Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jalkapallon EM 2024 Official

Vierailija
14.06.2024 |

Tänään alkaa! Joko on kisakatsomot pystyssä? Oi onnea tulevat viikot :)

Kommentit (4757)

Vierailija
481/4757 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avauskierroksen jälkeen mun mielestä parasta peliä on esittänyt kolmikko Saksa, Espanja ja Hollanti. 

Minun teki mieli sanoa, että Hollanti olisi minun lemppari,  mutta katsotaan, katsotaan. 

Vierailija
482/4757 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko Espanja tai Saksa voittaa.

Portugali, Ranska, Englanti, Italia oli debyyteissään ihan kakkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/4757 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avauskierroksen jälkeen mun mielestä parasta peliä on esittänyt kolmikko Saksa, Espanja ja Hollanti. 

Minun teki mieli sanoa, että Hollanti olisi minun lemppari,  mutta katsotaan, katsotaan. 

Hollanti ei todellakaan vakuuttanut. Keskikentän läpi mentiin aivan liian helposti. Saksa, Espanja hyviä, myös Ranska oli varma, Belgia tappiosta huolimatta loi tukuttain paikkoja ja Kroatia pärjäsi hyvin kovaa Espanjaa vastaan ja voitti pallonhallinnankin.

Vierailija
484/4757 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hollanti ei todellakaan vakuuttanut. Keskikentän läpi mentiin aivan liian helposti. Saksa, Espanja hyviä, myös Ranska oli varma, Belgia tappiosta huolimatta loi tukuttain paikkoja ja Kroatia pärjäsi hyvin kovaa Espanjaa vastaan ja voitti pallonhallinnankin.

Ranska varma? Voitti 1-0 pikkumaan onnenkantamoisella? Mitähän peliä sä oot kattonu.

Vierailija
485/4757 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kroatia pärjäsi hyvin?? Ihan purjeessa koko pelin. Avauskierroksen suurimpia pettymyksiä.

Vierailija
486/4757 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko muita mutta nykyajan jalkapallo on alkanut ärsyttää. Minulle on kasvanut krooninen pitkä, käyrä ja musta banaani otsaan. VAR on niin pilkunviilausta kun olla ja voi ja jossittelu vaan lisääntyy. Maali voidaan  hylätä tai kortti antaa ties mistä syystä. Pelaajia varmaan salakuunnellaankin pelin aikana. Kameroita ja dataa on ihan liikaa. Myös selostajat ärsyttävät. Tekisi mieli välillä kuunnella esim. otteluselostuksia Englannin peleistä. Puhuvatko he yhtä pehmoista potaskaa kun Suomen selostajat. 

Vierailija
487/4757 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ranska ja Englanti, niin tylsät pelit että plääh.

Espanja höykkyytti Kroatiaa, tuskin ainakaan peli huonommaksi muuttuu. 

Eiköhän nämä pienemmät jalkapallomaat ala tippua, kunhan isot pääsee kunnolla vauhtiin. Mutta toiveissa olisi edes pieniä yllätyksiä.

En oikein osaa sanoa, että miksi Hollannin pelityyli vetoaa minuun, mysteeri itsellenikin. 

Tähän mennessä olen kyllä kisoista nauttinut ja onneksi alkaa lomat. Minua ei ole luotu näin vähiä yöunia varten 😴

Vierailija
488/4757 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko muita mutta nykyajan jalkapallo on alkanut ärsyttää. Minulle on kasvanut krooninen pitkä, käyrä ja musta banaani otsaan. VAR on niin pilkunviilausta kun olla ja voi ja jossittelu vaan lisääntyy. Maali voidaan  hylätä tai kortti antaa ties mistä syystä. Pelaajia varmaan salakuunnellaankin pelin aikana. Kameroita ja dataa on ihan liikaa. Myös selostajat ärsyttävät. Tekisi mieli välillä kuunnella esim. otteluselostuksia Englannin peleistä. Puhuvatko he yhtä pehmoista potaskaa kun Suomen selostajat. 

Aika sujuvasti nyt tuo VAR on toiminut ja aika vähän on korttejakin jaeltu. Naisten MM kisoissa VAR oli painajainen ja päätöstä odotettiin ja odotettiin minuutteja välillä. Tai ainakin siltä se tuntui.

Vierailija
489/4757 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa ärsyttävä Tur-Geo ottelu. Studiossa nainen oli niin Georgian lumoissa että oksetti. Selostaja jatkoi samaa rataa; kaikki Geon torjunnat oli mahtavia ja parhaita. Geon maalivahti oli kisojen paras. Geon joukkue oli parempi kuin Turkin.

Eikö löydy puolueetonta selostajaa/"asiantuntijaa" selostamoon ja  studioon. Miksi Ylelläkin pitää olla naiskiintiö. Eilinen nainen ei tuonut studioon mitään osaamista tai uutta jota kukaan fudista seuraava katsoja ei olisi jo ennakkoon tiennyt. Oliko ihan pakko roudata kiintiönainen näytille?

Ja sinun oli yhtälailla pakko heittää "kiintiökommentti" naisista urheilulähetyksissä...

Itse olen katsonut pelit ruotsinkielisellä selostuksella tai sitten pelkillä katsomaäänillä.

Vierailija
490/4757 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksa on selvästi paras.

Vierailija
491/4757 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näköjään mukana samoja tyyppejä jotka pilaavat Bundesliigan ja Valioliigan pelit Viaplaylla. Luulisi että vuonna 2024 olisi mahdollista valita ottelun ääniraita. YLElla sentään saa ruotsinkielisen selostuksen, mutta Viaplaylla ei ainakaan omassa telkussa tämä ole mahdollista.

VAR -> 🗑

Vierailija
492/4757 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoit 

Ranska varma? Voitti 1-0 pikkumaan onnenkantamoisella? Mitähän peliä sä oot kattonu.

Ranska teki sen mitä pitikin, eikä heillä ollut mitään hätää. Hallitsi koko pelin eikä tullut mitään lopun paniikkia kuten monella muilla mailla yhden maalin johtoasemassa.

Vierailija
493/4757 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kroatia pärjäsi hyvin?? Ihan purjeessa koko pelin. Avauskierroksen suurimpia pettymyksiä.

Ihan purjeessa koko pelin? Katsoitko pelkän tuloksen vai etkö ymmärrä jalkapallosta mitään? Kroatia oli parempi kaikessa muussa paitsi kulmapotkujen ja maalien määrässä(joka tietysti ratkaisee). Mutta ei kyllä "purjeessa" ollut.

https://www.flashscore.fi/ottelu/QXGCSaTq/#/ottelun-yhteenveto/ottelun-…

Vierailija
494/4757 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät olleet purjeessa vaan peli oli tasainen muuten kuin maalien suhteen. Kroatia voitti pallonhallinnan ja maaliodottaman. Tänään Albanialla ei ole mitään palaa Kroatiaa vastaan ja Kroatia menee varmasti jatkopeleihin.

Vierailija
495/4757 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoit 

Ranska teki sen mitä pitikin, eikä heillä ollut mitään hätää. Hallitsi koko pelin eikä tullut mitään lopun paniikkia kuten monella muilla mailla yhden maalin johtoasemassa.

Höpötät vielä lisää vaikka et mitään jalkapallosta ymmärtä. Niillä oli 48% pallonhallinta ku Itävallalla 52%.

Vierailija
496/4757 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika sujuvasti nyt tuo VAR on toiminut ja aika vähän on korttejakin jaeltu. Naisten MM kisoissa VAR oli painajainen ja päätöstä odotettiin ja odotettiin minuutteja välillä. Tai ainakin siltä se tuntui.

Sujuvasti? Espanja Kroatia pelissä annettiin ensin pilkku filmauksesta tarkistamatta ja sitten hylättiin maali kun tarkistettiin että 1pelaaja oli liian aikaisin boxissa.

Belgian maali hylättiin var päätöksellä hetkeä aikaisemmin tapahtuneen käsivirheen takia mutta Portugalin voittomaali syntyi selvästä virheestä lähteneestä tilanteesta(tätä ei tarkistettu).

Tuntuu olevan tuo videotarkastuskin aika valikoiva.

Vierailija
497/4757 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sujuvasti? Espanja Kroatia pelissä annettiin ensin pilkku filmauksesta tarkistamatta ja sitten hylättiin maali kun tarkistettiin että 1pelaaja oli liian aikaisin boxissa.

Belgian maali hylättiin var päätöksellä hetkeä aikaisemmin tapahtuneen käsivirheen takia mutta Portugalin voittomaali syntyi selvästä virheestä lähteneestä tilanteesta(tätä ei tarkistettu).

Tuntuu olevan tuo videotarkastuskin aika valikoiva.

Jalkapallon säännöt on sääntöjä. Ymmärrettävävästi maalien täytyy olla eittämättä maaleja, varsinkin tällaisissa kisoissa 

Johonkin se raja on vedettävä. Ihminen se tekee ne päätökset videokuvan perusteella, mutta ihminen on erehtyväinen. En tiedä onko joku keksinyt parempia tapoja?

Toki tuo Portugalin maaliin johtanut tilanne oli syvältä, ei käy kieltäminen.

Vierailija
498/4757 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itävallalla oli pallonhallinta, mutta pelinhallinta oli Ranskalla. Mutta ilman Itävallan avustusta (oma maali) olisiko peli päättynyt 0-0

Vierailija
499/4757 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskalla olisi ollut omassa ottelussaan varaa kiristää ruuvia jos tiukka paikka olisi tullut. Täsmälleen sama tilanne Englannilla. Molemmat joukkueet tekivät vain tarvittavan.

Vierailija
500/4757 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ranskalla olisi ollut omassa ottelussaan varaa kiristää ruuvia jos tiukka paikka olisi tullut. Täsmälleen sama tilanne Englannilla. Molemmat joukkueet tekivät vain tarvittavan.

Jep. Ranskahan on pelannut jo parit kisat samalla tavalla. Puolustetaan, odotetaan ja luotetaan että supertähdet tekee maalin tai pari jostain tilanteen puolikkaasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi