Te jotka syötte oikeaa ruokaa, mitä ruokakulunne on kuukaudessa?
Oikealla tarkoitan prosessoimattomia tai mahd. vähän prosessoituja ruoka-aineita.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Mitä hevonveen oikeaa ruokaa? Ruoka on aina oikeaa, jos se maistuu hyvälle, menee kurkusta alas ja pysyy vatsassa. Asun yksin ja ruokalasku on noin 250€/kk.
Oikeaa ruokaa ihmiselle on liha ja eläinrasva. Tämä johtuu siitä että nykyihmisen luontainen ruokavalio koostuu lihasta ja eläinrasvasta.
Kolme aikuista meillä, 270 - 420 € ruokakulut kuukaudessa, paitsi joulukuussa oli 570 €, kun ruokittiin monta aikuista. Olen laittanut kulut vuoden ajan ylös, niin oli helppo tarkistaa.
Katsoin budjettivihkoa että kuittien mukaan toukokuussa meni noin 500 euroa. Asun siis yksin ja syy korkeaan hintaan on se että panostin halvimman ja säästömisen sijaan laatuun ja terveellisyyteen. Esimerkiksi kalaan menee noin 50 euroa joka viikko.
Noin 300- 400 e/kk, yksin asun. Prosessoituja ruokia tosi harvoin. Jos oikein ryhdistäytyisin, luulisin 250 e onnistuvan. Vähän huonosti mietin hintoja tai ale-tuotteita.
Noin 500€/kk, neljän hengen perhe, jossa aikuiset lapset. Lounaat syödään työpaikalla/koulussa, tuo summa siis sen jälkeen. Marjat kerätään itse, samoin sienet. Perunat ja porkkanat tulevat omasta maasta, omenat ja luumut omista puista. Tänä vuonna kokeilen, miten paljon pitää viljellä avomaankurkkua, että sitä riittäisi koko vuodeksi.
2 henkilöä,noin 400e kuussa,kanaa ,perunaa,lihaa porsaasta kurkkua tomaattia salaattia,riisiä,marjat pakkasesta ite poimittuna,leivät leipomosta,kalaa tarjouksesta,viimeksi muikut 4e kilo,tälläistä ja ite kokkaillaan,puurot ite tehdään.
Kaksi aikuista ja kaksi paljon syövää teinipoikaa. Kuukaudessa menee ruokaan noin 800 e, meistä kolme kasvissyöjää ja yksi vegaani.
Vierailija kirjoitti:
Noin 100-130 euroa yksin aduvalta joka syö terveellisesti, tasapainoisesti, monipuolisesti ja suositusten mukaan. Ei herkkuja, epäterveellistä eikä päihteitä. Vaihtelee paljon sen mukaan mitä ruokaa olen suunnitellut tekeväni koska eri raaka-aineet maksaa eri verran.
Voitko antaa esimerkkiä päivän ruuista?
Kaksi aikuista ja joku 700-900€/kk