Juuri nyt: Kokoomus poistaa sunnuntailisät!
Kokoomus hyväksyi tämänpäiväisessä puoluekokouksessaan linjakseen, että sunnuntailisät eivät olisi enää turvattu lakisääteisesti, vaan ne vietäisiin paikallisen sopimisen piiriin.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/sdp-poyristyi-kokoomus-kay-seuraava…
Näin sitä Suomen asioita ajetaan: puoluekokouksessa päätetään 2,6 miljoonan kansalaisen palkkauksesta noin vain vaikka asia ei edes puolueelle kuulu. Suomi nousuun!
Kommentit (2108)
Vierailija kirjoitti:
Kristilliset ei tuohon suostu, ei sitten millään.
Työaikaa ei ole pidennetty niin etteikö vapaapäivä järjestyisi. Silloin voi harjoittaa hartautta. Tahi sopia paikallisesti. Islaminuskoisille on jo sovittu perjantai vapaaksi. Niiden kanssa voi vaihtaa sunnuntain.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tasauksesta sekoilet? Luuletko vakavissasi, että työnantajat suostuvat sunnuntailisän poistamisen kompensoimiseksi korottamaan lauantailisää? Jos kyllä, huutonaurua lapsellisuudellesi.
Luuletko työntekijöitä niin tyhmiksi, että he sopisivat sunnuntailisän poistosta vaatimatta mitään vastineeksi? Kyllä monilla vasemmistolaisillakin alkeelliset älynlahjat on.
Olen iäkkään isäni omaishoitaja. Olen tehnyt keikkoja hoitoalalla, isäni tilanteen salliessa. Yleensä viikonloppuisin, kun veljeni on ottanut silloin hoitovastuun. Jos tämä lisien poisto toteutuu, haen toimeentulotukea. hallitus näköjään haluaa, että ihmiset eivät pysty käymään töissä. Säästän kuitenkin tuhansia euroja per kuukausi, kun hoidan isääni itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeus sopia, että tuplapalkan loppuu on sama kuin lopettaa se määräyksellä
Sopimus on aivan eri asia kuin määräys. Sopimus vaatii kaikkien osapuolten hyväksynnän.
Juujuu. Näin muuten äsken ihan oikean yksisarvisen. Ihan oikeesti näin!
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olen jo eläkkeeni tienannut eli eläkkeellä. Ehkä kaupat sulkeutuvat sunnuntaisin, kukapa töihin haluaisi, ellei työnantajat olisi noudattamatta Orpon uikutuksia.
No kyllä kaupat voisi ihan hyvin olla kiinni sunnuntaisin. Se voisi jopa rauhoittaa tätä oloa,kun kauppakeskus ei olisi hengailupaikka. Mutta aukihan ne on ja pysyy,siihen ei tule muutosta. Mutta sunnuntailisiä ei saa poistaa.
Siihen loppuikin sitten kokoomuksen äänestäminen, koska sen verran ison osan palkasta ne sunnuntailisät muodostavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli semmoinen ongelma, että minun työvuorolistaani eivät sunnuntait enää ollenkaan sovi. Haluan olla kotona perheen kanssa ja niin haluavat kaikki muutkin. Tuletteko te, kokoomuslaiset, hoitamaan potilaita viikonloppuna vai kärrätäänkö vaan sairaalasängyt pihalle ja laitetaan ovet kiinni? Miten on?
Työnantaja päättää työvuorosi.
Eipähän muuten päätä viime kädessä. Työnantajaa voi nimittäin aina vaihtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tasauksesta sekoilet? Luuletko vakavissasi, että työnantajat suostuvat sunnuntailisän poistamisen kompensoimiseksi korottamaan lauantailisää? Jos kyllä, huutonaurua lapsellisuudellesi.
Luuletko työntekijöitä niin tyhmiksi, että he sopisivat sunnuntailisän poistosta vaatimatta mitään vastineeksi? Kyllä monilla vasemmistolaisillakin alkeelliset älynlahjat on.
Ai sä olet niin pihalla todellisuudesta, että kuvittelet työntekijöiltä tosissaan jotain kysyttävän? :D No se selittääkin paljon....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeus sopia, että tuplapalkan loppuu on sama kuin lopettaa se määräyksellä
Sopimus on aivan eri asia kuin määräys. Sopimus vaatii kaikkien osapuolten hyväksynnän.
Juujuu. Näin muuten äsken ihan oikean yksisarvisen. Ihan oikeesti näin!
Etkö ole koskaan tehnyt sopimuksia? Aina vain antanut muiden määrätä?
Vierailija kirjoitti:
Saavutetuista eduista pitää yhteisen hyvän vuoksi pystyä tinkimään jotta se tulevaisuus olisi parempi!
Ministerit ja sopeutuja-ex-edustajat voivat näyttää mallia.
Vierailija kirjoitti:
Ai sä olet niin pihalla todellisuudesta, että kuvittelet työntekijöiltä tosissaan jotain kysyttävän? :D No se selittääkin paljon....
Etkö ymmärrä ehdotuksen perusasioita? Paikallisessa sopimuksessa tarvitaan kaikkeen hyväksyntä työntekijöiltä, joita edustaa luottamusmies tai luottamusvaltuutettu.
Näköjään kissantappaja Näkkälä Mikkeli on asiasta huolestunut.
Vierailija kirjoitti:
Perheellisillä ihmisillä on paljon vaatimuksia mitä vuoroja voidaan tehdä ja halutaan viikonloppuna olla vapaalla. Jos lisät poistetaan niin työkavereilla ei ole enää mitään empatiaa eikä halua joustaa. Lapsi on sitten yksityiselämän ongelma, jos et pysty hoitaan niin sanoudu irti.
Miksi perheettömien pitäisi tehdä paskavuorot ja lomailla perheellisten pillin mukaan?
Etkö ole koskaan tehnyt sopimuksia? Aina vain antanut muiden määrätä?
Toki olen. Mutta ihan niin naiivi en ole, että kuvittelisin voivani sanelle itse mitä sinne sopimukseen kirjataan. Kyllä se niin menee, että "kenen leipää syöt sen lauluja laulat". Työntekijälle jää vaihtoehdoksi vain hyväksyä ehdot tai olla ilman työtä.
Saa nähdä, mihin tämä johtaa. Ennustan täyttä katastrofia. Taitaa hallitukselle tulla lähtö, kun vanhukset jäävät viikonloppuisin hoitamatta, kun vielä ei ole sentään pakko mennä töihin. ( Vaikka pakkotyötähän EK ajaa maahamme.) Tästä ei hyvä seuraa. Nyt olisi uudet vaalit paikallaan.
Kiky sopimus pitää uudistaa jotta hyvinvointivaltio voidaan turvata tuleville sukupolville.
Parempi varmaan, että alkaa ajelemaan sääriä, niin ei kahleet takerru sitten karvoihin. Siihenhän tässä näillä jatkuvilla kiristyksillä ja leikkauksilla mennään askel askeleelta.
Se on ihan turha kuvitella, että kaikesta taistelematta luopumalla sieltä sitten parempina päivinä tippuisi jotain murusia meille kuolevaisillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olen jo eläkkeeni tienannut eli eläkkeellä. Ehkä kaupat sulkeutuvat sunnuntaisin, kukapa töihin haluaisi, ellei työnantajat olisi noudattamatta Orpon uikutuksia.
Enemmän olisin huolissani siitä, että miten hoitolaitokset, sairaalat yms. saadaan pidettyä sunnuntaisin auki kun henkilökunta tuskin tulee silloin töihin. Ottavatko omaiset mummot, papat, vammaiset yms. kotiin hoitoon vai miten tuo järjestetään? Ja jos sairastuu tai sattuu joku onnettomuus sunnuntaina, joutuuko hoitoa odottamaan maanantaihin asti?
Eihän ne omaiset voi ottaa niitä vanhuksia sunnuntaina hoitoon, kun ovat itse silloin töissä - ja ilmaiseksi vielä!
Orpo hoitaa vapaaehtoistyönä. Viette sen luo vaan.
Vierailija kirjoitti:
Kristilliset ei tuohon suostu, ei sitten millään.
Oliko tuo kommentti tarkoitettu vitsiksi?
HYVÄ IDEA!
Ja tupakoimattomille palkanlisä.