Ed. 30 päivän keskihinta 4.49 snt/kWh. Mitens teillä määriksillä?
Nyt sopii saunoa joka päivä ja pitää ilmaistointilaite päällä.
Kommentit (362)
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän sähköä vain alhaisina hintoina eikä ole millään kuukaudella mennyt 6c alemmaksi.
Ihmettelen tätä, että jotkut väittäisi sen olevan muka alle 5c.
Hassua kun meillä automatiikka hoitanut ja keskiarvo pyörii siellä 4-5c luokassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kyllä ajatellut muuttavani määräaikaiseen. Niitä saa nyt hintaan 8c ja mielestäni oman kulutuksen mukaan (n. 6-11c pörssisähkössä) se 8c helpottaisi elämää, ettei tarvitse aina tuijottaa tuntihintoja. Kahden centin hintaero kuin on aika olematon. Tarkoittaa omassa kulutuksessani ihan muutaman euron eroa.
Ikävästi kuitenkin nämä määrikset on nykyään kaikki rais kattu sillä kulutusvaikutuksella joka sitten pakottaa myös seuraamaan pörssihintoja tai muuttuu se 8-senttinen pian 11-senttiseksi.
No vain typerä henkilö ottaa niitä Duo-liittymiä. On niitä ihan normaaleja määräaikaisiakin olemassa, jos et ollut tietoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän sähköä vain alhaisina hintoina eikä ole millään kuukaudella mennyt 6c alemmaksi.
Hassua kun meillä automatiikka hoitanut ja keskiarvo pyörii siellä 4-5c luokassa.
Mutta mitään todisteita tästä et kuitenkaan tänne laita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin just nää 4 sentin tyypit asuu toki täysautomatisoidussa älytalossa jossa on katto pelkkää aurinkopaneelia. Normaali ihminen ei tuollaisiin hintoihin pääse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
7,99/kWh ensi vuoden syksylle saakka.
Ei harmita, talvella tarvii sähkölämmitteisessä omakotitalossa tasaisen ja ennustettavan hinnan.
Siinähän maksat liikaa, urpo!
Sun itkua odotellessa, ääliö.
Viimeisen 1.5v keskiarvo 4.32c/kWh. Sähkölämmitteinen 144m2 omakotitalo. Ei itketä ei.
Saattais tuntea itsensä urpoksi jos olis maksanut tuplahintaista määristä.
Näiden pööristen elämä on kuin maalin kuivumisen seuraamista, koko elämänsisältö on seurata jotain sähkön hintaa, orkku tulee kun hieman pörssi heilahtaa alaspäin. ei kyllä kateeksi käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin just nää 4 sentin tyypit asuu toki täysautomatisoidussa älytalossa jossa on katto pelkkää aurinkopaneelia. Normaali ihminen ei tuollaisiin hintoihin pääse.
Joo, eikä hän mitään todisteita edes laita ettäkö muka 4 senttiä maksaisi koko kuun kulutuksesta. Valepuhetta sanon minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, eikä hän mitään todisteita edes laita ettäkö muka 4 senttiä maksaisi koko kuun kulutuksesta. Valepuhetta sanon minä.
Tänne paha laittaa mitään kuvia mistään kun ei anna linkittää esim. aijaa kuvapalvelua. Laittasin heti.
no tää yksi pörssisähköläinen täällä just todisti, että jos sulla ei ole älytaloa jossa ajastimet, niin ei kannata pörssisähköä ottaa.
Kiitos tästä tiedosta :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänne paha laittaa mitään kuvia mistään kun ei anna linkittää esim
Tekosyy.
5,24c kiinteä, vajaa 2v vielä voimassa. Kesällä ei tosin väliä, kun on niin pieni kulutus (200-400kwh/kk ostosähköä öisin, talvella 3000-4000kwh/kk).
Vierailija kirjoitti:
no tää yksi pörssisähköläinen täällä just todisti, että jos sulla ei ole älytaloa jossa ajastimet, niin ei kannata pörssisähköä ottaa.
Kiitos tästä tiedosta :)
Siis todisti mitä?
Meillä ei ole mitään ajastimia tai ohjelmointia, saunakin lämpiää käytännössä joka ilta.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
5,24c kiinteä, vajaa 2v vielä voimassa. Kesällä ei tosin väliä, kun on niin pieni kulutus (200-400kwh/kk ostosähköä öisin, talvella 3000-4000kwh/kk).
No en kyllä usko tähänkään väittämään, että kiinteän saisi 5,24c hintaan. Samanlaisia valehtelijoita, kuin nuo "oon 4c pörssisähkössä"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en kyllä usko tähänkään väittämään, että kiinteän saisi 5,24c hintaan. Samanlaisia valehtelijoita, kuin nuo "oon 4c pörssisähkössä"
Oomi synttäritarjous 7,49 ja tästä pois osuuskunta-ale 30% kun on osuuskunnan jäsen, eli tietyillä paikkakunnilla mahdollista.
Mistä saa tällä hetkellä määräaikaisen sopimuksen ilman kulutusvaikutusta alle 8cent, kysyn vaan?
Tämä määris saunoi päivittäin paukkupakkasilla. Teki nannaa.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä, saunat ja vesi lämpiää puilla tarvittaessa.
Pörssimiäs
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oomi synttäritarjous 7,49 ja tästä pois osuuskunta-ale 30% kun on osuuskunnan jäsen, eli tietyillä paikkakunnilla mahdollista.
Ja sen jäsenalennuksen saa myös spot-hinnasta ja marginaalista.
Vierailija kirjoitti:
Tämä pörssiläinen oli päivät töissä mutta joka ilta kyllä napsautin saunan päälle.
Ikävästi kuitenkin nämä määrikset on nykyään kaikki rais kattu sillä kulutusvaikutuksella joka sitten pakottaa myös seuraamaan pörssihintoja tai muuttuu se 8-senttinen pian 11-senttiseksi.