Pesutuvan yllätysmaksu
Olemme asuneet vuoden kerrostalossa, jossa on vapaasti käytettävä pesutupa alhaalla. Aika varataan kirjoittamalla oma nimi kalenteriin. Luimme pesutuvan ohjeet tarkasti muutettuamme ja missään ei mainittu, että pesutuvan käyttö maksaa. Edellisessä talonyhtiössämme oli ilmainen pesutupa, joten oletimme, että tämäkin on ilmainen kun maksullisuudesta ei missään mainittu. Nyt saimmekin laskun postissa, jossa lukee kertamaksun olevan 4 euroa!! Onko mitään mahdollisuutta valittaa laskusta, kun pesutuvan ohjeissa ei missään lue, että sen käyttö on maksullista? Emme olisi ikinä tuolla hinnalla käyttäneet pesutupaa, vaan hankkineet halvan pesukoneen asuntoon. Lähinnä siis mietin voiko tällaisessa tilanteessa vedota siihen, ettei maksullisuudesta ole tiedotettu.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksat pois ja hommaat sen pesukoneen nyt.
Onnea vaan sen halvan ja hyvän löytämiseen 😆
Miksi pitää olla halpa? Eikö ole varaa kunnon koneeseen?
Mikä on halvan raja? Ja mikä on kunnon kone?
T: just eilen pesukoneen ostanut
Minä ostin viime talvena uuden koneen, ja tonnin budjetilla olin liikenteessä. Käteisellä ostin, kun olen työtön niin en viitsi ottaa velkaa.
Epämääräinen systeemi. Oikeastiko joku jossain laskee ne harakanvarpaat kalenterista koko vuodelta? Tuossa on liian helppo huijata kirjoittamalla naapurin nimi, jolloin lasku menee naapurille tai kirjoittaa niin epäselvästi, ettei kukaan saa selvää.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä olettaa vaan ottaa asioista selvää etukäteen. Miten pärjäätte noin ylipäätään elämässä jos ette selvitä asioita? Esim työelämässä?
Näin oli täälläkin etten tiennyt ennen kuin kysyin huoltoyhtiöstä onko pesutupa vuokralaisten käytössä, joskus oli tietääkseni että vain osakkeen omistajat saivat. Voi olla painettu soppari ja siihen tehty lisäyksiä joissa eri sääntö. Syy ei ole ap n.
Vierailija kirjoitti:
Halpa pesukone tulee kalliiksi.
t. Kokemusta on
Tuleeko?
Minulla on 200e pesukone ollut nyt käytössä 7v. Pesen pyykkiä noin 4-7krt viikossa. Jos pesisin neljä kertaa viikossa 4 euron maksulla läpi vuoden, niin maksaisin siitä 762e vuodessa.
Miten halpa pesukone voi olla tuota kalliimpi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis joku siellä tavailee ja laskee koko vuodelta nimet moneen kertaan kumitetuista, ylivedetyistä, repaleisista ja talon nuorison kullin- ja hämähäkinkuvilla koristelemasta kalenterista? Onpa omituinen systeemi. Onko varma, ettei tuo ole joku huijauslasku ja joku uunottaa sinua nyt?
Näköjään just näin.. Minunkin mielestä erikoinen systeemi. Ihan Retta Isännöinniltä tämä lasku kyllä on tullut ja kirjeessä lukee Asunto Oy:n nimi myös.-ap
Mä ymmärrän ongelman. Kyse on siis periaatteesta, että pesutuvan maksullisuutta ei ole missään tuotu ilmi ja jos on muuttunut matkan varrella maksulliseksi, on siitä ilmoitettava selkeästi jollakin foorumilla kaikille asukkaille. Lähtisin ensin kyselemään isännöitsijältä ja pyytämään häntä osoittamaan kohta/paikka missä maksun suuruus on ilmoitettu.
Terv. Yksi, joka nauttii ilmaisesta pesutuvasta omistaen silti oman koneen. Ja kyllä, käytän pesutupaa kerran viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksat pois ja hommaat sen pesukoneen nyt.
Onnea vaan sen halvan ja hyvän löytämiseen 😆
Miksi pitää olla halpa? Eikö ole varaa kunnon koneeseen?
Mikä on halvan raja? Ja mikä on kunnon kone?
T: just eilen pesukoneen ostanut
Minä ostin viime talvena uuden koneen, ja tonnin budjetilla olin liikenteessä. Käteisellä ostin, kun olen työtön niin en viitsi ottaa velkaa.
ok, mulla on sitten vissiin joku halpispazka. Ovh on 599,95, mutta oli tarjouksessa, niin ostin.
Vierailija kirjoitti:
Sääntöjä voidaan muuttaa. Näin on päätetty kevään yhtiökokouksessa jossa et ollut.
Ne muutetut säännöt pitää myös tiedottaa asukkaille.
Vierailija kirjoitti:
"Pesutuvan yllätysmaksu" voisi olla jonkun eroottisen novellin nimi.
Joku mummohan maksoi luonnossa jollekin värilliselle kun tämä huljutteli vehkeitään mummon pikkareissa. Taisi lopullinen hinta olla vuosi ja seitsemän kuukautta ehdollista. Yllätys yllätys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon se saamasi lasku on?
Satasen luokkaa. Paristi kuussa ollaan pesty.
Satasen? Eipä ole kallista. Maksa pois ja jatka elämääsi. Viitsitkin tuollaisen pikku asian kanssa vaivautua romaania kirjoittamaan.
Ei pidä olettaa mitään, aina kannattaa kysyä. Mutta koska vahinko on jo tapahtunut, kysy isännöinnistä missä maksu on ilmoitettu ja riitauta lasku. Kyllä hinta pitää olla esillä.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä olettaa vaan ottaa asioista selvää etukäteen. Miten pärjäätte noin ylipäätään elämässä jos ette selvitä asioita? Esim työelämässä?
Jos vuokranantaja ei ole sitä selvittänyt, se voi jäädä selvittämättä. Ja välttämättä sijoitusasunnon haltija ei sitä edes tiedä.
Pitäisi se lukea perustuvalla ohjeissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satasen luokkaa. Paristi kuussa ollaan pesty.Jos satasesta menee elämä sekaisin niin kannattaisikohan ottaa edunvalvoja.
Ei kovin fiksu kommentti
Itse soittaisin ja ottaisin selvää missä tämä maksu tosiaan on selvillä tai milloin on päätetty.
Onhan noita tapauksia tullut, että isännöitsijässä on huijareita liikkeellä, peliongelmaiset yrittää saada firman kautta rahaa jne.
Vierailija kirjoitti:
up
upupup...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis joku siellä tavailee ja laskee koko vuodelta nimet moneen kertaan kumitetuista, ylivedetyistä, repaleisista ja talon nuorison kullin- ja hämähäkinkuvilla koristelemasta kalenterista? Onpa omituinen systeemi. Onko varma, ettei tuo ole joku huijauslasku ja joku uunottaa sinua nyt?
Näköjään just näin.. Minunkin mielestä erikoinen systeemi. Ihan Retta Isännöinniltä tämä lasku kyllä on tullut ja kirjeessä lukee Asunto Oy:n nimi myös.-ap
Tarkista silti ennenkuin maksat mitään. Enkä maksaisi kun missään ei maksullisuudesta oo tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sääntöjä voidaan muuttaa. Näin on päätetty kevään yhtiökokouksessa jossa et ollut.
Eikö tästä kuitenkin pitäisi ilmoittaa pesutuvan ohjeissa? Talossa asuu paljon vuokralaisia (myös me), joten luulisi että tästä ilmoitettaisiin. Lisäksi tää tullut lasku on viime vuodelta, eli tuo maksu on ilmeisesti ollut jo pitkään käytössä.
<< Osake talot on yhtiökokoukset joihin voit mennä.Mutta sinulla ei äänivaltaa.Kuulet ainakin muutoksista ja voit kysyä missä on kokouksen pöytäkirjat.Ne pitää olla näkyvillä kuitenkin jokaiselle asukalle.Asut vuokra talossa tai osaketalossa vuokralla jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satasen luokkaa. Paristi kuussa ollaan pesty.Satasen? Eipä ole kallista. Maksa pois ja jatka elämääsi. Viitsitkin tuollaisen pikku asian kanssa vaivautua romaania kirjoittamaan.
100€ on minusta aika paljon koska sillä saisi 96 tölkkiä Coop Xtra olutta. Nyt olen tuhlannut sen pyykkien pesemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tästä kuitenkin pitäisi ilmoittaa pesutuvan ohjeissa? Talossa asuu paljon vuokralaisia (myös me), joten luulisi että tästä ilmoitettaisiin. Lisäksi tää tullut lasku on viime vuodelta, eli tuo maksu on ilmeisesti ollut jo pitkään käytössä.
<< Osake talot on yhtiökokoukset joihin voit mennä.Mutta sinulla ei äänivaltaa.Kuulet ainakin muutoksista ja voit kysyä missä on kokouksen pöytäkirjat.Ne pitää olla näkyvillä kuitenkin jokaiselle asukalle.Asut vuokra talossa tai osaketalossa vuokralla jne
Maksullisista muutoksista tulee kylläkin ihan laillisesti ilmoittaa ennen kuin sitä maksua aletaan ottamaan jokaiselle talon asukkaalle, myös vuokralaisille. Vuokranantajalla on vastuu tästä. Ei esimerkiksi yhtiökokouksissa voida nostaa vastiketta ilman, että siitä lähetetään erillinen ilmoitus asuntojen omistajille.
Kannattaa googletta isännöitsijä huijaus lasku niin tulee paljon juttuja isännöitsijöistä, jotka huijanneet valelaskuilla.
Pesin vuosikausia taloyhtiön pesutuvassa mutta rupesi vi...... miten törkyisiä muut naapurit on. Ostin kuivaavan pesukoneen 800€ ja olen tyytyväinen.
Tarkasta tilinumero että on oikea ennen maksamista.