Kaikkosen huoli suomalaisuudesta on aiheellinen. Linkki
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/94e56a47-4500-484e-a4f4-8c6f919b6…
Kieli ja kulttuuri katoaa, jos samaa rataa mennään. Meitä on 100 vuoden kuluttua jutun mukaan vain miljoona.
Olen aina äänestänyt kokoomusta paitsi kerran persuja (sairaanhoitajaa, joka lupasi laittaa vanhusasiat kuntoon.)
Välimaastosta löytyisi keskusta, jota voisin äänestää, jos jatkavat tuolla linjalla.
Vierastan kyllä aika paljon, kun olen monen sukupolven kaupunkilainen.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Esim Amerikassa ei olla untakaan nähty tällaisesta lapsiperhemyönteisyydestä rahan suhteen. Siellä äitiyslomakin on lyhyt.
Afrikan keskiosan köyhissä valtioissa ei ole mitään yhteiskunnan lapsitukia.
Jospa täälläpäin azuvat ihmiset koevat nykyhetken ja tulevaisuuden turvattomaksi? Minun tietääkseni Aafrikaan ei ole tunkeuttumassa vieraita kanspja, he savat ola siellä omissa oloissa, rauhassa ja lisääntyä. Tänne on päöstetty vieraista kultuuria, mikä on syrjäyttänyt kantaväestön turvallusen ja hyvinvoivaan lintukoton. Muisto vaan. Turvattomuus. Talousellinen, henkinen, fyysinen. 5634
Meillä on nyt hallitus, joka leikkaa lapsilta ja lisää lapsiköyhyyttä. Maassa on ilmeisesti liikaa lapsia eikä liian vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahan jakaminen ei sinällään selvästi auta. Suomessa on paljon paremmat turvaverkot kuin köyhissä väestöä lisäävissä maissa.
Henkiseen puoleen pitää yrittää vaikuttaa.
Näin on. Koko ajan hoetaan, miten lapsiperheköyhyyttä vähentämällä muka tulisi lisää lapsia. Ei tule!
Täällä jaetaan todella avokätisesti rahaa suhteessa muuhun maailmaan. Silti väestö vähenee paljon.
Vertaatko Afrikkaan tai Venäjälle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahan jakaminen ei sinällään selvästi auta. Suomessa on paljon paremmat turvaverkot kuin köyhissä väestöä lisäävissä maissa.
Näin on. Koko ajan hoetaan, miten lapsiperheköyhyyttä vähentämällä muka tulisi lisää lapsia. Ei tule!
Täällä jaetaan todella avokätisesti rahaa suhteessa muuhun maailmaan. Silti väestö vähenee paljon.
Vertaan muihin kuin pohjoismaihin.
Muualla lapsiperheiden tuet ovat huonommat.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on nyt hallitus, joka leikkaa lapsilta ja lisää lapsiköyhyyttä. Maassa on ilmeisesti liikaa lapsia eikä liian vähän.
Ilmeisesti hyvät tuet ei ole lisänneet lapsilukua lähes ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt sieltä lapsiperheköyhyyttä lisättiin niin katsellaan nyt miten syntyvyyskäyrä tässä kehittyy.
Vierailija kirjoitti:
Mikä teki suomalaisista suvuista arvottomia suomalaisille?
En minä muista tiedä mutta itse en ainakaan pahemmin ehdi oman suvun kanssa olla tekemisissä. Lapset ei muista isoisovanhempiensa nimiä tai serkkujaan. Kun töiden jälkeen on se kolme-neljä tuntia missä pitää ehtiä sen omaan perheen kanssa olemaan ja sen asioita hoitamaan, niin ei tässä muuhun ole aikaa tai jakamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim Amerikassa ei olla untakaan nähty tällaisesta lapsiperhemyönteisyydestä rahan suhteen. Siellä äitiyslomakin on lyhyt.
Jospa täälläpäin azuvat ihmiset koevat nykyhetken ja tulevaisuuden turvattomaksi? Minun tietääkseni Aafrikaan ei ole tunkeuttumassa vieraita kanspja, he savat ola siellä omissa oloissa, rauhassa ja lisääntyä. Tänne on päöstetty vieraista kultuuria, mikä on syrjäyttänyt kantaväestön turvallusen ja hyvinvoivaan lintukoton. Muisto vaan. Turvattomuus. Talousellinen, henkinen, fyysinen. 5634
Ai kyllä minun turvattomuuden tunnetta aiheuttaa se ettei minulla ole tulevaisuutta. Opiskelemalla en ole saanut muuta kuin lainan. Ja nyt menetän kodin sen takia etten pysty elättämään itseni ja lastani paikallani ja tukea leikataan. Totta olisi että elämäni olisi helpompaa ilman lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kyllä minun turvattomuuden tunnetta aiheuttaa se ettei minulla ole tulevaisuutta. Opiskelemalla en ole saanut muuta kuin lainan. Ja nyt menetän kodin sen takia etten pysty elättämään itseni ja l
Nykyhallitus kasvattaa rajusti opintolainoja. Onko ihme, ettei vauva ole opintovelkaisilla mielessä? Lisäksi työehtoja poljetaan, pätkätöitä lisätään ja palkkojen halpuutusta helpotetaan.
Nykyhallitus selvästi ajattelee, että lapsia syntyy tarpeeksi tai jopa liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Turvaverkot:) Lämpimienmaiden köyhillä on sentään hedelmiä mitä poimia puista ja aina on lämmintä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vertaan muihin kuin pohjoismaihin.
Muualla lapsiperheiden tuet ovat huonommat.
Suomessa on Pohjoismaiden alhaisin syntyvyys ja alhaisimmat tuet. Ja ne tuet laskevat nyt rajusti verrattuna muihin Pohjoismaihin. Suurempi vaikutus on kuitenkin tulevaisuuden näkymillä. Muualla on paremmat työehdot ja palkat. Meillä niitäkin heikennetään.
Vierailija kirjoitti:
Huoli on aiheellinen jos täällä ei lisäänny muut kuin muslimit.
Se joka on huolissaan syntyvyydestä voi tse alkaa tekemään niin niin monta lasta kuin ehtii.
Älä kysy mitä muut voivat tehdä vaan mitä sinä itse voit tehdä. Niin eikö oikein nappaa?
Älkää ottako tuota ukkoa vakavasti hän ei käytä sanaa väestönvaihto
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisuus on niin last season!
Ainakin jos demaripiruilta kysytään. Niillehän tärkeintä on importata unelmaa (c) ja maksattaa se kantasuomalaisilla.
Kepu pettää aina. Ja Kakkonen on rahanahne pettäjä. näin se vaan menee.
Vierailija kirjoitti:
Ja silti siellä pannaan kuin viimeistä päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisuus on niin last season!
Ainakin jos demaripiruilta kysytään. Niillehän tärkeintä on importata unelmaa (c) ja maksattaa se kantasuomalaisilla.
Onneksi pershallitukset suorastaan kutsuu tulijoita ja leikkaa suomalaislapsilta. Suomi nousuun!
Mitäpä se kiky aikanaan merkkasi perheiden toimeentulolle? Niinpä
Vankeuteen tuomittua rikollista ja vankeuteen tuomitun rikollisen johtamaa puoluetta ei tule kenenkään äänestää. Uusi mahalasku Kes-kustalle.