Äkillisesti alkaneet nivelkivut, mitä voisi olla?
Tuossa kolmisen viikkoa sitten alkoi äkillisesti tulla nivelkipuja. Aluksi jalkaterät olivat niin kipeät, että joka askeleella teki kipeää. Seuraavaksi nilkat ja ranteet, aluksi lievemmin, sitten nekin kivut muuttuivat voimakkaiksi. Nyt satunnaisesti tuntunut kyynärpäissä ja toisessa olkapäässä kipua. Tähän liittyy lisääntyvästi väsymystä, tänäänkin olen nukkunut kahteen kertaan päikkärit 2 ja 2,5 tuntia. Kuumetta ei ole. Reumaa ei ole ainakaan lähisuvussa.
Nilkat ja jalkaterät olivat siinä alkuvaiheessa pari viikkoa turvoksissa, ei kuitenkaan punoittavat. Sitten turvotus väheni ja jäi poiskin.
Kävin työterveyslääkärillä, hän asetti diagnoosiksi, että olen liikkunut liian vähän (!) Mitään paikallaan oloa ei kuitenkaan ole ollut, mutta kuukauden verran liikuntaharrastuksess käynti jäi, kun koivuallrgiaoireet olivat sen verran voimakkaat tänä vuonna.
Onko kokemuksia mitä voisi olla? Kivut on niin voimakkaita, että Panadolin ohessa pitää ottaa Tramalia 1-2 kertaa päivässä, eikä sekään vie kipua kokonaan pois.
Kommentit (86)
Niveltulehdus, joku bakteeri mennyt hampaista, suolistosta tms. Tai borrelioosi, tai reuma. Joku syy sillä on.
Kuulostaa koronalta. Minulla on sekä reuma että sairastan nyt koronaa. Sattuu joka paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa koronalta. Minulla on sekä reuma että sairastan nyt koronaa. Sattuu joka paikkaan.
Toinen vaihtoehto on borrelioosi. Onko minkäänlaista ihottumaa missään päin kehoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihdevuodet
Ne on jo ohi, olen kohta 60-v.
Borrelioosi?
Luitkohan aloituksen, otan Panadolia, ja sen lisäksi tarvittaessa myös Tramalia.
Nämä hiljattain alkaneet nivelkivut ovat kyllä tähän astisen elämäni kovin kipu. Sitä ennen se oli ruusun aikaansaama kipu, jota pidin elämäni kovimpana.