Kauanko kestää ennen kuin kulutusluotto menee ulosottoon jos sen jättää maksamatta?
Mies typeryyksissään mennyt rahapulassa ottamaan Bank Norwegianilta 30 000 euron kulutusluoton. Tuollaisen kun saa sieltä ilman vakuuksia. On sitä maksellut vuoden verran pois, mutta eihän se ole paljon lyhentynyt. Nyt miehellä ei ole varaa enää maksaa lyhennyksiä eikä mulla ole varaa auttaa. Meni mun selän takana ottamaan lainan ja vasta nyt tunnusti asian.
Tämän kuun on vielä maksanut, mutta enää ensi kuulla ei pysty maksamaan. Kuinka nopeasti tuo etenee ulosottoon?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö että voit katua nettiostona tehdyn kulutusluoton? Saat korotonta takaisinmaksuaikaa kuukauden verran ilman mitään lisäkuluja eli paljon halvemmalla kun se myyty luotto?
Sitten tietty joutuu ennemmin tai myöhemmin mustalle listalle, mutta sehän vain tarkoittaa vielä enemmän säästöä kun ei edes saa enää noita kalliita kulutusluottoja.
Tässä on kuluttajasuojalain perumisaika mennyt varmaan vuosilla yli kun jo odotellaan tuomioita ja ulosottoa. Taatusti perinnän sallimat 2 maksusuunnitelmaakin kaatunut. Että sellaiset finanssinerot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan tuossa ottaa yhteyttä kunnan velkaneuvolaan. En tiiä mitä tuossa vois tehä. Hyvinvointialueet antaa sosiaalista luottoa, mutta en tiiä kuka sitä käytännössä voi saada. Tai saako noin isoille summille. Entä takuusäätiö, ootteko kattonu ketä se auttaa?
Velkaneuvola, mikä semmoinen on? 😁
Terveisin: tutti ja vaippa
Sori se olikin talousneuvola eikä velkaneuvola ainakin Helsingissä näyttää olevan
Ei taida olla kivutonta tietä ulos tilanteesta. Sinuna huolehtisin, sinulla ei ole omaisuutta, joka olisi myös miehen nimissä. Lisäksi miettisin kuten edellinen oli jo pohtinut, että mitä muuta velkaa löytyy kenties? Elintasoa täytyy laskea reilusti varmaan. Olen pahoillani puolestasi. Miehen omaisuutta voi lähteä myyntiin, mutta huolehdi itsestäsi. Kukaan ei ole kuitenkaan kuollut, vaikka joutuisitte muuttamaan pienempää, jos et yksin pysty asuntoasi ylläpitämään. Tsemppiä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinun pitää maksaa jotakin miehesi korkeakorkoisia paskalainoja? Se on sinulle parempi, että se menee ulosottoon mahdollisimman pian ja aletaan ulosmittaamaan palkasta. Jos ukkosi edes töissä käy. Arvatenkin joku pelihimoinen törppö ukkona sinulla ja sinä makselet tämän hölmön velkoja.
Etkö osaa lukea vaan piti päästä haukkumaan mua? En todellakaan aio maksaa miehen velkoja, en maksaisi silloinkaan jos olisi siihen varaa. Ei ole mikään pelihimoinen törppö joten pidä pääsi kiinni. En ala teille tarkemmin selvittämään mihin kaikkeen rahaa on mennyt. Olen nähnyt miehen tiliotteet pitkältä ajalta kun tämä selvisi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Jos teillä on kaksi autoa, niin ulosotto tulee myymään toisen niistä pilkkahintaan, vaikka mielestänne tarvitsettekin autoja töihin. Ainoa hyväksyttävä meno ulosoton silmissä kahden auton omistus on, jos te kummatkin teette autolla taksi- tai kuljetustöitä.
Eli kannattaa se auto myydä ja opetella siihen, millä tavalla tulette toimeen yhden auton kanssa.
No ei tule myymään koska autot on oikeasti niin halpoja ja vanhoja. Niistä saisi niin vähän ettei niitä kannata alkaa ulosoton myymään. Voidaan vaikka sitten siirtää miehen auton mun nimiin jos muka olisi pelko auton menetyksestä, mutta kun ei sitä pelkoa ole.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan ota 30 000e elämiseen. Taitaa mies sulle yhä valehdella, mutta oikeasti on joku peliriippuvainen ja nuo rahat on mennyt peleihin.
30 000e tarkoittaisi, että te eläisitte aika hemmetin leveästi vuoden ajan, jos ei kahden vuoden kerta teillä on palkat siellä mukana.
Eli miten on voinut olla mukamas tiukkaa, jos siinä 30 000e on mukana palkkojen lisäksi?
En nyt ole mitenkään mollaamassa sua AP, mutta ihan selkeästi sun miehesti valehtelee siitä mihin rahat on oikeasti mennyt. Nyt istut alas sen miehesi kanssa ja vaadit häntä näyttämään KAIKKI menot siitä lähtien, kun laina on otettu.
Ei ole peliveloista kyse joten se määkinän voi sitten lopettaa. Mä olen nähnyt miehen tiliotteet pitkältä ajalta ja nähnyt mihin rahat menneet. En ala teille niitä selvittämään. Ei ole mitään luksusostoksia, uhkapelejä tms. Joten päänne kiinni. Ei ollut aloituksen pointti edes mistä velat tulleet vaan se, että miten nopeasti velka menee ulosottoon.
Meillä on tiukkaa edelleen ja syyt siihen ei kuulu teille. Ei tässä ole koko aikaa ollut kahta täyttä palkkaa saavaa aikuista.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan ota 30 000e elämiseen. Taitaa mies sulle yhä valehdella, mutta oikeasti on joku peliriippuvainen ja nuo rahat on mennyt peleihin.
30 000e tarkoittaisi, että te eläisitte aika hemmetin leveästi vuoden ajan, jos ei kahden vuoden kerta teillä on palkat siellä mukana.
Eli miten on voinut olla mukamas tiukkaa, jos siinä 30 000e on mukana palkkojen lisäksi?
En nyt ole mitenkään mollaamassa sua AP, mutta ihan selkeästi sun miehesti valehtelee siitä mihin rahat on oikeasti mennyt. Nyt istut alas sen miehesi kanssa ja vaadit häntä näyttämään KAIKKI menot siitä lähtien, kun laina on otettu.
Ja ennen kaikkea laske kaikki tulot ja menot ihan excelillä tai vaikka paperilla laskimen kera, että rahat täsmää.
Ihan hullua lähteä maksamaan toisen velkoja ja sitoa oma talous toisen perseilyyn, kun sulla voi kohta tulla omille harteille monien
Missä mä väitin maksavani miehen velat???? Miten mun harteille voisi tulla joku iso velka kun emme ole naimisissa ja velka vain miehen nimissä???
ap
Vierailija kirjoitti:
Muutatte yyksiöön jossa on halpa vuokra ja kaikki ylimääräiset kulut pois ja maksaa sitten sitä lainaa. Kyllä aikuinen pärjää alle tonnilla kk.
No ei helvetissä muuteta. Mä omistan talon missä me asutaan enkä todellakaan miehen perseilyiden takia tästä lähde. Mies vaikka sitten pihalle tästä ja selviän kyllä yksin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Jos oma kumppani tai läheinen pettää taloudellisen luottamuksen 30 000e edestä, niin sen jälkeen ei kannata luottaa mihinkään mitä tämä henkilö sanoo taloudesta paitsi jos saat itse nähdä netistä ne pankkiselosteet mahdollisimman pitkältä ajalta.
Voi hyvinkin olla AP, että miehelläsi on enemmän lainoja, mutta koska tämä laina on nyt menossa perintään, niin sen hän sinulle myönsi. Olisit kuitenkin jossain vaiheessa saanut tietää, koska ulosotto tulee ottamaan miehen omaisuutta.
Paras ratkaisu teille olisi erota, ja sinä ottaa mahdollisimman paljon omaisuutta nimiisi, näin et menetä kaikkea omaisuuttasi miehen perseilyn takia. Se, että eroatte laillisesti ei tarkoita sitä, ettäkö teidän tarvitsee erota oikeasti. Sinä vain turvaat oman omaisuutesi.
Mä olen nähnyt kyllä mihin rahat menneet. Muita velkoja ei ole. Ei miehellä ole mitään omaisuutta mitä ulosotto voisi viedä. Talo on mun nimissä emmekä ole naimisissa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ei taida olla kivutonta tietä ulos tilanteesta. Sinuna huolehtisin, sinulla ei ole omaisuutta, joka olisi myös miehen nimissä. Lisäksi miettisin kuten edellinen oli jo pohtinut, että mitä muuta velkaa löytyy kenties? Elintasoa täytyy laskea reilusti varmaan. Olen pahoillani puolestasi. Miehen omaisuutta voi lähteä myyntiin, mutta huolehdi itsestäsi. Kukaan ei ole kuitenkaan kuollut, vaikka joutuisitte muuttamaan pienempää, jos et yksin pysty asuntoasi ylläpitämään. Tsemppiä.
Ei miehellä ole omaisuutta. Talon mun nimissä emmekä ole naimisissa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hänen kannata ainakaan sellaista typeryyttä tehdä, että jättää vain maksamatta ja ihmettelee, milloin menee ulosottoon. Heti pitää ottaa yhteyttä luotonantajaan, niin asioista saadaan ehkä jopa sovittua.
No mitä voi tehdä kun ei pysty maksamaan? Lainaa pitäisi lyhentää suunnitelman mukaan, mutta ei se ole mahdollista.
ap
Voi pyytää eräännyttämään heti ja siirtämään ulosottoon heti turhien perintäkulujen välttämiseksi. Tämä on nopein keino. Se on sitten eri asia, kannattaako pyytää laittamaan ulosottoon heti vai onko parempi viivytellä maksamatta tätä velkaa niin, että saa muuten talouden tasapainoon ennen ulosoton alkamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan tuossa ottaa yhteyttä kunnan velkaneuvolaan. En tiiä mitä tuossa vois tehä. Hyvinvointialueet antaa sosiaalista luottoa, mutta en tiiä kuka sitä käytännössä voi saada. Tai saako noin isoille summille. Entä takuusäätiö, ootteko kattonu ketä se auttaa?
Velkaneuvola, mikä semmoinen on? 😁
Terveisin: tutti ja vaippa
Sori se olikin talousneuvola eikä velkaneuvola ainakin Helsingissä näyttää olevan
Varsinainen velkaneuvonta on ollut oikeusaputoimistossa jo vuosia. Sieltä saa oikeaa ja täsmällistä neuvoa, kun tämän palstan neuvot ovat sitä mitä ovat.
Mun mies otti samasta lafkasta vuonna 2020 9000€. Masennuksen ja siihen liittyvien haasteiden takia jäi maksamatta, muttei ole vieläkään ulosotossa. Norwegianin sivulla näkyy vaan joka vuosi yhteenveto, josta näkee velan määrän. Yhtään kirjettä tai mitään muistutusta ei ole tullut kolmeen vuoteen, mutta vuosittain tulee se yhteenveto. Toivottavasti saa vielä sujuvasti sovittua takaisinmaksusta.
Jos oma kumppani tai läheinen pettää taloudellisen luottamuksen 30 000e edestä, niin sen jälkeen ei kannata luottaa mihinkään mitä tämä henkilö sanoo taloudesta paitsi jos saat itse nähdä netistä ne pankkiselosteet mahdollisimman pitkältä ajalta.
Voi hyvinkin olla AP, että miehelläsi on enemmän lainoja, mutta koska tämä laina on nyt menossa perintään, niin sen hän sinulle myönsi. Olisit kuitenkin jossain vaiheessa saanut tietää, koska ulosotto tulee ottamaan miehen omaisuutta.
Paras ratkaisu teille olisi erota, ja sinä ottaa mahdollisimman paljon omaisuutta nimiisi, näin et menetä kaikkea omaisuuttasi miehen perseilyn takia. Se, että eroatte laillisesti ei tarkoita sitä, ettäkö teidän tarvitsee erota oikeasti. Sinä vain turvaat oman omaisuutesi.