Kuinka elää onnellista elämää hermokivun kanssa?
Todettu crps ja polyneuropatia. Kipu on raastavaa kipulääkityksestä huolimatta.
Kommentit (20)
Ei se helppoa ole. Yritän etsiä asentoja, joissa kipu ei tunnu niin pahalta ja vältän tekemästä asioita, jotka pahentaa kipua. Välillä on hyviäkin päiviä ja sitten taas ei.
Tätä tuskin kukaan haluaa kuulla, mutta asenteella.
Meitä kipukroonikkoja on paljon ja parhaiten pärjäävillä on hyvä asenne ja pussillinen lääkkeettömiä kivunhoito menetelmiä käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Meitä kipukroonikkoja on paljon ja parhaiten pärjäävillä on hyvä asenne ja pussillinen lääkkeettömiä kivunhoito menetelmiä käytössä.
Voiko joskus olla vielä onnellinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko joskus olla vielä onnellinen?
Itse ainakin olen onnellinen.
Saman kanssa painin. Synnytysvauriosta aiheutui pudendaalineuralgia.
Sen kun tietäisi. Jatkuva kipu on jotain niin raastavaa ja raskasta.
Juo viinaa, se turruttaa hermokivun.
Moniko on käynyt tuolla Ortonilla?
https://www.orton.fi/palvelut/hoitopalvelut/kipuklinikka/?gad_source=1&…
Olen pahoillani.
Itselläni jäi selän välilevyn pullistumasta hermosärky selkään joka säteilee jalkaan. Myös CRPS kädessä.
Itse olen saanut apua kipulääkkeistä, kipulaastari ja muut lääkkeet käytössä.
Isona apuna itsellä liikunta ja akupunktio. Kävin monella lääkärillä joka antaa akua, ei mitään apua. Sitten löysin ei lääkärin ja hänen antama akupunktio rentouttaa mut kivuttomaksi ja nukun siellä 😅
Crps-kivut ovat kamalinta mitä tiedän.Minulla onneksi lähtivät vuoden jälkeen melkein kokonaan pois. En pystynyt kovimpien kipujen aikaan juuri muuta kuin vaan hengittämään ja sitäkin huomasin pidätteleväni välillä. Nyt minulla on syöpä, epävarma tulevaisuus, leikkauksia ja muita hoitoja takana. Mutta kaiken tämän otan mielummin kuin sen crps-taudin. Nyt koen eläväni onnelista elämää, saan hyvää hoitoa, kipuihin on lääkkeitä. Noiden crps-kipujen aikaan en olisi halunnut edes elää.
Vierailija kirjoitti:
Crps-kivut ovat kamalinta mitä tiedän.Minulla onneksi lähtivät vuoden jälkeen melkein kokonaan pois. En pystynyt kovimpien kipujen aikaan juuri muuta kuin vaan hengittämään ja sitäkin huomasin pidätteleväni välillä. Nyt minulla on syöpä, epävarma tulevaisuus, leikkauksia ja muita hoitoja takana. Mutta kaiken tämän otan mielummin kuin sen crps-taudin. Nyt koen eläväni onnelista elämää, saan hyvää hoitoa, kipuihin on lääkkeitä. Noiden crps-kipujen aikaan en olisi halunnut edes elää.
Crps on living hell.
Samaa mietin. Kaipaan entistä elämääni , terveenä.
Vertaistuki. Lääkkeettömän ja lääkkeelliset hoitomuodot.
Päivääkään en enää jaksaisi näiden kovien hermokipujen kanssa. Kaikki yötkin menee valvoessa kipujen takia. Mikään lääke ei vie kipuja pois. Että sellaista.
Kuulostaa pahalta mutta ainoa keino on tulla sinuksi kivun kanssa. Itselläni oli kamalat hermokivut, joihin tietysti vahvat lääkkeet Ilman mitään vaikutusta. Jätin lääkkeet kokonaan pois, kun ne eivät oikeasti auttaneet kipuun. Opiskelin perinteistä kiinalaista lääketiedettä ja pystyn nyt poistamaan kivut täysin. Liikunta auttaa myös. Olen onnellinen.
Crps on ollut pahinta mitä elämässäni on ollut. Sitä kivun määrää on mahdotonta kuvata toisille. Onneksi vuoden sairastettuani lähtivät kivut lähes kokonaan pois. Sairastamani syöpä kaikkine rankkoine hoitoineen ja niistä johtuvine jälkiongelmineen ei ole ollut lähestulkoonkaan yhtä rankkaa ja kivuliasta.
Olen pahoillani