Onko vain hyväosaiset huolissaan alhaisesta syntyvyydestä?
Eikö se ole vaan hyvä asia että nykyään ihmiset voi päättää lapsiasiat itse? Tekisin minäkin lapsia jos saisin istumatyön josta maksettaisiin vähintään 4000e/kk, nykyinen työ on fyysistä ja palkka huono työhön nähden.
Pelkääkö hyväosaiset sitä että heidän toimeentulonsa on vaarassa kun ihmiset ei tee enää lapsia?
Kommentit (50)
Suomalaisia on jo aivan liikaa, täällä ei kaikille riitä edes töitä enää. Suomessa työikäisiä on liikaa noin 300 000 ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Naiset jotka ei lapsia tee pitäisi määrätä armeijaan tasa-arvoisesti miesten kanssa. Tämä motivoisi naisia tekemään lapsia.
Toi koko armeija on teidän miesten luoma hömpötys. Ilman miehiä ei tarvitsisi koko armeijaa. "Kuka sit suojelee teitä?" No keneltä? Toisilta miehiltä? Putin, Hitler ja Stalin ym. Olivat myös miehiä.
Älä vedä meitä teidän kamaliin hömpötyksiin.
Antaa miesten pyörittää omaa ripulia.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisia on jo aivan liikaa, täällä ei kaikille riitä edes töitä enää. Suomessa työikäisiä on liikaa noin 300 000 ihmistä.
Töitä on kyllä, jos työt vaan kelpaisi.
Vierailija kirjoitti:
Naiset jotka ei lapsia tee pitäisi määrätä armeijaan tasa-arvoisesti miesten kanssa. Tämä motivoisi naisia tekemään lapsia.
Ei motivoisi
Vierailija kirjoitti:
Tapa ittes, paviaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syö paskaa, suojatyöläisvaj akki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko palkat kunnossa? Palkka on se asia millä työnantajat voi houkutella työntekijöitä töihin.
Vierailija kirjoitti:
En ole eläkkeeni takia huolissani. Olen säästämällä ja sijoittamalla turvannut eläkkeeni.
Yhteiskunnan jatkuvuuteen tarvitaan lapsia. Siksi olen huolissani syntyvyyden laskusta. T:Varakas setä (3 lapsen isä)
Mene muualle setämussuttamaan, saatanan kultalusikkaperse. Minua ei kiinnosta teidän riistokokkareiden yhteiskunta kärpäsen paskan vertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei motivoisi
Miksi ei motivoisi? Jos et tee lapsia niin joudut armeijaa, luulisi että lapsia haluaisit tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko palkat kunnossa? Palkka on se asia millä työnantajat voi houkutella työntekijöitä töihin.
Ongelma on se, että työttömät on itä/pohjois-Suomessa ja työt etelä/länsi-Suomessa. Palkat on Suomessa sellaiset, mihin tuottavuus antaa myötä.
Suomessa pitäisi matalia palkkoja nostaa siten että ne olisi noin 3000-4000 euroa kuukaudessa, miksi kukaan menee tekemään orjatöitä jollan 2500e/kk palkalla?
Vierailija kirjoitti:
Eli toivot lisää vauvasurmia ja huostaanotettuja kakaroita? Ok, naisvihaajasadistikusipää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei motivoisi
Miksi ei motivoisi? Jos et tee lapsia niin joudut armeijaa, luulisi että lapsia haluaisit tehdä.
Ime munaa, naisvihaajahomo.
Jaa en itse tälläiseen yhteiskuntaan meinaa lapsia tehdä. Ne tekee jotka haluaa ja ne ei tee jotka ei halua.
Mulle riittää yksi lapsi. En ole huolissani syntyvyydestä. Mutta jos haluttaisiin minut hankkimaan toista lasta niin turvaverkottomana helsinkiläisenä ainoa tapa saada minut toisen lapsen hankintaan olisi kunnan tai valtion takaama kotiapu vauva-aikana monta kertaa viikossa ja myöhemminkin tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle riittää yksi lapsi. En ole huolissani syntyvyydestä. Mutta jos haluttaisiin minut hankkimaan toista lasta niin turvaverkottomana helsinkiläisenä ainoa tapa saada minut toisen lapsen hankintaan olisi kunnan tai valtion takaama kotiapu vauva-aikana monta kertaa viikossa ja myöhemminkin tarvittaessa.
Miksi ennen naiset pystyi hoitamaan vauvoja mutta nykyään naiset ei sitä(kään) osaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole eläkkeeni takia huolissani. Olen säästämällä ja sijoittamalla turvannut eläkkeeni.
Yhteiskunnan jatkuvuuteen tarvitaan lapsia. Siksi olen huolissani syntyvyyden laskusta. T:Varakas setä (3 lapsen isä)
Mene muualle setämussuttamaan, saatanan kultalusikkaperse. Minua ei kiinnosta teidän riistokokkareiden yhteiskunta kärpäsen paskan vertaa.
Tämä on keskustelupalsta. Myös meidän setien mielipide on arvokas. T: Varakas setä (3 lapsen isä)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä lapsia ennen tehtiin, vaikka ei ollut rahaa mihinkään, ja osa kuoli nälkään. Ihmiset eivät tunnu tajuavan että syntyvyyden romahdus johtaa kaiken romahtamiseen. Siis ihan kaiken. Sitten sellaiset asiat kuten tasa-arvo ja demokratia lentävät iloisesti historian roskatynnyriin.
Mitä sitten? Miksi kukaan taistelisi tulevaisuuden puolesta, joka ei itselle, saati mahdolliselle jälkikasvulle lupaa yhtään mitään?
Olen itse tehnyt kolme lasta ja he tulevat olemaan sen verran hyväosaisia, etteivät joudu vessoja siivoamaan, eikä asuntolainoja makselemaan.
Kyllä se köyhimpiin aina osuu eniten. Oma palkkani tulee pääosin Kiinasta ja USAsta. T:Varakas setä (3 lapsen isä)