Onko muka ihmisillä rahat vähissä? Festareille riittää kansaa
Festareille ja konsertteihin riittää kuitenkin rahaa. Monen sadan euron reissujahan nuo ovat ja voivat kestää päiväkausia. Kesä on täynnä näitä tapahtumia ja joka paikassa valtavasti väkeä. Minä vaan ihmettelen.
Kommentit (75)
Ehkäpä ne joilla aon rahat vähissä ei ole samoja jotka käy festareilla ja lastaa ostoskärryt täyteen sisäfilettä.
Vierailija kirjoitti:
Enempi olen ihmetellyt sitä kun ihmiset käy kahviloissa, baareissa ja ravintoloissa ja ostavat niitä järjettömän ylihintaisia tuotteita. Joku pizzakin nykyään noin 13 euroa kun ennen maksoi 5-7 euroa. Hyvästä oluestakin saat maksaa 8-10 euroa. Pullakahvit sai ennen 2 eurolla. Työpaikkaruokalasta sai aterian noin 5-6 eurolla ja nykyään taitaa olla 12-15 euroa?
Minä käyn kahviloissa , arjen luksusta. Festarit ei ole koskaan kiinnostaneet , kerran käynyt nuoruudessa. Hirveä meteli , suurin osa porukkaa kännissä. Koskaan ymmärtänyt mikä festareissa kiehtoo.
Vierailija kirjoitti:
Mitä asia sinulle kuuluu, ap?
Oliko sulla muuta mielipidettä itse asiaan liittyen?
Mitä se sulle kuuluu? Rahansa voi käyttää mihin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole kertaakaan elämässäni käynyt festareilla ja kaupasta ostan vain välttämättömät. Näin elää varaton, meitä ei näy siellä missä varakkaat käyttää paljon rahaa. Luulis tämän olevan itsestäänselvyys jokaiselle mutta ei näköjään.
No, miksi olet varaton. Jokainen on oman onnensa seppä.
Tuttava on varaton koska vanhemmat köyhiä eli ei perintöä, ja itse joutui työkyvyttömyyseläkkeelle vähän päälle kolmekymppisenä perinnöllisen taudin ja hoitovirheen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole kertaakaan elämässäni käynyt festareilla ja kaupasta ostan vain välttämättömät. Näin elää varaton, meitä ei näy siellä missä varakkaat käyttää paljon rahaa. Luulis tämän olevan itsestäänselvyys jokaiselle mutta ei näköjään.
Noilla aivoituksilla sinä olet varmaan poliitikko, kerro miksi Suomessa on suurtyöttömyys ja miten se nujerretaan? Miksi Suomi on pahasti velkaantunut? Sinullahan pitää olla vastausta siihenkin miksi ei työpaikkoja luoda. V*tun torvi!
Vierailija kirjoitti:
Ei, ei kaikilka ihmisillä ole rahat vähissä. Osalla ainoastaan.
No niinpä, kummallista logiikkaa toi että koko kansa on jossain rahapulassa. Omiani en tosin vie festareille.
Kun on vähän rahaa niin silloin ei käydä missään. Ne käy jotka voivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä kohti tässä mennään. Sulla on ollut siihen aikaa koko lapsuus, nuoruus ja alkuaikuisuus. Päihde- ja väkivaltaperheessä kasvaneena mua on raahattu paikasta toiseen sijaisperheestä, laitokseen, jne ja se aikuisuus alkaa vasta, kun nämä traumat on käsitelty. Ehkä joku päivä minäkin koen festarit.😊
Mä kyllästyin ainaisiin vessa- ja juomajonoihin sekä juomien hinnoitteluun joten skippaan kaikki festarit.
Ihan sama vaikka olisi 200 vessaa kun niissä jotkut aina nukkuu narkoosiaan monta tuntia ja aiheuttavat yli puolen tunnin jonoja.
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä ne joilla aon rahat vähissä ei ole samoja jotka käy festareilla ja lastaa ostoskärryt täyteen sisäfilettä.
Niinpä ja ruokaostokset mahtuu koriin.
Vierailija kirjoitti:
Enempi olen ihmetellyt sitä kun ihmiset käy kahviloissa, baareissa ja ravintoloissa ja ostavat niitä järjettömän ylihintaisia tuotteita. Joku pizzakin nykyään noin 13 euroa kun ennen maksoi 5-7 euroa. Hyvästä oluestakin saat maksaa 8-10 euroa. Pullakahvit sai ennen 2 eurolla. Työpaikkaruokalasta sai aterian noin 5-6 eurolla ja nykyään taitaa olla 12-15 euroa?
Ne piirtää, joilla on liitua, sanotaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllästyin ainaisiin vessa- ja juomajonoihin sekä juomien hinnoitteluun joten skippaan kaikki festarit.
Ihan sama vaikka olisi 200 vessaa kun niissä jotkut aina nukkuu narkoosiaan monta tuntia ja aiheuttavat yli puolen tunnin jonoja.
Höpö höpö
Mulla iso osa kavereista on sellaisia jotka käy vuosittain festareilla, monet useammalla ja jopa ulkomailla asti. Itsekin rakastan käydä sellaisilla festareilla joissa on mieluisat esiintyjät. Mies esimerkiksi on saanut viime vuosina 400e epassiin työnantajalta jota voi käyttää niin kulttuuriin kuin urheiluun. Ei kaikilla ole tiukkaa vaikka täällä moni sitä valittaakin.
Julkisen puolen tunikamammat veronmaksajien rahoilla liikkeellä.
Rahaa ja mielenkiintoa olisi, mutta kaikissa on samat esiintyjät. Valitaan sitten se kotia tai mökkiä lähin, niin ei tarvi miettiä majoitusta.
Festarit, grilliruoka ja sähkölasku ei ole ollut toisiaan poissulkevia sitten opiskeluaikojen.
Öhöm koko Suomihan on festareilla ja omilla mökeillään grillaamassa. Kukaan ei tee kuten minä ja ole yksin yksiössä kaupungin laidalla kaurapuurokuurilla koko juhannuksen.
Minä olen menossa tänä vuonna kolmeen eri festariin (yksi niistä oli jo). Olen ilmoittautunut talkoolaiseksi eli liput ovat ilmaiset muutaman tunnin kevyttä työtä vastaan. Majoitus hoituu yleensä jonkun tutun luona sohvalla, teltassa tai sitten porukalla vuokratussa paikassa alle satasella/hlö. Somessa on sitten niitä festarikuvia ja ehkä moni kummastelee miten opiskelijalla on varaa. Mut onnistuu se halvallakin.
Vierailija kirjoitti:
Minusta 13 euron pitsa on kohtuullisen hintainen, siitä syö kuitenkin kaksi kertaa niin että tulee kylläiseksi. Ja kotona tehty harvoi on yhtä hyvää ellei omista kunnon pitsauunia. Mutta nykyään mäkkärin ateriastakin saa pulittaa 15e, se ei enää tunnu kohtuulliselta.
Sairastuin ja vammauduin. Se siitä onnesta, kiitos vaan v*ttuilustasi.