Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tarkoitus on jatkuvilla vastoinkäymisillä?

Vierailija
15.06.2024 |

Vuoden aikana toinen vanhempi kuollut ja toisella todettu syöpä ja Alz,  avioero ( mies löysi uuden) , rahavaikeudet, työ joka ei ole mieleinen, lapsi joutui onnettomuuteen, josta selvisi hengissä mutta jää loppuiäksi jonkinlaisia ongelmia,  ei ystäviä ( oltiin tekemisissä lähinnä miehen suvun kanssa, itsellä ei juuri sukua, pari kaveria joilla onnellinen elämä). Nyt löysin kyhmyn rinnasta ja lääkäri sanoi että tod.näk syöpä ja jatko tulossa siitä. En vaan jaksa enää. Mitä pahaa olen tehnyt? Olen elänyt kunnollisesti ja ollut ystävällinen ja nyt elämä on pelkkää pelkoa ja kärsimystä. En voi tappaa itseäni lasten takia, vaikka ovatkin jo nuoria aikuisia. Onko kukaan muu kokenut sellaista, että joskus vielä voisi kokea onnea. 

Kommentit (47)

Vierailija
22/47 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi joskus edes positiivisia sattumuksia, mutta eipä ole näkynyt, edes sillä, että tekee jotain pyrkiäkseen parempaa kohti, ei näy olevan mitään vaikutusta eikä merkitystä, mikään ei muutu paremmaksi, vaiva menee vaan hukkaan, mutta kaikki negatiiviset sattumukset kyllä osuvat ja vaikuttavat erittäin myrkyllisesti elämään :/

Ei tällaisella karmalla, tai mikä helvetti tässä nyt kyseessä onkaan, elämästä tule mitään, ihan pilalla on jo koko elämä!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitus on että moniongelmaisena naisena saat uhriutua. 

Tämä. Suominainen ei koe elämäänsä merkitykselliseksi jollei saa uhriutua ja löydä uusia uhriutumisen aiheita. 

Vierailija
24/47 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologinen "apu" on monesti aika turhanpäiväistä lässytystä minkä takia olo vain pahenee jos/kun sinua ei pystytä aidosti kohtaamaan ja tukemaan. Aivan liian koville olet joutunut. Tarvitsisit arkeesi ihan konkreettista kannattelua ja tukea, myötätuntoa, välittämistä, kannustusta, toivoa. Harmittaa kun sitä näin ruudun välityksellä on hankala antaa, ei oikein ole mitään sanoja tai lauseita mitä tuntuisi järkevältä sanoa. Mutta sydämeni pohjasta toivon että sinä selviät.  

Vierailija
25/47 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkkää huonoa tuuria. Ei tapahtumilla ole mitään merkityksiä.

Tapahtumilla on se merkitys, minkä ihminen niille antaa. Tarkoitusta niillä ei ole. 

Vierailija
26/47 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen itsekin miettinyt samaa. Miksi osa porukasta selviää ilman mitään merkittäviä murheita ja osalla tulee monta. Ja todellakin kyse ei ole mistään asenteesta.

Minulla saldona muutamia vuosia sitten äkillinen ero, melanooma,  lapsen terveysongelma, toinenkin vakava terveyshuoli,  kaiken lisäksi rahaongelmat eron jälkeen ja ositukseen liittyvät riidat, paras ystävä kuoli onnettomuudesss jne.  Ennen tätä tapahtumaketjua olin ollut melko onnekas, kaikki kasaantui. Osa porskuttaa päivästä toiseen eläen siinä uskossa, että heille ei tapahdu mitään pahaa. Ja monelle ei tapahdukaan. On vaikea hyväksyä sitä, että itse olet sen varjoisamman polun kulkija ja elämästä katoaa lopullisesti tietty turvallisuuden tunne. Jos itse ei saa mitään paskaa niskaan, niin on helppo neuvoa toisia siinä miten lasi on puoliksi täynnä eikä tyhjänä.

Vierailija
27/47 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ovat Jumalan tapa kertoa, että Hän vihaa minua.

EI, vaan nimenomaan rakastaa ja haluaa näillä vastoinkäymisilläsi vetää sinua puoleensa. 

Tätä on tapahtunut NIIN monelle. Me emme muuten tule Jumalan luo ellei ole pakko, niin tyhmiä me kaikki ihmiset olemme. 

Kun sitten vihdoin huomaat, ettet enää jaksa itse yrittää, HÄN auttaa sinut ihan uuteen elämään, jos vaan nöyrryt, pyydät häneltä apua, pyydät ja saat syntisi anteeksi Jeesuksen nimessä. 

Vierailija
28/47 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuja tunteita pitkän, vastoinkäymisiä täynnä olevan jakson vuoksi. Itselläni ollut ehkä lopulta pienempiä nuo omat vastoinkäymiset, mutta lukumäärällisesti niin paljon, ettei kukaan uskoisi, jos luettelisin ne kaikki. 

Uskon, että kun aikaa kuluu tarpeeksi, niin ainakin osalle vastoinkäymisistä löytyy se merkitys. Elämän tiet ovat mutkikkaat. 

Jos osaat englantia, niin etsi youtubesta dr. Scott Eilers ja katso, tykkäätkö hänen tyylistään. Ei tarvi kavereita eikä terapeutteja, kun löytää sopivan youtube-kanavan. Tsemppiä! 

Vierailija
29/47 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä viiden vuoden taival; vakava sairaus, josta jäi pysyvä haitta, mies lähti, oma suku hylkäsi - välit poikki, yritys konkurssiin, koti meni ja velkaa jäi. Eikä mitään tulevaisuutta enää. Velkaa loppuikä ja ehkä sairauseläke ( pieni). Monta kertaa itsetuhon partaalla. 

Vierailija
30/47 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse selvinnyt rintasyövästä,  kilpirauhassyövästä ja erosta. Kummatkin vanhemmat kuolleet parin vuoden sisällä. Nyt olen hyvässä kunnossa, menossa maratonille elokuussa.  Kun aikaa kuluu ja hoidot etenee niin elämä muuttuu paremmaksi. Joku päivä huomaat, että alat taas tuntea iloa jostakin.

Outoa ehkä sanoa syövän sairastanutta onnekkaaksi, mutta mun mittapuulla sä olet onnekas, kun sait taudit josta pystyi parantumaan. Minulla on etenevä krooninen tauti, jolle ei näy valoisaa ennustetta.

Tämä. Aina voi löytää sen pienen toivon pilkahduksen. Jos todetaan esim. Als  niin sitä ei voida parantaa. Syövästä taas selviää suurin osa. Kun tulee keski- ikään ja siitä ylöspäin, niin joku sairaus kuitenkin jossain vaiheessa tulee. Luota lääketieteeseen.

Vierailija
31/47 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen suurempaa merkitystä, ellet itse niille sellaista keksi. Ovat vain osa elämää. Joidenkin kohdalle osuu enemmän kuin toisten.

Vierailija
32/47 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menettänyt uskoni elämään - ja ei mitään lässytystä elämän tarkoituksesta tai pelastuksesta. Ei niitä ole olemassa. Tämä elämä voi olla jokapäiväinen helvetti. Ensin onnea 42 v. Sitten alko : vakava pysyvä sairaus, mies lähti, oma äitikin häipyi, työttömyys, velat kaatui päälle, nyt asun vuokrahelvetissä ja maksan velkoja. Kuuntelen naapureiden kännihuutoa ja haistelen eksoittisia tuoksuja. Haluan pois tästä maailmasta. 

Vierailija
33/47 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemman kuolema on pikkujuttu. Vanha ihminen kuolee ja sairastuu ja se on ok. Miehiä tulee ja menee. Syöpä voidaan yleensä hoitaa. Ystäviäkin voi saada uusia tai elää ihan hyvin ilmankin. Jos sinulla on koti ja työkykyä, selviät kyllä. 

Vierailija
34/47 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemman kuolema on pikkujuttu. Vanha ihminen kuolee ja sairastuu ja se on ok. Miehiä tulee ja menee. Syöpä voidaan yleensä hoitaa. Ystäviäkin voi saada uusia tai elää ihan hyvin ilmankin. Jos sinulla on koti ja työkykyä, selviät kyllä. 

Lapsellesi toivon ksikkea parasta ja pahoittelen hänelle sattunutta vaikeutta. Se on sinulle raskasta muiden ongelmien kanssa. Mutta kokoat palaset! Kyllä se siitä

Vierailija
35/47 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpähommassa helpottaa sen jälkeen kun on leikattu ja pääset hoitoputkeen. Syöpään sairastuu moni ja suurin osa selviää. Pian se on vain muisto ja elämä jatkuu. Kokemusta on.

Vierailija
36/47 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä vastoinkäymisillä olekaan tarkoitusta kuin nujertaa.

Vierailija
37/47 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap sä saatat hyvin parantua, ja saada uuden parisuhteen. Sinun terveys, raha-asiat ja lapsi on ne tärkeimmät ja sitten ehtii kaikki muu. Pääset (jos se on syöpä) sairaslomalle ja tapaa sos.työntekijä jos on muita rahaongelmia. Tsemppiä kaikkeen!

Vierailija
38/47 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kuulla. Mutta elämä on myös paljolti sitä, että valitseeko nähdä positiiviset vaiko vaan negatiiviset asiat. Tietenkin tiedostan sen, että tämä ei todellakaan ole näin yksinkertaista. Itselleni on tapahtunut lapsuudesta saakka valtavan paljon pahaa. Myös oma lapseni on ollut vakavasti sairas. Elossa oleva vanhempi ja muut läheiset tietenkin vanhenee ja se tuo mukanaan kaikenlaista. En nyt jaksa luetella kaikkea, mutta nykypäivänä voin hämmästyttävän hyvin, mutta tie tähän on ollut ihan helvetillisen pitkä ja raskas. Kun on käynyt tarpeeksi pohjalla ja päässyt sieltä ylös, elämää on alkanut katsomaan aika nöyrästi. Ja sitä myöten osaa kyllä osaa iloinen myös pienistä asioista, joita ei aiemmin nähnyt. Harva täällä ilmaiseksi mitään saa vaan esimerkiksi ystävien saanti vaatii työtä, samoin parisuhteen, työn jne. Siksi ei kannata lähteä sille linjalle, että kuvittelee muiden pääsevän helpommalla, kun ei taustoja tiedä.

Vierailija
39/47 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin lapsi, kun vanhempani teki itsemurhan. Se ei ollut todellakaan pikkujuttu. 

Vierailija
40/47 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä jaksaa, yritäthän. Muista, että tilanteeksi muuttuu ja kokoajan paremmaksi. Muista, että huomenna on uusi aamu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme