Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Peruisitko Kreikan matkan helteen vuoksi

Vierailija
15.06.2024 |

Pelottaa ettei terveys kestä.

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei se ole yllätys että tuolla on kuumaa kesällä, kyllä sen tietää etukäteen. 

miksi edes varaatte reissuja tuohon vuoden aikaan 

No en varaa enää vaan käyn etelässä loka-marraskuussa. 

Vierailija
42/104 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö niistä helteistä ole tarkoitus juuri nauttia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida saada tuolla perusteella rahojaan takaisin.

Vierailija
44/104 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi ostanut matkaa ensinkään.

Vierailija
45/104 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka nyt lomalle menee rehkimään? 

Aika iso osa suomalaisista viettää lomansa jollain työleirillä. En kyllä tosin minä. 

Vierailija
46/104 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mää oli viime kesänä Kreetalla. Ei se kuumus haitannut yhtään, kun ei tarvinnut tehdä yhtään mitään. 

Minun lomani olisi pilalla! Lomalla haluan kierrellä ja nähdä paljon. Sen vuoksi en kesällä enää lähde hellekohteisiin. 

Vierailija
47/104 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruisin, koska olen näköjään jossain aivopierussa varannut loman kesähelteisiin ja vielä Kreikkaan.

Vierailija
48/104 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helteen takiahan sinne heinäkuussa lähden, koska rakastan +40 astetta eikä Suomessa sellaista ole koskaan. Kesällä on pakko saada kunnon hellejakso että jaksaa taas pimeän ja kylmän talven. Menkää keväällä ja syksyllä, jos helle pelottaa

Vierailija
49/104 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi Rodoksrlle en Kreetalle, kerta riitti. Silloin oli ok ilmat n 10 v sitten

Vierailija
50/104 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan peruisi .  Esim kreetalla maataan  uima-altaalla, nautitaan virvokkeita, välillä varjon alla...harva siellä mitään  nähtävyyksiä kiertää..se on puhdas  lepoloma monelle

Vierailija
51/104 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä peruisin, tosin en koskaan ottaisi Kreikan reissua kesä-elokuu välillä. Liian kuuma on liian kuuma. Mitä järkeä on mennä makaamaan ilmastoituun hotelliin tai varjon alle, kun missään ei voi päivällä liikkua? Olen kerran ollut Kreikassa kun oli lähes +40 astetta eikä siellä voinut mitään tehdä muuta kuin maata ja odottaa iltaa että laskisi edes vähän lämpötila. Ei mikään kovin mukava reissu. Paikalliset ei hekään tehneet päivällä mitään, odottivat vain.

Vierailija
52/104 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden Italiaan syyskuun loppua kohti. 

Vierailija
53/104 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helteen takiahan sinne heinäkuussa lähden, koska rakastan +40 astetta eikä Suomessa sellaista ole koskaan. Kesällä on pakko saada kunnon hellejakso että jaksaa taas pimeän ja kylmän talven. Menkää keväällä ja syksyllä, jos helle pelottaa

Tämä on sitä klassista ajattelua. Tosiasiassa Suomessa on nykyään helteitä omasta takaa eikä niitä tarvitse lähteä hakemaan ulkomailta. Tänäkin vuonna on pelkästään toukokuussa ollut jo pari viikkoa hellettä. Ennustan että heinä-elokuussa tulee olemaan ainakin neljän viikon hellejakso. Nämä kuvitelmat Suomen "kylmästä" kesästä on jotakin muistumia 40 vuoden takaa, ei ole pitänyt paikkaansa enää yli 10 vuoteen. Sitä paitsi ulkomaiden +40 asteen lämpötila ei ole enää mikään normaali helle, vaan äärimmäinen sääilmiö, joka ei ole normaalia.

Vierailija
54/104 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en menisi, en ole koskaan jaksanut vain maata rannalla tai uima-altaalla. Eikä myöskään olisi mitään järkeä viettää lomaansa  ilmastoidussa huoneessa tai ostarissa. Minun pitää päästä liikkumaan. Mutta joka nauttii kuumuudesta niin sinne vaan.

Vierailija
55/104 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan peruisi .  Esim kreetalla maataan  uima-altaalla, nautitaan virvokkeita, välillä varjon alla...harva siellä mitään  nähtävyyksiä kiertää..se on puhdas  lepoloma monelle

No onhan siellä Samarian rotko, jonka kävelemiseen meni monta tuntia. Se oli oikein mukava päiväretki ja samoin retki spitaalisten saarelle. Siellä on myös tippukiviluola, argeologisia kohteita jne... Omasta mielestä paljonkin nähtävää, mutta aikaa jäi myös vielä rannalla makoiluun ja uimiseen.

Vierailija
56/104 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne edes halua enää turisteja sinne, miksi siis:

1. pilaisin lomani joko hotellihuoneessa kököttämällä tai kärventämällä itseni ulkona?

2. ärsyttäisin paikallisia, jotka joko inhoavat sinua jos eivät ole turistibisneksessä tai halveksivat sinua ja kynivät rahasi jos ovat

3. maksaisin lentokoneen truuttaamasta pskasta ilmakehään että voisin tehdä kohdat 1 ja 2.

Vierailija
57/104 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi helvetissä edes mennä kesällä johonkin kuumaan maahan?! Itse en tykkää kesästä, mutta moni tykkää ja luulisi tekevän mieli mennä lämpimään, kun Suomessa on talvi. Joo ja ei vissiin saa lomaa ja matkat kalliita. 

Vierailija
58/104 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

En tosin edes varaisin Välimeren lomaa kesäkuukausille.

Vierailija
59/104 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä peruisin, tosin en koskaan ottaisi Kreikan reissua kesä-elokuu välillä. Liian kuuma on liian kuuma. Mitä järkeä on mennä makaamaan ilmastoituun hotelliin tai varjon alle, kun missään ei voi päivällä liikkua? Olen kerran ollut Kreikassa kun oli lähes +40 astetta eikä siellä voinut mitään tehdä muuta kuin maata ja odottaa iltaa että laskisi edes vähän lämpötila. Ei mikään kovin mukava reissu. Paikalliset ei hekään tehneet päivällä mitään, odottivat vain.

Minä olin Kyproksella +40 asteen helteissä 30 vuotta sitten ja siitä oppineena en sen jälkeen ole lomaillut etelässä kesä-elokuussa. 

Vierailija
60/104 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 krt Kreetalla  ollaan oltu, usein lähtö juhannuksena, joskus elokuun alku.  About 7 tuntia maataan altaalla, joka päivä,  minä luen kirjaa ,  muutaman kerran päivässä pulahdan altaaseen,  mies makaa myös altaalla, välillä ui ja ottaa päivän aikana  muutaman oluen, lapsi ui  ja välillä myös ottaa aurinkoo, usein varjon alla, allasbaarissa käydään päivällä koko perhe syömässä  jne.  Eli joka päivä ollaan nimenomaan vaan altaalla, ja maataan lämmössä..  molemmilla on niin hektiset työt, että tuollainen viikon lepoloma on aivan ihana...mutta joo ihmiset on erilaisia, tekevät eri juttuja lomillaan, ja se on tietenkin ihan fine

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän