Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuleeko muilla krapulainen olo aina yövuorojen jälkeen? Mistä se voi johtua?

Vierailija
16.06.2024 |

Minua ei haittaa tehdä yövuoroja. Ne ovat ihan mukavaa vastapainoa toisiin vuoroihin. 

Kuitenkin yövuorojen jälkeen tulee huono olo. Ihan kuin krapulassa olisi. Vatsaan sattuu, kuvottaa, raskas olo jne. Hassua miten se tuntuu fyysisestikin kropassa vaikka nukun ihan suht ok kuitenkin. 

Tuleeko muilla? 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

juotko töissä?

Vierailija
2/9 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krapulan oireista osa johtuu unen puutteesta tai huonolaatuisesta unesta. Tästä syystä yön valvomisella on samankaltaisia oireita kuin krapulalla. Itse huomasin noiden krapulaoireiden helpottavan kun lopettaa juomisen iltaysiltä ja käy silloin nukkumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

juotko töissä?

Vettä ja ehkä kupin tai kaksi kahvia. Ap

Vierailija
4/9 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyisiköhän jotenkin hormonitoimintaan. Minulle tulee huono ja krapulainen olo, jos nukun päiväunet. Siinä ehtii erittyä jotain unenaikaista hormonia, joka aiheuttaa tuon olotilan. 

Vierailija
5/9 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on joskus krapulainen olo kun kello soi vaikka 4.30 ja olen saanut unta vaikkapa joskus yhdeltä, ihan juomatta yhtään mitään. Iso osa krapulaa on väsymys! 

Vierailija
6/9 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unen puutteesta se tulee. Normioloissakin kun on ollut huono yö, pätkäunineen niin olo kuin krapulassa. Minulla normiyö tarkoittaa 8-10 tunnin yöunet ja kun joskus on jäänyt viiteen tuntiin, olo on kuin krapulassa. En ole työelämässä enää, vaan eläkkeellä ja muuten hyväkuntoinen liikuntaa harrastava.

Vierailija
7/9 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Krapulan oireista osa johtuu unen puutteesta tai huonolaatuisesta unesta. Tästä syystä yön valvomisella on samankaltaisia oireita kuin krapulalla. Itse huomasin noiden krapulaoireiden helpottavan kun lopettaa juomisen iltaysiltä ja käy silloin nukkumaan.

Joskus siihen aikaan kun yökerhoissa sai vielä polttaa olin paljon juoppukuskina kavereille. Huono nukkuminen, meteli ja tupakansavussa notkuminen sai aamuksi krapulaisen olon vaikken ottanut pisaraakaan viinaksia.

Vierailija
8/9 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen jatkuvaa yötyötä, eikä se vaikuta muhun mitenkään. Sulla se huono olo tulee vuorokausirytmien vaihtelusta, eli sama efekti kuin jetlag.

Vierailija
9/9 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullo nelosolutta ja kevyt nainti hikeen auttaa.