Peruisitko Kreikan matkan helteen vuoksi
Kommentit (104)
Eikö niistä helteistä ole tarkoitus juuri nauttia?
Ei taida saada tuolla perusteella rahojaan takaisin.
En olisi ostanut matkaa ensinkään.
Vierailija kirjoitti:
Kuka nyt lomalle menee rehkimään?
Aika iso osa suomalaisista viettää lomansa jollain työleirillä. En kyllä tosin minä.
Vierailija kirjoitti:
Mää oli viime kesänä Kreetalla. Ei se kuumus haitannut yhtään, kun ei tarvinnut tehdä yhtään mitään.
Minun lomani olisi pilalla! Lomalla haluan kierrellä ja nähdä paljon. Sen vuoksi en kesällä enää lähde hellekohteisiin.
Peruisin, koska olen näköjään jossain aivopierussa varannut loman kesähelteisiin ja vielä Kreikkaan.
Helteen takiahan sinne heinäkuussa lähden, koska rakastan +40 astetta eikä Suomessa sellaista ole koskaan. Kesällä on pakko saada kunnon hellejakso että jaksaa taas pimeän ja kylmän talven. Menkää keväällä ja syksyllä, jos helle pelottaa
En lähtisi Rodoksrlle en Kreetalle, kerta riitti. Silloin oli ok ilmat n 10 v sitten
En todellakaan peruisi . Esim kreetalla maataan uima-altaalla, nautitaan virvokkeita, välillä varjon alla...harva siellä mitään nähtävyyksiä kiertää..se on puhdas lepoloma monelle
Kyllä peruisin, tosin en koskaan ottaisi Kreikan reissua kesä-elokuu välillä. Liian kuuma on liian kuuma. Mitä järkeä on mennä makaamaan ilmastoituun hotelliin tai varjon alle, kun missään ei voi päivällä liikkua? Olen kerran ollut Kreikassa kun oli lähes +40 astetta eikä siellä voinut mitään tehdä muuta kuin maata ja odottaa iltaa että laskisi edes vähän lämpötila. Ei mikään kovin mukava reissu. Paikalliset ei hekään tehneet päivällä mitään, odottivat vain.
Lähden Italiaan syyskuun loppua kohti.
Vierailija kirjoitti:
Helteen takiahan sinne heinäkuussa lähden, koska rakastan +40 astetta eikä Suomessa sellaista ole koskaan. Kesällä on pakko saada kunnon hellejakso että jaksaa taas pimeän ja kylmän talven. Menkää keväällä ja syksyllä, jos helle pelottaa
Tämä on sitä klassista ajattelua. Tosiasiassa Suomessa on nykyään helteitä omasta takaa eikä niitä tarvitse lähteä hakemaan ulkomailta. Tänäkin vuonna on pelkästään toukokuussa ollut jo pari viikkoa hellettä. Ennustan että heinä-elokuussa tulee olemaan ainakin neljän viikon hellejakso. Nämä kuvitelmat Suomen "kylmästä" kesästä on jotakin muistumia 40 vuoden takaa, ei ole pitänyt paikkaansa enää yli 10 vuoteen. Sitä paitsi ulkomaiden +40 asteen lämpötila ei ole enää mikään normaali helle, vaan äärimmäinen sääilmiö, joka ei ole normaalia.
Itse en menisi, en ole koskaan jaksanut vain maata rannalla tai uima-altaalla. Eikä myöskään olisi mitään järkeä viettää lomaansa ilmastoidussa huoneessa tai ostarissa. Minun pitää päästä liikkumaan. Mutta joka nauttii kuumuudesta niin sinne vaan.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan peruisi . Esim kreetalla maataan uima-altaalla, nautitaan virvokkeita, välillä varjon alla...harva siellä mitään nähtävyyksiä kiertää..se on puhdas lepoloma monelle
No onhan siellä Samarian rotko, jonka kävelemiseen meni monta tuntia. Se oli oikein mukava päiväretki ja samoin retki spitaalisten saarelle. Siellä on myös tippukiviluola, argeologisia kohteita jne... Omasta mielestä paljonkin nähtävää, mutta aikaa jäi myös vielä rannalla makoiluun ja uimiseen.
Eihän ne edes halua enää turisteja sinne, miksi siis:
1. pilaisin lomani joko hotellihuoneessa kököttämällä tai kärventämällä itseni ulkona?
2. ärsyttäisin paikallisia, jotka joko inhoavat sinua jos eivät ole turistibisneksessä tai halveksivat sinua ja kynivät rahasi jos ovat
3. maksaisin lentokoneen truuttaamasta pskasta ilmakehään että voisin tehdä kohdat 1 ja 2.
Miksi helvetissä edes mennä kesällä johonkin kuumaan maahan?! Itse en tykkää kesästä, mutta moni tykkää ja luulisi tekevän mieli mennä lämpimään, kun Suomessa on talvi. Joo ja ei vissiin saa lomaa ja matkat kalliita.
Kyllä.
En tosin edes varaisin Välimeren lomaa kesäkuukausille.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä peruisin, tosin en koskaan ottaisi Kreikan reissua kesä-elokuu välillä. Liian kuuma on liian kuuma. Mitä järkeä on mennä makaamaan ilmastoituun hotelliin tai varjon alle, kun missään ei voi päivällä liikkua? Olen kerran ollut Kreikassa kun oli lähes +40 astetta eikä siellä voinut mitään tehdä muuta kuin maata ja odottaa iltaa että laskisi edes vähän lämpötila. Ei mikään kovin mukava reissu. Paikalliset ei hekään tehneet päivällä mitään, odottivat vain.
Minä olin Kyproksella +40 asteen helteissä 30 vuotta sitten ja siitä oppineena en sen jälkeen ole lomaillut etelässä kesä-elokuussa.
10 krt Kreetalla ollaan oltu, usein lähtö juhannuksena, joskus elokuun alku. About 7 tuntia maataan altaalla, joka päivä, minä luen kirjaa , muutaman kerran päivässä pulahdan altaaseen, mies makaa myös altaalla, välillä ui ja ottaa päivän aikana muutaman oluen, lapsi ui ja välillä myös ottaa aurinkoo, usein varjon alla, allasbaarissa käydään päivällä koko perhe syömässä jne. Eli joka päivä ollaan nimenomaan vaan altaalla, ja maataan lämmössä.. molemmilla on niin hektiset työt, että tuollainen viikon lepoloma on aivan ihana...mutta joo ihmiset on erilaisia, tekevät eri juttuja lomillaan, ja se on tietenkin ihan fine
No en varaa enää vaan käyn etelässä loka-marraskuussa.