Jos laihdun 2kg, rinnoista lähtee kuppikoon verran, nuorempana ei ollut näin?
Ihmettelen siis tätä, että miksiköhän nykyään mulla on niin että jos laihdun 2kg, rinnoista lähtee kuppikoon verran (olen pienirintainen), kun nuorempana ei tälläistä ollut (esim parikymppisenä tai nuorempana). Olen 35v, ei raskauksia. Parikymppisenä ja sitä nuorempana jos laihduin 4kg, sen myötä pieneni kuppikokoon verran. Onko tää joku hormonihäiriö vai ihan normaalia? Miten itselläsi painon pudotuksen kanssa eli montako kg täytyy lähteä että lähtisi yksi koko pois? Vastaavasti kuinka paljon sinun täytyy lihoa että kuppikoko kasvaisi yhdellä?
Itsellä painon jojoilua (suolistosairaus). Pituus 168cm, paino 65 kg, kuppikoko jotain n 70c. Rinnat ovat mulla nyt suhteessa paljon pienemmät kuin silloin kun olin 17v, jolloin kuppikoko n 70d ja painoa tuolloin 57kg. Isommillaan olen käyttänyt liivikokoa 70f ( rinnakkaiskoko 75e, 80d , siis vertailun vuoksi, ettei tuo 70f niin jätti ole kuin jotkut ajattelevat :)), painoin silloin 66kg, siitä sitten laihduin (väärä lääkitys yms) 13kg jolloin kuppikoko oli 65b-70a. Nyt sitten olen hiljalleen lihonut lähes samaan painoon kuin ennenkin mutta jojoilun takia en samaa kuppikokoa enää saavuttanut (liekö muutenkaan? Tuskin tällä iällä noin paljon rinnat kasvaisi ilman syytä), koska mulle on mahdollista käytännössä lihoa ja saada rinnat pienemmäksi: eli ensin lihoo, sitten laihtuu (rinnoista), sitten taas lihoo (jolloin rasva tulee takaisin reisiin ja jenkkakahvoihin). Nopea painonjojoilu aiheuttaa tuota...
Pahoittelut polveilevasta kerronnasta. Kiitos kun sain valittaa, lohdutuksen sanojakin saa antaa, miten hyväksyä itsensä? Ja juu ei ole mikään maailman isoin murhe sinänsä ja isompiakin mulla on paljonkin mutta silti tämä välillä painaa. En viiti tätä muuallekaan kirjoittaa niin tänne nyt sitten :)
Kommentit (35)
Seurustelin 10 vuotta sitten vähän reilu kolmekymppisen naisen kanssa. Oli silloin hoikka ja nätti, terveellä tavalla normaalivartaloinen. Tissit oli muuhun kokoon nähden sopusuhtaiset, sanoisin keskikokoiset tai ehkä jopa pienemmällä puolella, ei mitenkään huomiota herättävät. Näin hänet pari viikkoa sitten ekan kerran 10 vuoteen ja hänelle oli tullut painoa lisää ainakin parisen kymmentä kiloa. Nyt oli tissit huomiota herättävän kokoiset. Uskomaton ero, en tiedä onko hyvä vai huono, koska näkyihän tuo painonnousu muuallakin, mutta tisseissä ihan silmiinpistävästi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla taas vanhemmiten paino on alkanut kerääntyä rintoihin. Todella tantta ja tukala olo. Paitapuseroissa ei mene napit kiinni. Kiva huomata, kun on lähdössä vaikka juhliin. En ymmärrä kuinka jotkut hinkuu isoja rintoja niin, että menevät leikkauksiin.
varmaan molemmissa "kokoluokissa" puolensa ja puolensa, mutten itsekään silikoneja ole ajatellut ottaa, terveysriskit mietityttää liikaa :) -ap
Oon 31v ja nuorempana oli aina sama kuppikoko. Nyt painonvaihtelu näkyy heti ekana rinnoissa. Viime vuonna paino eka nousi ja sitten laski. Tuntu, että koko ajan oli väärän kokoset liivit päällä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on hormonaalinen ehkäisy joka muuttaa kuppikokoa kaikista eniten. Pillerit ja kierukka, ja jos semmoset jättää pois niin saattaa tuntua että kutistuu TAI vaihtoehtoisesti ettei turvota rintarauhasia yhtä paljon.
mulla oli käytössä 16v-23v ne perushormonaaliset ehkäisyt (aikanaan aloitettiin runsaisiin ja kivuliaisiin kuukautisiin), mutta 23v migreenin puhjettua vaihdettiin keltarauhashormonivalmisteisiin, en kyllä sillon huomannut rintojen koossa muutosta kun vaihdettiin, tai sitten muutos oli max 1 kuppikoko. Keltarauhashormonivalmisteet käytössä edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on hormonaalinen ehkäisy joka muuttaa kuppikokoa kaikista eniten. Pillerit ja kierukka, ja jos semmoset jättää pois niin saattaa tuntua että kutistuu TAI vaihtoehtoisesti ettei turvota rintarauhasia yhtä paljon.
mulla oli käytössä 16v-23v ne perushormonaaliset ehkäisyt (aikanaan aloitettiin runsaisiin ja kivuliaisiin kuukautisiin), mutta 23v migreenin puhjettua vaihdettiin keltarauhashormonivalmisteisiin, en kyllä sillon huomannut rintojen koossa muutosta kun vaihdettiin, tai sitten muutos oli max 1 kuppikoko. Keltarauhashormonivalmisteet käytössä edelleen.
tämä siis minun eli ap:n kirjoittama :)
Vierailija kirjoitti:
Oon 31v ja nuorempana oli aina sama kuppikoko. Nyt painonvaihtelu näkyy heti ekana rinnoissa. Viime vuonna paino eka nousi ja sitten laski. Tuntu, että koko ajan oli väärän kokoset liivit päällä.
seurassani voit olla ilmankin
Vierailija kirjoitti:
joo tää on kyllä ärsyttävä tunne, käytän useimmin kaarituettomia koska kaarituellisissa nopeammin rinnat pursuaa yli tai näkyy se "rako" painon laskiessa
Todellakin lähtee tisseistä ekana, vatsasta sitte siinä vaiheessa ku on pelkät nännit jäljellä. Mulla on silti sellaiset leveät nää tissit, mut ihan lättänät. Mut ei niitä pienempiin kuppeihin saa tuon leveydeltä takia. Sitte onkin kuppien yläosa tyhjää täynnä. Ei todellakaan kiva tääkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joo tää on kyllä ärsyttävä tunne, käytän useimmin kaarituettomia koska kaarituellisissa nopeammin rinnat pursuaa yli tai näkyy se "rako" painon laskiessa
tämä siis minun eli ap:n kirjoittama kommentti :)
Vierailija kirjoitti:
Todellakin lähtee tisseistä ekana, vatsasta sitte siinä vaiheessa ku on pelkät nännit jäljellä. Mulla on silti sellaiset leveät nää tissit, mut ihan lättänät. Mut ei niitä pienempiin kuppeihin saa tuon leveydeltä takia. Sitte onkin kuppien yläosa tyhjää täynnä. Ei todellakaan kiva tääkään.
ymmärrän, mulla taas menee vähän niiku "eteenpäin" ja kyynelmalliset, ei ihan pyöreät. Ootko kokeillut kaarituettomia? Esim tokmanni myy topattua kaarituetonta (jos ei tykkää että on pelkkä kangasläpyskä ilman mitään toppausta). Välillä itse myös kaarituettujen kanssa käytän olkaimellisia crop-toppeja muun topin alla, estämään "raon" näkymisen jos sellainen pääsee syntymään painon laskiessa. Et nyt neuvoja kysynyt mut aattelin sanoo, jos on hyötyä :)
-ap
Riippuu varmaan ihan rakenteesta ja vartalotyypistä.
Mulla ei näkynyt tisseissä yhtään heilahtelut, kun paino oli välillä 80-75kg. Siitä alaspäin (nyt varmaan 71kg), niin johan alkaa pienikin laihtuminen syömään kuppikokoa. Osa liiveistä istuu nyt paremmin, osa huonommin. En ole mitannut tarkkoja mittoja vähään aikaan, mutta rasva selkeästi häviää rinnasta - eikä sitä rinnanympäryksessä olisikaan hävittäväksi. Kai se on, että jos ei muutenkaan ole sitä rasvaa, niin se näkyy helpommin tisseissä.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu varmaan ihan rakenteesta ja vartalotyypistä.
joo joillakin isorintaisilla ei samaa, mutta ei kaikilla pienirintaisillakaan
-ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei näkynyt tisseissä yhtään heilahtelut, kun paino oli välillä 80-75kg. Siitä alaspäin (nyt varmaan 71kg), niin johan alkaa pienikin laihtuminen syömään kuppikokoa. Osa liiveistä istuu nyt paremmin, osa huonommin. En ole mitannut tarkkoja mittoja vähään aikaan, mutta rasva selkeästi häviää rinnasta - eikä sitä rinnanympäryksessä olisikaan hävittäväksi. Kai se on, että jos ei muutenkaan ole sitä rasvaa, niin se näkyy helpommin tisseissä.
joo, ihmettelin vaan itse alkuun sitäkin että miksei ollut samaa nuorempana mutta ilmeisesti, kuten joku sanoi, rintojen rakenne voi jotenkin muuttua iän myötä (ei pelkästään ulkonäkö vaan "koostumus")