Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunteeko empatiakyvyltään normaali ihminen empatiaa kaikkia ihmisiä kohtaan?

Vierailija
13.06.2024 |

Luin artikkelin jossa sanottiin että psykopaatit (empatiakyvyttömät) tuntevat kyllä yleensä empatiaa omaisiaan ja ystäviään kohtaan sekä saattavat esim. aidosti itkeä ja surra perheenjäsenen kuolemaa. Siitä otsikon kysymys. Itse tunnen empatiaa kaikkia kohtaamiani ihmisiä kohtaan. Tunnetteko te muut (oletettavasti normaalit)?

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja, en usko, että olet kovinkaan monen tyyppisiä ihmisiä tavannut, kun väität että tunnet empatiaa kaikkia - juu - kohtaamiasi ihmisiä kohtaan.

Sillä on aivan luonnollista, että ihan kaikkea ei empaattisinkaan pysty sulattamaan.

Empatia ei tarkoita että hyväksyy kaikenlaista toimintaa, mutta voi ymmärtää että siihen on syynsä että ihminen on kasvanut sellaiseksi kuin hän on.

Ahaa, siis järkiperäistä ajatteluako se empatia onkin.

Aha!

Hänen kasvuympäristönsä on ollut mitä on, sen vuoksi hän tekee mitä tekee. Hän ei siis itse pysty millään ajattelemaan mitä ja miksi tekee... Ei tuo ole empatiaa, minun mielestäni ainakaan!

Olet oikeilla jäljillä mutta empaattisella ihmisellä empatia tulee ensin kaikkia ihmisiä kohtaan. Tämän jälkeen alkaa etsiä empatialleen "oikeutusta", jos empatian kohde on ns. paha ihminen, esim lastyen hyväksikäyttäjä, pahoinpitelijä jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän