Kaikkosen huoli suomalaisuudesta on aiheellinen. Linkki
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/94e56a47-4500-484e-a4f4-8c6f919b6…
Kieli ja kulttuuri katoaa, jos samaa rataa mennään. Meitä on 100 vuoden kuluttua jutun mukaan vain miljoona.
Olen aina äänestänyt kokoomusta paitsi kerran persuja (sairaanhoitajaa, joka lupasi laittaa vanhusasiat kuntoon.)
Välimaastosta löytyisi keskusta, jota voisin äänestää, jos jatkavat tuolla linjalla.
Vierastan kyllä aika paljon, kun olen monen sukupolven kaupunkilainen.
Kommentit (91)
Keskustalla on mahdollisuus nousta kun puna-annikasta päästiin eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisuus on niin last season!
Ainakin jos demaripiruilta kysytään. Niillehän tärkeintä on importata unelmaa (c) ja maksattaa se kantasuomalaisilla.
Onneksi pershallitukset suorastaan kutsuu tulijoita ja leikkaa suomalaislapsilta. Suomi nousuun!
Demari se taas valehtelee ja puhuu paskaa kun ei muuta osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim Amerikassa ei olla untakaan nähty tällaisesta lapsiperhemyönteisyydestä rahan suhteen. Siellä äitiyslomakin on lyhyt.
Afrikan keskiosan köyhissä valtioissa ei ole mitään yhteiskunnan lapsitukia.
Jospa täälläpäin azuvat ihmiset koevat nykyhetken ja tulevaisuuden turvattomaksi? Minun tietääkseni Aafrikaan ei ole tunkeuttumassa vieraita kanspja, he savat ola siellä omissa oloissa, rauhassa ja lisääntyä. Tänne on päöstetty vieraista kultuuria, mikä on syrjäyttänyt kantaväestön turvallusen ja hyvinvoivaan lintukoton. Muisto vaan. Turvattomuus. Talousellinen, henkinen, fyysinen. 5634
Ai kyllä minun turvattomuuden tunnetta aiheuttaa se ettei minulla ole tulevaisuutta. Opiskelemalla en ole saanut muuta kuin lainan. Ja nyt menetän ko
Se laina vaikeuttaa asuntolainan saamista. Pitää olla kiinni asuntolainassa ennen kuin tekee lapsen koska lapsi myös tekee lainan saamisesta vaikeampaa. Työura myös ensin alkuun.
Meidän yhteiskuntamme on vain rakentanut niin ettei niitä lapsia kannata tehdä ennen kuin itse alkaa olla reilusti yli kolmekymmentä. Ja tilannetta sen osalta vain pahennetaan jos niitä lapsia lisää halutaan.
Kaiikkosella oli 4vuotta aikaa olla huolissaan mutta tais ihan muut asiat kiinnostaa. Ja nyt räksytetään oppositiossa joka asiasta. Olisi itse sitten hallituksessa tehnyt asialle jotain kun oli mahdollisuus eikä nöyristellyt demareille.
Eikö nyt kuuluisi median repiä otsikoita että Kaikkonen on äärioikeistolainen väestönvaihtoteorioitsija??? Jos persut ilmaisee saman huolen, on media ja vasemmistopoliitikot välittömästi huutamassa noita termejä ja epäinhimillistämässä ja toiseuttamassa persuja ja puolueen äänestäjiä. Ihan vakavalla naamalla on väitetty että 20% viime eduskuntavaalien äänestäjistä olisi äärioikeistolaisia, joka on aivan pähkähullu narratiivi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim Amerikassa ei olla untakaan nähty tällaisesta lapsiperhemyönteisyydestä rahan suhteen. Siellä äitiyslomakin on lyhyt.
Afrikan keskiosan köyhissä valtioissa ei ole mitään yhteiskunnan lapsitukia.
Jospa täälläpäin azuvat ihmiset koevat nykyhetken ja tulevaisuuden turvattomaksi? Minun tietääkseni Aafrikaan ei ole tunkeuttumassa vieraita kanspja, he savat ola siellä omissa oloissa, rauhassa ja lisääntyä. Tänne on päöstetty vieraista kultuuria, mikä on syrjäyttänyt kantaväestön turvallusen ja hyvinvoivaan lintukoton. Muisto vaan. Turvattomuus. Talousellinen, henkinen, fyysinen. 5634
Ai kyllä minun turvattomuuden tunnetta aiheuttaa se ettei minulla ole tulevaisuutta. Opiskelemalla en ole saanut muuta kuin lainan. Ja nyt menetän ko
Amerikassa se itse opiskelukin maksaa ja paljon. Siellä vanhemmat säästää lapsien opiskelua varten.
Täällä opiskelu on ilmaista. Vain materiaalit ja eläminen maksaa, mutta siihenkin sa tukea.
Huomasin, että keskustalaiset käyttää osassa tilaisuuksiaan kansallipukuja.
Kaikkosen puheet tukevat tuota linjaa.
Olen samassa tilanteessa. Miettinyt siis että keskusta on kohta ainoa vaihtoehto jota viitsii äänestää.
Pitää ensin selvittää, miksi parisuhteet eivät kestä.
Kaikkonen on lapanen. Jos voisin kysyä häneltä sen suoraan oletko lapanen hän vastaisi 'Nyt on ennenaikaista spekuloida asiaa'.
Vierailija kirjoitti:
Pitää ensin selvittää, miksi parisuhteet eivät kestä.
Tällöin yhteiskunta säästäisi tukirahaa ja lapsiperheköyhyyskin vähenisi.
Jos ei olisi näin paljon eroja, olisi myös ehjät mummolan, jotka tukisi lapsiperheen jaksamista. Nyt voi olla, että mummon uusi puoliso ei haluakaan mummon lapsenlapsia viikonloppukylään.
Tämä kaikki edistäisi perheiden hyvinvointia ja lisäisi lapsilukuja.
Ihmisten pitäisi kyetä miettimään, kenestä olisi loppuiän puolisoksi ja yrittää sinnitellä sitten liitossaan.
Se riippuu mitä katsoo suomalaisuuteen kuuluvaksi. Kaikki vanha huono tuskin on sitä tai että pakotetaan rippikouluun. Kieltä voi harjoittaa, luontoa ja kanteletta. Ei ole kiellettyä laittaa kotona kalevala-asua päälle.
ap asuu jyväskylässä tai ainakin on asunut siellä vielä viime vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Se riippuu mitä katsoo suomalaisuuteen kuuluvaksi. Kaikki vanha huono tuskin on sitä tai että pakotetaan rippikouluun. Kieltä voi harjoittaa, luontoa ja kanteletta. Ei ole kiellettyä laittaa kotona kalevala-asua päälle.
Rippikoulu on kyllä aika tavanomainen suomen kulttuuriin kuuluva asia.
Vierailija kirjoitti:
ap asuu jyväskylässä tai ainakin on asunut siellä vielä viime vuonna.
Kuinka niin. En ole koskaan edes käynyt Jyväskylässä.
Ap
EVierailija kirjoitti:
Eikö nyt kuuluisi median repiä otsikoita että Kaikkonen on äärioikeistolainen väestönvaihtoteorioitsija??? Jos persut ilmaisee saman huolen, on media ja vasemmistopoliitikot välittömästi huutamassa noita termejä ja epäinhimillistämässä ja toiseuttamassa persuja ja puolueen äänestäjiä. Ihan vakavalla naamalla on väitetty että 20% viime eduskuntavaalien äänestäjistä olisi äärioikeistolaisia, joka on aivan pähkähullu narratiivi.
Älä jaksa uhriutua. Persujen jutut ovat olleet aivan eri syvyyksissä, tiedät sen itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoiset kuntavaalit tulossa seuraavaksi.
Ja taas Persut romahtaa 😂🤡
Ehkä Suomessa tarvittaisiin laadukkaasti tehtyä sukusaagaa, tv-sarjaa suomalaisesta suvusta.
Näitä oli vielä 90-luvulla (Metsolat, Elämän suola jne). Ehkä se lisäisi kiinnostusta omiin juuriin, kulttuuriin. Ehkä se lisäisi suvun ja perheen arvostusta - siinähän on paljon puhuttua verkostoa valmiina useimmille, jos hyvin on käynyt.
Rahoituksestahan se on kiinni. Nykyhallitus ja erityisesti prsut on keskittynyt viemään pois rahoitusta ja palvelua nimenomaan suomenkielisiltä, suomenkielisestä tuotannosta. Sen lisäksi ahdistetaan suomalaisia taloudellisesti. Siinä voi toiset oikeistolaiset päivitellä muiden oikeistolaisten tekoja.