Hotelli viikoksi esim. Tampereella alkaen 700 €. Lennot ja tasokas hotelli Välimerellä 800 €.
Eipä tarvitse tänäkään vuonna miettiä, matkailenko kesälomalla Suomessa maksaen itseni kipeäksi perus-Scandicista vai lekottelenko mieluummin uima-altaalla varjon alla.
Kommentit (26)
Sinne vaan kaikki idiootit Välimerelle kärventymään ja ihosyöpää hankkimaan. Sitten soittelette iltalehtiin kun metsä palaa ja on pikkuisen kuuma ja Tui pettää.
Tampereella +30C, välimerellä +45C. Ehkä siinä syy.
Tonni ei ole Suomessa kuin näyttää, samalla rahalla saa SEKÄ lennot ETTÄ kivan majoituksen jostain lämpimästä.
Vierailija kirjoitti:
Sinne vaan kaikki idiootit Välimerelle kärventymään ja ihosyöpää hankkimaan. Sitten soittelette iltalehtiin kun metsä palaa ja on pikkuisen kuuma ja Tui pettää.
Usko jo ettei täällä Välimerellä ole joka paikassa 45 astetta lämmintä!! 22 maata, merenrantoja, vuoristoa, maaseutu.
Täällä missä olen on vain 24 astetta ja 200km päässä satoi puoli metriä lunta aamulla. Toivottavasti lämpenee
Vierailija kirjoitti:
Tampereella on nyt +15C
Täällä lähellä on Hotelli Uninen. Pieni hotelli. Hyvä jos joku pääsee ulkomaille, joku turvallinen kohde.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisyys sille, että Tampereella on elokuussa viikon verran 30 astetta lämmintä, on melko pieni. En halua palella lomallani.
Asun Espanjan Aurinkorannikolla, ja tänään päivän korkein lämpötila oli 25 astetta. Älkää uskoko kaikkea mitä Suomen valemedia suoltaa. Kevät ja alkukesä ovat olleet täällä tämä vuonna normaalia viileämmät. Elokuussa täällä nousee toki useimpina päivinä yli kolmenkympin, mutta tässä viiden vuoden aikana mitä olen täällä asunut, on lämpötila noussut yli 40 vain kerran, yhtenä päivänä.
Ehdottomasti etelään, siellä kaikki muukin on halvempaa. Ravintolat, huvitukset, retket, nähtävyydet, shoppailu = kaikki halvempaa kuin Suomessa.
Mieluummin sitten vaikka Tampereelle kuin jollekin kamalalle turistimatkalle.
Vierailija kirjoitti:
Asun Espanjan Aurinkorannikolla, ja tänään päivän korkein lämpötila oli 25 astetta. Älkää uskoko kaikkea mitä Suomen valemedia suoltaa. Kevät ja alkukesä ovat olleet täällä tämä vuonna normaalia viileämmät. Elokuussa täällä nousee toki useimpina päivinä yli kolmenkympin, mutta tässä viiden vuoden aikana mitä olen täällä asunut, on lämpötila noussut yli 40 vain kerran, yhtenä päivänä.
Sama Italiassa. 2 vuotta sitten oli 38 astetta heinäkuussa useamman viikon putkeen - ei 40. Tämä kevät suorastaan kylmä, öisin vain 14 astetta!
Sisiliassa on kuumia alueita, varsinkin keskiosan tasanko mihin ei kunnolla edes tuule. Voi nousta 40 asteeseen jonain päivänä. Itse ollut Sisiliassa vain 32 asteessa.
6
Vierailija kirjoitti:
Älä mene turistimatkalle!? Tee omatoimimatka niin ei tarvitse kärsiä kamaluudesta ja turistirysistä!
6
Vierailija kirjoitti:
Tampereen keskustaan katselemaan juoppoja ja narkkeja, joita siellä haahuilee pitkin katuja. Kyllä mä mieluummin katselen turisteja.
Kuka ihme kotimaan matkailussa johonkin hotelliin menee? Matkailuauto alle ja kiertämään. Airbnb ja hostellit myös olemassa. Henkilöauto ja teltta. Polkupyörä ja teltta.
Ihme kermaperseilyä taas, eihän se ihminen tartte ku paikan jossa nukkua yön yli. Hotellit nyt on kaikkialla samaa schaibaa, maksaa vaan.
2 henkilöä Välimerelle sit 1600€
+ lentokentän autopaikka pari sataa euroa
+ ruokailut ja juomat satoja euroja
+ taksit kentältä kohteessa
Vierailija kirjoitti:
Kuka ihme kotimaan matkailussa johonkin hotelliin menee? Matkailuauto alle ja kiertämään. Airbnb ja hostellit myös olemassa. Henkilöauto ja teltta. Polkupyörä ja teltta.
Ihme kermaperseilyä taas, eihän se ihminen tartte ku paikan jossa nukkua yön yli. Hotellit nyt on kaikkialla samaa schaibaa, maksaa vaan.
Haluan lomallani hotelliin, jossa siivous ja fasiliteetit kunnossa sekä kunnon aamupala. En halua mihinkään uretaanikoppiin, hostelliin tai telttaan. Jos sinä nautit siitä niin hyvä, minä en. Keskustelu koski sitä, kuinka paljon hotellilomalla saa muualla rahoilleen enemmän vastinetta ja hyvät säät.
800 euron viikon pakettimatkalla saa parin tähden hotellin
Vierailija kirjoitti:
2 henkilöä Välimerelle sit 1600€
+ lentokentän autopaikka pari sataa euroa
+ ruokailut ja juomat satoja euroja
+ taksit kentältä kohteessa
Ja siellä Scandicissa ei tarvitse maksaa paikoituksesta mitään? Ja ette ilmeisesti syö viikon aikana siis mitään? Enemmän siihen ulkona syömiseen menee Suomessa rahaa kuin esim. Välimerellä.
Juuri näin!