Onko hienoa, jos ei ole älykäs, mutta on silti tekniikan tohtori?
Kommentit (17)
Kaikki tekniikan tohtorit ovat älykkäitä, joten kysymyksesi on typerä.
Vierailija kirjoitti:
Onko? 🥹
Vierailija kirjoitti:
En tämä paradoksi kysymyksestäni, kun olen tekniikan tohtori?
Ap
Niin pelkkä tohtorisana on jo syvältä,minä olen lintutieteen tohtori,haudon kotkanmunia.
Vierailija kirjoitti:
Niin pelkkä tohtorisana on jo syvältä,minä olen lintutieteen tohtori,haudon kotkanmunia.
Entä nais urologi? Mitä hän hautoo?
Kai ymmärrät sen, että tuollaisen naisen kanssa suhteessa oleminen on raskasta/haastavaa? Varsinkin, jos nainen itse on hankala tai riidan haastaja. Syy naisen käyttäytymiseen saattaa olla juuri se, että hän on ero perheen lapsi. Eli taas nähdään mihin vanhempien ero johtaa. Lapset aina ovat ne, jotka siinä erossa sitten kärsivät kaikista eniten. Miettikää vanhemmat tätä ennen kuin eroatte.
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole. Tyhmä kukaan ei ole, mutta älykkyys ei ole taattua. Moni ihan keskiverto älyltään.
Miksi kukaan ei vastaa kysymykseen?
Luultavasti on älykäs, mutta vähän hitaalta voi vaikuttaa.
Tohtoritason ihmiset pohtivat asiaa useammalta kannalta ennen kuin vastaavat ja siksi reagointi voi usein olla hidasta.
Vastaus: ei varmaan ole kovin kiinnostavaa jos ihminen ei ole älykäs. Ei muuta.
Tohtorius on työhön liittyvä titteli. Ihminen voi olla edennyt työssä jollain keinolla. Vapaa-aika on erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti on älykäs, mutta vähän hitaalta voi vaikuttaa.
Tohtoritason ihmiset pohtivat asiaa useammalta kannalta ennen kuin vastaavat ja siksi reagointi voi usein olla hidasta.
Juupa juu, teko syy vain tämä
Vierailija kirjoitti:
Vastaus: ei varmaan ole kovin kiinnostavaa jos ihminen ei ole älykäs. Ei muuta.
Tohtorius on työhön liittyvä titteli. Ihminen voi olla edennyt työssä jollain keinolla. Vapaa-aika on erikseen.
😭
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan ei vastaa kysymykseen?
Ei.
No, onhan se iso tavoitteellinen saavutus ja hienoa!
Tunnen useita tekniikan tohtoreita ja kyllä heidän älykkyydessä on isoja eroja. Osa on sellaisia yleisneroja, osa fakki-idio otteja. Ja kyvyissä kuinka kaali leikkaa on isoja eroja.
Joka tapauksessa arvostan jokaisen saavutusta. Kyllä se vaatii tavoitteellista työtä ja perseellään istumista, että sen tohtorin hatun saa.
Toki. Ainakin kykenee pitkäjänteiseen työhön. Aika iso osa tutkimuksesta on olemassa olevien menetelmien hyödyntämistä toiseen tutkimusongelmaan, jota kukaan muu ei ole tajunnut tehdä. Ei siis varsinaisesti mitään nerokkuutta vaativaa, kunhan osaa lukea ja oppia.
🥹