Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*' *HUHTIMASUJEN ALKU VIIKKO*' *

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantai-iltaa!

Eipä näkynyt uutta pinoa tälle viikolle, joten aattelinpa sellasen sit aloittaa. Yritin viikonlopun pinon linkittää tohon otsikko-viestiin, mut jostain syystä alko vaan jummittaan:(.

Ensiksi viikonlopun gallupeihin:

Liikunta: Vähentynyt on raskauden aikana:(. Alussa oli niitä vuotoja ja silloin oli kaikki kiellettyä. Nyt sit ei passaa kovin reipasta liikuntaa harrastaa, ku supistukset alkaa vaivaan sekä tosi kovat liitoskivut:(. Päivittäin käyn ulkoilemassa pojan (2v.) kanssa sekä koiran/koirien. Pyrin käymään koirien kanssa mahdollisimman paljon sellaisilla lenkeillä, että voin pitää irti. Silloin jaksan/pystyn kävellä itse kauemmin. Uimassa olen yrittänyt käydä vähintään kerran viikossa, koska se ei ole aiheuttanut supistuksia ja olo on ihanan kevyt vedessä:)!

Paino: Lähtöpaino oli (siis ennen eka neuvolaa) 53,5kg ja tänään neuvolassa 64,1kg eli yhteensä 10,6kg tullut. Suht samoissa menee, ku esikoisesta aikoinaan. Paino putos silloin tosi nopeeta synnytyksen jälkeen. Itseasiassa lähti 5kg ylikin imetyksen aikana. Lähtöpaino tähän raskauteen olikin sit n.3kg vähemmän.

Tänään kävin neuvolassa ja kaikki ok. Neuvolatäti on tosi kivan oloinen ja asiallinen, oikeen pirtsakka. Kaikki on niin kauan ok, kun ei vaan halua jutella mistään. Se vähän harmittaa mua. Tänään yritin avata synnytyskeskustelua, mut eipä auennut:(. Täytyypi sit keskustella muualla mieltä askarruttavista jutuista, jos siltä tuntuu. Sain sentään luettavaksi edellisen synnytyksen kertomuksen, kun pyysin. Sekään ei kyllä ollut montaa riviä. No juu, minkäs teet... harmittaa kuitenkin vähäsen toi suhtautuminen.

Iltapäivällä kävin sit ns. omalla gynelläni tarkistuttamassa tilanteen, ku supistuksia tulee aika herkästi ja väliin tiuhaan. Kivuliaita eivät oo olleet, vaan sellasta mieletöntä kovettumista. Kaikki oli ok ja ihan niinku pitää:)! Siellä on niin mukava käydä, ku on tuttu gyne vuosien takaa. Aina yhtä ihana ja tarkka. Tosi luottavaisin mielin tänäänkin sieltä lähdin kotia. Elämää saapi jatkaa entiseen tahtiin, liikkua voinnin mukaan ja levätä tarpeen tullen.

( . ) Aaltoilevaa on varmaan aika kuvaava sana. Väliin ahdistaa (henkisesti sekä fyysisesti), tekee pahaa, yökkyyttää, hikoiluttaa, kuumottaa, supistaa, jalat on levottomat/pakottaa, vituttaa, ketuttaa jne.jne. Sit toisinaan menee ihan kivastikin:). Kait siis ihan normaalia raskausfiilistä:)! Pikkuinen massussa on TOSI vilkas kaveri. Tänäänkin neuvolassa opiskelijalla oli täysi työ pysyä dopplerin kanssa perässä sydänääniä kuunnellessa. Pitkin päivää ja yötäkin ilmoittaa olemassa olostaan. Vilkkaimmillaan kuitenkin n.21-23 välillä.

Tässähän tätä taas tuli juttua, joten alanpa siirtyä iltapesulle ja sit sohvalle nauttiin rauhasta. Poika nukkumassa ja mies yövuorossa.

Hyvää alkuviikkoa!

Senny ja Lilliputti rv 28+2

Vierailija
2/29 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin galluppeihin:

Liikunta on kyllä jäänyt todella vähälle. Viimeisen kuukauden aikana tehtiin remontin loppurutistus ja sitten heti muutettiin sisään ja nyt on talo edelleen täynnä laatikoita. Eli töitä on tullut paiskittua niin paljon ettei ole edes jaksanut ajatella mitään muuta. Ja tuntuu että jatkuu vaan. Nyt pitäisi saada tavarat purattua ja sitten alkaa ettiin esikoisen vauvavaatteita ja alkaa niitä pesemään...

Kiloja oli tullut viime neuvolassa 10. Lähtöpaino oli 55 ja silloin 65, huomenna on uusi neuvola, vähän jännittää että mitä vaaka näyttää. Suunilleen samoissa mitoissa olin esikoisenkin kanssa ja ne kilot lähti 3kk kuluessa, joten en sillain ole kauhean huolestunut, ainakaan vielä :)

En tiedä mikä on vaivannut, mutta on ollut jotenkin masentunut olo viime aikoina. Ehkä se johtuu tuosta kiireestä ja stressistä.

Masussa on kovinkin aktiivista, varsinki illalla tuntuu että pikkuinen juoksee kuin juoksupyörässä :D

Mutta nyt pitää taas lähteä purkaus hommiin....

Nyla 30+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään menee tuo maaginen 30viikkoa rikki..tuntuu paljon positiivisemmalta=)Mieli kyllä vaihtelee aivan koko ajan.Välillä innostuu jostain oikein kovasti,ja kohta ei taas jaksa mitään..yhtä vuoristorataa=)

Ja nyt alkaa iskeä paniikki,että onko noita vaatteita tarpeeksi,ja kerkiääkö kaiken laittaa kuntoon.Ja vieläkin ihan hukassa,että mikä kaukalo ostetaan...en haluaisi siihen sijoittaaa ihan kauheasti,kun käyttöaika tosi lyhyt..kakkonenkin oli iso vauva,eikä mahtunu kun puolivuotta kaukaloon.

Siis turvallinen ja edullinen malli haussa.Turvaistuimeen aateltiin sitten panostaa enemmän rahaa,kun on pitkäaikainen hankinta.

Huiskutin tasan 30

Vierailija
4/29 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa vastais noihin gallupeihin..

Liikunta on kyllä jäänyt liian vähälle, aluksi kovan väsymyksen takia ja nyt supistelujen takia. Postilaatikolla käynti riittää jo aiheuttamaan liudan supistuksia :/eli melkein vuodelevossa saapi/joutuu olla. Lähtöpaino oli 58 kg ja viime neuvolassa 67.2 eli vajaa 10 kg tullut painoa, vähän enemmän kuin esikoista odotellessa tähän aikaan mutta en ole vielä huolissani. kunhan pääsee synnytyksen jälkeen takaisin liikunnan pariin niin eiköhän kilot saada kuriin ;)

( . ) Vauva on tosi kova liikkumaan varsinkin yö aikaan niin että jo häiritsee äipän yöunia :/ viime päivät ovat olleet aikamoista menoa paikasta toiseen ja eilen illalla sitten supisteli ihan sarjoissa ja sama jatkunut tänä aamuna joten pitää nyt ottaa vähän rauhallisemmin.Onneksi eivät ole kipeitä supistuksia vaikka kyllähän nämäkin voivat vaikuttaa kahdunkaulan tilanteeseen. Niustaivekipuvut on tullut uutena vaivana ja ovat aika inhottavat. Huomenna olisi tarkoitus mennä käymään fysioterapiassa jatkuvan selkäkvun takia jos löytyis jokin helpotus (muu kuin panacod).

Vauvan vaatteita en ole vielä raaskinnut kaivaa kaapista mutta kaipa niitä voisi kohta puoliin ruveta katselemaan ja ottaa pois ne vaatteet mitä ei esikoisella tullut käytettyä.

Taidanpa mennä nyt lepäämään sohvalle...rupeaa selkä kärsimään tästä istumisesta.

Hauskaa pakkaspäivää!!

Sanna rv 28+0

Vierailija
5/29 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikki!

En ole kirjoitellut aikoihin, koska en ole enää töissä. Kuulostipas kummalta... mutta tavallaan olen siis kirjoittanut yövuoroissa, kun silloin on aikaa. KOtona harvemmin voi keskittyä. No, joka tapauksessa jäin töistä pois viikko sitten. Nyt on meneillään kesäloma:) Vau mitkä ilmat!! Heh. Loman jälkeen alkaa mammaloma.

Eilen oli neuvola ja OLEN tosi pettynyt sen toimintaan. Neuvolatäti ei koskaan virittele mitään keskustelua mistään. Ei ole esim. koskaan kysynyt lapsen isästä mitään tai isän suhtautumisesta tähän raskauteen. Ei ole myöskään kysynyt mitään miten lähipiiri tai meidän uhmaikäinen asian ottavat. Äidin mielialat eivät ole myöskään tärkeitä, mitään masennusta ei ole kyselty eikä millään lailla kontrolloida tai tarkkailla päihteiden käyttöä tms. No, ei minulla mitään masennusta ole, eikä tietenkään päihteiden käyttöä raskauden aikana, mutta mietin vaan niitä äitejä joilla on. Helposti näistä " seuloista" pääsee, kun ainut asia mitä tehdään on verenpaineen mittaus, pissan tarkistus, sydänäänet ja sf-mitta. Ja sitten uusi aika. Eikä minun ainakaan uudelleen synnyttäjänä tarvitse käydä 2 vk välein. Kävisin kyllä, mutta aikoja ei anneta kuin harvemmin vaikka viikkoja jo yli 31+3. Typerää!

Gallupeista sen verran, että liikunta on TOSI vähäistä. En voi kauheita lenkkejä esikoisen kanssa tehdä, koska supistaa helposti ja liitoskivut tulevat nopeasti kuvioihin. Seksikin aiheuttaa heti supistuksia, niin että sitäkään ei kauheasti uskalla harrastaa. Ikävää... Painoa on tullut täysin saman verran kuin esikoisen kanssa. Eli ensimmäisestä neuvolakäynnistä n.6kg.

Meillä on esikoinen kipeä. Eilen oli kunnon kuumeessa. Tänäänkin on vielä valkoinen kuin lakana, mutta leikit sujuu hyvin eikä olla nyt aamusta lääkettä jouduttu antamaan. Toivottavasti ei tarvitsisi antaakaan vasta kuin illemmalla. Kovasti yskii.

Meillä olisi kauheasti vielä tavaroita ostettavana vauvallle. Kaukalo puuttuu, samoin itkuhälytin, rintapumppu äidille ja seisomalauta esikoiselle. Huh... VAikeaa kun rahatilanne heikkeni kummasti. Miehelle tuli yllättävä lomautus... Voi itku. Esikoisen vauvan vaatteet olen jo katsonut läpi ja pessyt. Äitiyspakkauksen vaatteet vielä odottavat pesua ja silitystä.

t.hannah81 rv 31+3

Vierailija
6/29 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin käymään " vanhalla" asunnolla ja nettiriippuvaisena päädyin surffaamaan vain pienen hetken, muuttolaatikot saavat nyt odottaa.

Kerroin viime viikolla, että muuttorumba alkaa ja kaupan päälle tuli esikoisen kurkunpäätulehdus eli en voinut viedä häntä lainkaan hoitoon.

Noh, voitte arvata onko pinna ollut kireällä, kun on pitänyt pakata, purkaa ja vastata uhmaikäisen, sairastavan lapsen vaatimuksiin. Lapsi parka on nähnyt kuluneen viikon ajan äitinsä itkevän enemmän kuin koskaan elämänsä aikana. Yrittää siinä sitten selittää, että äiti on vähän väsynyt muuttamiseen blaa blaa blaa....ja kyllä niitä " avioeroaiheita" saa näköjään ihan muuttamallakin eli näköjään ei tarvitse aina olla rakentamassa omaa taloa...

Tänään on ensimmäinen päivä viikkoon, että on ns. omaa aikaa, joka menee loppuja tavaroita pakatessa ja kaupoilla juostessa. Mieskin lähti aamulla työmatkalla ja tulee myöhään torstai-iltana...ensi viikolla on kuulemma viimeiset 3 päivää reissussa tältä keväältä, toivottavasti...

Liikunta- ja painogalluppeja oli ilmassa, joten vastaanpa minäkin eli en ole harrastanut muuta kuin hyötyliikuntaa koko raskauden ajan. Jalat suorastaan syyhyää juoksulenkille, kunhan tästä masusta päästään, puhumattakaan rullaluistelusta, ah, tulis jo kevät!

Painoa oli tullut rv 30 neuvolakäynnillä n 10 kg ja olen siihen tyytyväinen, koska esikoisesta tuli kaikkiaan n 25 kg. Tosin ensimmäisten 3kk jälkeen oli lähtenyt jo -30kg eli en jaksa stressata painoasioiden kanssa. Pääasia, että on itsellä hyvä olla ja vauvalla myös = )

Mulla on nyt näinä muuttopäivinä ollut aivan helvetillisiä häpyliitoskipuja ilta- ja yöaikaan sekä satunnaisia kipeitä supistuksia. Olen melko varma että viikon 36 lääkärissä voidaan todeta " kypsymistä" alakerrassa.

Yritänkin nyt lepäillä pari päivää, kun sain esikoisen hoitoon, jotta ei menisi ihan itkuksi ja riitelemiseksi tämä loppuraskaus.

Ylihuomenna on neuvola ja pistäydyn kertoilemassa niitäkin kuulumisia, kun seuraavan kerran pääsen koneen ääreen.

Hyviä vointeja ja iloista mieltä kaikille!

Beatitude & Eemeli rv 33 (32+0)

Vierailija
7/29 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas mullakin aikaa vierähtänyt viime kirjoittelusta. Itseasiassa kirjoitinkin tuossa jossain välissä pitkän viestin, johon kone sitten vastasi tilttaamalla kesken lähetyksen, enkä oo sitten jaksanut innostua uudelleen.

Gallupeista: Liikuntaa ei tuu varsinaisesti " harrastettua" , mutta arkiliikuntaa yritän saada mahd. paljon. Mulla tuo alkuraskauden (eli sinne rv 16 asti tällä kertaa) pahoinvointi on niin kovaa, että liikunta aina jää ja nyt sitten en oo viittinyt erikseen alkaa rehkiä. Esikoisen kanssa yritän käydä ulkosalla kävelyllä. Ihan sopivaa lenkkiseuraa mulle, kun jaksaa sellaiset pari kilsaa kävellä hissutteluvauhtia. Kotosalla sitten siivoilen ja liikuskelen sillä idealla, että ei tulisi vain istuttua tai maattua sohvalla. Ja töihinhän lääkäri antoi mulle käskyksi jaloitella pari kertaa tunnissa, ettei supistukset yltyis, joten kaikin puolin yritän pitää itseni liikkeessä, vaikka varsinaiset liikuntaharrastukset on jääneet.

Ja siitä painosta: Voi että mitä keijukaisia ootte! Mä oon varmaan joskus ala-asteella painanut viimeksi 50-60 kg. No, oon kyllä hitusta vajaa 180 cm pitkäkin, mutta silti. Mulla on painoa tullut plussatestipäivän painosta 4,5 kg eli semmoinen 150 g per viikko, jos koko ajalle jaetaan. Silti muutama viikko sitten meni 100 kg rikki, joten ei tarvis tosiaan tulla välttämättä yhtään lisää. Esikoiselta tuli yhteensä 9 kg ja noin 13 kg jäi synnärille, joten eiköhän nämä tästä sula. Muutenkin on tarkoituksena, että tämä on viimeinen lapsi ja kun kesä on tulossa, niin yritän motivoitua tämän vuoden aikana korjaamaan ruokailu- ja liikuntatapani siten, että pääsen sinne mulle normaalin alle 80 kg:n tietämille.

Äitiyspakkauksen hain eilen ja esikoinen (2v.) olis halunnut omia sen makuupussin itselleen :o) Pari päivää sitten katselin ekaa kertaa vähän esikon tavaroita, että mitä vielä pitäisi hommata. Aika vähällä taidetaan päästä. Samat ongelmat kuin Huiskuttimella (ihan samoilla päivilläkin mennään muuten :o) että turvakaukalo pitäisi hommata. Meillä kyllä on sellainen pieni, mutta ei tuu kyllä lapsi siihen kauaa mahtumaan. Ajateltiin vuokrata vakuutusyhtiöltä, folkhälsanilta tai jostain, kun esikoinenkin mahtui kaukaloon vain noin 6 kk:n ikään asti ja nyt vielä on tuossa vaiheessa syksy ja toppapuvut, joten kaukalon " käyttöikä" on meillä varmasti maksimissaan tuo 6 kk. Turvaistuin mekin sitten ostetaan, kun sitä pidempään tarvii.

Beautitudella oli hermot menossa muuton kanssa :o) Meillä taas pamahti viime yönä lämmityspannu meidän omakotitalosta ja aika kireetä meininkiä on ollut viimeiset tunnit. Nyt pitäis saada kämppä pidettyä lämpöisenä siihen asti, että pannu saadaan (toivottavasti saadaan!) korjattua. Onneksi rahatilanne on just nyt ihan kohdillaan, ettei heti pankkiin joudu lakki kourassa. Mutta ei tosiaan tarvi rakentaa uutta taloa, että sais avioeroon syytä.

( . ) Mulla on supistelut vähentyneet merkittävästi ja osaksi apuna on varmaan ollut sen viimekertaisen neuvolalääkärin resepti liikuskella töissäkin aina pari kertaa tunnissa. Onnellinen juttu, että lääkäri vielä tässä vaiheessa määrää liikuntaa. Pahempi olis jos määräisi täyslepoon. Vauvelilla on kiva päivärytmi muodostunut ja aina töistä kotiin mennessä tulevan velipojan äänet saa aikaan vimmatun potkimisen :o) Liitoskipuja on vähän ilmaantunut öisin ja ei kyllä tekis mieli kovin paljoa sivuttaisaskelia ottaa. Sen verran on häpyliitos arkana. Ja närästys on palannut. Blääh! Tätä sitten kestää loppuun asti. Onneksi enää kymmenisen viikkoa jäljellä, joten kyllä tämä tästä. Esikoisen aikana närästi jatkuvasti noin 8 kk, joten ei oo paha nakki tämä enää.

Nyt takas töiden pariin.

A.A. rv 29+5

Vierailija
8/29 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa, uusi ketju! Pakkasta täällä, -25 astetta, huuuuhhh. Päivät kuluu aika hissukseen kun kotona hiippailee. Olen koettanut päivittäin käydä ulkona kävelemässä, etten ihan lössähtäis tuohon sohvalle tai tietsikan ääreen. Äkkiä tähän nettailuun tulisi kyllä riippuvuus.

Painogallupin perusteella voisi sanoa, että aika keskivertopoppoota ollaan. Aika monella on tullut tuo n. 10 kg 30-viikolle mennessä ja eiks se ole ihan normaalia. Itselläkin tuo 9 kg paukahtanut. Tulishan sitä karkkia mussutettua kyllä vaikka joka ilta jos sallisi itselleen. Ja paahtoleipää, mmmm. Ja kaakaota, nam. Alkaa olla jo sellainen syyhy oikein, että pääsis jumpalle tai kuntosalille rankaisemaan hävinneitä lihaksia. Olis ihana tuntea lihasten kovettuvan jälleen ja olevan arat seuraavana päivänä. Olen aiemmin ollut aika kova treenaamaan ja tottunut siihen, ettei allit roiku. Nyt sitten joka paikassa sellasta pehmeetä löllöä ja selluliittia. Ei tunnu ihan omalle tämä versio kropasta ;) Mutta elämäähän tämä vaan on.

G: Mites teillä tuo vällyjenväli-elämä? Meillä on kyllä ollut suht hiljaista. Mies jotenkin arastelee kai tätä mun mahaa. Sanoo, että se on tiellä :) Enkä itsekään kyllä tunne oloani mitenkään seksin papittareksi, huoh. Ärsyttää muuttua mammaksi, jonka sex-appeal on hävinnyt yhtäkkiä johonkin. Pitää koettaa löytää balanssi parisuhteeseen, kun vauva tulee. Hirveesti haluaisin käydä kampaajalla, kosmetologilla ym jotta sais hemmotella itseään ja hoitaa ulkonäköä. Rahaa ei vaan ole tuhlattavaksi. No, pitää kaivaa jostakin sitä. Onhan se hyvinvointi turvattava ;) Vähän itsetuntoa hoidettava.

Hauskaa pakkaspäivää!

t. Niinu ja tyttö 31+2

Vierailija
9/29 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut kirjoiteltua. On ollut vihdoin parempi olo ja jaksanut touhutta eikä vaan istuu nenä kii ruudussa ; )

Tosin samoin on käynyt minulle kuin muillekin eli lenkit on lyhentyny ja vauhti tippunut. Se on 3 kilsaa ja sit alkaa tehä tiukkaa... 0on meinaa laskenu... Onneks koira on nii vanha et me sovitaan hyvin köpöttelemään kimpassa kylän raitilla!

Kauheesti tekis mieli jumppaan ja ratsaille ja lenkille ja... ja... ja...

Vetää jotenkin välillä mieltä matalaks ku ei voi mitään tehä ja maha vaan tulee aina mukana. Sä et haluu mua enää - itkukohtauksia on mies parka joutunu kestämään. On ottanut ne aika hyvin : ) Haluaisin just hirveesti kampaajalle ja kosmetologille jne. En oo koskaan välittänyt juuri sellasesta, mut nyt tuntuu et ku ei oikein voi muutakaan nii ois kiva laittaa ees jotain.

Vauva voi hyvin eloisasti kahdesti päivässä n. klo 14-16 ja 21-23 on yleensä tavattavissa. Meillä vielä arastelee hiukan isän kättä paitsi kun on tosi kova meno päällä, mut monesti vielä hiljenee jos vastaakin miehen käsi eikä mun. Mites muilla?

Ja se maito! Onko muilla jo tullut? Mulla jo jonkun aikaa iltaisin mut tänään jo päivälläkin. Elämäni ensimmäiset liivinsuojat käytössä!! KÄÄK MIKÄ MAMMA!

Nyt siirryn kauppaan hakee suklaata!

Mykyrä ja Vaavi 30+1 (!!!)

Vierailija
10/29 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lätsähdin ihan hetkeks tähän nojatuoliin kone sylissä kun esikoinen kattoo tomi traktoria ja astianpesukone ja pyykkikone on päällä. jotta voi sanoa että olen saanut tänään jotain aikaiseksi. tarkotus olis lähteä vielä ulkona käymään ja sit tökätä kylpyammeeseen tuo rasavilli. meillä käydään ' autopesussa' eli poika ronttaa noin 15 pikkuautoa ja laivaa ym ammeeseen ja hyvä kun mahtuu itse sekaan :)

meidän omassa sängyssä omassa huoneessa nukkuminen on sujunut siis aivan loistavasti. olen ihan superonnellinen ettei tästä tarvinnut vääntää kättä lainkaan vaan poika menee nukkumaan mielellään ja pysyy sängyssä vaikka herääkin kerran tai pari yössä. sit vielä edessä yötarjoilun lopettaminen ja tutista ja vaipasta luopuminen. mutta kaikki ajallaan eikä kaikkia ehdi ennen tytön syntymää kuitenkaan.

noista parisuhdejutuista sen verran että meillä ainakin on jatkuvasti jotain pientä känää, tai ainakin tuntuu siltä. johtuu varmaan siitä että jäin jo äitiyslomalle ja nähdään nyt enemmän kun joku vuoden verran ollaan jo oltu niin eri aikaa töissä että yhteistä aikaa jäi tunti-pari klo 23.30-01.30 välisenä aikana. että hoida sitten siinä parisuhdetta. nyt ollaan samaan aikaan kotona eikä näköjään oikeen osata enää..

haaveilen kyllä leffaillasta ym ennen huhtikuuta, kunhan vaan päivästä sovitaan.. näin ollen vällyjenkin välissä on siis tosi hiljaista vaikka saatiinkin tuo makuuhuone pitkästä aikaa taas omaksi.. mun unet onkin sit ihan toista luokkaa ;)

raha on nyt yllättäen tiukassa meilläkin kun tuli isoiso menoerä jota ei lainkaan osattu odottaa. ja ollaan oman asunnon oston ja remontin takia jo valmiiksi aika veloissa. tekis mieli ostella kaikkia ihania vauvajuttuja, niitä tarpeellisia ja sit niitä ihan tarpeettomia, mutta ei nyt viitsi ennenkuin saadaan tilannetta taas tasattua.. onhan tässä onneks vielä aikaa ja ne ihan välttämättömät meillä on jo.

aktiivinen on tämäkin pikkuneiti, kelloon katsomatta myllerrys käy. illalla paljonkin, aamulla herättää, ja nytkin potkii alavatsaan niin että tekis mieli laittaa jalat ristiin. alan olla jo vähän malttamaton ja tekisi mieli jo nähdä tämä uusi tulokas ja aloittaa tutustuminen =) ehkä sitä jaksaa vielä tovin odottaa..

marie 30+2

Vierailija
11/29 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkasta täälläkin päälle -20 ja pieni vinkka vielä päälle.

G: liikunta oon yrittänyt harrastaa kohtuullisen epäsäännöllisesti :),reippaasti kävellessä hengittäminen alkaa olla aika hankalaa mutta puuskutan sitten omaa tahtia eteenpäin.

Painoa on tullut +4kg, mutta lähtöpaino onkin jo omaa luokkaansa teihin verrattuna että jätetään se sanomatta.

Parisuhde on kohtuullista vaikka kahdenkeskistä yhteistä aikaa ei ole olleenkaan.Kun ei ole noille toisille lapsille hoitajia,kun sukulaisetkin asuvat niin kaukana.

Vällyjen alla tulee kyllä puuhasteltua,kun ei se mitään supistuksia tai kipuja (vielä)aiheuta.Hyvän asennon löytäminen vaan on välillä hakusessa kun maha alkaa jo olla tiellä ja meillä himppu aloittaa touhun tiimellyksessä aina ihan älyttömän mekastuksen ja potkimisen mahassa.

Mitäs sitä vielä oli niin maidon tulosta joku kyseli, minulla on kanssa liivinsuojukset ollu pari viikkoa käytössä,kun tissit heruu.Yöllä en aina oo laittanu ja sitten onkin lakanassa kivat ympyrät aamulla.

( . ) Nyt on sitten OYSissa käyty ja onneksi oli istukka sen verta korkeella ettei tule synnytystä haittaamaan. Kohdunkaulaakin oli 6cm! (tuota kyllä ihmetteli lääkärikin että voiko se noin pitkä ees olla)No ei ole pelkoa että vauveli ois tulollaan aivan heti.Himpun paino arvio oli 1.3 kg ja alakäyrällä mennään joten sen takia sitten pitää parin viikon päästä mennä uudelleen ultraan.Vilkas epeli siellä köllötteli poseerasi " kameralle" kummasti ja sain aivan ihania kuvia kasvoista ja yhden sellaisen kuvan missä vilkutteli ja haukotteli.

Nyt on pakko taas jatkaa töitä.

Hyviä vointeja!

edram ja himppu 30+3

Vierailija
12/29 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusi yritys toivottavasti tämä viesti ei ole jo monta kertaa

Minne mennään OYSsissa kun mennään tutustumaan synnytysosastoon?

Leivänkannikka

Vierailija
13/29 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lappusten mukaan mennään synnytysvastaanotolle, sisäänkäynti B2:2 (eli synnyttäjien ovi?) Siellä sitten katsotaan video, jutellaan ja kierretään synnytysosaston paikat läpi. Tuo synnytysvastaanotto sijaitsee muistaakseni siinä synnytysosaston yhteydessä, on vaan siellä toisessa päässä (pari huonetta ja odotustila).

Sinne mekin joskus lähitulevaisuudessa uskaltaudutaan...

Vierailija
14/29 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan kanssasisaret! Tänään oli sitte neuvola ja supistuksista ja kovasti työtahdista tuli sanomisia....varasipa terkka sitten ajan lääkärillekin, jossa käväsin sitte samantien. Sairaslomaa olis kirjottanu vaikka suoraan äitiysloman alkuun mutten vielä suostunu näin jäämään laakereille kun on töissäkin vielä oikeasti ihan tekemättömiä juttuja. Sovittiin että huilaan alkuun ensi viikon loppuun ja sitte kokeilen taas töitä, jos supparit jatkuu samanmoisina niin saikkua kuulema jatketaan. Nyt sitten saa otta rennosti ja keskittyä vaihteeks lepäämiseen:).

Noista Gallupeista, mä olen koittanu työn suomissa puitteissa liikkua ainakin välillä uiden ja kävellen...hyötyliikuntaa harrastan päivittäin kotona. Painoa on tullut alusta n.8kg, mikä on aika samaa luokkaa kuin aikanaan esikoisesta. En ota stressiä painosta kun siitä pääsee eroon sitte mahan kaikottua. Ja aivan kuten edram kirjotti, niin odotan että pääsis kunnolla juoksemaan taikka rullilla tms:). Lähtöpaino mulla oli jotain 57kg.

Me saatiin vihdoin hommattua se hoitopöytä/lipasto, nyt vaan pitäis alkaa pestä vaatteita ja hommailla muita tarvikkeita. Kaukalo ilmeisesti saadaan tutuilta, sekin selviää tossa helmikuun aikana.

Tohon parisuhde-juttuun, että meillä vielä menee vällyjen välissä ihan ok, suht useinkin on sekstailtu, siis muutamia kertoja viikossa, jopa. Tosin viime kertoina on alkanu huomaamaan et maha on vähä tiellä ja tässä suhteessa odotan kyllä tooosi paljon et saan oman kroppani takas ja paikat kuntoon et pääsee normaalin pupuilun makuun;).

Mutta tässäpä näitä oli tärkeinpiä. Koitan käydä ahkerammin koneella nyt kun saikutan minäkin....voikaapas kaikki hyvin!

Inkkarityttö 29+1 (rv30 jo, jee)

Vierailija
15/29 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei ihan kokonaan hävitä.

Vierailija
16/29 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kauhea morkkis sen takia :( Miten minä en selviä toimistotyöstä kun aikaisempien raskauksien aikana kiskoin viimeisilläni moottorikelkkaa irti hangesta tai römysin vyötäröä myöten kinoksessa kiskoen esikoista pulkassa. Olenko minä juuri näin saamaton vätys, että en yksien liitoskipujen kanssa pärjää. Tuntuu siltä kuin olisin pettänyt kaikki työkaverini, perheeni ja puolisoni vaikka kukaan ei kukaan ole sanonut mitään sairaslomastani. Paremminkin kehottaneet lepäämään. En tiedä onko tämä sitten hormoonien aiheuttamaa. Paikat ovat olleet taas niin kipeänä, että ei ole tienny uskaltaako astua vai pettääkö jalka alta. Järjen mukaan silloin kai pitäisi levätä vaan tällä hetkellä päässä ei ole muuta kuin kamala syyllisyys.

No vastailen sitte vaikka galluppiin. Liikunnan harrastaminen on tämän raskauden aikana jäänyt kokonaan. Aluksi voin pahoin vähäisestäkin hengästymisestä tai rasituksesta. Ja kun pahoinvoinnista pääsi tuli liitoskivut ja supistukset. Jollei pysähdy silloin kun sattuu niin maha kovettuu niin, että tuntuu siltä ettei henki kulje. Jaa taas tämä menee marinan puolelle.

Lähden sohvalla murehtimaan maailmaa.

Leivänkannikka ja Olivia 30 + 6

Vierailija
17/29 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa saan aikaiseksi vähän kirjoitella.

Tänne ei mitään ihmeempiä kuulu, ollaan koko porukka kipeinä, blaah.. Kyllä voi tuntua päivät pitkiltä kun on koko ajan sisällä! Tänään piti olla lääkärineuvola, mutta siirsin sen sitten ens viikkoon.

Vointi on ollut ihan hyvä. Tosin viime yönä rupesi yhtäkkä vetämään pohkeista suonta niin että ovat vieläkin hellinä! kenelläkään vastaavaa? Oli kyllä inhottavan tuntuista :(

Vähän galluppeihin, eli liikuntana on joka päivä kävelyä esikoisen kanssa, se riittää liikunnaksi. Painoa on tullut 3kg. Esikoisesta tuli 11kg, ja molemmissa raskauksissa on alussa paino puonnut niin että lähtöpainossa olen ollut vasta vkolla 25. Ihan hyvät noi lähtölukemat silti on, ettei tässä mitään keijukaisia olla vaikkei enempää olekkaan tullut ;)

" Parisuhteen hoitaminen" sujuu ihan hyvin, tosin ei hirveästi ole valinnanvaraa asennoissa tämän pötsin kanssa :)

olikohan vielä jotain.. hankintoja ei tarvitse paljoa tehdä, esikoiselta niin paljon kaikkea. Uusi rintapumppu ja tuplavaunut tarvitaan.

Nyt viihdyttämään kuumeista pikkuista! Voikaahan hyvinm ja paksusti :)

Sanna 28+6

Vierailija
18/29 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole tainnut muuten edellisestäkään neuvolareissusta kirjoittaa mitään... No, eipä tuo kai haittaa.

Ultrassa tuli käytyä eilen ja aika huonoja uutisia tuli sieltä. Munuaisaltaat laajentuneet entisestään, mutta nyt sit vielä lisäksi virtsajohtimet (joiden ei vissiin pitäisi edes laajentua) ja munuainenkin laajentunut. Lähete labraan ja urologille ja mitä ilmeisemmin tähystysleikkaukseen. =( Olo on aika maissa. Pojulla oli onneksi kaikki hyvin, potkiskeli kovasti ja oli olevinaan vähän pidemmällä kuin viikot väittävät. Ja HIRVEÄN kokoiset kassit jalkovälissä. Onko poikavauvoilla oikeasti niin isot boltsit?? =D

Eilen siis ultra, jossa vauva vastasi viikkoja 32 ja nyt menossa 29+6. Pikkuinen vaikuttaa siis ihan tuhdilta kaverilta, mut kohdunpohjan korkeus menee ihan käyrien mukaan ja on pienempi kuin esikosta aikanaan, joten enpä tiedä...

Nämä siis tänään.

Pissassa " aavistus" jotain, ei kuitenkaan mitään hälyttävää tai myrkytykseen viittaavaa. Olisko ollut leukkareita?

Painoa tullut 770g/vko... Koko aikana yhteensä 12,2kg. Olen tyytyväinen. Tytöstä oli samaan aikaan tullut 20kg.

SF-mitta 28cm.

Paineet 118/50.

Liikkeet ++ ja syke samoin. Kertaakaan ei ole muuten laskettu sykettä...

Niin ja tukevassa raivotarjonnassa on. Ja peppu oikealla puolella murjomassa mun reppula-munuaisia.

Hb:tä ei otettu, luojan kiitos, kun olin aamulla siellä labrassa.

Että semmoista tänne...

Ensi viikolla mennään hakemaan mökiltä vauvajuttuja, kun lääkäri uhkaili, et jos en halua leikkaukseen, niin viikon 36 jälkeen aletaan käynnistelemään. =/ Kääks, enää 6 viikkoa siis pahimmillaan/parhaimmillaan aikaa!

Pää aika tyhjä...

~Murmutti ja Jätkis 29+5

Vierailija
19/29 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meikäläisen murheet on naurettavia sinun murheisiin verrattuna. Ihan hävettää.

Oikein paljon voimia loppu ajalle. Toivotaan että kaikki menee hyvin.

Vierailija
20/29 |
31.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut inspiraatiota kirjoitella. Oletteko muuten huomanneet, että ollaan hiukan passiivisempia näiden ketjujen teossa kuin muut? Vai tuntuuko vain siltä? Nyt on jo lokakuisistakin ketju...

No asiaan; galluppista, liikunta on jäänyt aika vähäiselle samoista syistä kuten menolla muulla. Alkaa supistaa ja painaa tuonne alas häpyyn aika tavalla... Itse olen nyt yrittänyt ainakin tytön muskarin aikaan kiertää yhden lenkin (n.3km) ja sen ehtii juuri köpöttelemällä kiertämään, ennen muskarin loppua (kestää 45min) ;) Vauhti ei siis päätä huimaa! :D Tallitöihin pitää pyytää avuksi sukulaiset ja hepan vuokraajat kun ei itse jaksa kaikkea tehdä.

Painoa on tullut saman verran kuin esikoisesta aikoinaan; 6:sen kiloa. Alkupaino oli hiukan korkeampi kuin esikoisella. Mutta kun tyttö syntyi talvella, voi liikunnan puutteella on syynsä... Nyt kun tulee kesäksi on toivottavasti toisella tapaa virtaa liikkuakin. Heppaakin haluaa päästä ratsimaan...

Joku tunsi huonoa omaatuntoa saikusta, entäs täällä? Ollen nyt 5:ttä viikkoa väsymyksen takia saikulla, vielä ensi viikko on. Yöt menee miten menee. Syitä valvomiseen; Puutuu toinen kylki, pistää sitten taas toista kylkeä ja saman puolen korva puristuu (!!!!!!), on vessahätä, näen ihmeellisiä unia ja kun esikoinen kiipeää meidän sänkyyn yöllä, sekin valvottaa... Että onhan noita. Äippäloma alkaa 15.3. ja mulle on jo ennustettu, etten enää töihin palaa...

Hoidoksi sain jopa unilääkkeitä, Diapamia...

Hankintoja ei ole tarvinnut oikeastaan tehdä, jotain uusia pieniä vaatteita olen ostanut, ehkä parit housut. Kaukalot, rintapumput yms on vielä esikoiselta tallella. Äippäpaketti otettiin myös ja oli kiva, kun siellä oli enemmän pieniä vaatteita kuin oli silloin kun esikoinen syntyi. Mm. ne pienet housut oli kiva yllätys :)

Kuinka moni meistä muuten tietää tulevan lapsen sukupuolen?? Otetaan siitä nyt vaikka kyssäri.

Eli, jos on muitakin lapsia, sukupuoli/puolet ja syntymävuosi ja tulevan lapsen sukupuoli.

Meillä esikoinen tyttö, v.2003

Tämä toinen myös tyttö. Ja ihan samanlainen eläväinen on kuin siskonsa oli masussa :) Eikä tunne kellonaikoja :D

T. pimpula2 rv:llä 28+3