Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turhauttaako muita hitaat ihmiset, jotka eivät tajua esimerkiksi vitsejä

Vierailija
15.06.2024 |

Itse olen mielenliikkeissäni nopea ja tilaisuuden tullen usein kevennän tunnelmaa verbaalisesti tai vedän johtopäätöksiä asiasta toiseen, tarvitsematta selitellä mielleyhtymiä tai ajatusprosesseja suurimmalle osalle ihmisistä, sillä heidän mielensä liikkuu ja taipuu myös normaalisti.

Sitten on ihmisiä, onneksi suhteellisen vähän, jotka eivät ymmärrä kielikuvia, huumoria, ironiasta puhumattakaan tai edes abstrakteja asioita samassa tempossa kuin muut. 

Kiusallista.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka suvussa joku.

Tyhmyys on perinnöllistä. Meillä koko suku on yksinkertaisia.

Vierailija
42/61 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ajatellut sitä vaihtoehtoa että sun vitsit on vaan ihan helvetin huonoja ja aiheuttaa lähinnä myötähäpeää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten todella hankalaa tehdä töitä yhdessä sellaisen ihmisen kanssa jolla on ihan erilainen huumorintaju kuin itellä. Mulla ja entisellä kollegalla oli samanlaiset jutut, tiedettiin aina että milloin toinen vitsaili ja milloin oli tosissaan. Mutta tämän uuden työkaverin kanssa mun pitää olla varovainen jutuissani. Jos entiselle työkaverille vaikka sanoi tyyliin "jos tiukka paikka tulee ja meinaa resurssit loppua, niin laitetaan meidän toimari sinne tiimiin mukaan, kai sekin jotain osaa", niin hän tiesi että tämä on vitsi, enkä ole laittamassa toimitusjohtajaa mihinkään toimitustiimin hommiin. Työkaveri saattoi vielä jatkaa, että toimarin lisäksi ehkä voisi CTOn kanssa laittaa, niin kestäisi sekin kartalla siitä, miten töitä oikeasti tehdään. Uusi työkaveri ei tajua, että kyseessä on vitsi, vaan sanoo, että kyllä niiden resurssien pitää nyt jostain muualta löytyä. Luultavasti tämä mun uusi työkaveri vitsailee myös, mutta mä en tajua milloin hän pilailee. Tilanne lienee turhauttava molemmille.

Vierailija
44/61 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen tuttavapiirissä  on joku jarrut päällä elävä, siis käy kaikessa  jähmeellä  viiveellä, että sitä vastausta  odotella kerkeää vaikka käydä kaupassa  🤣

Tunnen lähipiiristäni 3 tämmöstä tyyppiä. Yks nainen ja 2 miestä.

Jo esimerkiksi  kahvilla olo heidän  kanssaan  ...hoh hoijaa . En ole itse mikään elohopean  vilkas ihminen,  siksipä juon heidän seurassasi kahvitkin  hitaammin kuin yleensä  ...Ja SILTI... voi taivas,  kun olen juonut mukini puolilleen,  he  vasta  hämmentävät kuppiaan,  ILMAN ENSIMMÄISTÄKÄÄN  HÖRPPÄISYÄ 😖.

Aina sama juttu. Söi tai joi. Teki jotain tai  puhu jostain , toinen  "herää"  vasta  tunnin päästä reagoimaan. 

Vierailija
45/61 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan lukeneeni, että kaikilla on jonkinlainen huumorintaju. Mutta että huumorin lajeja on niin monia ja eri ihmisiä naurattavat niin eri asiat, että kun joku luonnehtii itseään huumorintajuoseksi, se ei kerro hänestä oikeastaan mitään.

Vierailija
46/61 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On muuten todella hankalaa tehdä töitä yhdessä sellaisen ihmisen kanssa jolla on ihan erilainen huumorintaju kuin itellä. Mulla ja entisellä kollegalla oli samanlaiset jutut, tiedettiin aina että milloin toinen vitsaili ja milloin oli tosissaan. Mutta tämän uuden työkaverin kanssa mun pitää olla varovainen jutuissani. Jos entiselle työkaverille vaikka sanoi tyyliin "jos tiukka paikka tulee ja meinaa resurssit loppua, niin laitetaan meidän toimari sinne tiimiin mukaan, kai sekin jotain osaa", niin hän tiesi että tämä on vitsi, enkä ole laittamassa toimitusjohtajaa mihinkään toimitustiimin hommiin. Työkaveri saattoi vielä jatkaa, että toimarin lisäksi ehkä voisi CTOn kanssa laittaa, niin kestäisi sekin kartalla siitä, miten töitä oikeasti tehdään. Uusi työkaveri ei tajua, että kyseessä on vitsi, vaan sanoo, että kyllä niiden resurssien pitää nyt jostain muualta löytyä. Luultavasti tämä mun uusi työkaveri vitsailee myös, mutta mä en tajua m

En minäkään varmaan tajuaisi tuota vitsiksi, jos olisin uusi työntekijä ja jos sanoisit sen vakavalla naamalla.

Vierailija
47/61 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On muuten todella hankalaa tehdä töitä yhdessä sellaisen ihmisen kanssa jolla on ihan erilainen huumorintaju kuin itellä. Mulla ja entisellä kollegalla oli samanlaiset jutut, tiedettiin aina että milloin toinen vitsaili ja milloin oli tosissaan. Mutta tämän uuden työkaverin kanssa mun pitää olla varovainen jutuissani. Jos entiselle työkaverille vaikka sanoi tyyliin "jos tiukka paikka tulee ja meinaa resurssit loppua, niin laitetaan meidän toimari sinne tiimiin mukaan, kai sekin jotain osaa", niin hän tiesi että tämä on vitsi, enkä ole laittamassa toimitusjohtajaa mihinkään toimitustiimin hommiin. Työkaveri saattoi vielä jatkaa, että toimarin lisäksi ehkä voisi CTOn kanssa laittaa, niin kestäisi sekin kartalla siitä, miten töitä oikeasti tehdään. Uusi työkaveri ei tajua, että kyseessä on vitsi, vaan sanoo, että kyllä niiden resurssien pitää nyt jostain muualta löytyä. Luultavasti tämä mun uusi työkaveri vitsailee myös, mutta mä en tajua m

Tässä tulee esiin yksi huumorin jos ei pimeä niin ainakin hämärä puoli. Huumori vaatii kohteen, ja usein huumorin takana on kätketty kitka. Työntekijät nauravat toimarille, kansa poliitikoille. Se on vielä ok, alhaalta ylöspäin nauraminen. Mutta onko ok että opettajat nauravat oppilaille tai hoitajat vammaisille? Tai että kuka tahansa nauraa selän takana työkaverille.

Ehkä uusi työkaveri on näissä asioissa pelokkaampi tai sensitiivisempi. Ehkä hän suorastaan pelkää että hänet yritetään uutena käräyttää pomolle irvailusta. Ihminen voi käydä kovin araksi jos on aiemmissa työyhteisöissä altistunut kiusaamiselle. 

Vierailija
48/61 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätys yllätys, maailmassa on monenlaisia ihmisiä. Kaikista jos alkaa turhautua, ei muuta ehdi tehdäkään.

Vierailija
49/61 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän on näitä tullut nähtyä:

Kysyjä: onkohan siellä Martin luona vessaa (ensinnäkin mikä kysymys).

Minä: ei tietenkään ole.

Kysyjä: mitä, ihan oikeasti, eikä, miksi siellä ei ole vessaa. 

Tai

Kysyjä: saakohan näitä keksejä ottaa (on tarjolla kahvipöydässä).

Minä: ei, ne on siinä koristeena.

Kysyjä: okei, en sitten ota, miksi ne sitten on siihen laitettu (ja ei oikeasti ota, kun luuli ihan tosissaan olevan koristeita).

Tuo on häveliäisyyttä. Eka kysymys tarkoittaa, että saisiko siellä käydä vessassa. Ja vastaus oletetaan kiertoilmauksena tarkoittavan, että ei todellakaan voi siellä käyttää vessaa. 

Toisessa tapauksessa kahvipöytätavat ovat hukassa tarjoajalta, ja siksi kysymys. Mutta ei. Vastaus on ironista vit

Ei se sitä tarkoita, etteikö kysyjä ymmärtäisi sarkasmiksi. 

Vierailija
50/61 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ajatellut sitä vaihtoehtoa että sun vitsit on vaan ihan helvetin huonoja ja aiheuttaa lähinnä myötähäpeää?

Myötähäpeä on passiivisaggressiivista hyökkäystä kuulijaa kohtaan. Huonon vitsin kuulija satuttaa itseään myötähäpeällä.

Myötähäpeän oireet on fyysisiä. Kokija kokee verenpaineen nousua ja tuntemuksia sydämessä ja hengenahdistusta.

Toisinaan vuosienkin päästä huono vitsi voi aiheuttaa myötähäpeän tuntijassa sellaista että hän lyö itseään, koska tilanne ahdistaa häntä vieläkin vuosien jälkeen.

Rankaisee itseään vitsin kertojan sijaan.

Vierailija
51/61 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Törmäsin vasta aikuisiällä tällaisiin suu auki hengittelijöihin ja järkytys oli suunnaton.

Olin siihen asti luullut, että jokainen on edes jollain tavalla älykäs.

Pahinta laatua on vihainen ja hyökkäilevä id*ootti.

Olessani Briteissä opiskelemassa tunsin erään tosi älykkään ihmisen. Kerran pubissa hän vitsaili älykkäästi ja suututti yhden tyhmemmän miehen.

Sellaisin seurauksin että sai aivovamman ja hänestä itsestä tulikin eräällä tavalla vammaisen tasoinen.

Silloin kaiken tragedian tapahduttua ajattelin että ehkä hän ei ollutkaan kovinkaan älykäs ja ei varsinkaan enää.

On todennäköistä että voima on todellista älykkyyttä. Vain voimalla voidaan tasata tilit.

Vuoden päästä tapahtumasta aloin käydä salilla ja nyrkkeilemään.

Ei ole kauhean älykästä korottaa itseään muihin nähden piilovittuilemalla toiselel ihmiselle akateemisen nokkelasti. Voi näpsähtää nokkaan äkäseen.

Eikö hän mitenkään muka osanut odottaa tuollaista tulevaksi?

Eikö ole viisaampaa kunnioittaa perinteitä ja kunnioittaa muita ihmisiä kuten haluaisi itseään kohdeltavan.

Tuon takia ihmiskunnalla on käytöstavat ja niitä ylläpidetään ihan syystäkin. Nihilistinen käytös muita kohtaan tulee aina takaisin jossain vaiheessa.

Sali ja nyrkkeily ei ole ratkaisu tähän, vaan kunnioitus muita kohtaan ja tasa-arvoinen kohtelu. Koska aina voimakkaampi on se joka lopulta määrää ja tekee muista lopun.

Näin oli ennen käytöstapojen ja käyttäytymisen aikakautta.

Vierailija
52/61 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on adhd, joka kertoo huonoja vitsejä?

Vierailija
53/61 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttävämpiä ovat muka hauskat jotka yrittävät vääntää puujalka vitsejä asiasta kuin asiasta todella rasittavia. eivät edes ymmärrä ettei muita kiinnosta. kyllä väki kaikkoaa änkee vielä tupakka paikallekkin höhöttelemään  vitseilleen.

Vierailija
54/61 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen tuttavapiirissä  on joku jarrut päällä elävä, siis käy kaikessa  jähmeellä  viiveellä, että sitä vastausta  odotella kerkeää vaikka käydä kaupassa  🤣

Tunnen lähipiiristäni 3 tämmöstä tyyppiä. Yks nainen ja 2 miestä.

Jo esimerkiksi  kahvilla olo heidän  kanssaan  ...hoh hoijaa . En ole itse mikään elohopean  vilkas ihminen,  siksipä juon heidän seurassasi kahvitkin  hitaammin kuin yleensä  ...Ja SILTI... voi taivas,  kun olen juonut mukini puolilleen,  he  vasta  hämmentävät kuppiaan,  ILMAN ENSIMMÄISTÄKÄÄN  HÖRPPÄISYÄ 😖.

Aina sama juttu. Söi tai joi. Teki jotain tai  puhu jostain , toinen  "herää"  vasta  tunnin päästä reagoimaan. 

Sana hörppäisy huutofontein ja oikeassa elämässä todennäköisesti myös ääniefektein kertoo ihmisestä paljon. 

Vierailija
55/61 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli selväksi, olet siis huippuälykäs? Iso osa ihmisistä nauraa vitsille kolmasti, kun se kerrotaan, sitten selitetään ja kun tajuaa sen. 

Sellainen umpityhmä noin tekee, ei normaali.

Vierailija
56/61 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämäläiset ovat tällaisia vielä 2020-luvulla, mutta sopu sijaa antaa. 

Vierailija
57/61 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivat ns. älykkövitsit on ihan sontaa.

Vierailija
58/61 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitaat ihmiset? Luultavasti ovat niin nopeaälyisiä, ettei typerät "vitsisi" heitä naurata.

Vierailija
59/61 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei häiritse jos joku ei ymmärrä vitsiäni mutta se ärsyttää jos pyydetään selittämään se vitsi. Silloin se on jo vesittynyt. Sori, meni jo. 

Vierailija
60/61 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.   Voi sanoa, että vitsi oli vitsi. Huumorintajut on erilaisia.  Esim.  älykäs huumori,  nopeat räväkät heitot ja alatyylinen vitsailu ovat kaikki erilaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi