Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te-palvelut siirtyy vuoden vaihteessa kunnille, mitä ootte mieltä?

Vierailija
12.06.2024 |

Mikä fiilis, tuleeko olemaan enemmän oikea-aikaisesti kohdennettuja palveluja asiakkaan asuinalue ja perhetilanne huomioiden ja ehkä aiempaa nopeampaa tukea työttömyyden kohdatessa? Vai onko jo susi syntyessään?

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siirtynyt jo. Ainakin Turus. 

Vierailija
2/67 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään muutosta ei tapahdu ainakaan omalle osalleni.. siis ainakaan mitään myönteistä muutosta. 

Sitä paitsi, juuri oli paikkakunnan yhdessä aviisissa juttua, että ovat jo paikkakunnalla tähän valmistautumassa, ja siinä yhteydessä kertoivat, että palveluvalikoima kevenee... Eli entistäkin vähemmän on mitään palveluita tarjolla. Mutta kevenemisen vastapainoksi sanoivat tulevan sen, ett entistäkin henkilökohtaisempaa kontakia...

nauraa!

Nauraa!

Voi olla, että mut pelataan työttömien joukosta ulos jo ennen tuota vuodenvaihdetta, haluavat saattaa mut alennetun toimeentulotuen piiriin, jolloin joudun asunnottomaksi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkinen sektori kasvaa. Perustavat kunnallisia suojatyökeskuksia ym.

Vierailija
4/67 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On siirtynyt jo. Ainakin Turus. 

Laki tästä tulee voimaan ensi vuonna. Ja jos Turussa on nyt jokin kuntakokeilu, niin se on eri asia. Ensi vuonna Turku hoitaa kaikkien alueensa työttömien jutut, kimpassa tässä projektissa sillä on muut alueen kunnat. 

Vierailija
5/67 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaista ollut kuin te-toimistoiden toiminta. Kovasti painostetaan 9€ projekteihin.

Vierailija
6/67 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaako kunta välitys palkkion kun tekee toisessa kunnassa töitä :D

Vierailija
7/67 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin näitä TE-keskuksia oikein tarvitaan? Ylläpitämään suojatyöpaikkoja, vai onko niillä jokin muu tarkoitus?

Vierailija
8/67 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei tähänkään asti ole töitä löytynyt, niin ei kunnat pysty mihinkään taikatemppuihin.

Vierailija
9/67 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tuon ajan ollut työttömänä ihan kuin ennenkin ja varmasti tulen olemaan jälkeenkin päin. Mikään ei ole muuttunut. Itse olen satunnaiset määräaikaiset paikkani löytänyt.

Vierailija
10/67 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkinen sektori kasvaa. Perustavat kunnallisia suojatyökeskuksia ym.

Niitä ei ole tarkoitus perustaa. Sillä valtio ei anna rahaa entiseen malliin tuollaisiin tukityöpaikkoihin. Tavoite on se, että normaali palkkatyö ja palkka tulee työnantajalta eikä valtiolta.

Vierailija
11/67 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin näitä TE-keskuksia oikein tarvitaan? Ylläpitämään suojatyöpaikkoja, vai onko niillä jokin muu tarkoitus?

Meillä se on kylän suurin juorutoimisto. Porukalla nauravat ja puhuvat pskaa työttömistä ja työkyvyttömistä.

Vierailija
12/67 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin tehoton systeemi. Ihan puhtaasti suojatyöpaikkoja. Osaaminen nollassa ja mielenkiinto miinuksella.

Vierailija
13/67 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntakokeilu ainakin meidän paikkakunnalla antaa parempaa palvelua mitä tummempi pigmentti! Niile poikkeusitta löytyy jokin koordinaattori etsimään palkkatukitöitä firmoista.

Vierailija
14/67 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän käy loppupeleissä??? Eilen luin että nyt Lopella vuorostaan aloitetaan kunnassa yt, kohta on jokaikisen kunnan talous miinuksella. Pohjois-karjalasta loppui jo maaliskuussa työttömille (työkokeilu, koulutus, palkkatuki) tarkoitettu varat. 

Vierailija
15/67 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin vaqn, että oisko siellä kunnissa  paikallisemmin sitten vähän enemmän asiantuntemusta siitä että, minkälaisiin töihin on edes mahdollista päästä, kun tiedetään ja tunnistetaan vaikkapa julkinen liikenne ja työpaikkojen tarjonta. 

Mä olen itse ihan kokopäivä töissä vakkarina, mutta omat asiakkaat on monesti työttömiä ja te-palveluiden vaatimukset työnhaussa ovat olleet aika tiukat riippumatta siitä, missä asuu, onko julkista liikennettä ja missä oma puoliso vaikka käy töissä. Että sinänsä näkisin ihan tervetulleena muutoksena ainakin täällä maakunnissa.

Pk-seudulla varmasti on enemmän valinnanvaraa riipumatta siitä missä lähikunnissa asuu, jos julkisella pääsee töihin.

Vierailija
16/67 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta TE-toimistot kun röitä pittää painella t. yrittäjä

Vierailija
17/67 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että kunnilla ei ole varaa panostaa työttömiin ollenkaan, kun on niin isot säästötavoitteet. Ehkä soittelevat joskus ja toivottavat hyvää jatkoa. Ne vähäiset resurssit kohdennetaan kaikista helpoimmin työllistettäviin  ( nuoret, juuri työttömiksi jääneet ).  Pitkäaikaistyöttömät, osatyökykyiset yms. jäävät oman onnensa nojaan. 

Vierailija
18/67 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikat ei lisäännyt vaikka työttömät ovat kunnan asiakkaita. Samat idiootti virkailijat siellä haukkuu työttömiä laiskoiksi että menkää töihin.

Vierailija
19/67 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan minulle työkkärin täti ehdotti/ vaati hakemaan erästä työtehtävää, joka käsitti 3 toimipistettä. Toimipisteet sijaitsivat kodistani vähintään 30 km päässä ja niiden keskinäinen etäisyys oli 24 - 45 km. Näiden toimipisteiden välillä joutuisi liikkumaan päivittäin useitakin kertoja riippuen kulloisenkin päivän kalenterista.

Kun kerroin, ettei minulla ole autoa, hän vastasi: "Onnibussilla pääsee!"

Jep jep. Jos tuo on osaamisvaatimus, minäkin pärjäisin työkkärin tätinä vasemmalla kädellä.

Onneksi löysin sittemmin uuden uran, huom! ilman työkkärin apua.

Vierailija
20/67 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TE-keskukset lakkautettiin jo vuonna 2009 eli toiveesi on kuultu aikaa sitten!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi