Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nelikymppiset tuoreet maisterit

Vierailija
14.06.2024 |

Tuttavapiirissä tuntuu olevan joku buumi, että 40-vuotiaina valmistutaan maisteriksi.Huvittavaahan tässä on,että kun itse lukion jälkeen hain yliopistoon, nämä samat tyypit toisteli,miten AMK on yhtä hyvä,ellei parempi.

Ja nyt 40--vuotiaina he kokevatesuurena saavutuksena sen,että heillä on sama tutkinto kuin mulla oli 25-vuotiaana? Erikoista takinkääntöä.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kävin kymmenen vuotta DI:nä oltuani ilta-amitsun nelikybäisenä. Sitä dippailua ennen olin viisi vuotta AMK-inssi.

Mitäs veikkaat osaamiseni olevan keskimääräiseen dippainssiin - myös sen todellisen kenttäosaamisen...

Varmaan aika huono, jos et oo ton tasoisia homma tehnyt 🤢

Vierailija
22/30 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan olla niinkin päin, ja monesti onkin, että maisteriksi kouluttautuneet opiskelevat seuraavsksi ammattitutkinnon mieleiseltään alalta. Tai vaikka lähihoitajaksi, jotta saa töitä. 

Ai niin, itsekin amk 25 v, maisteri 39 v. Elämä vie meitä eri suuntiin. 

Väheiksyitkö yliopistoon menneitä?

En. Missä kohtaa mielestäsi tein niin? Totesin vain, että monesti yliopistokoulutuksen käyneet ihmiset uudelleenkouluttautuvat ammattitutkinnolla. 

On paljon akateemista työttömyyttä. Tai voi huomata, että onkin käytönnön ihminen. Tai ei pidä opiskelemastaan alasta. Tai haluaa downshiftata. Tai tai tai...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä tiiä. Mä valmistuin 23-vuotiaana amkista ja oon ollu vaan töissä sen jälkeen. Jotkut ihmiset valmistuu kandidaateiks 32-vuotiaana

Vierailija
24/30 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos... on käynyt yliopiston amispapereilla?

Vierailija
25/30 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha pohtia muiden elämää, jos ei töiden puolesta tarvitse. Keskity ap omaan elämääsi. 

t. amk, kandi, maisteri ja enemmän 

Vierailija
26/30 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan olla niinkin päin, ja monesti onkin, että maisteriksi kouluttautuneet opiskelevat seuraavsksi ammattitutkinnon mieleiseltään alalta. Tai vaikka lähihoitajaksi, jotta saa töitä. 

En. Missä kohtaa mielestäsi tein niin? Totesin vain, että monesti yliopistokoulutuksen käyneet ihmiset uudelleenkouluttautuvat ammattitutkinnolla. 

On paljon akateemista työttömyyttä. Tai voi huomata, että onkin käytönnön ihminen. Tai ei pidä opiskelemastaan alasta. Tai haluaa downshiftata. Tai tai tai...

Aiheena oli ihmiset,jotka väheksyi yliopistokoulutusta ennen ja nyt ovat ylpeitä omastaan 

Vierailija
27/30 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kävin kymmenen vuotta DI:nä oltuani ilta-amitsun nelikybäisenä. Sitä dippailua ennen olin viisi vuotta AMK-inssi.

Mitäs veikkaat osaamiseni olevan keskimääräiseen dippainssiin - myös sen todellisen kenttäosaamisen...

Varmaan muilla saman ikäisillä dippainsseillä on osaaminen ihan yhtä vahvaa kuin sinullakin, mutta hieman eri asioissa. Onhan heille ehtinyt jo työkokemusta ehtinyt kertyä runsaasti.

Vierailija
28/30 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse näkisin koulutuksen hyötysuhteen oleellisimpana. Oli se koulutus tai jatkokoulutus mikä tahansa, niin mahdollisimman vähällä opiskelulla pitäisi saada mahdollisimman hyvä työ. Se on oma ajatusmaailmani.

Vierailija
29/30 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan muilla saman ikäisillä dippainsseillä on osaaminen ihan yhtä vahvaa kuin sinullakin, mutta hieman eri asioissa. Onhan heille ehtinyt jo työkokemusta ehtinyt kertyä runsaasti.

...jostain syystä kuitenkin pyytävät minulta allekirjoituksia erinäisiin asioihin. Koska heillä ei ole lain vaatimia pätevyyksiä jotka saa vain osoittamalla osaamista likaisissa kenttähommissa - sähköalalla kun ei istumalla ja katsomalla saa pätevyyksiä, edes allekirjoittaa suunnitelmia kun mennään tarpeeksi korkeisiin jännitteisiin.

Vierailija
30/30 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiheena oli ihmiset,jotka väheksyi yliopistokoulutusta ennen ja nyt ovat ylpeitä omastaan 

Näin juuri.Yksi näistä tosiaan sanoi minulle aikoinaan, että niillä maisterinpapereilla voit sitten pyyhkiä p*rsettäsi, muuta et niillä tee.Nyt kun itse ne sai,piti suuret juhlat.Myönnön,että pieni p*iru sisälläni harkitsi vessapaperirullan viemistä lahjaksi. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme