Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko koskaan ok sanoa, että jonkun antama lahja on jollain tavalla väärä sinulle itsellesi?

Vierailija
13.06.2024 |

Otetaan vaikkapa tällainen esimerkkitilanne: Ystäväsi on suuri konjakkien ystävä, ja mielellään antaa pullollisen jotain suosikkikonjakkiaan  syntymäpäivä- tai joululahjaksi läheisilleen. Nyt on kuitenkin se ongelma, että saat konjakista aivan hirmuisen närästyksen, etkä pysty lainkaan nauttimaan kyseistä juomaa. 

Joten ottaisitko lahjan aina vastaan sanomatta muuta kuin kiitoksia, vai mainitsisitko jossain vaiheessa, että sinulle ei ehkä kannata antaa lahjaksi konjakkia, koska kyseinen lahja menee kohdallasi tietyllä tapaa jopa hukkaan, kun et kuitenkaan pysty siitä itse nauttimaan. (vaikka toki voit tarjota muille).

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos saa aina liian pieniä vaatteita.

Vierailija
2/7 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en puhuisi mitään. Voihan sitä konjakkia tarjota muille vaikka ei itse joisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiittäisin saatuani lahjan. Yrittäisin jossain muussa yhteydessä vihjaista, mitä seuraavaksi kannattaisi ostaa.

Tätini, joka on myös kummitätini osti minulla vaatteita koko taulukon mukaan, vaikka olin 20 senttiä pidempi kuin keskiverto ikäiseni. Pistin yhtänä jahannuksena ostamansa vaatteet päälleni. Näky oli ilmeisesti pysäyttävä, koska vaatteiden ostaminen loppui.

Vierailija
4/7 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanoisi mitään. Ottaisin lahjan vastaan, kiittäisin ja sopivan tilaisuuden tullen antaisin konjakkipullon jollekin konjakin ystävälle.

Vierailija
5/7 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisista sanoisin kyllä itse ja olen jopa joutunut sanomaan aika tiukkaan. Yksi sukulainen ostaa minulle kaikenlaisia kissa-aiheisia koristeita vain koska minulla sattuu olemaan yksi kissa. Ei ota ymmärtääkseen etten kaipaa tuota krääsä määrää.

Vierailija
6/7 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanoisi varmaankaan.

kai konjakkia antaessa pitäisi aavistella pitääkö saaja konjakista. En ikimaailmassa antaisi tietämättä että onko sen ystävä. Moni ei pidä.

Vierailija
7/7 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoista kiitetään ja kehutaan jotain yleistä "näitä aina tarvitaan".

Jälkeenpäin sitten mietitään itsekseen, miten saadut lahjat tulisivat parhaaseen käyttöön.

Itse esimerkiksi pidän hyasintteja liian voimakastuoksuisina. Mutta keksin, että vessasta tuoksu ei leviä, ja siellähän hyvää tuoksua tarvitaan. Ei tarvitse nyrpistellä hyasinttien antajillekaan.

Lähipiiristäsi löytyy joku konjakin ystävä kyllä. Tai käytä itse flunssalääkkeenä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi