Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muka ihmisillä rahat vähissä? Festareille riittää kansaa

Vierailija
17.06.2024 |

Festareille ja konsertteihin riittää kuitenkin rahaa. Monen sadan euron reissujahan nuo ovat ja voivat kestää päiväkausia. Kesä on täynnä näitä tapahtumia ja joka paikassa valtavasti väkeä. Minä vaan ihmettelen.

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle keikat on niin tärkeitä, että niihin pyrin säästämään pienistäkin tuloista. Lisäksi lahjatoiveita kysyttäessä toivomme lippufirmojen lahjakortteja. Monilla on myös e-passeja tms. käytössä, joilla saa edullisemmin hankittua lippuja. Ja tietysti tämä itsestäänselvyys, ei kaikilla ole rahat vähissä, vaikka monilla onkin.

Vierailija
22/75 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prismassa ostoskärryt täynnä grillattavaa ja muuta mökille vietävää. Ei ole rahat tiukassa.

Osalla ei ole ja osalla on tiukassa. 

Melkoiset turnajaiset on kyllä kaupoissa aina juhlapyhien edellä. Samoin liikenteessä. Tunnen niitä katsellessani kyllä itseni melkoisen köyhäksi sivustakatsojaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks vuosi rmj festareilla järjestäjä väitti että on liput pian loppuunmyyty ja houkutteli ihmisiä ostamaan nopeasti liput mutta todellisuudessa 3 päivässä kävijöitä oli 15000 eli 5000 per päivä ja oikeesti suurin osa oli ostanut 2 ja 3 päivän lippuja eli kävijöitä oli korkeintaan 7000. Itse kun siellä alueella kävin katselemassa niin aika vähän oli porukkaa verrattuna kun huippuvuosina oli 50000 ihmistä 3 päivässä.

Vierailija
24/75 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tässäkin ole vähän sellainen tilanne, että jos ennen käytiin vaikka 3 festaria/kesä, nyt käydään vain 2 tai 1. Festareilla on myös paljon sponsoreita, jotka saavat ilmaislippuja ja jakavat/arpovat niitä henkilökunnalle. Monen isomman firman henkilöstökerho tmv myös saattaa ostaa lippuja arvontaan... en ole yksilläkään festareilla käynyt niin, että olisin lipun maksanut itse ja kuitenkin "muutamilla" on tullut käytyä...

Vierailija
25/75 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että kuuden lapsen yksinhuoltaja kertoo, että hallitus vei häneltä nyt kaiken on yhden ihmisen tarina, ei miljoonien muiden. 

Vierailija
26/75 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikilla ole rahat vähissä.

Vierailija
27/75 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet työssäkäyvät ostavat festarilipun kokonaan tai osittain työpaikan jakamilla virikerahoilla. Monet on voineet myös tehdä sen ratkaisun että ulkomaanreissun sijaan käyvätkin parilla kotimaan reissulla. Ja sitten on toki myös ne joilla ei ole rahasta pulaa muutenkaan. 

Vierailija
28/75 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole kertaakaan elämässäni käynyt festareilla ja kaupasta ostan vain välttämättömät. Näin elää varaton, meitä ei näy siellä missä varakkaat käyttää paljon rahaa. Luulis tämän olevan itsestäänselvyys jokaiselle mutta ei näköjään.

Vierailija
29/75 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain luusereilla ei ole rahaa.

Muut säästää etukäteen festarilpun hinnan, majoituksen kulut, ja festareilla ruokaan ja juomaan kuluvat rahat.

Suomessa ei todellakaan kaikilla mene huonosti.

Vain tämän kaltaiset somepalstat ja iltapäivälehdet huutaa, kuuluuttaa, oksentaa samaa kurjuutta. Päivästä toiseen.   Se on manipulointia omalla tavallaan.

Milloin tämäkin palsta, tai iltapäiväkehdet ovat uutisoineet positiivisia asioita?  

Kuten esim. että inflaatio on laskenut, korot ovat alentuneet, valoa näkyvissä tunnelin päässä, tai muuta vastaavaa.

Never.

Koska iltapäivälehtiä ja tätä palstaa käyttävät ja lukevat vain kouluttumattomat, tynnyrissä eläväf, tyhmät ja tietämättömät tyypit.

Tyypit jotka luulevat, että kaikki mitä netissä kerrotaan on totta. Ihan täyttä totta!

Vierailija
30/75 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luottokortit vinkuu.

Joo vinkuu minkä vinkuu.  Ne luottokortti laskutkin on maksettava.

Sinä et edes saa luottokorttia.  Tulosi eivät riitä sen saamiseen.

Ei luottokortteja p#rseaukisille anneta.

Itse maksan matkoilla aina luottokortilla, koska se on turvallisempaa.

Vierailija
31/75 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä asia sinulle kuuluu, ap?

Vierailija
32/75 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole velkaa, elatusvelvollisuutta, eikä autoa. Mulla on varaa käydä esim festareilla. 

Iltapäivälehtien otsikot kertoo marginaaliryhmien tarinat, koska he haluavat hyvinä ihmisenä herättää sääliä. Näiden hyvien ihmisten näytökset eivät koskaan lopu, juuri kun luulit jo nähneesi kaiken, joudut keksimään uusia adjektiiveja mitä taas näet. 

Kiinnostaisiko sinua Petran, 34 tarina siitä miten tämä käy töissä, harrastaa ja tapaa ystäviä? 

Vierailija
33/75 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enempi olen ihmetellyt sitä kun ihmiset käy kahviloissa, baareissa ja ravintoloissa ja ostavat niitä järjettömän ylihintaisia tuotteita. Joku pizzakin nykyään noin 13 euroa kun ennen maksoi 5-7 euroa. Hyvästä oluestakin saat maksaa 8-10 euroa. Pullakahvit sai ennen 2 eurolla. Työpaikkaruokalasta sai aterian noin 5-6 eurolla ja nykyään taitaa olla 12-15 euroa?

Vierailija
34/75 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole kertaakaan elämässäni käynyt festareilla ja kaupasta ostan vain välttämättömät. Näin elää varaton, meitä ei näy siellä missä varakkaat käyttää paljon rahaa. Luulis tämän olevan itsestäänselvyys jokaiselle mutta ei näköjään.

No, miksi olet varaton.  Jokainen on oman onnensa seppä.

Vierailija
35/75 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjät tynnyrit kolisee eniten. 

Vierailija
36/75 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso ketä siellä festareilla käy. Työlliset (Keski-ikäisiä lihavia naisia). Puuttuu miehet (Työttömät).

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/cec437d0-9489-4ea6-87a2-b8fc68…

Vierailija
37/75 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret ottavat lainaa ja velkarahaa.

Vierailija
38/75 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks vuosi rmj festareilla järjestäjä väitti että on liput pian loppuunmyyty ja houkutteli ihmisiä ostamaan nopeasti liput mutta todellisuudessa 3 päivässä kävijöitä oli 15000 eli 5000 per päivä ja oikeesti suurin osa oli ostanut 2 ja 3 päivän lippuja eli kävijöitä oli korkeintaan 7000. Itse kun siellä alueella kävin katselemassa niin aika vähän oli porukkaa verrattuna kun huippuvuosina oli 50000 ihmistä 3 päivässä.

Tulee taas peruutuksia kun starat ei saa massiivisia rahojaan.

Vierailija
39/75 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bänditarjonta on siellä mitä on, en ihmettele vaikka joku vuosi ei olisi edes 5000 kävijää..

Vierailija
40/75 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että kuuden lapsen yksinhuoltaja kertoo, että hallitus vei häneltä nyt kaiken on yhden ihmisen tarina, ei miljoonien muiden. 

Se ettei muusta kirjoiteta kyseisen aiheen eli osattomuuden tiimoilta ei tarkoita etteikö osattomia olisi miljoonia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi