Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turhauttaako muita hitaat ihmiset, jotka eivät tajua esimerkiksi vitsejä

Vierailija
15.06.2024 |

Itse olen mielenliikkeissäni nopea ja tilaisuuden tullen usein kevennän tunnelmaa verbaalisesti tai vedän johtopäätöksiä asiasta toiseen, tarvitsematta selitellä mielleyhtymiä tai ajatusprosesseja suurimmalle osalle ihmisistä, sillä heidän mielensä liikkuu ja taipuu myös normaalisti.

Sitten on ihmisiä, onneksi suhteellisen vähän, jotka eivät ymmärrä kielikuvia, huumoria, ironiasta puhumattakaan tai edes abstrakteja asioita samassa tempossa kuin muut. 

Kiusallista.

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden henkilön kanssa työpaikalla olen jotenkin ihan eri aallonpituuksilla. Mutta minä olen melko uusi työntekijä ja hän on esihenkilöni. Olen vähän arka ja jännittäjä, joten monesti tajuan hänen heittäneen jonkun vitsin ihan vähän liian myöhässä. Tässä on taustalla vaikka mitä muuta kuin tyhmyys. Juuri tuo asetelma että hän on esihenkilö ja minä alainen, lisäksi minulla on kaikenlaista traumataustaa joka saa minut jännittämään sosiaalisissa tilanteissa. Välillä myös tuntuu ettei hän ymmärrä minun sanomisiani oikein, enkä kehtaa tai viitsi korjata väärinkäsitystä koska sillä ei lopulta ole niin suurta merkitystä. Mutta en kauheasti vietä hänen kanssaan aikaa eikä hänkään minun, ainakaan enää. Luulen että hän saattaa pitää minua vähän yksinkertaisena ja siksi tekee jotain oletuksia joiden takia hän puhuu aina tavallaan ohi minun eivätkä ajatuksemme kohtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi