Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juuri nyt: Kokoomus poistaa sunnuntailisät!

Vierailija
15.06.2024 |

Kokoomus hyväksyi tämänpäiväisessä puoluekokouksessaan linjakseen, että sunnuntailisät eivät olisi enää turvattu lakisääteisesti, vaan ne vietäisiin paikallisen sopimisen piiriin.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/sdp-poyristyi-kokoomus-kay-seuraava…

Näin sitä Suomen asioita ajetaan: puoluekokouksessa päätetään 2,6 miljoonan kansalaisen palkkauksesta noin vain vaikka asia ei edes puolueelle kuulu. Suomi nousuun!

Kommentit (2108)

Vierailija
881/2108 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli semmoinen ongelma, että minun työvuorolistaani eivät sunnuntait enää ollenkaan sovi. Haluan olla kotona perheen kanssa ja niin haluavat kaikki muutkin. Tuletteko te, kokoomuslaiset, hoitamaan potilaita viikonloppuna vai kärrätäänkö vaan sairaalasängyt pihalle ja laitetaan ovet kiinni? Miten on?

Työnantaja päättää työvuorosi.

Toki. Mutta työntekijänä saatan päättää työsuhteeni. Naapurimaissa samasta työstä saa jopa 2x isompaa palkkaa.

Ja keikkalaisilla ei edes päätä, vaan  työntekijä päättää. Näitähän ei ole varaa olla käyttämättäkään, paitsi sulkemalla yksiköitä.

Kaikkatyöntekijät voi vastedes pyytää sun

Keikkatyöntekijät

Vierailija
882/2108 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yksi puolue sitä päätä. 

PS sanoo Petterille, kyllä herra!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/2108 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos esim. ravintola-alalla on tienannut 1600 euroa nettona (kokopäivätyöstä, jota harva edes saa alalla) ja lisät poistetaan, niin tienaisi enää noin 1200 euroa jatkossa. Se olisi -25% palkan alennus jo valmiiksi pieneen palkkaan! Todennäköisesti tarvitsee auton (vuorotyö) työssäkäyntiä varten. Voihan vee sanon minä!

Sehän tässä on juuri tarkoituksena. Palkanalennus ja enemmän voittoa yrittäjille sekä osingonsaajille.

Vierailija
884/2108 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et siis pysty argumentoimaan näkemyksesi puolesta, vaan hyökkäät henkilöön. Surullista ja paljastavaa.

Voooi! Meinkö pikkuveetillä tunteisiin? Käypä pyytämässä äityliltä kaakkaota lohdutuksesi. Ei sitten tule traumoja, kun tädit vastaavat provoihisi samalla mitalla takaisin. 

Vierailija
885/2108 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakien pointti on se, että nekin, jotka eivät superälykkäitä, on suojelun alla, jottei narsistit ja psykopaatit pääse kiusaamaan ja alistamaan. Työsoparit neuvotellaan liittojen avulla yhdessä nimenomaan siksi, että jokainen yksilö ei ole ei tarvitsekaan olla huippuälykäs. Oikeistolaiset hyväksikäyttäjät tietysti ei tykkää tästä, mikä ei yllätä, koska löytyyhän teidän piireistä niitä alaikäisiin sekaantujiakin. Olette sadisteja ja siksi ilman rahaa olisitte ikuisesti yksin. Joudutte ostamaan ihmisiä, koska olette vastenmielisiä otuksia.

Oletpa syvällä vihassasi. Sinulla on varmasti paha olla.

Asiantynkäsi menee aiheen viereen, sillä nyt ei ole kysymys sopimuksista, joita solmisi se yksittäinen vassari, joka mielestäsi on hyvin yksinkertainen. Työntekijät sopisivat joukolla, luottamusmiehen tai luottamusvaltuutetun välityksellä.

Kieltämättä olen aika syvällä vihassani, koska minulla on kyky tuntea tunteita, toisin kuin teillä psykopaateilla. Tunnen vihaa esim. m*rhaajia, r*iskaajia ja muita kohtaan, ja te oikeistolaiset kuulutte siihen samaan porukkaan. Yritätte saada muut ihmiset hengiltä hitaasti, nautiskellen. Harmi vaan teille, että tällainen viha on historiallisesti kääntänyt massat teitä vastaan, ja voit huviksesi selvitellä mitä silloin on tapahtunut. 

Vierailija
886/2108 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeus sopia, että tuplapalkan loppuu on sama kuin lopettaa se määräyksellä 

Sopimus on aivan eri asia kuin määräys. Sopimus vaatii kaikkien osapuolten hyväksynnän.

Juujuu. Näin muuten äsken ihan oikean yksisarvisen. Ihan oikeesti näin! 

Etkö ole koskaan tehnyt sopimuksia? Aina vain antanut muiden määrätä?

Hölmö. Julkisella sektorilla ei "tehdä sopimuksia". 

Vierailija
887/2108 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa Persuille tulla lähtö hallituksesta. Tämä oli kyllä viimeinen niitti. Kaikki lupaukset on petetty. Mitkään selitykset eivät enää auta. Hallituksen on erottava.

Vierailija
888/2108 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuksella on ideoita, joilla saataisiin lisää taloudellista toimeliaisuutta eli talouskasvua. Se olisi hyödyksi kaikille. Minä-minä-demarit ajattelevat vain lyhyen tähtäimen omaa etua.

Kokoomuslaiset ei osaa ajatella napaansa pidemmälle. Eivät ole mitään shakkimestareita.

Entäs kun ihmiset = ASIAKKAAT jääkin palkan pudottua viikonloppuisin kokonaan sinne himaan? Ei oo varaa käydä huvituksissa eikä shoppailemassa. Verkosta vaan tilaavat alibabaa ja temua. Juovat ja syövät himassa. Viikonloppuna ehtii hyvin värjätä ja leikata oman tukan. Tai vaihtaa autoon öljyt ja renkaat. KUN EI KÄY MISSÄÄN.

Suomalaisten firmojen logiikalla nostetaan silloin hintoja koska asiakkaita käy vähemmän.

🤣

Vierailija
889/2108 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paikallinen sopiminen on oikea suuri vitsi. Työntekijä on tuomittu häviäjän osaan, aina. Kyllä on nykyhallitus todella työntekijä vihamielinen.

Ei yhtään perusteluja, mutta ehdottoman varmat mielipiteet.

Vierailija
890/2108 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa lauantaina klo 18 jälkeen on tuplapalkka. Ja noin muutenkin lauantailta saa korotetun palkan. Jankkauksesi on perusteetonta.

Mielestäsi voisi siis olla niin, että sunnuntaina tulisi tuplapalkka klo 18 alkaen ja siihen asti vähemmän korotettu palkka. Se olisi minunkin mielestäni hyvä välimuoto matkalla kohti oikeudenmukaisempaa tulevaisuutta. 

Oikeudenmukaista olisi se, että palkka olisi matalapalkkaisilla aloilla sellainen, että sillä tulisi toimeen ilman lisiä. Silloin ei tarvitsisi tehdä ilta-yö-kolmivuorotyötä.

Kolmivuoro- ja yötyötä tekevät sairastuvat esim syöpiin muuta väestöä enemmän. He ovat töissä silloin, kun viikonloppuja ja muita päivätyöstä tekevät viettävät juhlia ja sosiaalista elämää, joka kuuluu yhtenä osana ihmisen hyvinvointiin. Muut nauttivat vapaista ja elämästään. Hyvin monet nauttimisellaan sitten aiheuttavat lisätyötä töissä olijoille. Silloin kaadutaan kännissä, ajetaan kolareita, poltetaan saunoja, hukutaan. Tarvitaan  ravintollaa, poliisia, pelastusta, sairaalaa.Sitten tullaan räyhäämään ja huutamaan heitä hoitaville, kun ei saada palvelua, josta on verorahoilla maksanut, tarpeeksi nopeasti, eli heti, kun  kaverit kantaa sisään. Ei mitenkään käsitetä, että ambulanssiovesta tuli juuri sydänpotils. Tarpeeksi, kun ollaan juhlatuulella niin pahoinpidelläänkin vielä huonoa palveluskuntaa. Kuka hullu tekisi muita kuin, arkipäivän 8-16 työvuoroja ilman lisiä?

Vierailija
891/2108 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näillä on tässä vielä kolme vuotta aikaa muokata ties mitä lakeja. Itse en löisi vetoa edes siitä, että jatkossa on oikeus lakkoilla työehtosopimuksista? Tai sitten liitot on niin tuhottu, ettei mitään työehtosopimuksia enää tehdä. 

Olisi kannattanut katsoa nenäänsä pidemmälle miljardilakkoilun kanssa. Olisi kannattanut kärsiä vaalitulos kuin mies. Mielenilmauksia voitte järjestää mielenne kyllyydestä, mutta sivullisille aiheutetun haitan joudutte korvaamaan.

Vierailija
892/2108 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja päättää työvuorosi.

Ei päätä. Työnantaja ehdottaa minulle työvuoroja ja minä päätän, mitkä niistä valitsen. Jos pyhälisä poistetaan, en enää koskaan valitse pyhävuoroja. Keikkaa riittää ilman niitäkin.

Meillä on ollut nyt kesällä tarjolla sunnuntaivuoroja tuplapalkalla, mitkä ei oo kelvanneet kenellekään! Iso työnantaja kyseessä. Kokoomus voisi vähän tutustua elämän realiteetteihin.

Vierailija
893/2108 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida ainakaan matalapalkka-aloilla sitte olla sunnuntaina pahemmin tekijöitä.

Ei kai itse saa päättää työvuorojaan (ellei ole vuokratyöntekijä)?

Vierailija
894/2108 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos esim. ravintola-alalla on tienannut 1600 euroa nettona (kokopäivätyöstä, jota harva edes saa alalla) ja lisät poistetaan, niin tienaisi enää noin 1200 euroa jatkossa. Se olisi -25% palkan alennus jo valmiiksi pieneen palkkaan! Todennäköisesti tarvitsee auton (vuorotyö) työssäkäyntiä varten. Voihan vee sanon minä!

Silloinhan useampi saa kokopäivätyön, kun sunnuntainakin on varaa pitää ovet auki tai vaikka kaksi työntekijää yhden sijasta.

Uskotko sä oikeasti noihin hattarakuvitelmiisi? Varmaan sitten uskot siihenkin, että Jeesus oli oikeasti olemassa ja Petteri Orpo on aidosti työntekiöiden ja etenkin heikossa asemassa olevien puolella. 

Vierailija
895/2108 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

*Enemmän olisin huolissani siitä, että miten hoitolaitokset, sairaalat yms. saadaan pidettyä sunnuntaisin auki kun henkilökunta tuskin tulee silloin töihin. Ottavatko omaiset mummot, papat, vammaiset yms. kotiin hoitoon vai miten tuo järjestetään? Ja jos sairastuu tai sattuu joku onnettomuus sunnuntaina, joutuuko hoitoa odottamaan maanantaihin asti?*

Tämä. Mitä helvettiä Suomessa oikein tapahtuu? Sunnuntailisien poiston suunnittelu on todella sadistinen ja sairas teko. Kokoomus tekee todellakin Suomesta huonomman paikan elää.

Töihin tullaan työvuorolistaan mukaan kuten ennenkin. 

Vierailija
896/2108 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

*Enemmän olisin huolissani siitä, että miten hoitolaitokset, sairaalat yms. saadaan pidettyä sunnuntaisin auki kun henkilökunta tuskin tulee silloin töihin. Ottavatko omaiset mummot, papat, vammaiset yms. kotiin hoitoon vai miten tuo järjestetään? Ja jos sairastuu tai sattuu joku onnettomuus sunnuntaina, joutuuko hoitoa odottamaan maanantaihin asti?*

Tämä. Mitä helvettiä Suomessa oikein tapahtuu? Sunnuntailisien poiston suunnittelu on todella sadistinen ja sairas teko. Kokoomus tekee todellakin Suomesta huonomman paikan elää.

Olen hämmentynyt. Onko todella olemassa valtava määrä työpaikkoja, joissa työntekijä voi itse määrätä milloin suvaitsee tulla töihin? Minä ainakin teen ne työvuorot, jotka työnantaja vuorolistaan merkitsee enkä ala valikoimaan..

Vierailija
897/2108 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeudenmukaista olisi se, että palkka olisi matalapalkkaisilla aloilla sellainen, että sillä tulisi toimeen ilman lisiä. Silloin ei tarvitsisi tehdä ilta-yö-kolmivuorotyötä.

Kolmivuoro- ja yötyötä tekevät sairastuvat esim syöpiin muuta väestöä enemmän. He ovat töissä silloin, kun viikonloppuja ja muita päivätyöstä tekevät viettävät juhlia ja sosiaalista elämää, joka kuuluu yhtenä osana ihmisen hyvinvointiin. Muut nauttivat vapaista ja elämästään. Hyvin monet nauttimisellaan sitten aiheuttavat lisätyötä töissä olijoille. Silloin kaadutaan kännissä, ajetaan kolareita, poltetaan saunoja, hukutaan. Tarvitaan  ravintollaa, poliisia, pelastusta, sairaalaa.Sitten tullaan räyhäämään ja huutamaan heitä hoitaville, kun ei saada palvelua, josta on verorahoilla maksanut, tarpeeksi nopeasti, eli heti, kun  kaverit kantaa sisään. Ei mitenkään käsitetä, että ambulanssiovesta tuli juuri sydänpotils. Tarpeeksi, kun ollaan juhlatuulella niin pahoinpidelläänkin vielä huonoa palveluskuntaa. Kuka hullu tekisi muita kuin, arkipäivän 8-16 työvuoroja ilman lisiä?

Yhteiskunta ei taida toimia ilman vuorotyötä. Siksi on tärkeä, että saadaan sovittua oikeudenmukaiset lisät kaikissa vuoroissa oleville. Paikallinen sopiminen mahdollistaa sen.

Vierailija
898/2108 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passaa mulle jos peruspalkkaa nostetaan lisien verran. (Arvaa nostetaanko).

Lisäksi reilu tuloveronalennus alle 3000e tienaaville. (Varmasti heti tulossa, ei vielä ole muistettu ilmoittaa).

Alv pois ravintola-alalta, että on varaa maksaa isompaa minimipalkkaa.(Joopa joo).

Vierailija
899/2108 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Ei maistu ei. Ilman tuplapalkkaa en aio vilkaistakaan työpaikkaani kohti sunnuntaisin. En pelkää potkuja, koska lähihoitajille on aina töitä.

Miksi lauantait ilman tuplapalkkaa maistuvat paremmin?

Koska ne eivät ole pyhäpäiviä (paitsi, jos niihin osuu arkipyhä, mikä tekee niistäkin tuplapalkallisen). Lauantailta saa 40% lisää palkkaa, mikä ainakin minulle on ihan riittävä.

t. eri

Mikä siitä "pyhäpäivänä" työskentelystä tekee niin erilaisen verrattuna vaikka perjantaina työskentelemiseen, että pitäisi saada tuplapalkka?

Se, että työskentely tapahtuu pyhäpäivänä. Minulle henkilökohtaisella tasolla esim. pääsiäinen, juhannus tai

Eli mitään relevanttia syytä ei ole, vain pelkkää änkyröintiä. Kiitos rehellisyydestä. Hieno tuo slippery slope suoraan 1700-luvulle :D Kun vassu on lähellä, niin hyperbola ei ole kaukana.

Vierailija
900/2108 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai itse saa päättää työvuorojaan (ellei ole vuokratyöntekijä)?

Kyllä saa. Hoitoalalla kun voi käytännössä valita, minne menee töihin ja millä ehdoilla. Itse juuri vaihdoin kolmivuorotyöstä pelkkään päivävuoroon. Ei mitään ongelmaa. Työhaastattelu oli jo käytännössä työhön perehdytys. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän