DI vai KTM?
Kommentit (6)
Elina Valtonsella on nuo molemmat tutkinnot. Li Andersson ei ole saanut räpellettyä kuin vt:n kandin. Eli amk-tason koulutus.
Dippainsseillä ja kauppatieteen maistereilla on hyvät palkat.
Vierailija kirjoitti:
Elina Valtonsella on nuo molemmat tutkinnot. Li Andersson ei ole saanut räpellettyä kuin vt:n kandin. Eli amk-tason koulutus.
Ikään kuin olisin lukenut jostain että olisi viime vuonna tehnyt gradun valmiiksi, ymmärsinkö väärin?
Vierailija kirjoitti:
Se kumpi kiinnostaa enemmän.
Tämä!
KTM tutkinto on kyllä monipuolinen mutta ei valmista sinua yhtään mihinkään. Työkokemus on hankittava itse jo ensimmäisestä kesästä lähtien ja työkokemuksesi määrittää hyvin pitkälle sinun tulevaisuuden suunnan. Pääaine vaikuttaa vain jonkin verran. Alkupalkat etenkin naisilla huonoja ja itse jouduin tekemään pitkään määräaikaisuuksia ennenkuin sain vakituisen paikan.
Jos olisi aivot riittäneet, olisin ehdottomasti opiskellut DI:ksi.
Kannattavampi mihin? Itse suosittelen komboa DI systeemianalyysi-sähkö-CS -osastolta ja rahista kauppiksesta.
Rahis on vähän niinku dippapuolen preppikurssin tasolla, eli siitä teet helposti kandin dippavaiheen alettua 1-2 vuodessa.
Jos oot kiinnostunut ihmisten kanssa pelleilystä, kauppis. Se on sit luonne- ja suhdegeimiä se fyi.