Jos on jo erottu ja toisella ollut uusi seurustelusuhdekin, voiko yhteenpaluu onnistua?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Hyi. Minua ihan todella yököttää ajatus siitä, että eroaisin, eksäni menisi puuhailemaan ja lepertelemään tunteistaan toiselle, eroaisi ja sitten tekisi samaa minulle. Ennen minua olevat suhteet ovat ok siksi, että silloin ei ole tiennyt minun olemassaolostani. Kyllä pientä mustistunnetta voi silti tulla, usein tuleekin, mutta tilanne on silloin ollut aivan erilainen.
Joku tuolla kommentoi että hänen exällä oli jo ollut suhde toisen kanssa, jonka lopetti välittömästi kun yhteenpaluun mahdollisuus tuli esiin. Se kertoo aika paljon myös siitä, miten jotkut ihmiset pitävät toisia kertakäyttöesineinä joilla ei ole mitään ihmisarvoa. En usko että haluaisin edes olla sellaisen ihmisen kanssa parisuhteessa, joka voi jättää toisen käskystä, tai ylipäätään seurustella noin heppoisin perustein.
Jokainen chäänssi on mahdollisuus. Edellytyksiä: Luottamus. Se on rakennettava uudelleen, tavallaan tyhjän päälle, koska luottamus on romahtanut kolmannen osapuolen tullessa kuvioihin. - Sitoutuminen. Sitoutuminen kuin ei-koskaan-ennen. Valitettavasti kumpaakaan näistä edellytyksistä ei toinen pysty toiselle vannomaan. Vaikka vannoisi kuinka, elämä saattaa vain taas toistaa itseään.
Anteeksianto, menneen unohtaminen, siihen koskaan palaaminen esim riitojen aikana, pelisääntöjen laatiminen, parisuhteen kunnioittaminen niin että on valmis mihin tahansa, jotta se kestäisi.
Voi että, valitettavasti en jaksaisi itse ainakaan...helpompi vaihtoehto houkuttelisi: jättää yhteinen historia taakse ja aloittaa uusi toisen kanssa tai yksin.
Ei kai se eron syy ole mihinkään kadonnut?
Sanokaa Ap:lle että nyt on viime tippa selvittää vanha sotku ja nyt ei kande mittiä ollenkaan onnistuuko vai eikö onnistu! Se on muussa tapauksessa todellinen kuolema tai aivoihin iskevä seniiliyden aivokuolema joka erottaa ja se olisi todella ikävää jos sanan 'sääli' käyttö on väärä! Osta nätti sormus ja vie se sovinnon merkiksi mitä pikimmin!
Mä en pystyisi tuohon. Kyllä se kalvaisi mua, että toinen on jo ehtinyt olla toisen kanssa. Ja eroon on ollut syynsä. Exä mut jätti viime keväänä ja vaikka alussa olin ihan murskana niin jo syksyllä ajattelin, että en exää takaisin huolisi. Loukkasi mua niin pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Voi toki onnistua, jos molemmat sitä oikeasti haluaa. Ja on valmiita tekemään töitä sen eteen.
Me oltiin oltu erossa 6 kk kun puhuttiin yhteenpaluuhaaveista. Sanoin etten edes ajattele asiaa ennen kuin on eronnut silloisesta naisestaan, siltä seisomalta soitti naiselle ja lopetti suhteen. Siitä se lähti, terapian kautta. Ja kannatti.
Terapiaa kyllä suosittelen. Vaikea muuten päästä eroon niistä ongelmista jotka eron aiheutti.
Onpa valkoroskaista. Jouduin itsekin osaksi tällaista draamaa, kun muutin pahaa-aavistamattomana itä-suomeen aikanaan. Mies oli innokas, mutta sitten naapuri kertoi että tämän eksä "vihaa minua". Olin itse lähinnä hämmentynyt. No jonain päivänä, kun en ollut ollut tekemisissä miehen kanssa vähään aikaan, tämä raahasi asunnolleen ilmeisesti baarista naisen, jonka kanssa "nukkui päiväunet". Sitten palasi yhteen tämän eksänsä kanssa. Sitten heidän suhteensa taas loppui, mutta mies muutti kuitenkin toiselle paikkakunnalle kyseisen naisen perässä. Minä häivyin kuviosta järkyttyneenä jo kauan aikaa sitten, ja ihan vähän aikaa sitten kävin kurkistamassa instagramista, niin kyseisellä naisella oli lapsia toisen miehen kanssa
Aivan kuin näiden ihmisten suurin tarkoitus elämässä olisi siittämistouhut. Jotenkin todella alhaista ja rahvasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi. Minua ihan todella yököttää ajatus siitä, että eroaisin, eksäni menisi puuhailemaan ja lepertelemään tunteistaan toiselle, eroaisi ja sitten tekisi samaa minulle. Ennen minua olevat suhteet ovat ok siksi, että silloin ei ole tiennyt minun olemassaolostani. Kyllä pientä mustistunnetta voi silti tulla, usein tuleekin, mutta tilanne on silloin ollut aivan erilainen.
Joku tuolla kommentoi että hänen exällä oli jo ollut suhde toisen kanssa, jonka lopetti välittömästi kun yhteenpaluun mahdollisuus tuli esiin. Se kertoo aika paljon myös siitä, miten jotkut ihmiset pitävät toisia kertakäyttöesineinä joilla ei ole mitään ihmisarvoa. En usko että haluaisin edes olla sellaisen ihmisen kanssa parisuhteessa, joka voi jättää toisen käskystä, tai ylipäätään seurustella noin heppoisin perustein.
No juuri tämä. Itseä ihmetyttää, että miten joku voi edes harkita suhteeseen tuollaista ihmistä, joka soittaa toiselle naiselle: "hei olen tässä kahvilla eksäni kanssa, päätin just että jätän sut moikka". Jos itse olisin tuo eksä niin löisin miestä tämän toisen naisen puolesta ja heittäisin katuojaan mätänemään :D aivan karseaa touhua
Itse en pystyisi, mutta tiedän useammankin pariskunnan, jotka ovat ilmeisen onnistuneesti palanneet yhteen. Eivät ole kyllä "jatkaneet samasta mihin jäätiin" vaan on tehty muitakin elämänmuutoksia.