Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilta-Sanomat nuorten väkivaltaisuudesta: "Tyttöjen mielestä monet pojat ovat viime vuosina muuttuneet"

Vierailija
14.06.2024 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010480060.html

"Nuorten väkivalta on lisääntynyt ja raaistunut Suomessa. Viranomaisten lisäksi huolissaan ovat nyt monet vanhemmat. He eivät anna lastensa enää liikkua tietyillä alueilla. Ilta-Sanomat jalkautui kysymään katujen turvallisuudesta alueen nuorilta itseltään. Tyttöjen mielestä monet pojat ovat viime vuosina muuttuneet."

Niin, arvoisat miessukupuolen edustajat! Mitenkäs selitätte tuon?

Kommentit (1033)

Vierailija
441/1033 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Amerikassa nainen on useammin miehen tulojen varassa. Kyllä se epäilemättä nöyristää. Minua sellainen parisuhde ei kiinnosta."

Esitätkö siis, että taloudellinen asema vaikuttaa suoraan ihmisen käytökseen ja elämänasenteeseen?

Tutkitusti positiivisimmat ja ystävällisimmät yksilöt löytyvät kuitenkin melko köyhistä maista. Mukaasi tämän ei pitäisi olla mahdollista. 

Ei nekään positiivisia ja ystävällisiä ole kaltaisilleen köyhille ainoastaan niille ne on joista on hyötyä taloudellisesti. Ei luulisi olevan aikuisen ihmisen sitä vaikea ymmärtää mitkä motiivit on.

Eli ihmiskuvasi on, että ihminen on itsekäs taloudellinen hyötyjä. Mahtaako se olla totuus.

Vierailija
442/1033 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eu parlamenttiin valittiin Suomesta huomattavasti enemmän naisia kuin miehiä. Ei ole kuulunut toimittajien tai tasa-arvoporukan valituksia, Jos oli ollut toisinpäin, olisi muuta TV ohjelma tehty asiasta ja kirjoitettu pääkirjoituksia lehtiin.

Ei tasa-arvoa tarvi paikkaa missä on enemmän naisia kuten suomen tasa-arvo valtuustoon mutta kaikkiin paikkoihin missä on enemmän miehiä vaadtitaan äärimmäistä tasa-arvoa jossa vähintään puolet pitää olla naisia

Vaikee palkata miestä tasa-arvovaltuustoon, kun hakijoissa ei ole yhtään miestä 🤷. Tasa-arvo ei ole ikinä miehiä kiinnostanut vaan päinvastoin.

Pieni korjaus miehiä kyllä kiinnostaa aito tasa-arvo mutta ei intersektionaalinen ja

Eipä sinne pääse aitoa tasa-arvoa kannattavat. Itse olen tehnyt pyyntöjä tasa-arvo valtuustoon miesten kokemasta epätasa-arvosta niin sieltä on tullut vastauksena että jos miehet kokevat epätasa-arvoa pitää miesten kääntyä poliisin puoleen kun tasa-arvo valtuuston toiminta perustuu intersektionaaliseen feminismiin jossa kaikki tuki osoitetaan naisille ja vähemmistöille ja miesten pitää hoitaa itse ongelmansa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/1033 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on kova tarve määritellä mitä feministin kuuluu tehdä ja millainen nainen on hyvä nainen. Feminismissâ on kuitenkin pohjimmiltaan kyse vapaudesta. 

--

Hauska kommentti. Olen muutamassakin ketjussa maininnut samaa naisille. Naisilla on kummallinen tarve kertoa mitä miesten tulee tehdä ja millainen mies on hyvä mies.

Eikö miehillä ole siis samaa vapautta kuin naisilla?

Ole ihan mitä haluat, lain rajoissa.

Vierailija
444/1033 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjoismaissa,Suomi mukaanlukien,tasa-arvo ja naisten asema yhteiskunnassa on globaalisti katsottuna ainutlaatuista.Mutta kun mikään ei riitä,niin seurauksena on vastareaktio.

Vierailija
445/1033 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tyttäret on teinejä ja he sanovat että monet ikäisensä pojat ovat pelottavia. Naureskelevat raiskauksille, naisiin kohdistuvalle väkivallalle yms. 

Entä sitten? Miehiä ja poikia on nyt haukuttu netissä ja julkisuudessa sen 10 vuotta. Päivästä toiseen kun kuulet että sukupuolkesi on naisten mielestä paska....

He ovat kuunnelleet. Miten meni noin omasta mielestä?

Miehistä iloisten tai edes positiivisten asioiden kertominen tuntuu olevan Suomessa melko harvinaista naisten kesken. Ulkomailla käytetään jopa hellittelysanoja miehistä naisten kesken kuten USA:n "hubby" ja myös naisen ylpeily miehestä muille naisille on Amerikassa tärkeää.

Tällaista puhetapaa ei Suomen naisilla juurikaan tapaa, vaan yleensä sävy on jotain vihamielisen ja tyytymättömän väliltä.

Kertoo piireistä, joissa liikut. Suurin osa omista tutuista puhuu kumppaneistaan/puolisoistaan (ja kaveri-/ystävämiehistä) kauniisti. Nämä miehet ovat tämän toki ansainneet kohtelemalla muita ihmisiä hyvin. Ikävistä tyypeistä luonnollisestikin on vähemmän positiivista sanottavaa.

Vierailija
446/1033 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen lapsillekin opettanut, että jos tarvitsette apua niin kääntykää naisen puoleen. Eikö jokainen vastuullinen vanhempi tee niin?

Riippuu siitä kuinka iso se ongelma on. Isot ongelmathan naiset hoitaa tunnetusti mt-napsuilla.

En kyllä pyydä lapselleni tutoriksi/mentoriksi naista. Liian epäluotettavia.

Vierailija
447/1033 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eu parlamenttiin valittiin Suomesta huomattavasti enemmän naisia kuin miehiä. Ei ole kuulunut toimittajien tai tasa-arvoporukan valituksia, Jos oli ollut toisinpäin, olisi muuta TV ohjelma tehty asiasta ja kirjoitettu pääkirjoituksia lehtiin.

Ei tasa-arvoa tarvi paikkaa missä on enemmän naisia kuten suomen tasa-arvo valtuustoon mutta kaikkiin paikkoihin missä on enemmän miehiä vaadtitaan äärimmäistä tasa-arvoa jossa vähintään puolet pitää olla naisia

Vaikee palkata miestä tasa-arvovaltuustoon, kun hakijoissa ei ole yhtään miestä 🤷. Tasa-arvo ei ole ikinä miehiä kiinnostanut vaan päinvastoin.

Pieni korjaus miehiä kyllä kiinn

Just joo.

Vierailija
448/1033 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi likaisen ja raskaan suorittavan työn tekeminen olisi kenenkään mielestä askel parempaan suuntaan? Kehittäkää teknologiaa hoitamaan se homma, niin saadaan miehetkin kivempiin töihin, jos tarjoamasi työ ei tunnu heitäkään kiinnostavan.

Voihan lollo!

On siis taas miesten vika, kun eivät ole kehittäneet teknologiaa. Mikä on se naisten vastuu?

a) fyysisistä likaisista suorittavista töistä

b) teknologian kehittämisestä

Sama kuin miesten kätilönä toimimisesta tai palliatiivisessa hoidossa toimimisesta tai kunnallisesta varhaiskasvatuksesta?

Miehet ei jouda, koska epätasa-arvon takia päätyvät tekemään niitä likaisia fyysisiä suorittavia töitä.

Ehkä miehet voi hakeutua opiskelemaan kätilöksi tai vanhustenhoitoon tai opettajaksi, jos se on kerran helpompaa? Kuulostaisi hyvältä ratkaisulta.

Palataan asiaan kun naiset opiskelevat kovapalkkaisiksi it-alan asiantuntijoiksi ja prosessi-insinööreiksi. Nyt lähinnä ulísette kun teille ei makseta kuten "miesten aloilla"

Vierailija
449/1033 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen lapsillekin opettanut, että jos tarvitsette apua niin kääntykää naisen puoleen. Eikö jokainen vastuullinen vanhempi tee niin?

Riippuu siitä kuinka iso se ongelma on. Isot ongelmathan naiset hoitaa tunnetusti mt-napsuilla.

Epäilenpä että olet vähemmistössä, mutta omapa on toki valintasi.

Vierailija
450/1033 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä juuri. Mun miehellä on stressaava työ ja tästä seurannut mm. pahoja univaikeuksia. Olen monesti ehdottanut että hakeutuisi työterveyteen ja puhumaan asiasta. Ei. Sen sijaan menee Alkoon. 

Työterveydestä saa burnouttiloman, josta seuraa työtehtävien ja palkan kutistuminen, jonka jälkeen ensimmäisissä YT:eissä kenkää. Lisäksi saa pillereitä, ettei tilanne ensalkuun pääse harmittamaan.

Oletko valmis elättämään miehesi?

Miehillä on pikkasen enemmän pelissä, koska ei saa epäonnistua tai menee kaikki.

Minä olen meillä se joka tienaa enemmän. Bruttona noin 1000€ enemmän.

T. Nainen

Entäs sitten?

Kauanko katselet impotenttia ylipainoista zombimiestä, joka tienaa 735€/kk?

Ei ole vastausta kuulunut. Taisi miesten totaalinen vastuu omasta elämästä kolauttaa hiljaiseksi.

Vierailija
451/1033 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäilenpä että olet vähemmistössä, mutta omapa on toki valintasi.

Olen! Ja toivon että myös lapseni pysyvät siinä vähemmistössä.

Vierailija
452/1033 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituisia on nykypäivän miehet. Jotenkin vihaisia ja ylimielisiä. En ymmärrä mistä johtuu. Levittävät negatiivisuutta ympärilleen ja ovat väkivaltaisia.

N27

Vierailija
453/1033 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tyttäret on teinejä ja he sanovat että monet ikäisensä pojat ovat pelottavia. Naureskelevat raiskauksille, naisiin kohdistuvalle väkivallalle yms. 

Entä sitten? Miehiä ja poikia on nyt haukuttu netissä ja julkisuudessa sen 10 vuotta. Päivästä toiseen kun kuulet että sukupuolkesi on naisten mielestä paska....

Miehistä iloisten tai edes positiivisten asioiden kertominen tuntuu olevan Suomessa melko harvinaista naisten kesken. Ulkomailla käytetään jopa hellittelysanoja miehistä naisten kesken kuten USA:n "hubby" ja myös naisen ylpeily miehestä muille naisille on Amerikassa tärkeää.

Tällaista puhetapaa ei Suomen naisilla juurikaan tapaa, vaan yleensä sävy on jotain vihamielis

Senkö takia naiset ei kehu miehiä kun toiset naiset alkavat haukkumaan tätä naista??

Vierailija
454/1033 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi kukaan romanttisessa rakkaussuhteessa oleva jakaisi kokemuksiaan netissä? Lopputulos on vain nippu vihaviestejä."

Voit olla oikeassa, mutta juuri Suomessa kielteisyys tuntuu saavan poikkeuksellisen vallan.

Monen voi olla vaikea ajatella iloisia ja kauniita sanoja ja ajatuksia realistisen arvo- ja katsomuspohjan vuoksi. Se taas juontuu sekä kristinuskostamme että historiastamme takamaiden noitakansana. Valtaosan arjessa ei ole hitustakaan erityisyyttä, ja jos on, sitä ei saa julistaa.

Vierailija
455/1033 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omituisia on nykypäivän miehet. Jotenkin vihaisia ja ylimielisiä. En ymmärrä mistä johtuu. Levittävät negatiivisuutta ympärilleen ja ovat väkivaltaisia.

N27

En tiedä onko baitti vai ei, mutta vastaan omalta osaltani. Aikoinaan selvisi että silloinen tyttöystäväni oli todella puuhaillut nuorempana kaikenlaista irstasta ja oli ollut ties minkä vanhojen ukkojen pantavana jossain pusikoissa, pohjalla toki arvottomuuden tunne, isäongelmat ja traumat vanhempiensa erosta. Minun kanssani vain todella vaniljaseksiä, joskus otti suihin ja pyllyyn mutta siinä se. Ei mitään spontaania, vain kodin turvassa jne. eikä missään nimessä mitään temppuja, koska "oon jo kokeillut noi". Oli muutenkin aika hankala nainen luonteeltaan, niin vitutti kun tuntui että muut ukot olivat nuolleet kermat kakusta ilman omaa vaivannäköä ja minä sain sen kuiva pullan sieltä sisältä samalla kun piti sietää kaikenlaisia oikutteluja ja muuta vaikeilua. Tuntui rehellisesti siltä, että sain ne jämät. Ei se ollut enää sen arvoista vain enkä kyennyt kunnioittamaan naista tuon jälkeen, niin erohan siitä tuli ja hyvä niin.

M 24

Vierailija
456/1033 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Andrew Tate on täysin samaa kuin feminismi. Siinä on vain käännetty asiat toisin päin. Suomi on täynnä feministinaisia, jotka ajattelee kuin Andrew Tate. Ei ihme että heidän vaikutus omiin lapsiin on huono. Kuten vaikutus yhteiskuntaan.

Naiset ehkä kuvittelevat että miesten syyllistäminen tekee miehistä parempia. Sillä on päinvastainen vaikutus. Suurin osa pojista ja miehistä ei ansaitse kuulla sitä. Kun ketä tahansa syytetään jostain mitä ei ole tehnyt, se ajaa heitä käyttäytymään siten kun heitä syytetään. Se omaksutaan identiteetiksi. Eikä siinä menetetä mitään. Jos on syytetty naisvihaajaksi tai toksiseksi ja oikeasti muuttuu sellaiseksi, mitä kyseinen poika on menettänyt? Ei ainakaan mainettaan.

Vierailija
457/1033 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on kova tarve määritellä mitä feministin kuuluu tehdä ja millainen nainen on hyvä nainen. Feminismissâ on kuitenkin pohjimmiltaan kyse vapaudesta. 

--

Hauska kommentti. Olen muutamassakin ketjussa maininnut samaa naisille. Naisilla on kummallinen tarve kertoa mitä miesten tulee tehdä ja millainen mies on hyvä mies.

Eikö miehillä ole siis samaa vapautta kuin naisilla?

Feministeillä on kova tarve kertoa naisille, että tradwife ei saa olla.

Onnellinen tradwife on feministille, kuin ateisti muslimille. Parempi sietää toista uskovaista kuin jumalankieltäjää. Jotenkin paistaa läpi molemmista, miten joku asia saa koko olemassaolon uhatuksi.

Vierailija
458/1033 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Andrew Tate on täysin samaa kuin feminismi. Siinä on vain käännetty asiat toisin päin. Suomi on täynnä feministinaisia, jotka ajattelee kuin Andrew Tate. Ei ihme että heidän vaikutus omiin lapsiin on huono. Kuten vaikutus yhteiskuntaan.

Naiset ehkä kuvittelevat että miesten syyllistäminen tekee miehistä parempia. Sillä on päinvastainen vaikutus. Suurin osa pojista ja miehistä ei ansaitse kuulla sitä. Kun ketä tahansa syytetään jostain mitä ei ole tehnyt, se ajaa heitä käyttäytymään siten kun heitä syytetään. Se omaksutaan identiteetiksi. Eikä siinä menetetä mitään. Jos on syytetty naisvihaajaksi tai toksiseksi ja oikeasti muuttuu sellaiseksi, mitä kyseinen poika on menettänyt? Ei ainakaan mainettaan.

Samaa mieltä sillä tarkennuksella että aiheesta syyllistäminen on kannatettavaa siinä missä aiheetta syyllistäminen on vain haitallista. Mielestäni feministit tekevät jälkimmäistä.

Vierailija
459/1033 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miksi kukaan romanttisessa rakkaussuhteessa oleva jakaisi kokemuksiaan netissä? Lopputulos on vain nippu vihaviestejä."

Voit olla oikeassa, mutta juuri Suomessa kielteisyys tuntuu saavan poikkeuksellisen vallan.

Monen voi olla vaikea ajatella iloisia ja kauniita sanoja ja ajatuksia realistisen arvo- ja katsomuspohjan vuoksi. Se taas juontuu sekä kristinuskostamme että historiastamme takamaiden noitakansana. Valtaosan arjessa ei ole hitustakaan erityisyyttä, ja jos on, sitä ei saa julistaa.

Tässäkin liberaalit arvot (konservatiivien harmiksi) vapauttavat yhteisöllisistä käyttäytymismalleista. Voi kävellä käsi kädessä, vitsailla, kuherrella ja pussailla ikäloppuna parinakin.

Vierailija
460/1033 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaista puhetapaa ei Suomen naisilla juuri

Tai sitten miehissä ei ole erityistä kehumista. Enpä kyllä juuri ikinä kuule miestenkään ylpeilevän kauniisti vaimoillaan. Ei taida oikein kuulua meidän kulttuuriin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi