Paljonko teillä oli rahaa kolmekymppisenä?
Ap on kohta kolmekymppinen ja persaukinen. Miettii kuinka paljon rahaa tässä iässä kuuluisi olla. Paljonko teillä oli kolmekymppisenä rahaa?
Kommentit (22)
Olihan sitä, sain lainaa pankista ja rakensin talon. Tosin en ollut vielä 30v vaan 28v.
Noin 2000 euroa. Nyt nelikymppisenä on jotain 100 000
Opintolainaa oli, eli miinuksella mentiin.
Irtorahaa ei kolmikymppisenä ihan hirveän paljon ollut, mutta oli noin 60-80 tuhannen euron osakesalkku. Sen nousu tuon kokoiseksi oli lähinnä Raisio Oyj:n silloisen Benecol-hypen ansiota.
Ei yhtään kun olin 26-vuotiaana ostanut ensiasunnon ja kaikki säästöt meni siihen. Eikä tarvinnut ottaa velkaa.
Lainaa oli ja tilillä jotain 5000€ maksimissaan.
Lähes 0 markkaa, sain ekan vakituisen työpaikan 30 vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Opintolainaa oli, eli miinuksella mentiin.
Olin jo kommentoimassa, että noin tonni säästössä pahan päivän varalle, mutta opintolainaa n.4000e niin tosiaan miinuksella mennään.
Säästöjä n. 35 tonnia, asuntolainaa 80 tonnia. Nyt ikää 53, säästöjä ja omaisuutta n. 850 tonnia, velkaa 0 euroa. Tuli tehtyä muutama hyvä sijoitus sekä asuntoihin että yritykseen jossa työskentelin.
Varmaan jotain tonnin verran.
Kymmenen vuotta myöhemmin tilanne sama, paitsi että omaisuus karttunut uuden omakotitalon neljänneksen omistuksella.
Minä olen pitänyt oikein kirjaa asiasta. Nuorena oli hidasta päästä alkuun, mutta rikastuminen on kiihtynyt, kun palkka on noussut ja omaisuus karttunut.
25-vuotiaana 11.000€.
30-vuotiaana 71.000€
35-vuotiaana 125.000€
40-vuotiaana 263.000€
45-vuotiaana 440.000€
50-vuotiaana 683.000€
Kolmekymppisenä kaikki meni mikä tuli. Nyt nelikymppisenä nettovarallisuuteni on himoun verran alle 200000e. Harmittaa en alkanut sijoittamaan nuorempana.
Ei suoraan rahaa,mutta perintömaina noin 250 tuhatta euroa..
Ei yhtään. Asuntolaina ja kotihoidontuki vajaa 300€/kk. Ei yhtään mitään säästöjä. Oltiin aivan persaukisia. Niin sitä siitäkin ajasta selvittiin.
Mä olin alle 3-kymppinen kun rakensin talon jonka arvo on ihan mukava 6-numeroinen summa. Velatonta elämää on takana jo toistakymmentä vuotta.
Ei minulla ollut kuin velkaa kolmekymppisenä! Tai no, jos olisi asunnon myynyt ja velan maksanut pois, niin olisiko ollut joku 50-70 tuhatta rahaa tilillä.
Ei kannata vastata näihin tietojenkalasteluyrityksiin!
Perseaukinen. Nyt 50-kymppisenä tilanne onkin sitten ihan eri.
Tein silloin kahta työtä ja opiskelin ja rahat menivät lainojen maksuun eli yleensä lompakossa oli vain sen verran että sain leipää ostettua ja pakolliset maksut maksettua.