*»@«*MAALISMASSUJEN tiistai*»@«*
Ja linkitystähän mie en osaa....
Mut oikein hyvää huomenta kaikille!!!Mie täällä aikasena katotaan osasinko ees pinoo alottaa oikein ;) Ukkelilla aamuhuki ni en saanunna unta enää kellonsoiton jälkeen.Eilen tuli 24 vee täytee täällä ni ei kerinnykkää pinoutua ku ihmisiä punki kahveelle vaikken ees kellee mitää synttäreitä sanonu et pitäsin.Ja neuvolakin oli joten kuulumiset sieltä tähän välii,laitan sitte myöhemmin viel mitä ultrassa selviää =)
verenpaine:103/77
pisu puhtoinen
sf-mitta:29
raivotarjonnassa tuntuis olevan
liikkeet +
syke n.135
Ja EMMI täällä kans koht tuo 20 rikki...+600g/vko noussu...tiedän tunteen!! =)
HANNA_N asutaan täällä r-patsaan suunnilla..Pitää tosiaan koittaa pitää jalat ristissä laskettuun päivään ni meitä on sitte useempi palstailija kerralla EKKS:ssa,voidaan sit pyytää yhteinen huone meille ku ei varmaa mistää perhehuoneesta tarvii haaveillakkaa ;))
Pitäsköhän hommata tolle mein vempulalle kans ne huskyvaljaat ja opettaa vetämään..siltä ei varmaan heti loppus virta kesken ;) Miulla oli belggariuros teininä ja sillä vejätin mettäpolkuja pitki nii et humina kävi.Tuo on kyllä semmone toope et en kyl usko et onnistus mitenkää ku ei pyörälläkään uskalla ajaa sen kanssa ku alkaa hyppiä pyörää vasten ja repimää lahkeesta...kiva leikki...Raivostuttavat tavat tolla mein koiruudella ja pääki on umpiluuta =(
Muta mutta..oiskohan tässä ny tälle päivälle alkua,tuun sit myöhemmi viel..Vai olikohan jotai galluppia???En kylä ny muista...Noh jos oli ni kommentoin sit myähemmi!!
mammuliini 33+6
Kommentit (36)
Täälläkin ollut kireä pakkaspäivä -16 astetta. Ja tuullut niin navaksati, etteivät pojat päässeet ulos aamupäivällä. Katsotaan josko iltasella isi menisi poikien kanssa ulos.
Minullakin ensi maanantaina synttärit..meitä vesimiehiä on siis useita! Joku (mammuliiniko) täytti vasta 24v, itse täytän jo 32v! Ikäloppu :)
Laskiaispullat mieluiten kermavaahdolla ja hillolla, kiitos! Pitääkin leipoa!
Omanapa samanlainen, supisteleva. Tänään iltasella parturi itsellä, kivaa .)
Pienimmällä kakat vaipassa, mentävä.
Caius ja ilona 35+1
On näköjään tämä raskaus ainakin sorminopeutta lisännyt, jos muuten on tahti hidastunut ;-))
Upea ilma on täällä pääkaupunkiseudullakin, ja kävin päivällä tekemässä pienen lenkin, pesin vauvan vaatteita, ja kävin kaupassa, nyt tämä äiti on ihan loppu !!! Onneksi on eilistä ruokaa jääkaapissa, senkun lämmittää ...
Onneksi olkoon kaikille synttärisankareille !!! Niin isoille kuin pienillekin !!! Muuten, mitäs ne meidän kolmikymppiset täällä oikein ' valittaa' vanhuuttaan ;-)) Itse en koe olevani vanhus ollenkaan, vaikka ikäni puolesta sellainen olenkin. Aatelkaa olen jo 37v, ja ei tunnu missään, vielä haaveilen 1-2 lapsosestakin tämän raskauden jälkeen, jos onnistaa. Ei ne numerot mutta se mentaali :-)) MUTTA ihanaa, kun joku viettää 24v synttäreitään, tulee toki omakin nuoruus mieleen.
Viime yönä näin hauskan unen, tai unessa se ei ollut hauskaa, mutta kun heräsin niin makeasti nauroin. Mulle oli unessa kasvanut kolmas rinta tuonne vasemman rinnan viereen ja miehen kanssa päiviteltiin, että onkohan tuokin sellainen imettämiseen tarkoitettu rinta ' heh'
Petriina: Saakos udella ' paineistasi' Mulla on myöskin paineet aina katossa kun menen nlaan, mutta kotona ovat kiltisti olleet n. 125-130/ 80-85, välillä, jos oikein olen rehkinyt niin menee alapaineet yli 90:kin. Muakin rasittaa nuo paineet, mutta Ä-polilla pidettiin arvoja edelleen ihan hyvinä. Onko nla lääk. määrännyt sulle lääkeet ja minkä nimisiä lääkkeitä syöt ?
Voi että mä nauroin taas tuon Tapin 6kg/70cm kuvaukselle, ihan sieluni silmissä näin, miten iso vauva sieltä syntyi. Mutta ihan oikeasti, uskon, että siellä masussa kasvaa aivan normaali kokoinen vauva, joten älä turhia pelkää. Ja tänään olit siellä ultrassa .. Pian kuullaan uutiset.
Mä en muistanut sitä Leannan gallupista kysymys 6:sta tai en siis muistanut vastata siihen, ja nyt tulee vastausta :-))
Eli onko mies ollut miten ahkerasti mukana nlassa, lääkärissä jne?
v: Ensimmäisellä nla käynnillä oli mukana, istukka biopsiassa oli mukana, molemmissa ultrissa oli mukana ja ensi viikolla taas vauvaillaan yhdessä ' synnytysvalmennuksessa'
Laskiaispulla G: Ihanan mantelimassan kanssa menee kahdella suupalalla NAM, mutta menee hillon ja kermavaahdonkin kera.
t.emmi rv-32+
Ja tietenki kermavaahdolla ja hillolla, hätätapauksessa se mantelimassakin menee..eihän sitä ehdi huomata kun nopsaan syö :)
Polikuulumisia sitte;
Mitä ne sillä käyrällä oikein kattoo? Sykettä se ainaki piirteli kovasti ja nappia piti painaa kun liikkeitä tuntuu..näkyyks siitä jotain muutaki?? En näät tajunnu sitte kysyä..siinä ei kuiteska ollu mitää erityistä.
Polin vaaka oli kiltti ja näytti puoltoista kiloo vähemmi ku nlan vaaka!! Vähänkö tuli hyvä mieli :)
Paineet ok, pissa puhdas eikä turvotuksiakaan liikoja. Jotain vasta-aine-verikokeitakin mokomat otti. Nisitä ei mitään ainaka sanottu joten kai ne on ok.
Ultraava lääkäri totes aikansa mittailtuaan että pää on aavistuksen isompi mutta muu kroppa ottaa kovasti kiinni..ja ihan on sopivan kokonen. 2,4kg oli paino nyt. Kuulema ihan keskiverto muksu, ei kuitenkaan sois menevän sinne 42vkolle asti, sitten suunnitellaa joskus käynnistystä tms jos näyttää et menee pahasti yli la;n (helpotuksen huokaus). Vettäkin on normaalimäärä, mitään vikaa ei löytäny mistään, sanoi vaan että kun masu kasvaa niin suoraan eteenpäin niin antaa hurjia lukemia, eikä ne sf-mitat kuulema niin kovin tarkkoja edes ole.
Ja arvatkaas mitä..me nähtii kumpi Puksu on :D ihan selvästi näky..lääkärikin totes ettei ole epäselvyyttä ollenskaa..hihiiiiiiii. Mies sai pitkän nenun..kyllä äiskän vaistot rulettaa!
Kaupoilla tallailtiin ja autoonki saatii ostettua uudet talvitennarit..kyllä nyt pitää. Ostin kiusallaan Prismasta sen välipuvunkin, tai se on semmonen " kevyt-toppa-asu" tavallaan..kokoa 62..ihanaisen vihree :) ja sitte löyty semmoset sisällä pidettävät pikku tumput ja kaks ultiventin tuttipulloa ja yks kertaa myllymuksujen vaippapäälinen ja...olla iloinen hän nyt!
Tappert ja Puksuttiini..lähtis leipoo kinkku-sarvia, ja lämmittää uunii
Mulla on ollu kevyt verenpaine lääkitys jo ennen raskautta, ja raskauden alussa lääkkeet vaihdettiin Albetoliin, joka on käsittääkseni kaikkein tavallisin raskausajan lääke.
Tähän saakka paineet on pysyny koko ajan alle 140/90, mut nyt eilen ja tänään on alapaine ollu 94-98, ja jos nousee yli 100, pitää sit lähteä päivystykseen. Mut siis niinku jo aiemmin kirjoittelin, on mulla aiemmissa raskauksissa loppua kohti paineet ollu paljonkin korkeampia. Mut tylsää kuitenkin, vaikka olihan tää ihan odotettavissa.
petriina
Eikö sitä sinistä pukua sitten ollut, kun vihreen otit..? ;)
Minä se täällä ootellu koko päivän, että mitä sanoivat, mutta ihan loistojuttu, että kaikki on kunnossa. Onnittelut! Ja sit koitat kovasti jumpata sen vikat 4vkoa niin ei tarvis mittää käynnistyksiä.. ;) Hyvän kokonen on Puksu sitten. :) Mä meen nyt laittaa ton safkan loppuun, kun kerran uutiset oli hyviä eikä sua tarvi lohdutella. :D
Papu
Olen tosi huono näissä gallup-jutuissa, joten se ensin:
jos valita saa, niin laitetaan sekä tahnaa että hilloa.
Oltiin pojan kanssa eilen shoppailemassa ja mukaan tarttui kaikenlaista kivaa... Lassietecin talvikamat (housut ja takki) ensitalveksi pojalle samoin ensi talveksi kengät. Sitten Reimatecin takki, viime vuoden mallia jollain b:llä alkavalla vuorikankaalla ale -40%. Tulevalle keväälle/kesälle nahkaiset kävelykengät ja lenkkarit, huppari ja " kumihousut" samoin. Eiköhän poika nyt pärjää vaatteiden puolesta vaikka ei ihan heti taas kaupoille päästäisikään...
Vauvalle ostin 56-senttisen huppariasun keväälle, myssyn ja pari bodya. Ja nyt kun olisin halunnut perinteisiä potkareita niin eihän niitä ole missään. Ainoastaan Prismassa on on niitä minicirafeja.
Kauniiksi törsäilyn lopuksi käytiin tilaamassa porukalla rattaat. Emmaljungan Twin city crossit yhdellä duoliftillä ja delux-jalkapeitolla, värinä jungle lime. Tulevat parin viikon sisällä liikkeeseen. En tiedä millä konstilla ne saadaan kotiin... Kävellen ehkä, matkaa vaivaiset 80 km :) En tiedä mitä muut ovat väristä mieltä, mutta minusta se on ihana ja mieskin tykkäsi. Asiaa auttaa ehkä se, että pojalla on Reimatecin lime toppahaalari, jota on katseltu koko talvi.
Käytiin siis ekaa kertaa Ideaparkissa. Olihan se melkoinen laitos. Jesper Juniorista ostettiin tuo Reimatecin takki. Siellä oli kaikki Reimatecit -40%. Olisin ostanut pojalle ensi talveksi sinisen haalarin, mutta tietenkin juuri se koko (98) oli loppu. Nickissä & Nellyssä oli valikoimaa vaikka kuinka, mutta alet oli vain -10%.
Olikohan vielä muuta " tähdellistä" . Eipä kai.
Sitä vaan teille huonosti kasvaville, että mistä kasvun hitaus on huomattu? Sf-mitasta vain ultralla? Minulla kun putosi sf-mitta nyt käyriltä viime viikolla 34+0. Täti oli vähän huolissaan, ei mitään paniikkia kuitenkaan eikä ylimääräistä seurantaa. Lääkärikin siirtyi viikolle 37+0. Muistaisin lukeneeni jostain, että alhainen verenpaine voi olla syynä istukan huonoon toimintaan. Muistankohan oikein? Paineet oli nimittäin 100/70 kun pojasta oli tässä vaiheessa 130/80. Minulla on aina ollut vähän korkeat paineet tätä ennen.
Yöheräilyistä sen verran, että minulla auttoi yökolotuksiin tosi paljon se, että käytän tukivyötä koko ajan. Se helpottaa yöllä kääntyilyäkin. Vessassa käyn kerrasta kolmeen kertaan. Poika on onneksi alkanut nukkua tämän vuoden puolella huomattavasti paremmin kuin ensimmäiset 2 elinvuottaa (heräili viime talven kaikki yöt vähintään kahden tunnin välein...). Tuntuu toisaalta tylsältä, että kun yöt viimeinkin rauhottuivat sekoavat ne heti taas uudestaan. Hoh hoijaa.
No joo. Tuli taas kirjoitettua romaani. Pitäisi kirjoittaa useammin niin voisi päästä vähemmällä.
t: Rouva (melkein 30, kuukauden päästä) ja vatsa 34+5
Ihan sopivan kokoinenhan se teidän puksu-ukkeli?! sitten olikin;)
Mua jäi vielä mietityttämään, ett puhuitko sille lääkärille siitä sun " yliaikaisuuspelosta" , ja siitäkö se lupaus käynnistyksestä jos kovasti menee yli.
Nyt lähtee tämä Eestin kurssille, kun vielä kykenee. Ja siellä vaan istutaan rivissä pulpetissa, ei siis tarvi rehkiä, eli ei pitäis nostaa paineita, ja varmaan itse asiassa laskee niitä, kun ei ehdi murehtia vaan ajattelee aivot sauhuten ihan muuta.
Petriina taasen...
täällä on menossa ensimmäinen äitiyslomapäivä. ja ihan kohtalaisesti on mennytkin.
toista oli eilinen päivä... toissa yönä iski migreeni. eikä se meinannut laueta sitten millään. eli eilinen päivä oli aika kamala, olo ihan hakattu. liekö saunassa käyminen laukaissut moisen ikävän vaivan.
onnittelut kaikille synttäreitä viettäneille! sitä tunsi noita numeroita katsellessa taas itsensä vähän vanhaksi... meikäläinen ei iha ehdi täyttää 36v ennen kuin tämä vauva syntyy.
ja tänne laskiaispullat mielellään kermavaahdolla ja hillolla, kiitos. ja nam.
huomenna on neuvolalääkäri. jos vaikka saisin vauvan kokoarvion, se vähän jännittää. musta tuntuu, että vauva on alkanut laskeutua, ja se vaikeuttaa melkoisesti mun oloani. etenkin käveleminen tuntuu tukalalta. ja saa nähdä mitä lääkäri sanoo ajomatka-aikeista... mutta mieheni tukena haluaisin hautajaisissa olla.
mukavaa illan jatkoa kaikille!
ruusunpiikki rv 35 tasan
PETRIINA;
En mä ehtiny mitään sanoa, siel oli joku " tilanne päällä" ja lääkäri juoks aina välillä käymässä osastolla jne. No, sama tuo..ihan siitä koosta ajatteli ettei tarvis sinne 42vkolle asti mennä kun sitte voipi olla jo neljää kiloa, ja kun mä en ole mikään jättiläinen ite (163cm ja tälläne pyöree pallero). Hyvä niin, seuraavas lääkärinlassa mainitsen asiasta lääkärille joka saa sit järkeillä millon se käynnistys on ajankohtanen jollei Puksutti ilmaannu ulos aiemmin.
PAPU;
Ei niitä ollu sinisiä niitä pukuja..vihreitä ja vaaleenpunasia, ja mä en lastani vaaleenpunaseen pue vaikka kuin olis rinsessa!! Nojoo, vaate kun vaate, ei sillä värillä väliä, muttei kuitenka vaaleenpunasta.. :)
RUOKA-ASIAA..APUUUUVA!!!
Mitenhä kauan tollasen puoljäisen broilerin pitää olla uunissa? Pari tuntii varmaan riittää?? Tietäskö joku??? Se oli semmone pinnasta sula mut kohmeine...
Mä tein siihen oikein mausteisen maustevoin ja tungin sitä sinne sisälle (se on siis kokonainen broitsku!) ja nahan alle ja vielä kuorrutinkin sillä...mmmm..paljon chiliä ja valkosipulia :) Herkkuboileria!!
Sitte mä väsäsin kinkku-tuorejuusto-sarvia..namnamnam. Ja ajatuksissani vetelin sitte sitä tuorejuustoa patonkiviipaleen päällä..sitähän ei kai saanu syödä? Mut kun se on Violaa ni sehän on pastoroidusta maidosta ja kaikkee..hitsi, nyt mä varmaan kualen!
Taptaptappp...Puksu muuten melkein potki sen käyrän-piirto-anturin rikki :) monotti suoraan päin niin että pokse kuulu ja hihnat lenteli.
Ihan ekaks kiitoksia vaan kaikille onnitteluista,ja muistakaa et eihän se ikä oo mitää muuta ku nro!! =) Itellä on olo välillä ku kuuskymppisellä käppänällä ku kolottaa ja jomottaa ja ei pääse kunnolla liikkumaa =) Eiköhä olla kaikki samalla viivalla! =)
Laskiaispullat mutustan mieluiten hillolla ja kermavaahdolla!!NAM,NAM!!!
Mie oon myös nähny jos vaikka minkälaísta imetys ja synnytys unta,mut painajaiset on välillä ihan hirveitä kun nuo unet on jotenki niiiiin todentuntusia näi raskausaikana!Onks muut huomannu samaa??
Sin-nan napahan näyttää ihan samalta ku miunki ;)
Hanna_N:Oon ihan samaa mieltä tosta mein kylän tohtorista,siint ei meinaa saaha kirveelläkään mitää irti,miut laitto kans lpr:ää onneks,kun ei mitää osannu siihe synnytyksee ottaa kantaa ku miulla edellinen sektiolla.Olipas muuten tosiaa hauska sattuma tää asuinpaikka ;) Tiiä vaikka peräkanaa ajeltas synnärille ;)
Mie sain sen verra irti tuosta mein tohtorista että kohdunkaulan tilanne tuntus olevan nyt ihan OK...Vaaville tuli näille viikoille kokoarvioks 2500g!!!Jaiks!!!TAPPIIIII!!!Meil tais vaihtua osat!Miun sf mitta on kuitenki vähän keskikäyrän alapuolella,29 oli eile viikoilla 33+5...Eli ei se tosiaan se sf-mitta mitään kerro.Nyt kävi kyllä miuta vähän pelottaa nuo Tapittimen 6kg ja 70cm xD Noh jospa ne miullekkin lupailis sit vaikka käynnistystä jos meinaa mennä yli LA:n..Ähh,vai oliks se nii et jos sektio takana ni ei mielellää käynnistettäs??No voihan vitja!!Kaipa se selviää siellä synnytystapa-arviossa luultavasti parin kolmen viikon kuluessa ellei mitää ihmeitä tapahu enne sitä...Maksa-arvotki oli ihan ookoo ku niitä tutkailtiin sen kutinan takia.
Hmmm,masuliko se kaipaili piristyssäteitä??En pirteyvestä tiiä mut voin näistä paniikkihöyryistä puolet lahjottaa jos ne auttas? ;D
Tää lähtee välillä hörppimää mehua,jano meinaan tulee aina ykskaks yllättäen ja sit saaki kitata ihan kunnolla!
mammuliini nuori-vanhus ja jättis 33+6 (iih!huomenna taas poksuu!!)
Mulla piti olla tänään hammaslääkäri, mutta unohdin tai olin menossa huomenna.
Olihan taas rankka treenireissu, yksin olis niin kiva istua kahviossa ja lukea rauhassa lehteä, mutta ton tytsyn kanssa meinaa mennä hermot. Supistellut on taas koko päivän, kävin töissä viemässä suklaata duunikavereille, kun oli tänään viimeinen työpäivä, huomenna sitten virallisesti alkaa äippäloma.
Jippii, huomenna pääsen jalka- ja käsihoitoon. Ei oikein taivu enää itse noita jalkoja laittamaan.
Tappi: hyviä uutisia, jee. Ei se sitten taidakaan olla lehmä, vai kuinka. Oli ihan vaan kaks jalkaa ja kättä, jne. ;))
Kyllä mä antaisin sen kanan olla melkein sen pari tuntia pitäis kyllä riittää. Me tehdään kans välillä grillattua broiskua, kun tossa meidän grillissä on se sellanen pyörivä hökötys-systeemi, tulee ihan sairaan hyvää.
ONNEA kaikille vanhentuneille :D
Olenkohan mä sitten tän porukan MUMMO, kun joku valitteli 30-kympin olevan vanha. Mulla tulee tänä vuonna 39 mittariin, vaikka alin arvio mitä viime keväänä sain oli 25 (eli pyrkikääs kimulit siihen, heh heh).
Nyt laittamaan riiviöitä nukkumaan, jos vaikka itsekin sais nukuttua (jäi noi päikkäritkin väliin tältä päivältä).
-mummo- ja Hippu rv 34+6
Mä olen yleisesti ottaen pirteä tapaus. Enpä voi sanoa olleeni koskaan masentunut sanan varsinaisessa merkityksessä. Monet ystäväni ovat perusapaattisia. Kaikki pienetkin vastoinkäymiset " masentavat" . Tämä on aina ollut mulle täyttä hepreaa. Nyt kuitenkin viimeaikoina on minunkin mieli vetänyt apeaksi. Jostain syystä olen masentunut ja surkea.
Pojat ovat joutuneet viimeaikoina olemaan paljon sisällä, koska minusta ei ole uloslähtiäksi (neljättä viikkoa lepomääräystä menossa) ollut. ja se on aiheuttanut heissä tylsyyttä, ymmärrettävää. Ja tuntuu, että he tappelevat koko ajan! Minä olen kurkkuani myöten täynnä koko aikaista komentamista, ja jomman kumman itkua! Tuntuu, että mikään ei tehoa! Ei enne kuin äiti rähähtää..ja sitten on taas niin huono äiti fiilis.
Voitte varmaan kuvitella tilanteen, kun pojat tappelvat ja riehuvat, ja itse PITÄISI levätä. Ja taustalla pelko koko ajan, että vauva syntyy liian aikaisin, huoli masukista. Jo on tilanne vetänyt tämänkin äidin masentuneeksi. Ja mies on kaiket illat pois, punttiksella tai lenkillä tai kaukalopallotreeneissä. On yksinäinen, rasittunut ja masentunut fiilis.
Minun oli pakko saada jonnekin purkaa pahaa mieltäni, siksi tämä valitus :) Onneksi on edes tämä foorumi.
TAPPI; Kiva, että kaikki oli hyvin pienellä pojalla! Ja äidillä myös!
Öitä maalismasut, nukutaan kaikki ensi yö oikein sikeästi! Sovittu?
Caius
Tappert: Kumpi se nyt sitten on tuo teidän vaavi???????
Älä pidä jännityksessä!
Ja laskiaispullia ei muute lasketa siihen sun tekemään lakkoon,joten anna palaa. Itsekkin söin yhden sellaisen tänään kuuman hyvän kahvin kera,nam!!
Onnea kaikille synttärisankareille! Mäkin olen vesimies,synttärit 9 päivän päästä...
Laskaispulla kysely: No tietenkin kermalla ja hillolla!!!Mantelimassalla en vois kuvitellakaan syöväni,kuullostaakin niin karmeelta...
Sitten päivän kohokohtaan; mieheni sisko osti meille pinnasängyn!!!!!!JEE!!!!
Cittarissa oli samanlainen brion pinnasänky kuin esikoisellakin oli silloin kauan sitten ja nyt mä sain sen samanlaisen uudestaan.Kyl on tosi hyvä mieli nytten.Nyt se sänky vaan on viel laatikos ja sängyn alla jemmassa,et joku tietty yksilö tulis kotiin ja rakentais sen mulle.
Joku mainitsi noista yöllisistä kyljenkääntämis heräilyistä.Mä herään joka kerta kun käännyn,kun varon jalkojani koko ajan.Sen verran paljon on noi suonenvedot vaivanneet viime aikoina et en osaa sen takia enää nukkua levollisesti.Sitten mä kans mietin et mitenkäs se mun vauva voi kun äiti kääntää ja vääntää koko ajan,meneekö mun vauva lyttyyn????
Torstaina olis sitten neuvola,vaaka on onnex viel jossain muuttolaatikos etten ole päässyt tiirailemaan kehitystä.Ehkä hyvä niin.
Mulla rupee oleen jo vaikeuksii kävelyn kanssa,köpöttelen kuin pingviini eteenpäin.Kai tuo vauva on vaihtanut asentoa sen mukaan et se vaikuttaa mun menooni.Siltikään en voi sanoo onx se pää ylhäällä vaiko alhaalla,sen verran heittää volttei vielä etten tiedä mis mennään.
Tähän samaan aikaan esikoisen kanssa en saanut talvikenkiä enää itse kiinni ( esikoinen syntyi tammikuussa),ja en pystynyt istumaan suorassa,vaan koko ajan piti nojailla taaksepäin.
No nytkään ei voi kyl istuu suoras,vauva ei tykkää.
Jospa mä lähtisin suihkuun.Turhaan olen täs koneella istunut ja odottanut jos mies ilmestyis linjoille.Se soitti aiemmin päivällä et illal olis linjoilla,mut ei näy eikä kuulu...Mälsää.
Hanan ja pulla,alias biskit
Heips massukat :)
Pikaisesti luin pinon läpi ja ainakin Tappert ja Sandi olivat miettineet vauvan kokoa kun sf-mitta oli suuri. Paljon teillä muilla on ollut? Minäkin taidan kuulua näihin isomassuisiin, viikolla 34+ on viimeisin mittaus ja silloin oli 34 cm.
Tulevana maanantaina on neuvola ja eiköhän sitä sitten käydäkin jo viikon välein ihmeteltävänä. Minulla on todennäköisesti ensi viikolla äitiyspolikäynti kun vauva on edelleen perätilassa.
Omaan napaan ei uutta, vauva potkii ja voi hyvin :)
Kävin tänään täydentämässä tarvikkeita vauvaa varten. Ostin tuttipakkauksen (ihan oman mielenrauhan vuoksi), liivinsuojia ja hyttysverkon vaunuihin.
Pitää vielä ostaa vaippapaketti, itselle siteitä (kun nyt ensin selviää tuleeko sektio vai ei) ja muutam Tutteli-purkki kaiken varalta.
Hammaslääkärin särkypäivystyksessä kävin tänään, kaksi lohjennutta paikkaa korjattiin ja jopas on entistä ehompi purukalusto ;)
Zeldatar, menee pyykinpesuun... 34+3
Zeldatar: Taidat tarvita siteitä jälkivuotoon, syntyy vauvasi sitten sektiolla tai alakautta.Kokemusta on, sillä keskimmäinen minulla leikattu.
Tulipahan taasen tehtyä kunnon siivous,jonkun ihmeen raivon vallassa sain siivouspuuskan, vein mattoja ulos, puistelin ne ja vielä imuroin ja pesin laikukkaan lattian.Ja taas sama virhe, kuten joka viikko näin loppuraskaudessa.Paikat on enemmän kuin kipeät, supisteleekin taasen valtaisasti.Miksi en koskaan opi???Mutta kun pidän oikeasti siivoamisesta ja miehellä oli tänään peli-ilta joten kukas muukaan sitä olisi siivonnut, kuin minä.Ja minähän se itse halusin siivota.Kukaan muu ei meillä vaadi näin siistiä kotia kuin minä.
Saa nähdä mitä tuleva yö tuo tullessaan.Nuorimmaisen, maaliskuussa 2v täyttävä vei aamulla oman tuttipullonsa roskiin, on vain öisin ja päikkäreillä ollut.No, vaivihkaa minä sen pullon tongin varalta sieltä roskiksesta ja pesin kaappiin.Mutta nyt taitaa lapsi jo olla unessa.Hetken ulisi pulloaan, mutta äiti pysyi kylmänä ja kovana, eikä antanut enää pulloa.Tämä kaikki siksi, kun öisin herättää meidät 2-5krt vain ja ainoastaan saadakseen pulloon maitoa.Ja aamulla on sitten joka paikka k*sessa.Ja pitäähän nyt edelleisen nukkua kutakuinkin yönsä ennenkuin uusi tulee.
Löysin tänään ihania vaatteita kirpalta vauvalle.Tossuja, bodyn ja sellaisen plyyshipuvun 2-osaisen.Kaikki mun vaatteet on kummallekin sopivia, joten voitte kuvitella kuinka valkoinen vaatevalikoima meillä on.Vielä on ostamatta vauvalle vaipat.Tuttipulloa en ole ostanut, lainataan vanhoja jos tarvii.Toivottavasti ei ekaan puoleen vuoteen.En siis ole mikään fanaattinen imettäjä, mutta mulla kaksi täysimetettyä lasta ja yksi täysin korvikelapsi.Ja olihan se helppoa se imettäminen, kun alkuun pääsi.Aina oli maito mukana sopivan lämpöisenä, eikä tarttenut pelehtiä niiden pullojen keittämisen kanssa. Muuten ovat kyllä kaikki yhtä terveitä lapsia olleet.
Ok.Taidan painua iltapalalle ja sitten nukkuun.Josko sitä näiltä lonkka- ja liitoskivuilta saisi edes hetken nukuttua.
Ja onnittelut kaikille sankareille!!!
Mitähän kuuluu Duppiksen pojalle?Ja Duppikselle itselleen?
uupu rv 35+3
Tääll suhteellisen hyvin nukuttu yö takana, mitä nyt poika heräsi syömään ja kerran käväsin veskissä... Illalla supisteli kovaa ja mahaa kivisti inhottavasti, ihan kuin olisi ollut kovat kuukautiskivut... Inhottavaa! Onneksi supistelut kuitenkin lakkasivat. Supsitelut olivat jo vähän kipeitäkin. Poskia alkoi kuumottamaan ja esikoisen syntymä käynnistyi juuri samalaisilla supisteluilla... :) Aamulla soittelin jo neuvolaan ja mulle varattiin aika äitiyspolilta. Siellä siis jo kävin ja kohdunkaula ei ollut lyhentynyt, eikä paikat olleet pehmenneetkään yhtään. Eli kaikki oli kunnossa, ainakin mun osalta... Lääkäri kuitenkin suositteli lepoa ja lepoa! Miten ihmeessä mä voin levätä, kun kotona häärää mun lisäksi myös tuo esikoispoikakin?! Sain kuitenkin lähetteen keskussairaalan äitiyspolille huomisaamuksi. Vauvelin sydämen, maksan ja keuhkojen toiminta pitää katsastaa kuulemma paremmilla laitteilla... En mä sitten tiedä mitä häikkää niissä sitten oli?! Tämä meidän kaupungin äitiyspolin lääkäri ei nimittäin ole mitenkään sosiaalista sorttia... Pitää nyt vain toivoa, et kaikki olisivat hyvin ja kunnossa. Mieleni on tällä hetkellä vähän levoton ja apea!! :/ Ei auta muu kuin odotella huomiseen ja katsoa minkälaisen tuomion saamme...
LaskiaispullaGalluppiin: Laskiaispullat on sairaan hyviä mielestäni kermavaahdon ja vadelmahillon kanssa... Mantelimassa on yrjöttävää!! Yök!! :)
DESPELOTE: Mäkin harjoittelin tuossa yksi päivä harsovaippojen taittelua. Tämän blondin aivonystyröitä todellakin testattiin äitiyspakkauksen kestovaippaesitteen taitteluohjeilla... Mä kävin sit katsomassa netissä olevia taitteluohjeita ja avot, johan alkoi lyyti kirjoittamaan... :)
MAMMULIINI: Mekin asumme Rajaptsaalla... :) Kiva yhteensattuma!!
Mäkin olen vähän mietiskellyt mitä kuuluu Duppikselle ja pikkuprinssille, sekä onkohan Jouhi vielä yhtenä kappaleena??!!
Mutta oikein paljon onnea kaikille synttärisankareille!!
Hanna rv 33+1