Mistä tietää että mies on kiinnostunut ihan oikeasti? Eikä vain seksin vuoksi.
Kommentit (219)
Vierailija kirjoitti:
Olen todennut että ei mitenkään. Minkään ajan odottaminen (yksi "kaveri" suuttui ja sekosi yhtäkkiä 15 vuoden jälkeen, selvisi ettei ollut koskaan ajatellutkaan kaverina, vaan oli ollut vain seksin perässä ja sitten yhtäkkiä naps kilahti kun sitä seksiä ei saanutkaan) ei auta. Olen oppinut myös, että miesten tekoihin tai sanoihin ei voi myöskään luottaa, miehet kun valehtelevat minkä kerkiävät jos se mahdollistaa seksin saamisen haluamaltaan naiselta. Miehet voivat myös valehdella itselleen, että haluaisivat mukamas enemmän kuin pelkkää seksiä, mutta seksin harrastamisen jälkeen tämä harha katoaa.
Sanoisin siis, että harrasta seksiä silloin kun koet sitä itse haluavasi ja että teidän välinen suhde on siinä kohdassa, että haluat siihen seksin kuuluvan. Jos odotuttaa odotuttamisen vuoksi, hukkaa vain aikaansa, sillä mies voi nauttia ajojahdista ja katoaa sitten sen päätyttyä. Mies kyllä lähtee seksin jälkeen jos lähtee, itse et
Odotuttaminen pelkän odotuttamisen vuoksi voidaan myös nähdä eräänlaisena epärehellisyytenä ja ihmissuhdepelinä, johon kaikki eivät halua lähteä. Joillekin sellainen testailu on vastenmielinen ajatus. Tietysti niin voi toimia, mutta sillä saa tietynlaisia ihmisiä ja karsii toisenlaisia, eikä ne pois karsiutuivat ole mitenkään yksiselitteisesti olleet vähemmän tosissaan. Ne on vaan halunneet aidompaa kohtaamista ilman testailuja ja pelejä.
"Tietysti jokainen toimii niinkuin parhaaksi näkee. Jotkut sitten odottavat pitkään, vaikka siinä menee ohi sellaisiakin kumppaniehdokkaita jotka olisivat olleet tosissaan. Mutta jos seksiä JA suhdetta haluavan pitää todistaa suhteen haluaminen esittämällä ettei halua seksiä, niin ei kaikki siihen lähde. Ja sekin on ihan okei.
Ja uusissa suhteissa on aina riski, että toisen tunteet ei sitten kehitykään. Oli sitä seksiä harrastettu tai ei. Tietty sydänsurun riski on vaan pakko hyväksyä jos haluaa etsiä kumppania."
Ainakin itselleni tuo kokemus oli sen verran traumatisoiva etten todellakaan ole ehdoin tahdoin hakeutumassa tilanteisiin, joissa lopputulos voisi olla sama. Ei miehen tarvitse todistella ettei halua seksiä, mutta tutustumisen pitäisi lähteä liikkeelle jokin muu asia edellä. Väitän että jos mies lopettaa tapailun syystä ettei "tarpeeksi nopeasti" saa seksiä, kiinnostus naiseen ihmisenä on varsin heikkoa eikä suhteella olisi missään tapauksessa ollut tulevaisuutta. Jos jotakin syvempää kahden ihmisen välillä on, homma ei todellakaan kaadu siihen ettei ekana iltana ole seksiä. Mies joka oikeasti välittää jaksaa kyllä odottaa siihen saakka että seksi tuntuu naisenkin mielestä hyvältä ajatukselta.
"Toisaalta syvempiä tunteihan ei ole pelissä vielä kovin aikaisessa vaiheessa, eli voisi siis ajatella, että sattuu vähemmän, jos suhde päättyy seksin jälkeen aikaisessa vaiheessa. En muista ihmisistä tiedä, mutta itselläni ei riittäisi aika ja kiinnostus sen analysoimiseen, miten kannattaisi taktikoida. Yleensäkään ei kiinnosta mikään taktikointi. Minulla ei siis ole mitään kiinnostusta pudotella odottelutaktiikalla pois seksiä haluavia, eikä toisaalta varmistella miehen puolesta hänen kiinnostuksensa säilymistä odotuttamalla. Kun periaatteessa ajattelen myös niin, että jos mies kokee varhaisen seksin kiinnostusta vähentäväksi, on hänen ITSENSÄ velvollisuus silloin kieltäytyä, eikä ulkoistaa sitä jarruttelua naiselle. Nojoo, jotkut voivat tuonkaltaisesta pelistä tykätä, mutta koska itse en ole sellainen, en halua siihen osallistua. Minua kiinnostaa vähän toisenlaiset roolileikit seksiin liittyen. Yleisesti ottaen en halua suhdetta, jossa pelataan seksillä ja "rankaistaan" toista osapuolta siitä, että tämä vastaa toisen seksuaaliseen haluun ja ehkä jopa aloitteeseen.
Joten itse teen niin, että harrastan seksiä , jos itse haluan. Omalla kohdalla tuosta kyllä karsiutuu monet pelkkää seksiä haluavat siksi, että minulla tuohon seksuaaliseen haluun liittyy kemian kokeminen, kipinä ja intohimo - tällaisia ei yleensä ole, jos toinen haluaa vain purkaa paineita. Itselleni ei ole ikinä käynyt niin, että joku olisi "lempannut" seksin jälkeen, mutta jos niin kävisi, minua lähinnä harmittaisi lupaavan suhteen kaatuminen. Seksiä en kadu koskaan, koska olen harrastanut sitä omasta halustani."
Veit kyllä pitkälti sanat suustani, tämä on juuri se miten itse tämän koen. Jos joku menettää kiinnostuksen siksi että seksiä on harrastettu nopeasti, niin se on minulle täysin väärä ihminen ja hyvä etten tuhlannut siihen enempää aikaa. Hyvin harvoin näin kuitenkaan käy, koska minullekin seksin edellytys on tunne molemminpuolisesta vahvasta kemiasta joka menee yli pelkän fyysisen vetovoiman. Mutta ymmärrän, että joidenkin psyyke on rakentunut toisin ja heille se voi olla hirveän hajottava kokemus, että tulee jätetyksi varhaisen seksin jälkeen. Silloin heille on varmasti turvallisempaa odotella pidempään.
Tosin täytyy sanoa, että hiljattain minulla oli kuitenkin kokemus joka jätti jälkeensä inhottavan hyväksikäytetyksi tulemisen tunteen. Luulin aiemmin, että olen sille ilmiölle kokonaan immuuni, mutta en näemmä sitten kuitenkaan ole. Kyseessä oli ihminen, johon olin ehtinyt rakastua aika lujaa ja joka ei sitten kuitenkaan halunnut suhdetta kanssani. Tämäkin olisi todennäköisesti ollut vähemmän tuskallinen kokemus, jos seksiä olisi harrastettu (ja toisen tunteiden laimeus olisi paljastunut) ennen kuin tunteet syvenivät. Tässä tapauksessa olin kuitenkin ehtinyt ihastua ns kaveripohjalta tutustuessa ennenkuin mitään romanssia kehittyi välillämme. Se on hirveän vaikea tilanne, kun toinen vasta tunnustelee tunteitaan ja toinen on jo täysillä rakastunut.
Vierailija kirjoitti:
"Tietysti jokainen toimii niinkuin parhaaksi näkee. Jotkut sitten odottavat pitkään, vaikka siinä menee ohi sellaisiakin kumppaniehdokkaita jotka olisivat olleet tosissaan. Mutta jos seksiä JA suhdetta haluavan pitää todistaa suhteen haluaminen esittämällä ettei halua seksiä, niin ei kaikki siihen lähde. Ja sekin on ihan okei.
Ja uusissa suhteissa on aina riski, että toisen tunteet ei sitten kehitykään. Oli sitä seksiä harrastettu tai ei. Tietty sydänsurun riski on vaan pakko hyväksyä jos haluaa etsiä kumppania."
Ainakin itselleni tuo kokemus oli sen verran traumatisoiva etten todellakaan ole ehdoin tahdoin hakeutumassa tilanteisiin, joissa lopputulos voisi olla sama. Ei miehen tarvitse todistella ettei halua seksiä, mutta tutustumisen pitäisi lähteä liikkeelle jokin muu asia edellä. Väitän että jos mies lopettaa tapailun syystä ettei "tarpeeksi nopeasti" saa seksiä, kiinnostus naiseen ihmisenä on varsin heikkoa eikä suhteella oli
Niin, tässäkin vaikuttaa olevan ikäänkuin se seksuaalinen ja henkinen kiinnostus toistensa vastakohtia. Jos toinen kiinnostaa ihmisenä, ei seksi ole niin tärkeää. Mutta kun jotkut etsivät kumppania, joka kolahtaa molemmilla tasoilla täysillä. Ei sinun tarvitse näistä ihmisistä kiinnostua, mutta ei se tee heidän tunteistaan yhtään vähemmän todellisia, että he haluavat myös seksiä eivätkä ole valmiita uhraamaan ikäänkuin kumpaakaan puolta.
Jos olisi mahdollisuus saada unelmien nainen niin kyllä minä ainakin tekisin kaikkeni naisen eteen ja jumaloisin häntä. Pyytäisin saanko mennä polvilleni hänen eteensä ja suudella jalkojansa yms.
Vierailija kirjoitti:
Jis mies on todella kiinnostunut, niin hän pyytää treffeille.
Ei välttämättä. Mies ei välttämättä saa tilaisuutta pyytää treffeille missään järkevässä tilanteessa ja nainen saattaa myös kaikilla tavoin olla miehen tason yläpuolella, jolloin mies jättää aloitteen tekemättä.
"Niin, tässäkin vaikuttaa olevan ikäänkuin se seksuaalinen ja henkinen kiinnostus toistensa vastakohtia. Jos toinen kiinnostaa ihmisenä, ei seksi ole niin tärkeää. Mutta kun jotkut etsivät kumppania, joka kolahtaa molemmilla tasoilla täysillä. Ei sinun tarvitse näistä ihmisistä kiinnostua, mutta ei se tee heidän tunteistaan yhtään vähemmän todellisia, että he haluavat myös seksiä eivätkä ole valmiita uhraamaan ikäänkuin kumpaakaan puolta."
Haluan kyllä seksiä itsekin enkä näe seksuaalista ja henkistä kiinnostusta toistensa vastakohtina. Päin vastoin ne liittyvät minulla hyvin tiiviisti toisiinsa. Kuitenkin se että olen seksuaalisesti kiinnostunut miehestä ei koskaan tarkoita sitä, että minun pitäisi saada seksiä heti, vaan ensin pitää olla suhde jossa pystyn luottamaan siihen että mies ei halua minua pelkästään pariksi kerraksi sänkyyn. Tiedän että tämä tekee minusta käytännössä kelvottoman pariutumaan koska kaikki haluavat suhteen lähtevän liikkeelle seksistä, mutta silti pieni toivo elää että joskus kohtaan jonkun, joka on valmis laittamaan omat halunsa minun vuokseni hetkeksi sivuun.
On mukava ja huomaavainen saamatta seksiä. Tämä on näinkin yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
"Niin, tässäkin vaikuttaa olevan ikäänkuin se seksuaalinen ja henkinen kiinnostus toistensa vastakohtia. Jos toinen kiinnostaa ihmisenä, ei seksi ole niin tärkeää. Mutta kun jotkut etsivät kumppania, joka kolahtaa molemmilla tasoilla täysillä. Ei sinun tarvitse näistä ihmisistä kiinnostua, mutta ei se tee heidän tunteistaan yhtään vähemmän todellisia, että he haluavat myös seksiä eivätkä ole valmiita uhraamaan ikäänkuin kumpaakaan puolta."
Haluan kyllä seksiä itsekin enkä näe seksuaalista ja henkistä kiinnostusta toistensa vastakohtina. Päin vastoin ne liittyvät minulla hyvin tiiviisti toisiinsa. Kuitenkin se että olen seksuaalisesti kiinnostunut miehestä ei koskaan tarkoita sitä, että minun pitäisi saada seksiä heti, vaan ensin pitää olla suhde jossa pystyn luottamaan siihen että mies ei halua minua pelkästään pariksi kerraksi sänkyyn. Tiedän että tämä tekee minusta käytännössä kelvottoman pariutumaan koska kaikki halu
Ei varmasti tee, kyllä moni haluaa odottaa ja osa miehistä nimenomaan arvostaa enemmän naista joka haluaa odottaa. Yritin vaan sanoa, että meitä on moneen junaan, ja kyllä niillä toisenlaisillakin ihmisillä voi olla ihan yhtä syviä tunteita vaikka he etsivätkin kumppania pikkuisen toisella tavalla.
Vähän niinkuin joku haluaisi ehdottomasti hampurilaisen ranskalaisilla, ja sitten pitäisi kovasti todistella haluavansa sen hampurilaisen vaikkei sen kanssa tarjoiltaisikaan ranskalaisia. Mutta kun ei halua pelkkää hampparia vaan haluaa nimenomaan ne molemmat. Yhdessä. Koska ne kuuluu yhteen ja maut täydentää toisiaan. Sitten etsitään paikka jossa on molempia tarjolla, that's all.
Vierailija kirjoitti:
Oot ymmärtänyt asian jotenkin väärin. Eihän ne ole kaksi eri asiaa. Se, että joku on seksuaalisesti haluttava on ensimmäinen vaatimus jotta homma voi edes edetä. Sitten kun on aikansa paneskeltu ja samalla tutustuttu niin alkaa vasta hahmottua, että onko jutusta enempäänkin. Eli ei mies edes itse tiedä vielä alkuunsa mitä haluaa, eikä tiedä muuten nainenkaan. Toki voi olla suunnitelmia, että nyt vaan villisti seikkailen tai löydän loppuiän puolison, mutta se kahden ihmisen välinen suhde voi lopulta johtaa mihin vain, hyvässä ja pahassa, eikä sitä voi ennustaa.
Höpö höpö. Se että pitää jotain seksuaalisesti kiinnostavana ei tarkoita sitä, että seksiä harrastetaan. Voi seurustella vaikkapa vuoden ilman seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Seksi on hankala asia uudessa suhteessa. Helposti kärjistyy niin, että ajatellaan, että pitää seksistä pidättäytymällä todistella että haluaa muutakin kuin seksiä. Mutta kun haluaa sitä muuta JA seksiä. Ei näe seksiä ja romanttista kiintymystä toistensa vastakohtina vaan saumattomasti yhteen kuuluvina asioina. Olen hyvin seksuaalinen ihminen ja seksi on itselle olennainen osa suhdetta. En koe, että ihminen joka haluaa odotella pitkään on minulle sopiva kumppani. En edes saa kehitettyä niitä romanttisia tunteita kovin syviksi ilman fyysistä kontaktia.
Joo ei seksi ole mikään "palkinto", jonka nainen "antaa" miehelle hyvästä käytöksestä. 🙄
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi mahdollisuus saada unelmien nainen niin kyllä minä ainakin tekisin kaikkeni naisen eteen ja jumaloisin häntä. Pyytäisin saanko mennä polvilleni hänen eteensä ja suudella jalkojansa yms.
Tuo olisi kyllä tosi outoa, häipyisin paikalta pikaisesti. T. nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot ymmärtänyt asian jotenkin väärin. Eihän ne ole kaksi eri asiaa. Se, että joku on seksuaalisesti haluttava on ensimmäinen vaatimus jotta homma voi edes edetä. Sitten kun on aikansa paneskeltu ja samalla tutustuttu niin alkaa vasta hahmottua, että onko jutusta enempäänkin. Eli ei mies edes itse tiedä vielä alkuunsa mitä haluaa, eikä tiedä muuten nainenkaan. Toki voi olla suunnitelmia, että nyt vaan villisti seikkailen tai löydän loppuiän puolison, mutta se kahden ihmisen välinen suhde voi lopulta johtaa mihin vain, hyvässä ja pahassa, eikä sitä voi ennustaa.
Höpö höpö. Se että pitää jotain seksuaalisesti kiinnostavana ei tarkoita sitä, että seksiä harrastetaan. Voi seurustella vaikkapa vuoden ilman seksiä.
Mutta miksi pitäisi, jos kerran molempia kiinnostaa?
"Ei varmasti tee, kyllä moni haluaa odottaa ja osa miehistä nimenomaan arvostaa enemmän naista joka haluaa odottaa."
Kyllä tekee, ei nimittäin ole sattunut tuollaista omalle kohdalle. Tuntuu että miehet kuvittelevat että kiusallani antaisin odottaa, vaikka asiahan ei missään nimessä ole näin. Olisin superonnellinen jos ei olisi tuota yhtä paskaa koemusta alla tai että olisi edes yksi hyvä kokemus ja voisi vaan antaa mennä sen kummempia miettimättä, mutta nyt mennään näillä mitä on.
Vierailija kirjoitti:
"Ei varmasti tee, kyllä moni haluaa odottaa ja osa miehistä nimenomaan arvostaa enemmän naista joka haluaa odottaa."
Kyllä tekee, ei nimittäin ole sattunut tuollaista omalle kohdalle. Tuntuu että miehet kuvittelevat että kiusallani antaisin odottaa, vaikka asiahan ei missään nimessä ole näin. Olisin superonnellinen jos ei olisi tuota yhtä paskaa koemusta alla tai että olisi edes yksi hyvä kokemus ja voisi vaan antaa mennä sen kummempia miettimättä, mutta nyt mennään näillä mitä on.
Ja kommentoin vielä tuohon hampurilaisvertaukseen, joka ei mielestäni ole kovin toimiva. Kysehän ei ole siitä ettei seksi kuuluisi pakettiin koskaan, vaan siitä, ettei se kuulu heti. Jos on sellainen kaikkitännehetinyt-ihminen, silloin tietysti onkin mentävä sinne mistä saa kaiken heti nyt.
Pihtaat 4 kuukautta ja katsot haluaako viettää aikaa kanssasi. Vie myös näytille vanhemmillesi ja esittele poikaystävänä. Jos siis suostuu tapaamaan vanhempasi edes ja jos ei niin sitten se haluaa vain seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta pointti onkin, että miksi tekisi niin? Seksissä ei ole mitään pahaa, ja lähtökohtaisesti aikuiset haluavat seksiä silloin, kun ovat suhteessa, jossa on vetovoimaa, tunteita ja seksuaalista halua. Aika monelle se vuoden seurustelu ilman seksiä olisi yksinkertaisesti luonnotonta, ja monen kohdalla seksittömyys nimenomaan tarkoittaisi siis sitä, että seksuaalista kiinnostusta ei ole. Yleensä ihmisille seksi ei ole mikään paha tai välteltävä asia, jota ilman pitäisi olla mahdollisimman paljon.
En ole koskaan tavannut naista, jonka kanssa haluaisin viettää aikaa ilman seksiä. Miksi parisuhteeseen edes haluaisi naisen jos kyse ei ole seksistä? Silloinhan mieskin kävisi ihan yhtä hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksi on hankala asia uudessa suhteessa. Helposti kärjistyy niin, että ajatellaan, että pitää seksistä pidättäytymällä todistella että haluaa muutakin kuin seksiä. Mutta kun haluaa sitä muuta JA seksiä. Ei näe seksiä ja romanttista kiintymystä toistensa vastakohtina vaan saumattomasti yhteen kuuluvina asioina. Olen hyvin seksuaalinen ihminen ja seksi on itselle olennainen osa suhdetta. En koe, että ihminen joka haluaa odotella pitkään on minulle sopiva kumppani. En edes saa kehitettyä niitä romanttisia tunteita kovin syviksi ilman fyysistä kontaktia.
Joo ei seksi ole mikään "palkinto", jonka nainen "antaa" miehelle hyvästä käytöksestä. 🙄
Itseasiassa jos tarkemmin ajattelet, niin kyllä se on.
Toisaalta syvempiä tunteihan ei ole pelissä vielä kovin aikaisessa vaiheessa, eli voisi siis ajatella, että sattuu vähemmän, jos suhde päättyy seksin jälkeen aikaisessa vaiheessa. En muista ihmisistä tiedä, mutta itselläni ei riittäisi aika ja kiinnostus sen analysoimiseen, miten kannattaisi taktikoida. Yleensäkään ei kiinnosta mikään taktikointi. Minulla ei siis ole mitään kiinnostusta pudotella odottelutaktiikalla pois seksiä haluavia, eikä toisaalta varmistella miehen puolesta hänen kiinnostuksensa säilymistä odotuttamalla. Kun periaatteessa ajattelen myös niin, että jos mies kokee varhaisen seksin kiinnostusta vähentäväksi, on hänen ITSENSÄ velvollisuus silloin kieltäytyä, eikä ulkoistaa sitä jarruttelua naiselle. Nojoo, jotkut voivat tuonkaltaisesta pelistä tykätä, mutta koska itse en ole sellainen, en halua siihen osallistua. Minua kiinnostaa vähän toisenlaiset roolileikit seksiin liittyen. Yleisesti ottaen en halua suhdetta, jossa pelataan seksillä ja "rankaistaan" toista osapuolta siitä, että tämä vastaa toisen seksuaaliseen haluun ja ehkä jopa aloitteeseen.
Joten itse teen niin, että harrastan seksiä , jos itse haluan. Omalla kohdalla tuosta kyllä karsiutuu monet pelkkää seksiä haluavat siksi, että minulla tuohon seksuaaliseen haluun liittyy kemian kokeminen, kipinä ja intohimo - tällaisia ei yleensä ole, jos toinen haluaa vain purkaa paineita. Itselleni ei ole ikinä käynyt niin, että joku olisi "lempannut" seksin jälkeen, mutta jos niin kävisi, minua lähinnä harmittaisi lupaavan suhteen kaatuminen. Seksiä en kadu koskaan, koska olen harrastanut sitä omasta halustani.