassa, jonka julkinen sektori on ehkä maailman suurin ja joka vain kasvaa, hoetaan kilpaa, että nyt riittävät leikkaukset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Se oli yleistys. Jos et ymmärrä mitä yleistys tarkoittaa suosittelen sivistämään itseäsi."
Tuollaisten yleistysten viljeleminen on moukkamaista ja osoittaa ihmisen olevan tietämätön ja ennakkoluuloinen sekä snobi.
Tätä juuri tarkoitin käyttäytymiseroilla. Yläluokassa ei ole tapana alkaa snobitella ja moukitella ihmisiä erimielisyyden ilmetessä. Tuollainen käytös on työväenluokan (tai nousukkaiden) tunnusmerkki.
Yläluokkaiseksiko muka lasket itsesi? Sangen huvittavaa.
Onko sinulla muuta sanottavaa kuin ilkeily? En laske, mutta oppivainen kun olen olen opetellut miten yläluokka käyttäytyy. Monet voisivat ottaa mallia, sinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Nuoret naiset pukeutuvat säädyttömästi, ruskea silmä vilkkuu narun takaa kun kumartuvat
Siksi yritänkin päästä lähelle kun noin käy, sitten nopea runk kaus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka köyhyyttä on yritetty vimmatusti poistaa entistä suuremmilla tulonsiirroilla ja ankarammalla verotuksella, tulos on nolla tai jopa väärän suuntainen. Uusia köyhiä on tullut koko ajan lisää; köyhiä lapsiperheitä, työtä karttelevia hyvinvointivaltion elättejä, viisikyppisenä eläkkeelle hamuavia ja yhteiskuntaan huonosti integroituneitamaahanmuuttajia.
Olen tohtinut epäillä, että yksikään poliitikko uskaltaisi sanoa, että meidän suurin ongelmamme on juuri hyvinvointivaltio: liian suuret menot, liian suuret eläkkeet, liian suuret tuet, liian suuret il
Hyvinvointivaltio on terminä nerokasta vasemmistopropagandaa. Se vetoaa tehokkaasti kansaan, joka on tunnetusti tyhmää. Termiä on helppo markkinoida, kun siihen liittyy ajatus ilmaisista palveluksista ja tulonsiirroista rikkailta köyhille. Eikö olekin ihan oikein, että rikkaat rahoittavat vähäväkisten välttämättömät tarpeet!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että nyt on syntymässä? Tarkoittaako aloittaja, ettei niitä tähän saakka ole ollut?
Aivan, kyllä ne säädyt on aina olleet olemassa.
Mikä teille on joku 'sääty'? Ainakin aatelisto ja papisto OVAT LAKKAUTETTUJA SÄÄTYJÄ... missä ovat talonpojat sun muut??? Eikä täällä todellakaan kirjoittele mitkään nykypäivän pappiloiden mamsellit, ei todellakaan... Puhuisistteko ehkä jostain yhteiskuntaluokista mikä ei välttämättä taida olla sama kuin sääty.
Ajatteletko niin, että vuosikymmneten aikana papit ovat muuttuneet jotenkin inhimillisemmiksi lähimmäisiään kohtaan?
Eivät ole, sama synkkä yläluokkaisuus ja elitismi ovat pinnan alla, ei tarvitse kuin vähän kuorta raaputtaa niin todellinen minä paljastuu.
Pappis-sääty on ihmisyyden ja inhimillisyyden vihollinen numero 1.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tohtinut epäillä, että yksikään poliitikko uskaltaisi sanoa, että meidän suurin ongelmamme on juuri hyvinvointivaltio: liian suuret menot, liian suuret eläkkeet, liian suuret tuet, liian suuret il
Samaa olen miettinyt, mutta itse huomasin myös että Suomessa tehdään nämä julkisen sektorin suojatyöpaikat varmaan tahallaan. Verotetaan kansaa ja palkataan kasa virkamiehiä jotta kaikille olisi töitä. Mitä töitä täällä muuten olisi? Torppareiksi ihmiset ei enää ala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä aapeen mieleetä on säädyn ja luokan ero ja milloin hånen mieleetään Suomessa on kaavoitettu vuokralähiöitä?
70-luvulla rakennettiin näitä vuokralähiöitä, siellä saattoi olla kaupungin ja vvo:n vuokrataloja. Myöhemmin sitten omistustalojakin.
Samoin tehtaiden ympärille kehittyi vuokrakerrostalojen rypäs. Nyt on kuulemma erään alueen talot, parikymmentä taloa, parin tehtaan rakennuttamia työsuhdeasuntoja, sijoitraja ostaneet ja myyneet omistusasunnoiksi. Vuokralaisia on edelleen niissä paljon, nyt sijoittajat vuokranantajina
Vain 70-luvulla? Ihan tänäkin päivänä kasvukeskuksien keskustoihin rakentuvat uudet talot ovat sijoittajien suosiossa. Siksi rakennushankkeet onkin nyt lähes seis, kun a
Oli puhe vuokrataloista, siis kunnan, vvo:n, vatron, työnantajien rakennuttamista.
Se on eri asia kuin sijoitusasunnot. Ymmärrätkö eron?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain 70-luvulla? Ihan tänäkin päivänä kasvukeskuksien keskustoihin rakentuvat uudet talot ovat sijoittajien suosiossa. Siksi rakennushankkeet onkin nyt lähes seis, kun a
Moni uusissa kerrostaloissa elävä ei tajua / tiedä asuvansa vuokralähiössä. Hän moikkailee naapurille, jonka hän kuvittelee olevansa hänen kanssaan samalla tasolla vaikka tämä on tukia nauttia alempi säätyinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tohtinut epäillä, että yksikään poliitikko uskaltaisi sanoa, että meidän suurin ongelmamme on juuri hyvinvointivaltio: liian suuret menot, liian
Samaa olen miettinyt, mutta itse huomasin myös että Suomessa tehdään nämä julkisen sektorin suojatyöpaikat varmaan tahallaan. Verotetaan kansaa ja palkataan kasa virkamiehiä jotta kaikille olisi töitä. Mitä töitä täällä muuten olisi? Torppareiksi ihmiset ei enää ala.
Ehkäpä tämä on ollut joidenkin poliittisten ryhmien tarkoitus: Saattaa mahdollisimman suuri osa kansasta ns. riippuvaiseksi. Helpommin hallittavaksi?
Ongelma meidän tilanteessa on se, että liian moni ihminen on jo riippuvainen valtiosta, joko työntekijänä julkisella sektorilla, ja/tai tukien saajana. Eivät ihmiset äänestä omien tukien leikkaamisen tai oman työpaikan menetyksen puolesta. Siksi hyvinvointipalveluista luopuminen poliittisesti on kovin hankalaa.
Vain köyhien ja syrjäytyneiden pitäisi äänestää. Minä olen hyvinvointivaltion lihava syöttövasikka. Vaikka tekoni on vain symbolinen, niin jättämällä äänestämättä annan edes hieman tilaa jollekin, joka tarvitsee tältä valtiolta jotain. Minä en tarvitse mitään. Olen jo nyt saanut aivan liikaa. Odotan valtiolta enää aktiivista eutanasiaa.
Teitittelyn voisi poistaa kokonaan, lisäisi tasa-arvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain 70-luvulla? Ihan tänäkin päivänä kasvukeskuksien keskustoihin rakentuvat uudet talot ovat sijoittajien suosiossa.
Mun havaintojen mukaan kaikki tietävät yleensä mikä taloista on se "vuokratalo". Jossain ihan uudella alueella ei heti mutta kyllä ne oppii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan halua mitään vuokrakolhooseja omalle alueelleen. Ei edes muut vuokralaiset. Kyllä niissä asukasmassa on tietynlaista. Käytöstavatonta.
No jaa. Olen asunut vuokra-asunnossa 5 vuotta ja asiatonta käytöstä on harrastanu vain vuokranantaja, vaatien laitonta pääsyä asuntooni ja vuokrankorotuksia. Kuoli tosin pois viime (rauha hänen sielulleen), jonka jälkeen on ollut rauhallista. Taloyhtiö on myös rauhallinen. Joskus tuoksuu kukilta ja kerran vuodessa joku soittaa kitaraa, mutta ei sen kummempaa
Ei kannata elää vihassa. Kuten tässäkin tapauksessa, viha ei perustu tosiasioihin ja myrkyttää vain sinua ja "parempaa" yhteisöäsi
Asut siis jonkun omistusasunnossa vuokralla. Nythän ei ole kyse siitä asumismuodosta, vaan vuokrataloista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi yritänkin päästä lähelle kun noin käy, sitten nopea runk kaus
Minä myös
-Sträbä
Ainakin säädyttömyydestä puhutaan paljon nykyään. On säädytöntä pukeutumista ja säädytöntä käytöstä. Onko säädyttömyys sääty?